Demanen per a José Luis Moreno llibertat sota una fiança tres milions d’euros

 

La Fiscalia ha sol·licitat llibertat sota una fiança de tres milions d’euros per a José Luis Moreno, detingut este dimarts en el marc de l’operació Titella‘.

En la seua petició al jutge, el Ministeri Públic ha fixat en el dimarts la data límit perquè el reconegut empresari i productor de televisió espanyol deposite els diners corresponents, si bé serà el magistrat qui decidisca sobre el pronunciament de l’òrgan fiscal.

Moreno no ha sigut l’únic. Segons fonts jurídiques, la Fiscalia ha demanat llibertat per als altres tres detinguts que han passat a disposició judicial este dijous per l’entramat investigat.

Per a dos d’ells també s’han reclamat fiances a partir dels 10.000 euros. En concret, llibertat sota fiança de 10.000 euros per a Marta Dillet, de 200.000 euros per a Antonio Aguilera i llibertat sense fiança per a Javier Villalba.

Moreno, que s’ha acollit al seu dret a no declarar, va ser arrestat a primera hora d’este dimarts acusat d’un delicte d’estafa, blanqueig de capitals, pertinença a organització criminal i falsedat documental per la seua presumpta participació una xarxa internacional que estafava a inversors públics i privats. 

Esta citada xarxa hauria creat un entramat empresarial amb més de 700 societats mercantils amb la qual presumptament els seus integrants blanquejaven diners procedents del tràfic de drogues.

L’Operació Titella en clara referència al productor i desenvolupada en diverses províncies, ha suposat el desmantellament d’una suposada xarxa internacional d’estafadors que comptava amb més de 700 societats amb les quals suposadament van defraudar més de 50 milions d’euros.

L’organització pretenia crear a Malta un banc dissenyat per al crim econòmic. Després de dos anys d’investigació hi ha 53 detinguts. Es troben en diverses ciutats, com Barcelona, i entre ells també hi ha directors de bancs i un notari.

José Luis Moreno està imputat pels suposats delictes de pertinença a organització criminal, falsedat documental, estafa, blanqueig de capitals, alçament de béns i de delicte fiscal. Segons la investigació, alguns dels detinguts formaven part d’una altra organització dedicada a blanquejar els diners procedents del narcotràfic. Els investigadors, a més, sospiten que una part de la fortuna de Moreno és a l’estranger, després de detectar transferències a l’exterior.

A quines penes de presó es pot enfrontar

 

José Luis Moreno apareix en la llista de morosos d’Hisenda amb un deute de 2.600.000 euros de les seues empreses, Alba Adriática i Kulteperalia. En cas que el productor fora trobat culpable dels delictes pels quals se li investiga este podria passar fins a 25 anys a la presó.

El delicte de pertinença a organització criminal està castigat amb penes de presó de 4 a 8 anys (si l’organització persegueix delictes greus) o presó de 3 a 6 anys (per als altres casos). Els delictes de frau a la Hisenda Pública estan castigats amb una pena de presó d’un a cinc anys, i multes.

El delicte de blanqueig de capitals recollit en l’article 301 del codi penal i contempla des de sis mesos a sis anys de presó amb multes.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.

WOW 29 ja supera les 12.000 entrades i vol fer història de les MMA a València

WOW 29 supera les 12.000 entrades al Roig Arena i aspira a convertir-se en l’esdeveniment de MMA més gran celebrat a Espanya.

Unai Núñez serà baixa en el Valencia CF per al partit contra l’Elx

Unai Núñez no arriba al duel entre l’Elx i el Valencia CF per unes molèsties del últim partit i es confirma com a baixa per a dissabte.

Les VTC reclamen seguretat jurídica per a operar en serveis urbans a la Comunitat Valenciana

Les patronals de les VTC demanen un nou decret amb seguretat jurídica que garantisca els serveis urbans a la Comunitat Valenciana.

CaixaBank destina prop de 250.000 euros a Save the Children per a famílies afectades per la dana de València

CaixaBank donarà prop de 250.000 euros a Save the Children per a ajudar famílies i infància afectades per la dana de València.

Jose Muñoz expressa la vergonya del PSPV per José Luis Ábalos després de l’inici del juí

Jose Muñoz afirma que el PSPV sent vergonya i indignació per Ábalos després de les primeres declaracions del juí.

La renda 2025 arranca amb noves deduccions en la Comunitat Valenciana per salut, esport i música

La campanya de la renda 2025 comença amb canvis estatals i noves deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.