La mort d’Olivia es va produir per envenenament respiratori al inhalar un tòxic

Un pneumòleg considera que si Olivia va morir per edema pulmonar agut estava ja morta quan va ser llançada a l’aigua ja que “si hagués estat un ofegament hauria d’haver-hi aigua aspirada per via pulmonar”

L’edema pulmonar agut, que ha causat la mort de la xiqueta Olivia Gimeno, segons l’autòpsia, es produeix després d’una intoxicació per enverinament respiratori en inhalar una cosa tòxica, segons ha explicat a Efe el vicepresident de la Societat Espanyola de Pneumologia i Cirurgia Toràcica (SEPAR), Germán Peces-Barba.

Este pneumòleg considera que si Olivia va morir per edema pulmonar agut estava ja morta quan va ser llançada a l’aigua, ja que “si hagués estat un ofegament hauria d’haver-hi aigua aspirada per via pulmonar”.

Peces Barba ha explicat que l’edema pulmonar es produeix quan els alvèols traspuen un líquid (l’edema) que inunda estos alvèols que deixen de funcionar perquè no hi ha passe a l’entrada de l’aire.

Segons el parer de l’expert, l’edema pulmonar es produeix “davant una exposició a una cosa tòxica, una cosa irritant o abrasiu que suscita la resposta de traspuar l’edema”, que és un líquid que està on ha d’haver-hi aire i tala la barrera per a rebre oxigen.

Segons este pneumòleg, en un pulmó sa com el d’Olivia, l’edema no es produeix per ofegament sinó que és una reacció que sofreixen els pulmons quan estan sotmesos a un estrés o a una reacció violenta.

En el cas d’Olivia, segons Peces Barba, “estem davant una reacció inflamatòria del pulmó i el contingut del pulmó és l’exsudat, si la xiqueta hagués estat llançada viva a l’aigua tindria aigua de la mar en el seu interior i això no seria un edema, seria un ofegament“.

Tomás Gimeno va matar a les seues filles en la seua finca de Tenerife

El 27 d’abril desaparegueren Anna i Olivia al costat del seu pare Tomás Gimeno, presumptament hauria donat mort a les menudes en la seua mateixa finca de Igueste de Candelaria. Sembla que ho tenia tot planejat amb un objectiu clar, provocar a la seua exparella el dolor més gran que pogués imaginar. Abans de fer-ho, es va acomiadar de la seua companya sentimental amb una carta i 6.200 euros en efectiu.

Esta és una de les premisses que assenyala la magistrada titular del Jutjat de 1a Instància i Instrucció número 3 de Güimar en un acte dictat este dissabte per a informar el Ministeri Fiscal sobre la procedència de deixar sense efecte la vigent ordre internacional per a la detenció de Gimeno per delicte de sostracció menors.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket es juga a Manresa la segona plaça i moral per a l’Eurolliga

El València Basket visita al BAXI Manresa amb la necessitat de guanyar per a defendre la segona plaça de la Lliga Endesa i reforçar la seua moral abans de jugar-se la vida en l'Eurolliga a Atenes.

Mor Tità, el gos de rescat dels bombers d’Alacant amb més de 80 busques realitzades

Tità, gos de rescat del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant, mor als 13 anys després de participar en més de 80 busques de persones en desastres naturals a Espanya i a l'estranger.

Un policia fora de servici deté a un home que agredia a la seua dona a Dénia

Un home de 74 anys és detingut a Dénia després que un policia nacional anara de servici sentira els crits de la seua dona i ho reduïra dins de la vivenda.

Reuvers apel·la a guanyar a Manresa per a afermar el segon lloc i impulsar al València Basket en l’Eurolliga

Nate Reuvers subratlla que el València Basket necessita véncer en la pista del Baxi Manresa per a afermar la segona plaça de l'ACB i arribar amb confiança al tercer partit del playoff d'Eurolliga davant el Panathinaikos.

El València Basket busca rematar el passe a semifinals davant el Ensino amb 13 punts de renda

El València Basket afronta la volta dels quarts de final de la Lliga Femenina Endesa davant el Durán Maquinaria Ensino amb 13 punts d'avantatge i el suport del Roig Arena per a tancar el passe a semifinals.

Sis mesos de Pérez Llorca al capdavant del Consell: rebaixa fiscal, vivenda i reforç de servicis públics

Juanfran Pérez Llorca complix sis mesos al capdavant del Consell amb la baixada d'impostos, l'accés a la vivenda i el reforç de sanitat, educació i infraestructures com a eixos de la seua acció de govern.

Avís groc per pluges i tempestes el diumenge a l’interior sud de València

La Aemet activa l'avís groc per a la vesprada del diumenge a l'interior sud de València per tempestes que poden deixar fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possible graníssol.

El decret de convivència reduïx un 60% el ciberassetjament escolar a les aules valencianes

El nou decret de convivència i la regulació de l'ús del mòbil a les aules han permés reduir un 60% les dades de ciberassetjament escolar en la Comunitat Valenciana, reforçats amb noves figures de protecció i recursos específics.