La mort d’Olivia es va produir per envenenament respiratori al inhalar un tòxic

Un pneumòleg considera que si Olivia va morir per edema pulmonar agut estava ja morta quan va ser llançada a l’aigua ja que «si hagués estat un ofegament hauria d’haver-hi aigua aspirada per via pulmonar»

L’edema pulmonar agut, que ha causat la mort de la xiqueta Olivia Gimeno, segons l’autòpsia, es produeix després d’una intoxicació per enverinament respiratori en inhalar una cosa tòxica, segons ha explicat a Efe el vicepresident de la Societat Espanyola de Pneumologia i Cirurgia Toràcica (SEPAR), Germán Peces-Barba.

Este pneumòleg considera que si Olivia va morir per edema pulmonar agut estava ja morta quan va ser llançada a l’aigua, ja que «si hagués estat un ofegament hauria d’haver-hi aigua aspirada per via pulmonar».

Peces Barba ha explicat que l’edema pulmonar es produeix quan els alvèols traspuen un líquid (l’edema) que inunda estos alvèols que deixen de funcionar perquè no hi ha passe a l’entrada de l’aire.

Segons el parer de l’expert, l’edema pulmonar es produeix «davant una exposició a una cosa tòxica, una cosa irritant o abrasiu que suscita la resposta de traspuar l’edema», que és un líquid que està on ha d’haver-hi aire i tala la barrera per a rebre oxigen.

Segons este pneumòleg, en un pulmó sa com el d’Olivia, l’edema no es produeix per ofegament sinó que és una reacció que sofreixen els pulmons quan estan sotmesos a un estrés o a una reacció violenta.

En el cas d’Olivia, segons Peces Barba, «estem davant una reacció inflamatòria del pulmó i el contingut del pulmó és l’exsudat, si la xiqueta hagués estat llançada viva a l’aigua tindria aigua de la mar en el seu interior i això no seria un edema, seria un ofegament«.

Tomás Gimeno va matar a les seues filles en la seua finca de Tenerife

El 27 d’abril desaparegueren Anna i Olivia al costat del seu pare Tomás Gimeno, presumptament hauria donat mort a les menudes en la seua mateixa finca de Igueste de Candelaria. Sembla que ho tenia tot planejat amb un objectiu clar, provocar a la seua exparella el dolor més gran que pogués imaginar. Abans de fer-ho, es va acomiadar de la seua companya sentimental amb una carta i 6.200 euros en efectiu.

Esta és una de les premisses que assenyala la magistrada titular del Jutjat de 1a Instància i Instrucció número 3 de Güimar en un acte dictat este dissabte per a informar el Ministeri Fiscal sobre la procedència de deixar sense efecte la vigent ordre internacional per a la detenció de Gimeno per delicte de sostracció menors.

Últimes notícies

Golejada del Barcelona per a iniciar la Lliga amb un 0-5 a Elx

El Barcelona ha iniciat la defensa del títol amb una contundent victòria per 0-5 al camp de l’Elx, en un partit on ha destacat el potencial ofensiu malgrat no tindre un davanter centre pur. Raphinha, amb un doblet, Adeyemi, Fermín i Gordon, en un debut brillant, han firmat els gols.

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.