Demanen per a José Luis Moreno llibertat sota una fiança tres milions d’euros

 

La Fiscalia ha sol·licitat llibertat sota una fiança de tres milions d’euros per a José Luis Moreno, detingut este dimarts en el marc de l’operació Titella‘.

En la seua petició al jutge, el Ministeri Públic ha fixat en el dimarts la data límit perquè el reconegut empresari i productor de televisió espanyol deposite els diners corresponents, si bé serà el magistrat qui decidisca sobre el pronunciament de l’òrgan fiscal.

Moreno no ha sigut l’únic. Segons fonts jurídiques, la Fiscalia ha demanat llibertat per als altres tres detinguts que han passat a disposició judicial este dijous per l’entramat investigat.

Per a dos d’ells també s’han reclamat fiances a partir dels 10.000 euros. En concret, llibertat sota fiança de 10.000 euros per a Marta Dillet, de 200.000 euros per a Antonio Aguilera i llibertat sense fiança per a Javier Villalba.

Moreno, que s’ha acollit al seu dret a no declarar, va ser arrestat a primera hora d’este dimarts acusat d’un delicte d’estafa, blanqueig de capitals, pertinença a organització criminal i falsedat documental per la seua presumpta participació una xarxa internacional que estafava a inversors públics i privats. 

Esta citada xarxa hauria creat un entramat empresarial amb més de 700 societats mercantils amb la qual presumptament els seus integrants blanquejaven diners procedents del tràfic de drogues.

L’Operació Titella en clara referència al productor i desenvolupada en diverses províncies, ha suposat el desmantellament d’una suposada xarxa internacional d’estafadors que comptava amb més de 700 societats amb les quals suposadament van defraudar més de 50 milions d’euros.

L’organització pretenia crear a Malta un banc dissenyat per al crim econòmic. Després de dos anys d’investigació hi ha 53 detinguts. Es troben en diverses ciutats, com Barcelona, i entre ells també hi ha directors de bancs i un notari.

José Luis Moreno està imputat pels suposats delictes de pertinença a organització criminal, falsedat documental, estafa, blanqueig de capitals, alçament de béns i de delicte fiscal. Segons la investigació, alguns dels detinguts formaven part d’una altra organització dedicada a blanquejar els diners procedents del narcotràfic. Els investigadors, a més, sospiten que una part de la fortuna de Moreno és a l’estranger, després de detectar transferències a l’exterior.

A quines penes de presó es pot enfrontar

 

José Luis Moreno apareix en la llista de morosos d’Hisenda amb un deute de 2.600.000 euros de les seues empreses, Alba Adriática i Kulteperalia. En cas que el productor fora trobat culpable dels delictes pels quals se li investiga este podria passar fins a 25 anys a la presó.

El delicte de pertinença a organització criminal està castigat amb penes de presó de 4 a 8 anys (si l’organització persegueix delictes greus) o presó de 3 a 6 anys (per als altres casos). Els delictes de frau a la Hisenda Pública estan castigats amb una pena de presó d’un a cinc anys, i multes.

El delicte de blanqueig de capitals recollit en l’article 301 del codi penal i contempla des de sis mesos a sis anys de presó amb multes.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.