17 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Moren dos germans de 3 i 5 anys al jardí de la seua àvia

 

 

Un tràgic accident ha commocionat a tota la població de Montecitos, a Colòmbia. Allí, dos germans menors, de 3 i 5 anys, han mort havent dinat fruits verinosos que es van trobar al jardí de la seua àvia.

El fatal succés va ocórrer diumenge passat. Jhofran Chaya, el germà major, de cinc anys, i la seua germana Amira Chaya, de tres, van agafar uns fruits rojos d’un arbre al jardí de la seua àvia i van començar a menjar-se’ls creient que eren pomes.

En un primer instant no va ocórrer res, però després d’una hora tots dos van començar a trobar-se malament, i van començar a vomitar i a patir convulsions.

La gravetat era tal que els xicotets van haver de ser traslladats d’urgència a l’hospital, on van romandre ingressats, segons Mirror.

 

El xiquet s’havia menjat sis d’aqueixos fruits i la xicoteta quatre

 

Desgraciadament, els germans van morir intoxicats pel fruit verinós. El xiquet s’havia menjat sis d’aqueixos fruits i la xicoteta quatre.

Es tracta d’un fruit d’un arbre conegut localment com a ‘bola de bou‘ (Thevetia ahouai), que pot arribar a tindre una altura de tres metres.

Els menors havien arribat a Colòmbia amb els seus pares des de Veneçuela, i s’estaven quedant a casa de l’àvia, on va ocórrer el tràgic succés.

El pare assegura que la seua assegurança mèdica no cobria molt i que van buscar ajuda en la Defensoria del Poble de Colòmbia perquè els menors foren traslladats a un hospital millor equipat. No obstant això, aqueixa ajuda va arribar tard, ja que els xicotets van morir.

El comissari de policia de la localitat, Jesús Emilio Sánchez, ha llançat un advertiment a tots els habitants després d’este incident, perquè es desfacen d’estos arbustos i així no tornen a ocórrer desgràcies com estes. Les autoritats asseguren que si algú té este arbre serà multat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.