La mort d’Olivia es va produir per envenenament respiratori al inhalar un tòxic

Un pneumòleg considera que si Olivia va morir per edema pulmonar agut estava ja morta quan va ser llançada a l’aigua ja que «si hagués estat un ofegament hauria d’haver-hi aigua aspirada per via pulmonar»

L’edema pulmonar agut, que ha causat la mort de la xiqueta Olivia Gimeno, segons l’autòpsia, es produeix després d’una intoxicació per enverinament respiratori en inhalar una cosa tòxica, segons ha explicat a Efe el vicepresident de la Societat Espanyola de Pneumologia i Cirurgia Toràcica (SEPAR), Germán Peces-Barba.

Este pneumòleg considera que si Olivia va morir per edema pulmonar agut estava ja morta quan va ser llançada a l’aigua, ja que «si hagués estat un ofegament hauria d’haver-hi aigua aspirada per via pulmonar».

Peces Barba ha explicat que l’edema pulmonar es produeix quan els alvèols traspuen un líquid (l’edema) que inunda estos alvèols que deixen de funcionar perquè no hi ha passe a l’entrada de l’aire.

Segons el parer de l’expert, l’edema pulmonar es produeix «davant una exposició a una cosa tòxica, una cosa irritant o abrasiu que suscita la resposta de traspuar l’edema», que és un líquid que està on ha d’haver-hi aire i tala la barrera per a rebre oxigen.

Segons este pneumòleg, en un pulmó sa com el d’Olivia, l’edema no es produeix per ofegament sinó que és una reacció que sofreixen els pulmons quan estan sotmesos a un estrés o a una reacció violenta.

En el cas d’Olivia, segons Peces Barba, «estem davant una reacció inflamatòria del pulmó i el contingut del pulmó és l’exsudat, si la xiqueta hagués estat llançada viva a l’aigua tindria aigua de la mar en el seu interior i això no seria un edema, seria un ofegament«.

Tomás Gimeno va matar a les seues filles en la seua finca de Tenerife

El 27 d’abril desaparegueren Anna i Olivia al costat del seu pare Tomás Gimeno, presumptament hauria donat mort a les menudes en la seua mateixa finca de Igueste de Candelaria. Sembla que ho tenia tot planejat amb un objectiu clar, provocar a la seua exparella el dolor més gran que pogués imaginar. Abans de fer-ho, es va acomiadar de la seua companya sentimental amb una carta i 6.200 euros en efectiu.

Esta és una de les premisses que assenyala la magistrada titular del Jutjat de 1a Instància i Instrucció número 3 de Güimar en un acte dictat este dissabte per a informar el Ministeri Fiscal sobre la procedència de deixar sense efecte la vigent ordre internacional per a la detenció de Gimeno per delicte de sostracció menors.

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.