Almenys 5 morts i diversos ferits en un atac amb arc i fletxes

Diverses víctimes mortals, els mitjans locals apunten a cinc morts, i diverses persones ferides per un home que va posar usar un arc i fletxes per a realitzar atacs a la ciutat noruega de Kongsberg, segons la policia local. Reuters informa que l’home que presumptament havia comés l’atac ja ha sigut detingut i es creu que actuava només, segons fonts policials, que no han donat més informació sobre els seus possibles mòbils.

“L’home que va perpetrar els fets ha sigut detingut per la policia i no hi ha cap cerca activa de més persones. Per les informacions que tenim, és una sola persona la que està darrere de l’ocorregut”, va dir en roda de premsa Øyvind Aas, cap de policia de la localitat de Drammen.

L’atac ha començat en un supermercat de la cadena Extra, segons han confirmat els propis responsables de l’establiment. “Podem confirmar que hi ha hagut un incident greu a la nostra botiga i que cap dels nostres empleats ha patit lesions físiques”, ha comunicat el gerent de la cadena, Harald Kristiansen.

L’atac s’ha produït al sud de Noruega, en Kongsberg, pot veure on està situada en el següent mapa.
La policia havia informat hores abans d’una acció en el centre de Kongsberg i havia demanat als residents que no isqueren de les seues cases després de constatar que una persona havia sigut ferida d’un tret amb una fletxa.

L’Ajuntament de la localitat ha habilitat un centre d’acolliment per als afectats i mobilitzat a un equip de crisi per a afrontar la situació.

El cap de la Policia de la província de Buskerud, Oyvind Aas, ha confirmat la detenció de l’atacant i no descarta que es puga tractar d’un atac terrorista. “És natural considerar tal possibilitat”, però el sospitós “no ha sigut interrogat i és massa prompte per a arribar a una conclusió”.

Els serveis d’intel·ligència noruecs (PST) han sigut informats dels fets, encara que de moment la policia considera que és massa prompte per a saber si es tracta d’un acte terrorista.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís aplaudix que Mazón declare davant la jutgessa per la gestió de la DANA de 2024

Compromís celebra que la jutgessa cite com a testimoni a Carlos Mazón per la gestió de la DANA de 2024 i li recorda que està obligat a dir la veritat quan declare.

Debat en Les Corts per la Setmana Santa de Sagunt: tradició, igualtat i possible pèrdua de festa nacional

El PP defén compatibilitzar arrelament i inclusió en la Setmana Santa de Sagunt mentres PSPV i Compromís exigixen més fermesa per a garantir la igualtat de les dones en la confraria.

Compromís demana al Síndic de Comptes que investigue les irregularitats del bo comercie d’Alacant

Compromís defendrà en Les Corts una iniciativa perquè el Síndic de Comptes revise les presumptes irregularitats del bo comercie d'Alacant, mentres el PSPV reclama una comissió sobre els fons de Revolta.

El sol avança l’ambient de Setmana Santa i plena les platges d’Alacant

El sol i les temperatures suaus animen a molts veïns i visitants a gaudir ja de la platja del Postiguet i del passeig marítim a les portes de la Setmana Santa.

Mor una menor de 17 anys per meningitis a l’hospital de Dénia

Una jove de 17 anys ha mort per meningitis a l'hospital de Dénia després de ser traslladada en ambulància des d'una localitat de la Marina Alta. Sanitat ha activat el protocol de rastreig i quimioprofilaxi als contactes estrets.

El gelat europeu de l’any arriba a Alacant amb sabor de ricotta, mandarina i pistatxo

El nou gelat artesà Melody, triat sabor europeu de 2025 per la patronal de heladeros, combina ricotta cremosa, salsa de mandarina i cruixent de pistatxo i ja se servix a Alacant.

El Síndic de Greuges alerta d’una deriva institucional perillosa en Les Corts Valencianes

El Síndic de Greuges, Ángel Luna, advertix en el seu últim informe d'una greu deterioració en la relació amb Les Corts i d'una deriva institucional perillosa que, al seu juí, debilita les institucions estatutàries i afecta als drets de la ciutadania.

Hillsman fixa l’objectiu: guanyar la Copa de la Reina amb València Basket

Khaalia Hillsman afronta la Copa de la Reina amb València Basket amb l'objectiu declarat de guanyar el títol i convertir la decepció europea en un impuls competitiu.