Un mort, 19 ferits greus i 76 lleus en un xoc entre dos trens a Manresa

Xoquen dos trens entre Sant Vicenç de Castellet i Manresa | Twitter

 

La conductora d’un dels trens ha mort, tres persones han resultat ferida greu, setze més han quedat ferides menys greus i 76 han resultat lleus en un xoc entre dos trens, un de Rodalies i un Regional, pertanyents a l’R4 i l’R12. Els fets han passat en un una via doble a la zona entre Sant Vicenç de Castellet i Manresa. L’accident s’ha registrat les sis i mitja de la vesprada , d’aquest divendres 8 de febrer i un total de 100 persones han resultat il·leses.

 

Segons les últimes informacions, un tren Regional que provenia de Lleida circulava en contra via per raons que es desconeixen, moment en què ha xocat amb un Rodalies. Els trens afectats haurien patit un xoc brusc que ha deixat encastades les cabines dels dos combois. Ara, s’hauran d’investigar les causes per les quals s’ha produït l’accident i no s’ha pogut informar que ambdós combois circulaven en la mateixa via.

 

 

Un testimoni de l’accident ha explicat els fets: «He vist que venia un tren de cara i que començava a frenar. Els vidres s’han començat a trencar i he eixit volant. Me pogut aixecar i hem eixit, els que podíem caminar».

 

 

Un dels trens anava per una via errònia

En una entrevista de ‘Rac1’ amb un altre testimoni aquest ha informat que, segons havia escoltat, un dels trens anava per una via que no era la que li pertocava i per tant al xocat amb el comboi que circulava correctament. A més, el testimoni ha assegurat que se’ls ha evacuat i després redirigits al tren menys afectat per poder-los traslladar a Manresa on els atendrien els equips d’emergència. 

 

L’accident s’ha produït en un lloc de difícil accés prop de l’antic baixador de Castellgalí, per això els passatgers han hagut de caminar uns 15 minuts per exiir de la zona. Molts han estat traslladats a Manresa en autobús i d’altres, com deia el testimoni, han estat duts en el comboi menys afectat, on també viatjaven ferits, segons les informacions. 

 

Els equips d’emergència s’hi han desplaçat fins al lloc dels fets per atendre als afectats | Twitter

 

 

Últimes notícies

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.

Una marxa recorre València contra el genocidi en Palestina i reclama boicot a Israel

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar el genocidi en Palestina, reclamar el boicot a Israel i exigir polítiques fermes de dret a la vivenda.