7.1 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Mor un jove de la Vall d’Uixó en ser cornejat per un bou en Xilxes

Bou Juanito Festes Taurines Xilxes 2019

Bou Juanito (Ramaderia José Mur) mata un xic en Xilxes | Youtube

 

Fran G. P., un jove de 19 anys de la Vall d’Uixó, ha mort este dimarts a causa d’una cornada de bou en Xilxes (la Plana Baixa). La tragèdia ha succeït durant les festes taurines de Sant Vicent Ferrer, segons ha informat la Policia Local, passades les 18.00 hores.

 

L’animal, un bou cerril de la ramaderia catalana de José Mur, se diu Juanito i ha empitonat el jove provocant-li una cornada en l’engonal, cosa que li ha provocat una pèrdua de sang molt gran. Ràpidament, s’ha traslladat al xic de 19 anys a l’Hospital de Sagunt, on finalment ha mort a causa de la ferida.

Suspeses pàrcialment les festes com a mostra de condol

Les festes de bous de la localitat de la Plana han començat el dissabte i tenen previst d’allargar-se fins al dia 4. Amb tot, la Comissió de Clavaris i Festers de Sant Vicent de Xilxes han decidit, conjuntament amb l’equip de govern, suspendre tots els actes programats per a ahir a la nit.

 

En un comunicat fet públic en el seu mur de Facebook, informaren que «Des de la comissió volem donar tot el suport i condolences a la família del jove i a tota la comissió de festes de Sant Vicent de la Vall d’Uixó, d’on ell era membre».

La comarca s’ompli de mostres de dol

Hui està previst guardar 1 minut de silenci «per a mostrar públicament el condol a la família i amics». Des de l’Ajuntament de Xilxes, un municipi de poc més de 30.000 habitants, s’ha fet públic també un missatge lamentant «la mort d’un jove de la Vall d’Uixó en els festejos taurins de Sant Vicent d’esta vesprada».

 

També la localitat veïna de la Vilavella ha mostrat públicament el «condol a la família del jove que va faltar ahir en les festes de Xilxes» i ha vullgut «fer extensiu este condol als aficionats a la festa dels bous al carrer».

 

 

Últimes notícies

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.