8.6 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Almenys 5 morts i diversos ferits en un atac amb arc i fletxes

Diverses víctimes mortals, els mitjans locals apunten a cinc morts, i diverses persones ferides per un home que va posar usar un arc i fletxes per a realitzar atacs a la ciutat noruega de Kongsberg, segons la policia local. Reuters informa que l’home que presumptament havia comés l’atac ja ha sigut detingut i es creu que actuava només, segons fonts policials, que no han donat més informació sobre els seus possibles mòbils.

“L’home que va perpetrar els fets ha sigut detingut per la policia i no hi ha cap cerca activa de més persones. Per les informacions que tenim, és una sola persona la que està darrere de l’ocorregut”, va dir en roda de premsa Øyvind Aas, cap de policia de la localitat de Drammen.

L’atac ha començat en un supermercat de la cadena Extra, segons han confirmat els propis responsables de l’establiment. “Podem confirmar que hi ha hagut un incident greu a la nostra botiga i que cap dels nostres empleats ha patit lesions físiques”, ha comunicat el gerent de la cadena, Harald Kristiansen.

L’atac s’ha produït al sud de Noruega, en Kongsberg, pot veure on està situada en el següent mapa.
La policia havia informat hores abans d’una acció en el centre de Kongsberg i havia demanat als residents que no isqueren de les seues cases després de constatar que una persona havia sigut ferida d’un tret amb una fletxa.

L’Ajuntament de la localitat ha habilitat un centre d’acolliment per als afectats i mobilitzat a un equip de crisi per a afrontar la situació.

El cap de la Policia de la província de Buskerud, Oyvind Aas, ha confirmat la detenció de l’atacant i no descarta que es puga tractar d’un atac terrorista. “És natural considerar tal possibilitat”, però el sospitós “no ha sigut interrogat i és massa prompte per a arribar a una conclusió”.

Els serveis d’intel·ligència noruecs (PST) han sigut informats dels fets, encara que de moment la policia considera que és massa prompte per a saber si es tracta d’un acte terrorista.

Últimes notícies

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.