Un mort, 19 ferits greus i 76 lleus en un xoc entre dos trens a Manresa

Xoquen dos trens entre Sant Vicenç de Castellet i Manresa | Twitter

 

La conductora d’un dels trens ha mort, tres persones han resultat ferida greu, setze més han quedat ferides menys greus i 76 han resultat lleus en un xoc entre dos trens, un de Rodalies i un Regional, pertanyents a l’R4 i l’R12. Els fets han passat en un una via doble a la zona entre Sant Vicenç de Castellet i Manresa. L’accident s’ha registrat les sis i mitja de la vesprada , d’aquest divendres 8 de febrer i un total de 100 persones han resultat il·leses.

 

Segons les últimes informacions, un tren Regional que provenia de Lleida circulava en contra via per raons que es desconeixen, moment en què ha xocat amb un Rodalies. Els trens afectats haurien patit un xoc brusc que ha deixat encastades les cabines dels dos combois. Ara, s’hauran d’investigar les causes per les quals s’ha produït l’accident i no s’ha pogut informar que ambdós combois circulaven en la mateixa via.

 

 

Un testimoni de l’accident ha explicat els fets: «He vist que venia un tren de cara i que començava a frenar. Els vidres s’han començat a trencar i he eixit volant. Me pogut aixecar i hem eixit, els que podíem caminar».

 

 

Un dels trens anava per una via errònia

En una entrevista de ‘Rac1’ amb un altre testimoni aquest ha informat que, segons havia escoltat, un dels trens anava per una via que no era la que li pertocava i per tant al xocat amb el comboi que circulava correctament. A més, el testimoni ha assegurat que se’ls ha evacuat i després redirigits al tren menys afectat per poder-los traslladar a Manresa on els atendrien els equips d’emergència. 

 

L’accident s’ha produït en un lloc de difícil accés prop de l’antic baixador de Castellgalí, per això els passatgers han hagut de caminar uns 15 minuts per exiir de la zona. Molts han estat traslladats a Manresa en autobús i d’altres, com deia el testimoni, han estat duts en el comboi menys afectat, on també viatjaven ferits, segons les informacions. 

 

Els equips d’emergència s’hi han desplaçat fins al lloc dels fets per atendre als afectats | Twitter

 

 

Últimes notícies

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.