Almenys 5 morts i diversos ferits en un atac amb arc i fletxes

Diverses víctimes mortals, els mitjans locals apunten a cinc morts, i diverses persones ferides per un home que va posar usar un arc i fletxes per a realitzar atacs a la ciutat noruega de Kongsberg, segons la policia local. Reuters informa que l’home que presumptament havia comés l’atac ja ha sigut detingut i es creu que actuava només, segons fonts policials, que no han donat més informació sobre els seus possibles mòbils.

«L’home que va perpetrar els fets ha sigut detingut per la policia i no hi ha cap cerca activa de més persones. Per les informacions que tenim, és una sola persona la que està darrere de l’ocorregut», va dir en roda de premsa Øyvind Aas, cap de policia de la localitat de Drammen.

L’atac ha començat en un supermercat de la cadena Extra, segons han confirmat els propis responsables de l’establiment. «Podem confirmar que hi ha hagut un incident greu a la nostra botiga i que cap dels nostres empleats ha patit lesions físiques», ha comunicat el gerent de la cadena, Harald Kristiansen.

L’atac s’ha produït al sud de Noruega, en Kongsberg, pot veure on està situada en el següent mapa.
La policia havia informat hores abans d’una acció en el centre de Kongsberg i havia demanat als residents que no isqueren de les seues cases després de constatar que una persona havia sigut ferida d’un tret amb una fletxa.

L’Ajuntament de la localitat ha habilitat un centre d’acolliment per als afectats i mobilitzat a un equip de crisi per a afrontar la situació.

El cap de la Policia de la província de Buskerud, Oyvind Aas, ha confirmat la detenció de l’atacant i no descarta que es puga tractar d’un atac terrorista. «És natural considerar tal possibilitat», però el sospitós «no ha sigut interrogat i és massa prompte per a arribar a una conclusió».

Els serveis d’intel·ligència noruecs (PST) han sigut informats dels fets, encara que de moment la policia considera que és massa prompte per a saber si es tracta d’un acte terrorista.

Últimes notícies

Les 156 esmenes del PP als pressupostos busquen més ajudes socials i previndre catàstrofes

El PP ha registrat 156 esmenes als Pressupostos de la Generalitat per a 2026 per reforçar la despesa social, ampliar ajudes a llogaters i propietaris en risc de desnonament i invertir en sistemes d’alerta en barrancs.

Sara Sorribes se planta en segona ronda de Wimbledon i iguala el seu millor resultat

La tennista de la Vall d'Uixó, número 252 del rànquing WTA, ha debutat a Wimbledon amb una victòria clara davant l'andorrana Victoria Jiménez Kasintseva i s'ha classificat per a segona ronda, on es veurà les cares amb la número 4 mundial, Jessica Pegula.

Més seguretat este estiu a Alacant amb 287 policies nacionals reforçant la província

La Policia Nacional ha activat el pla Operació Estiu 2026 a la província d'Alacant amb 287 agents més, molts d'ells destinats a zones turístiques, el port i l'aeroport Alicante-Elche Miguel Hernández.

Tallers, passejos guiats i jocs gratuïts: així és el programa d’estiu de l’IVAM

L’IVAM ha posat en marxa fins al 6 de setembre un programa d’estiu gratuït, amb tallers interactius, passejos guiats i espais de joc per a totes les edats.

Vox vol que la ‘prioritat nacional’ marque les ajudes socials i d’habitatge en els comptes del 2026

Vox ha registrat més de cent esmenes als pressupostos de la Generalitat per a 2026 per a introduir la ‘prioritat nacional’ en serveis socials i accés a l’habitatge, i per a redirigir fons a immigració, família i retallades en gasto polític que afecten l’AVL, sindicats i patronals.

200 milions per a climatitzar escoles: així es repartiran els fons a la Comunitat Valenciana

El Govern ha autoritzat 200 milions d’euros del Fons Nacional d’Eficiència Energètica per a climatitzar i fer més eficients els centres escolars, amb Andalusia, Catalunya, la Comunitat Valenciana i Madrid com a territoris principals beneficiats. Les actuacions hauran de garantir almenys un 10 % de millora en l’eficiència energètica.

València activa 100.000 euros d’ajuda urgent per a la catàstrofe de Veneçuela

L’Ajuntament de València ha autoritzat els primers 100.000 euros de la partida d’emergències humanitàries per a donar suport a Veneçuela després dels terratrémols de dimecres passat.

Quants menors migrants han d’acollir les comunitats: la Comunitat Valenciana arriba als 1.903

Un nou reial decret del Govern fixa en 1.903 els menors migrants no acompanyats que ha d’acollir la Comunitat Valenciana, el quart territori amb més places després d’Andalusia, Catalunya i Madrid.