18.1 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

La mort d’Olivia es va produir per envenenament respiratori al inhalar un tòxic

Un pneumòleg considera que si Olivia va morir per edema pulmonar agut estava ja morta quan va ser llançada a l’aigua ja que “si hagués estat un ofegament hauria d’haver-hi aigua aspirada per via pulmonar”

L’edema pulmonar agut, que ha causat la mort de la xiqueta Olivia Gimeno, segons l’autòpsia, es produeix després d’una intoxicació per enverinament respiratori en inhalar una cosa tòxica, segons ha explicat a Efe el vicepresident de la Societat Espanyola de Pneumologia i Cirurgia Toràcica (SEPAR), Germán Peces-Barba.

Este pneumòleg considera que si Olivia va morir per edema pulmonar agut estava ja morta quan va ser llançada a l’aigua, ja que “si hagués estat un ofegament hauria d’haver-hi aigua aspirada per via pulmonar”.

Peces Barba ha explicat que l’edema pulmonar es produeix quan els alvèols traspuen un líquid (l’edema) que inunda estos alvèols que deixen de funcionar perquè no hi ha passe a l’entrada de l’aire.

Segons el parer de l’expert, l’edema pulmonar es produeix “davant una exposició a una cosa tòxica, una cosa irritant o abrasiu que suscita la resposta de traspuar l’edema”, que és un líquid que està on ha d’haver-hi aire i tala la barrera per a rebre oxigen.

Segons este pneumòleg, en un pulmó sa com el d’Olivia, l’edema no es produeix per ofegament sinó que és una reacció que sofreixen els pulmons quan estan sotmesos a un estrés o a una reacció violenta.

En el cas d’Olivia, segons Peces Barba, “estem davant una reacció inflamatòria del pulmó i el contingut del pulmó és l’exsudat, si la xiqueta hagués estat llançada viva a l’aigua tindria aigua de la mar en el seu interior i això no seria un edema, seria un ofegament“.

Tomás Gimeno va matar a les seues filles en la seua finca de Tenerife

El 27 d’abril desaparegueren Anna i Olivia al costat del seu pare Tomás Gimeno, presumptament hauria donat mort a les menudes en la seua mateixa finca de Igueste de Candelaria. Sembla que ho tenia tot planejat amb un objectiu clar, provocar a la seua exparella el dolor més gran que pogués imaginar. Abans de fer-ho, es va acomiadar de la seua companya sentimental amb una carta i 6.200 euros en efectiu.

Esta és una de les premisses que assenyala la magistrada titular del Jutjat de 1a Instància i Instrucció número 3 de Güimar en un acte dictat este dissabte per a informar el Ministeri Fiscal sobre la procedència de deixar sense efecte la vigent ordre internacional per a la detenció de Gimeno per delicte de sostracció menors.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La pólvora i la música tornen a València en la Crida que obri les Falles 2026

La Crida marcarà l'inici oficial de les Falles 2026 amb milers de fallers davant les Torres de Serrans. La jornada inclou despertà, bandes i la primera mascletà.

Catalá demana canvis en el Codi Tècnic de l’Edificació per a evitar incendis com el de Campanar

Catalá ha reclamat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat després de l'incendi de Campanar. València ha activat una fitxa per a bombers i bonifica el 95% del ICIO, amb 68 sol·licituds en tràmit.

Kipngeno i Hariso dominen la Marató bp Castelló amb victòries en solitari

Els kenians Leonard Kipngeno i Keleitu Kayamo Hariso es van imposar amb autoritat en la Marató bp Castelló. Cap va batre el rècord, però van firmar àmplies victòries.

Pérez Llorca subratlla l’hospitalitat com a nexe entre valencians i andalusos

Pérez Llorca ha reivindicat l'hospitalitat, l'enteniment i l'alegria com a trets compartits per valencians i andalusos. Ho ha fet a Burjassot, en l'acte del Dia d'Andalusia organitzat per FECACV, que enguany ret homenatge a Huelva.

Catalá demana revisar el Codi Tècnic per a evitar incendis com el de Campanar

L'alcaldessa de València ha demanat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat i evitar materials que agreugen incendis. Ha detallat mesures locals i ajudes fiscals ja en marxa i l'avanç en 68 sol·licituds.

Cepeda va assegurar que l’Elx està capacitat i apunta a l’Espanyol per a frenar la mala ratxa

El xilé va defendre que l'equip està preparat per a revertir la mala dinàmica i va demanar passar pàgina després de la derrota a Bilbao. Va assenyalar el dol a casa davant l'Espanyol com a opció immediata per a sumar i allunyar el descens.

Harbert Kibet firma la millor marca mundial de 2026 en el 10K de Castelló; Schrub i Keith, rècords d’Europa

Harbert Kibet es va imposar en el 10K Facsa Castelló amb 26:39, millor marca mundial de l'any. Yann Schrub (26:43) i Megan Keith (30:07) van batre els rècords d'Europa. Caroline Makandi va guanyar en dones amb 29:34.

Tres detinguts a Almoradí per robatoris amb violència i furts en vehicles

Guàrdia Civil i Policia Local han arrestat a tres hòmens d'entre 19 i 29 anys per una sèrie de robatoris amb violència, robatoris amb força i furts a la Vega Baixa. Els fets, vinculats mitjançant cambres i testimonis, van derivar en detencions el 7 i 8 de febrer; els sospitosos van quedar en llibertat amb mesures cautelars.