Almenys 8 morts i 15 desapareguts per un despreniment en una glacera

Almenys huit persones han mort i huit més han resultat ferides, dos d’elles molt greus, a causa d’un despreniment de roques, gel i neu ocorregut en la muntanya Marmolada, als Alps italians. Altres 18 persones han sigut evacuades i hi ha almenys 15 desapareguts. Les autoritats han desplegat sis helicòpters de rescat i s’han llançat diversos drons per a la cerca de desapareguts, informa l’agència de notícies italiana AGI.

Els serveis d’emergència, que han hagut de suspendre les labors de cerca a causa de les males condicions meteorològiques, han alertat que les possibilitats de trobar supervivents «s’estan reduint a zero«.
De moment, el despreniment aquest diumenge d’un serac, com es denomina a aquestes fractures en les glaceres, entre Punta Rocca i Punta Penia, en el grup de la Marmorada entre les regions de Trentino i Vèneto s’ha cobrat huit vides i ha causat 8 ferits, dos d’ells, alemanys, molt greus.

Les restes de la setena víctima van ser localitzats durant el matí pels helicòpters i drons que estan sent utilitzats per a intentar localitzar els desapareguts davant la impossibilitat de manar equips de rescat, ja que les altes temperatures podrien produir la caiguda dels enormes trossos de gel que es troben en la zona.
La Fiscalia preveu fer proves d’ADN als cossos rescatats i creuar-los amb el de les persones donades per desaparegudes, perquè «els cossos estan destrossats«.

El rescat alpí calcula que són una trentena de persones les que es trobaven en la zona gelada de la Marmolada, que podrien haver sigut arrossegats per la massa de gel, segons ha publicat diari italià La Repubblica. Aquest dilluns, les autoritats italianes han actualitzat la xifra de morts dels sis als huit, huit ferits i 15 dispersos, aquesta última una xifra sobre la qual no es posen d’acord.

Entre els morts hi ha tres víctimes italianes identificades: dos guies alpines i un alpinista de 27 anys, Filippo Bari, que moments abans havia enviat una foto des de la glacera al seu germà, mentre que també hi ha un ciutadà txec i altres dos persones que no han sigut identificades.

A més, a últimes hores del matí s’ha desencadenat una tempesta que va impedir continuar amb la cerca dels desapareguts, que segons fonts del Salvament alpí, que han posat a disposició un telèfon per a les famílies, són ara com ara almenys 15 persones.

Segons el president de la regió de Veneto, Lucca Zaia, que va acudir a la zona per a seguir les tasques de rescat, els desapareguts podrien ser molt més, perquè es tractaria de turistes estrangers les famílies dels quals encara no han donat l’alarma.

Alguns dels testimonis van explicar que en el moment de l’ensulsiada hi havia prop d’una trentena de senderistes en la zona.

S’estan comprovant a més els a prop 16 cotxes que es troben des d’aquest diumenge en l’aparcament del remunte que porta al cim des d’on salen les senderes per a escalar aquesta part de la Marmolada.
Encara que els socorristes descarten la possibilitat de trobar a ningú amb vida, perquè aquells que van recuperar els primers cossos van parlar d’una total «carnisseria» amb cossos desmembrats a causa de la violència de les tones de pedres i gel que va descendir per la muntanya a una velocitat de prop 300 quilòmetres per hora arrossegant tot al seu pas.

El despreniment d’aquesta part de glacera es va produir després de diversos dies d’altes temperatures i en aqueixa àrea es va arribar al rècord de 10 graus.

Últimes notícies

La nova camiseta del Valencia Basket celebra 40 anys d’història amb el taronja com a senyal d’identitat

El Valencia Basket ha presentat la seua nova primera equipació, batejada com Origen, que lluirà en ACB, Euroliga i Lliga Femenina Endesa i que ret homenatge al 40 aniversari del club amb el taronja com a color central i nous detalls en negre i daurat.

Un nou protocol a Alacant reduïx a la mitat els marcapassos després d’una vàlvula aòrtica

Un assaig clínic pioner a l’Hospital General Doctor Balmis d’Alacant mostra que un tractament pautat amb glucocorticoides abans i després d’una vàlvula aòrtica transcatèter reduïx a la mitat la necessitat de marcapassos permanents. L’estudi, liderat per ISABIAL, apunta també a un estalvi econòmic destacat per al sistema sanitari.

Localitzen mort un home que flotava a la platja del Puig

Un home ha sigut trobat sense vida mentre flotava a l’aigua de la platja del Puig. Els serveis sanitaris només han pogut confirmar el seu falleixement.

La cala Baeza d’El Campello es convertix en una nova platja accessible després d’una gran regeneració

La cala Baeza d’El Campello, un dels trams més degradats de la costa alacantina, s’ha regenerat completament gràcies a una inversió d’uns 3 milions d’euros del Ministeri per a la Transició Ecològica, que ha creat una platja més accessible, segura i ambientalment estable.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua actiu i ja ha arrasat 9.300 hectàrees

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó continua sense control, amb 9.300 hectàrees cremades i un perímetre de 81 quilòmetres. Més de 1.200 professionals i una trentena de mitjans aeris treballen en les tasques d’extinció.

Mor un home trobat flotant a la platja d’El Puig

Un home ha sigut localitzat sense vida este dimarts a la nit mentre flotava a l’aigua a la platja d’El Puig. Els banyistes han intentat reanimar-lo abans que el SAMU confirmara la mort i l’autòpsia aclarirà ara les causes.

Trobem mort un home que flotava a la platja d’El Puig

Un home ha sigut localitzat sense vida mentre flotava en l’aigua a la platja d’El Puig. Els servicis sanitaris no han pogut reanimar-lo i l’autòpsia aclarirà les causes de la mort.

El Valencia Basket començarà l’Eurolliga 2026/2027 visitant el Besiktas

El Valencia Basket debutarà en l’Eurolliga 2026/2027 el 25 de setembre a la pista del Besiktas Istanbul i estrenarà el Roig Arena davant el Kosner Baskonia, amb duels destacats contra Real Madrid i Barça al llarg de la fase regular.
FILMOTECA D'ESTIU