Almenys 8 morts i 15 desapareguts per un despreniment en una glacera

Almenys huit persones han mort i huit més han resultat ferides, dos d’elles molt greus, a causa d’un despreniment de roques, gel i neu ocorregut en la muntanya Marmolada, als Alps italians. Altres 18 persones han sigut evacuades i hi ha almenys 15 desapareguts. Les autoritats han desplegat sis helicòpters de rescat i s’han llançat diversos drons per a la cerca de desapareguts, informa l’agència de notícies italiana AGI.

Els serveis d’emergència, que han hagut de suspendre les labors de cerca a causa de les males condicions meteorològiques, han alertat que les possibilitats de trobar supervivents «s’estan reduint a zero«.
De moment, el despreniment aquest diumenge d’un serac, com es denomina a aquestes fractures en les glaceres, entre Punta Rocca i Punta Penia, en el grup de la Marmorada entre les regions de Trentino i Vèneto s’ha cobrat huit vides i ha causat 8 ferits, dos d’ells, alemanys, molt greus.

Les restes de la setena víctima van ser localitzats durant el matí pels helicòpters i drons que estan sent utilitzats per a intentar localitzar els desapareguts davant la impossibilitat de manar equips de rescat, ja que les altes temperatures podrien produir la caiguda dels enormes trossos de gel que es troben en la zona.
La Fiscalia preveu fer proves d’ADN als cossos rescatats i creuar-los amb el de les persones donades per desaparegudes, perquè «els cossos estan destrossats«.

El rescat alpí calcula que són una trentena de persones les que es trobaven en la zona gelada de la Marmolada, que podrien haver sigut arrossegats per la massa de gel, segons ha publicat diari italià La Repubblica. Aquest dilluns, les autoritats italianes han actualitzat la xifra de morts dels sis als huit, huit ferits i 15 dispersos, aquesta última una xifra sobre la qual no es posen d’acord.

Entre els morts hi ha tres víctimes italianes identificades: dos guies alpines i un alpinista de 27 anys, Filippo Bari, que moments abans havia enviat una foto des de la glacera al seu germà, mentre que també hi ha un ciutadà txec i altres dos persones que no han sigut identificades.

A més, a últimes hores del matí s’ha desencadenat una tempesta que va impedir continuar amb la cerca dels desapareguts, que segons fonts del Salvament alpí, que han posat a disposició un telèfon per a les famílies, són ara com ara almenys 15 persones.

Segons el president de la regió de Veneto, Lucca Zaia, que va acudir a la zona per a seguir les tasques de rescat, els desapareguts podrien ser molt més, perquè es tractaria de turistes estrangers les famílies dels quals encara no han donat l’alarma.

Alguns dels testimonis van explicar que en el moment de l’ensulsiada hi havia prop d’una trentena de senderistes en la zona.

S’estan comprovant a més els a prop 16 cotxes que es troben des d’aquest diumenge en l’aparcament del remunte que porta al cim des d’on salen les senderes per a escalar aquesta part de la Marmolada.
Encara que els socorristes descarten la possibilitat de trobar a ningú amb vida, perquè aquells que van recuperar els primers cossos van parlar d’una total «carnisseria» amb cossos desmembrats a causa de la violència de les tones de pedres i gel que va descendir per la muntanya a una velocitat de prop 300 quilòmetres per hora arrossegant tot al seu pas.

El despreniment d’aquesta part de glacera es va produir després de diversos dies d’altes temperatures i en aqueixa àrea es va arribar al rècord de 10 graus.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.