Anuncios

Demanen per a José Luis Moreno llibertat sota una fiança tres milions d’euros

 

La Fiscalia ha sol·licitat llibertat sota una fiança de tres milions d’euros per a José Luis Moreno, detingut este dimarts en el marc de l’operació Titella‘.

En la seua petició al jutge, el Ministeri Públic ha fixat en el dimarts la data límit perquè el reconegut empresari i productor de televisió espanyol deposite els diners corresponents, si bé serà el magistrat qui decidisca sobre el pronunciament de l’òrgan fiscal.

Anuncios

Moreno no ha sigut l’únic. Segons fonts jurídiques, la Fiscalia ha demanat llibertat per als altres tres detinguts que han passat a disposició judicial este dijous per l’entramat investigat.

Per a dos d’ells també s’han reclamat fiances a partir dels 10.000 euros. En concret, llibertat sota fiança de 10.000 euros per a Marta Dillet, de 200.000 euros per a Antonio Aguilera i llibertat sense fiança per a Javier Villalba.

Moreno, que s’ha acollit al seu dret a no declarar, va ser arrestat a primera hora d’este dimarts acusat d’un delicte d’estafa, blanqueig de capitals, pertinença a organització criminal i falsedat documental per la seua presumpta participació una xarxa internacional que estafava a inversors públics i privats. 

Esta citada xarxa hauria creat un entramat empresarial amb més de 700 societats mercantils amb la qual presumptament els seus integrants blanquejaven diners procedents del tràfic de drogues.

L’Operació Titella en clara referència al productor i desenvolupada en diverses províncies, ha suposat el desmantellament d’una suposada xarxa internacional d’estafadors que comptava amb més de 700 societats amb les quals suposadament van defraudar més de 50 milions d’euros.

L’organització pretenia crear a Malta un banc dissenyat per al crim econòmic. Després de dos anys d’investigació hi ha 53 detinguts. Es troben en diverses ciutats, com Barcelona, i entre ells també hi ha directors de bancs i un notari.

José Luis Moreno està imputat pels suposats delictes de pertinença a organització criminal, falsedat documental, estafa, blanqueig de capitals, alçament de béns i de delicte fiscal. Segons la investigació, alguns dels detinguts formaven part d’una altra organització dedicada a blanquejar els diners procedents del narcotràfic. Els investigadors, a més, sospiten que una part de la fortuna de Moreno és a l’estranger, després de detectar transferències a l’exterior.

A quines penes de presó es pot enfrontar

 

José Luis Moreno apareix en la llista de morosos d’Hisenda amb un deute de 2.600.000 euros de les seues empreses, Alba Adriática i Kulteperalia. En cas que el productor fora trobat culpable dels delictes pels quals se li investiga este podria passar fins a 25 anys a la presó.

El delicte de pertinença a organització criminal està castigat amb penes de presó de 4 a 8 anys (si l’organització persegueix delictes greus) o presó de 3 a 6 anys (per als altres casos). Els delictes de frau a la Hisenda Pública estan castigats amb una pena de presó d’un a cinc anys, i multes.

El delicte de blanqueig de capitals recollit en l’article 301 del codi penal i contempla des de sis mesos a sis anys de presó amb multes.

 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.

El València Basket perseguix el seu quart títol seguit en la seua sexta final de Lliga Femenina

El València Basket es mesura al Casademont Zaragoza en la final de la Lliga Femenina amb el repte d'aconseguir el seu quart títol consecutiu en la seua sexta final seguida en la competició.
Anuncios