Almenys 5 morts i diversos ferits en un atac amb arc i fletxes

Diverses víctimes mortals, els mitjans locals apunten a cinc morts, i diverses persones ferides per un home que va posar usar un arc i fletxes per a realitzar atacs a la ciutat noruega de Kongsberg, segons la policia local. Reuters informa que l’home que presumptament havia comés l’atac ja ha sigut detingut i es creu que actuava només, segons fonts policials, que no han donat més informació sobre els seus possibles mòbils.

“L’home que va perpetrar els fets ha sigut detingut per la policia i no hi ha cap cerca activa de més persones. Per les informacions que tenim, és una sola persona la que està darrere de l’ocorregut”, va dir en roda de premsa Øyvind Aas, cap de policia de la localitat de Drammen.

L’atac ha començat en un supermercat de la cadena Extra, segons han confirmat els propis responsables de l’establiment. “Podem confirmar que hi ha hagut un incident greu a la nostra botiga i que cap dels nostres empleats ha patit lesions físiques”, ha comunicat el gerent de la cadena, Harald Kristiansen.

L’atac s’ha produït al sud de Noruega, en Kongsberg, pot veure on està situada en el següent mapa.
La policia havia informat hores abans d’una acció en el centre de Kongsberg i havia demanat als residents que no isqueren de les seues cases després de constatar que una persona havia sigut ferida d’un tret amb una fletxa.

L’Ajuntament de la localitat ha habilitat un centre d’acolliment per als afectats i mobilitzat a un equip de crisi per a afrontar la situació.

El cap de la Policia de la província de Buskerud, Oyvind Aas, ha confirmat la detenció de l’atacant i no descarta que es puga tractar d’un atac terrorista. “És natural considerar tal possibilitat”, però el sospitós “no ha sigut interrogat i és massa prompte per a arribar a una conclusió”.

Els serveis d’intel·ligència noruecs (PST) han sigut informats dels fets, encara que de moment la policia considera que és massa prompte per a saber si es tracta d’un acte terrorista.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca desfilarà en el segon dia de l’Ofrena de les Falles de València

Pérez Llorca participarà este dimecres en l'Ofrena de les Falles amb Marqués de Zenete i serà el primer cap del Consell a fer-ho. La cita reunirà 130.000 participants en dos dies.

El camp assumix fins a 100 milions de sobrecost per la guerra: 4 milions setmanals en la Comunitat Valenciana

El sector agrari ja suporta fins a 100 milions d'euros de sobrecost per la guerra, amb pujades del 28% en gasoil i de més del 40% en fertilitzants. AVA-Asaja xifra 4 milions setmanals en la Comunitat Valenciana.

El València CF complix 107 anys entre la baralla per la permanència i el Nou Mestalla

El club celebra el seu 107 aniversari amb el focus a assegurar la permanència i en l'avanç del Nou Mestalla. La situació és més còmoda que en cursos previs, però encara exigix resultats.

Marcelino avisa: l’impacte de Matarazzo ha sigut immediat i la Real incomoda moltíssim

Marcelino va destacar l'efecte immediat de Matarazzo en la Reial Societat i va advertir sobre la seua pressió i transicions abans del dol del divendres. Va confirmar la baixa de Ayoze i que Gerard està llest per a ser titular.

La Policia alça 17 actes a visitants de Països Baixos per pirotècnia extrema en Falles

Un operatiu nocturn de la Policia Nacional al costat de la policia neerlandesa ha permés alçar 17 actes per articles pirotècnics a València, sense detencions. L'actuació s'emmarca en la prevenció davant episodis recents de detonacions perilloses en l'antic llit del Túria.

L’aigua potable es convertix en objectiu: del canvi climàtic a arma de guerra

L'aigua potable es convertix en objectiu en conflictes i patix l'embat del canvi climàtic. L'alta dependència de dessalinitzadores en el Golf i el seu pes a Espanya revelen la fragilitat del subministrament.

Tres ingressats per inhalació de fum en un incendi en Orihuela Costa

Tres persones han sigut hospitalitzades per inhalació de fum després de l'incendi d'una casa al carrer Pruna d'Orihuela Costa durant la matinada. L'operatiu de bombers i sanitaris es va activar a les 4.37 i va concloure a les 5.24.

Carlos Espí encadena els últims quatre gols del Llevant i ja és el seu màxim anotador

El davanter de 20 anys ha marcat els últims quatre punts del Llevant en LaLiga i suma set en la temporada. En Lliga iguala a Etta Eyong amb cinc i supera a Iván Romero.