Demanen per a José Luis Moreno llibertat sota una fiança tres milions d’euros

 

La Fiscalia ha sol·licitat llibertat sota una fiança de tres milions d’euros per a José Luis Moreno, detingut este dimarts en el marc de l’operació Titella‘.

En la seua petició al jutge, el Ministeri Públic ha fixat en el dimarts la data límit perquè el reconegut empresari i productor de televisió espanyol deposite els diners corresponents, si bé serà el magistrat qui decidisca sobre el pronunciament de l’òrgan fiscal.

Moreno no ha sigut l’únic. Segons fonts jurídiques, la Fiscalia ha demanat llibertat per als altres tres detinguts que han passat a disposició judicial este dijous per l’entramat investigat.

Per a dos d’ells també s’han reclamat fiances a partir dels 10.000 euros. En concret, llibertat sota fiança de 10.000 euros per a Marta Dillet, de 200.000 euros per a Antonio Aguilera i llibertat sense fiança per a Javier Villalba.

Moreno, que s’ha acollit al seu dret a no declarar, va ser arrestat a primera hora d’este dimarts acusat d’un delicte d’estafa, blanqueig de capitals, pertinença a organització criminal i falsedat documental per la seua presumpta participació una xarxa internacional que estafava a inversors públics i privats. 

Esta citada xarxa hauria creat un entramat empresarial amb més de 700 societats mercantils amb la qual presumptament els seus integrants blanquejaven diners procedents del tràfic de drogues.

L’Operació Titella en clara referència al productor i desenvolupada en diverses províncies, ha suposat el desmantellament d’una suposada xarxa internacional d’estafadors que comptava amb més de 700 societats amb les quals suposadament van defraudar més de 50 milions d’euros.

L’organització pretenia crear a Malta un banc dissenyat per al crim econòmic. Després de dos anys d’investigació hi ha 53 detinguts. Es troben en diverses ciutats, com Barcelona, i entre ells també hi ha directors de bancs i un notari.

José Luis Moreno està imputat pels suposats delictes de pertinença a organització criminal, falsedat documental, estafa, blanqueig de capitals, alçament de béns i de delicte fiscal. Segons la investigació, alguns dels detinguts formaven part d’una altra organització dedicada a blanquejar els diners procedents del narcotràfic. Els investigadors, a més, sospiten que una part de la fortuna de Moreno és a l’estranger, després de detectar transferències a l’exterior.

A quines penes de presó es pot enfrontar

 

José Luis Moreno apareix en la llista de morosos d’Hisenda amb un deute de 2.600.000 euros de les seues empreses, Alba Adriática i Kulteperalia. En cas que el productor fora trobat culpable dels delictes pels quals se li investiga este podria passar fins a 25 anys a la presó.

El delicte de pertinença a organització criminal està castigat amb penes de presó de 4 a 8 anys (si l’organització persegueix delictes greus) o presó de 3 a 6 anys (per als altres casos). Els delictes de frau a la Hisenda Pública estan castigats amb una pena de presó d’un a cinc anys, i multes.

El delicte de blanqueig de capitals recollit en l’article 301 del codi penal i contempla des de sis mesos a sis anys de presó amb multes.

 

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.