58 morts en un incendi en una ala d’aïllament covid d’un hospital

 

Almenys 58 persones han mort i vàries han resultat ferides en un incendi declarat a l’Hospital Universitari Al Husein de la ciutat de Nasiriya, situada en el sud de l’Iraq, per l’explosió d’una bombona d’oxigen en el centre de salut destinat a aïllar a pacients amb coronavirus.

Entre els morts hi ha set treballadors sanitaris, segons una font mèdica citada per l’agència oficial de notícies iraquiana, NINA. La mateixa font adverteix que podria haver-hi desenes de víctimes sota els enderrocs. El Ministeri de l’Interior ha informat que ha aconseguit ja controlar l’incendi.

El primer ministre, Mostafá al Kazemi, ha anunciat l’inici d’una investigació. El Govern provincial ha declarat l’estat d’emergència i ha convocat a tots els doctors llicenciats per a atendre les víctimes de l’incendi.

El director de Salut de la província de Di Qar, Sadam al Tawil, ha presentat la seua dimissió poc després del succés i el Govern provincial ha decretat tres dies de dol.

Per part seua, el president del Parlament iraquià, Mohamed a l’Halbusi, ha assenyalat a través de Twitter que “la catàstrofe de l’Hospital Al Husein és una altra evidència del fracàs a l’hora de protegir les vides dels iraquians, i és hora de posar fi a este catastròfic fracàs”.

 

 

Mitjans de comunicació àrabs van difondre imatges de persones congregades enfront de l’hospital per a protestar per esta nova tragèdia, després de la que es va registrar l’abril passat i que va deixar més de 80 morts en circumstàncies similars.

A l’hospital d’Al Jatib, en el sud-est de Bagdad, també van explotar bombones d’oxigen destinades als malalts de la covid-19, provocant un gran incendi que va causar la mort de 82 persones i va ferir a més d’un centenar.

Anuncios

Últimes notícies

Avís groc per tempestes amb graníssol i fort vent en el nord de Castelló

Aemet activa per a la vesprada del dimarts l'avís groc a l'interior i litoral nord de Castelló per tempestes amb graníssol de fins a dos centímetres i ratxes de vent molt forts.

L’atur baixa a l’abril en la Comunitat Valenciana i se situa en 285.750 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar a l'abril en 2.412 persones, un 0,84% menys que al març, i deixa el nombre total de persones desocupades en 285.750.

Detingut a Bétera per intentar matar a un home amb una destral i ocultar-se en un local abandonat

La Guàrdia Civil ha detingut a Bétera a un home de 42 anys acusat de temptativa d'homicidi després d'agredir amb una destral a un altre home i amagar-se en un edifici abandonat pròxim.

Tempestes en el nord de Castelló i lleuger repunt de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà una jornada d'intervals nuvolosos, ruixats amb tempesta a Castelló i lleugeres variacions de temperatura, amb vent fluix i una cosa més intensa a la vesprada.

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.