Almenys 5 morts i diversos ferits en un atac amb arc i fletxes

Diverses víctimes mortals, els mitjans locals apunten a cinc morts, i diverses persones ferides per un home que va posar usar un arc i fletxes per a realitzar atacs a la ciutat noruega de Kongsberg, segons la policia local. Reuters informa que l’home que presumptament havia comés l’atac ja ha sigut detingut i es creu que actuava només, segons fonts policials, que no han donat més informació sobre els seus possibles mòbils.

«L’home que va perpetrar els fets ha sigut detingut per la policia i no hi ha cap cerca activa de més persones. Per les informacions que tenim, és una sola persona la que està darrere de l’ocorregut», va dir en roda de premsa Øyvind Aas, cap de policia de la localitat de Drammen.

L’atac ha començat en un supermercat de la cadena Extra, segons han confirmat els propis responsables de l’establiment. «Podem confirmar que hi ha hagut un incident greu a la nostra botiga i que cap dels nostres empleats ha patit lesions físiques», ha comunicat el gerent de la cadena, Harald Kristiansen.

L’atac s’ha produït al sud de Noruega, en Kongsberg, pot veure on està situada en el següent mapa.
La policia havia informat hores abans d’una acció en el centre de Kongsberg i havia demanat als residents que no isqueren de les seues cases després de constatar que una persona havia sigut ferida d’un tret amb una fletxa.

L’Ajuntament de la localitat ha habilitat un centre d’acolliment per als afectats i mobilitzat a un equip de crisi per a afrontar la situació.

El cap de la Policia de la província de Buskerud, Oyvind Aas, ha confirmat la detenció de l’atacant i no descarta que es puga tractar d’un atac terrorista. «És natural considerar tal possibilitat», però el sospitós «no ha sigut interrogat i és massa prompte per a arribar a una conclusió».

Els serveis d’intel·ligència noruecs (PST) han sigut informats dels fets, encara que de moment la policia considera que és massa prompte per a saber si es tracta d’un acte terrorista.

Últimes notícies

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.

La UV i la UPV passen a classes en línia per l’alerta taronja per pluges

La Universitat de València i la Politècnica han suspés les activitats a l’aire lliure i han passat la docència a línia per l’alerta taronja per pluges activada per Emergències de la Generalitat arran dels avisos d’Aemet.