Un mort, 19 ferits greus i 76 lleus en un xoc entre dos trens a Manresa

Xoquen dos trens entre Sant Vicenç de Castellet i Manresa | Twitter

 

La conductora d’un dels trens ha mort, tres persones han resultat ferida greu, setze més han quedat ferides menys greus i 76 han resultat lleus en un xoc entre dos trens, un de Rodalies i un Regional, pertanyents a l’R4 i l’R12. Els fets han passat en un una via doble a la zona entre Sant Vicenç de Castellet i Manresa. L’accident s’ha registrat les sis i mitja de la vesprada , d’aquest divendres 8 de febrer i un total de 100 persones han resultat il·leses.

 

Segons les últimes informacions, un tren Regional que provenia de Lleida circulava en contra via per raons que es desconeixen, moment en què ha xocat amb un Rodalies. Els trens afectats haurien patit un xoc brusc que ha deixat encastades les cabines dels dos combois. Ara, s’hauran d’investigar les causes per les quals s’ha produït l’accident i no s’ha pogut informar que ambdós combois circulaven en la mateixa via.

 

 

Un testimoni de l’accident ha explicat els fets: «He vist que venia un tren de cara i que començava a frenar. Els vidres s’han començat a trencar i he eixit volant. Me pogut aixecar i hem eixit, els que podíem caminar».

 

 

Un dels trens anava per una via errònia

En una entrevista de ‘Rac1’ amb un altre testimoni aquest ha informat que, segons havia escoltat, un dels trens anava per una via que no era la que li pertocava i per tant al xocat amb el comboi que circulava correctament. A més, el testimoni ha assegurat que se’ls ha evacuat i després redirigits al tren menys afectat per poder-los traslladar a Manresa on els atendrien els equips d’emergència. 

 

L’accident s’ha produït en un lloc de difícil accés prop de l’antic baixador de Castellgalí, per això els passatgers han hagut de caminar uns 15 minuts per exiir de la zona. Molts han estat traslladats a Manresa en autobús i d’altres, com deia el testimoni, han estat duts en el comboi menys afectat, on també viatjaven ferits, segons les informacions. 

 

Els equips d’emergència s’hi han desplaçat fins al lloc dels fets per atendre als afectats | Twitter

 

 

Últimes notícies

El Levante inscriu Ryan, Mandi i Tunde per a debutar hui en Lliga davant l’Espanyol

El Levante ha aconseguit inscriure a temps Matt Ryan, Aïssa Mandi i Kareem Tunde per a poder jugar esta vesprada al camp de l’Espanyol en l’estrena de Lliga, amb només 15 jugadors del primer equip disponibles.

Els Centres Dona atenen més de 7.000 víctimes en mig any i creixen un 18%

La Xarxa de Centres Dona de la Generalitat ha atés 7.093 dones en el primer semestre de 2026, quasi 1.100 més que un any abans, amb un augment de recursos, professionals i nous centres especialitzats.

Anselmi afronta el debut de LALIGA amb il·lusió i moltes ganes de competir

L’entrenador de l’Elche, Martín Anselmi, assegura que l’equip arriba al debut a LALIGA davant el Deportivo de La Coruña amb il·lusió, entusiasme i voluntat de competir després d’una llarga pretemporada.

El Valencia Basket arranca la pretemporada de Xavi Albert condicionat per les seleccions

El Valencia Basket, vigent campió de la Liga Endesa, inicia esta setmana la pretemporada del nou projecte de Xavi Albert, marcat per moltes novetats en la plantilla i per les absències dels internacionals per les finestres FIBA.

Gran revolució en l’onze del València en l’estrena de Lliga

El València afrontarà el debut de Lliga contra el Celta amb entre cinc i huit canvis respecte a l’estrena de la passada temporada, inclòs un nou sistema tàctic.

El Museu Faller completa la col·lecció infantil amb el ninot indultat de 1969

El Museu Faller de València ha localitzat el ninot infantil indultat de 1969, 'Tot és cant', desaparegut des dels anys 90, i ha iniciat el procés per a restaurar-lo i exposar-lo de nou.

Lladró presenta una exclusiva figura de ‘Spider-Man’ en edició limitada mundial

Lladró ha llançat una figura de 'Spider-Man' en alta porcellana, una edició limitada a 500 unitats per a col·leccionistes i fans de Marvel.

La Comunitat viu la primera nit d’agost sense nits tòrrides

Per primera vegada en este mes d’agost, cap estació d’Aemet a la Comunitat Valenciana ha registrat nit tòrrida, amb mínimes que han baixat fins als 12,7 graus a Vilafranca del Cid.