Almenys 8 morts i 15 desapareguts per un despreniment en una glacera

Almenys huit persones han mort i huit més han resultat ferides, dos d’elles molt greus, a causa d’un despreniment de roques, gel i neu ocorregut en la muntanya Marmolada, als Alps italians. Altres 18 persones han sigut evacuades i hi ha almenys 15 desapareguts. Les autoritats han desplegat sis helicòpters de rescat i s’han llançat diversos drons per a la cerca de desapareguts, informa l’agència de notícies italiana AGI.

Els serveis d’emergència, que han hagut de suspendre les labors de cerca a causa de les males condicions meteorològiques, han alertat que les possibilitats de trobar supervivents «s’estan reduint a zero«.
De moment, el despreniment aquest diumenge d’un serac, com es denomina a aquestes fractures en les glaceres, entre Punta Rocca i Punta Penia, en el grup de la Marmorada entre les regions de Trentino i Vèneto s’ha cobrat huit vides i ha causat 8 ferits, dos d’ells, alemanys, molt greus.

Les restes de la setena víctima van ser localitzats durant el matí pels helicòpters i drons que estan sent utilitzats per a intentar localitzar els desapareguts davant la impossibilitat de manar equips de rescat, ja que les altes temperatures podrien produir la caiguda dels enormes trossos de gel que es troben en la zona.
La Fiscalia preveu fer proves d’ADN als cossos rescatats i creuar-los amb el de les persones donades per desaparegudes, perquè «els cossos estan destrossats«.

El rescat alpí calcula que són una trentena de persones les que es trobaven en la zona gelada de la Marmolada, que podrien haver sigut arrossegats per la massa de gel, segons ha publicat diari italià La Repubblica. Aquest dilluns, les autoritats italianes han actualitzat la xifra de morts dels sis als huit, huit ferits i 15 dispersos, aquesta última una xifra sobre la qual no es posen d’acord.

Entre els morts hi ha tres víctimes italianes identificades: dos guies alpines i un alpinista de 27 anys, Filippo Bari, que moments abans havia enviat una foto des de la glacera al seu germà, mentre que també hi ha un ciutadà txec i altres dos persones que no han sigut identificades.

A més, a últimes hores del matí s’ha desencadenat una tempesta que va impedir continuar amb la cerca dels desapareguts, que segons fonts del Salvament alpí, que han posat a disposició un telèfon per a les famílies, són ara com ara almenys 15 persones.

Segons el president de la regió de Veneto, Lucca Zaia, que va acudir a la zona per a seguir les tasques de rescat, els desapareguts podrien ser molt més, perquè es tractaria de turistes estrangers les famílies dels quals encara no han donat l’alarma.

Alguns dels testimonis van explicar que en el moment de l’ensulsiada hi havia prop d’una trentena de senderistes en la zona.

S’estan comprovant a més els a prop 16 cotxes que es troben des d’aquest diumenge en l’aparcament del remunte que porta al cim des d’on salen les senderes per a escalar aquesta part de la Marmolada.
Encara que els socorristes descarten la possibilitat de trobar a ningú amb vida, perquè aquells que van recuperar els primers cossos van parlar d’una total «carnisseria» amb cossos desmembrats a causa de la violència de les tones de pedres i gel que va descendir per la muntanya a una velocitat de prop 300 quilòmetres per hora arrossegant tot al seu pas.

El despreniment d’aquesta part de glacera es va produir després de diversos dies d’altes temperatures i en aqueixa àrea es va arribar al rècord de 10 graus.

Últimes notícies

Pérez Llorca responsabilitza l’Ajuntament de Villena de la retallada en seguretat del MUVI

El president Juanfran Pérez Llorca ha assegurat que la reducció del 70 % del pressupost de seguretat del Museu de Villena és decisió municipal i ha traslladat la solidaritat de la Generalitat al poble per la pèrdua del seu llegat.

Harvey Elliott aposta per tornar el València CF a Europa amb gana i motivació

Harvey Elliott, nou migpunt del València CF cedit pel Liverpool, s'ha marcat el repte d'ajudar l'equip a tornar a Europa i ha fixat entre deu i vint gols o assistències com a exigència personal per a esta temporada.

Etta Eyong rebutja ofertes milionàries i continua al Levante malgrat l’interés del Valencia

El director esportiu del Levante, Héctor Rodas, ha explicat que el club ha rebut ofertes econòmicament molt potents per Etta Eyong, inclosos contactes del Valencia CF, però el davanter camerunés ha decidit quedar-se i lluitar per la permanència.

El Levante recorrerà a la FIFA per a inscriure Akieme fora de termini

El Levante ha anunciat que presentarà un recurs davant la FIFA per a intentar validar la cessió de Sergio Akieme, rebutjada per LaLiga per arribar fora de termini.

Carlos Álvarez deixa el Llevant rumb al Club América de Mèxic

El director esportiu del Llevant ha confirmat que el traspàs de Carlos Álvarez al Club América de Mèxic està tancat i pendent només d’uns últims detalls contractuals. El migcampista andalús tanca així una etapa de 105 partits, 14 gols i 14 assistències amb el club granota.

La jutgessa de Catarroja eleva a 232 les víctimes mortals de la DANA de 2024

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha actualitzat a 232 el nombre de víctimes mortals, una més que la xifra oficial fins ara.

Els alcaldes socialistes valencians oferiran places per a menors de Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, assegura que els alcaldes socialistes que es concentren en suport a Ceuta també aportaran places per a acollir menors migrants no acompanyats. Muñoz reclama al PP i a Vox que no utilitzen la FEMP ni la immigració per a fomentar el conflicte i el discurs d’odi.

El Villarreal superarà els 19.000 abonats en un estadi de la Ceràmica amb 23.173 seients

El Villarreal ha anunciat que tindrà més de 19.000 abonats per a la temporada 2026-27 i que l’estadi de la Ceràmica, després de la reforma d’este estiu, oferix ara 23.173 seients, amb un aforament local de 21.000 places.