Almenys 8 morts i 15 desapareguts per un despreniment en una glacera

Almenys huit persones han mort i huit més han resultat ferides, dos d’elles molt greus, a causa d’un despreniment de roques, gel i neu ocorregut en la muntanya Marmolada, als Alps italians. Altres 18 persones han sigut evacuades i hi ha almenys 15 desapareguts. Les autoritats han desplegat sis helicòpters de rescat i s’han llançat diversos drons per a la cerca de desapareguts, informa l’agència de notícies italiana AGI.

Els serveis d’emergència, que han hagut de suspendre les labors de cerca a causa de les males condicions meteorològiques, han alertat que les possibilitats de trobar supervivents «s’estan reduint a zero«.
De moment, el despreniment aquest diumenge d’un serac, com es denomina a aquestes fractures en les glaceres, entre Punta Rocca i Punta Penia, en el grup de la Marmorada entre les regions de Trentino i Vèneto s’ha cobrat huit vides i ha causat 8 ferits, dos d’ells, alemanys, molt greus.

Les restes de la setena víctima van ser localitzats durant el matí pels helicòpters i drons que estan sent utilitzats per a intentar localitzar els desapareguts davant la impossibilitat de manar equips de rescat, ja que les altes temperatures podrien produir la caiguda dels enormes trossos de gel que es troben en la zona.
La Fiscalia preveu fer proves d’ADN als cossos rescatats i creuar-los amb el de les persones donades per desaparegudes, perquè «els cossos estan destrossats«.

El rescat alpí calcula que són una trentena de persones les que es trobaven en la zona gelada de la Marmolada, que podrien haver sigut arrossegats per la massa de gel, segons ha publicat diari italià La Repubblica. Aquest dilluns, les autoritats italianes han actualitzat la xifra de morts dels sis als huit, huit ferits i 15 dispersos, aquesta última una xifra sobre la qual no es posen d’acord.

Entre els morts hi ha tres víctimes italianes identificades: dos guies alpines i un alpinista de 27 anys, Filippo Bari, que moments abans havia enviat una foto des de la glacera al seu germà, mentre que també hi ha un ciutadà txec i altres dos persones que no han sigut identificades.

A més, a últimes hores del matí s’ha desencadenat una tempesta que va impedir continuar amb la cerca dels desapareguts, que segons fonts del Salvament alpí, que han posat a disposició un telèfon per a les famílies, són ara com ara almenys 15 persones.

Segons el president de la regió de Veneto, Lucca Zaia, que va acudir a la zona per a seguir les tasques de rescat, els desapareguts podrien ser molt més, perquè es tractaria de turistes estrangers les famílies dels quals encara no han donat l’alarma.

Alguns dels testimonis van explicar que en el moment de l’ensulsiada hi havia prop d’una trentena de senderistes en la zona.

S’estan comprovant a més els a prop 16 cotxes que es troben des d’aquest diumenge en l’aparcament del remunte que porta al cim des d’on salen les senderes per a escalar aquesta part de la Marmolada.
Encara que els socorristes descarten la possibilitat de trobar a ningú amb vida, perquè aquells que van recuperar els primers cossos van parlar d’una total «carnisseria» amb cossos desmembrats a causa de la violència de les tones de pedres i gel que va descendir per la muntanya a una velocitat de prop 300 quilòmetres per hora arrossegant tot al seu pas.

El despreniment d’aquesta part de glacera es va produir després de diversos dies d’altes temperatures i en aqueixa àrea es va arribar al rècord de 10 graus.

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.