Mor un jove de la Vall d’Uixó en ser cornejat per un bou en Xilxes

Bou Juanito Festes Taurines Xilxes 2019

Bou Juanito (Ramaderia José Mur) mata un xic en Xilxes | Youtube

 

Fran G. P., un jove de 19 anys de la Vall d’Uixó, ha mort este dimarts a causa d’una cornada de bou en Xilxes (la Plana Baixa). La tragèdia ha succeït durant les festes taurines de Sant Vicent Ferrer, segons ha informat la Policia Local, passades les 18.00 hores.

 

L’animal, un bou cerril de la ramaderia catalana de José Mur, se diu Juanito i ha empitonat el jove provocant-li una cornada en l’engonal, cosa que li ha provocat una pèrdua de sang molt gran. Ràpidament, s’ha traslladat al xic de 19 anys a l’Hospital de Sagunt, on finalment ha mort a causa de la ferida.

Suspeses pàrcialment les festes com a mostra de condol

Les festes de bous de la localitat de la Plana han començat el dissabte i tenen previst d’allargar-se fins al dia 4. Amb tot, la Comissió de Clavaris i Festers de Sant Vicent de Xilxes han decidit, conjuntament amb l’equip de govern, suspendre tots els actes programats per a ahir a la nit.

 

En un comunicat fet públic en el seu mur de Facebook, informaren que «Des de la comissió volem donar tot el suport i condolences a la família del jove i a tota la comissió de festes de Sant Vicent de la Vall d’Uixó, d’on ell era membre».

La comarca s’ompli de mostres de dol

Hui està previst guardar 1 minut de silenci «per a mostrar públicament el condol a la família i amics». Des de l’Ajuntament de Xilxes, un municipi de poc més de 30.000 habitants, s’ha fet públic també un missatge lamentant «la mort d’un jove de la Vall d’Uixó en els festejos taurins de Sant Vicent d’esta vesprada».

 

També la localitat veïna de la Vilavella ha mostrat públicament el «condol a la família del jove que va faltar ahir en les festes de Xilxes» i ha vullgut «fer extensiu este condol als aficionats a la festa dels bous al carrer».

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Roig advoca per un IVA zero en aliments i afirma que Mercadona no ha pujat preus

Juan Roig ha defés aplicar un IVA zero als aliments per a esmorteir l'impacte de la guerra de l'Iran i ha recalcat que els preus depenen de les matèries primeres. Ha assegurat que, ara com ara, no s'han traslladat pujades i que entre gener i març s'han abaratit 300 productes.

73 agressions a metges en 2025 en la Comunitat Valenciana, 48 a la província de València

Els col·legis de metges van comptabilitzar 73 atacs a facultatius en la Comunitat en 2025, 48 a la província de València. La majoria va afectar metgesses i es va concentrar en Atenció Primària.

La pluja impedix disparar tot el material en la mascletà d’este dimarts

La pluja intermitent ha danyat el sistema elèctric i ha obligat a un tret manual parcial en la dècima mascletà del cicle faller. Part del material es retirarà i el perímetre es manté fins a completar l'operació.

Muñoz (PSPV) insistix: no està tancada la situació judicial de Mazón

José Muñoz ha afirmat que encara no s'ha escrit l'últim capítol sobre Carlos Mazón i el seu paper el 29 d'octubre durant la DANA. Ha demanat que es mantinga la investigació i que Mazón entregue l'acta.

Vox demana no avançar esdeveniments sobre Mazón i respecte als jutges

Vox ha sostingut que la postura de la Fiscalia de no imputar a Carlos Mazón per la gestió de la DANA i que la jutgessa seguisca amb la instrucció prova que no s'han d'anticipar conclusions. El síndic José María Llanos ha reclamat respecte als tribunals i a la presumpció d'innocència.

Les pluges deixen quasi 72 l/m² en quatre hores a Castalla i concentren les incidències a Alacant

Les precipitacions han deixat 71,8 l/m² en quatre hores a Castalla i han motivat deu actuacions dels bombers a la província d'Alacant, sense incidències a València.

Mercadona ha guanyat 1.729 milions en 2025, un 24,9% més, i accelera el seu pla d’inversió

Mercadona ha guanyat 1.729 milions d'euros en 2025, un 24,9% més, amb vendes de 41.900 milions i una quota del 28,5% a Espanya. La companyia impulsa la botiga 9, obri nous bucs i preveu 43.200 milions en vendes en 2026.

Troben un cadàver sense cames en una planta de reciclatge de Paterna sense indicis de criminalitat

Un cadàver amb les cames amputades ha sigut trobat en una planta de reciclatge de Paterna. Les primeres perquisicions han descartat criminalitat i apunten a una mort accidental o natural.