58 morts en un incendi en una ala d’aïllament covid d’un hospital

 

Almenys 58 persones han mort i vàries han resultat ferides en un incendi declarat a l’Hospital Universitari Al Husein de la ciutat de Nasiriya, situada en el sud de l’Iraq, per l’explosió d’una bombona d’oxigen en el centre de salut destinat a aïllar a pacients amb coronavirus.

Entre els morts hi ha set treballadors sanitaris, segons una font mèdica citada per l’agència oficial de notícies iraquiana, NINA. La mateixa font adverteix que podria haver-hi desenes de víctimes sota els enderrocs. El Ministeri de l’Interior ha informat que ha aconseguit ja controlar l’incendi.

El primer ministre, Mostafá al Kazemi, ha anunciat l’inici d’una investigació. El Govern provincial ha declarat l’estat d’emergència i ha convocat a tots els doctors llicenciats per a atendre les víctimes de l’incendi.

El director de Salut de la província de Di Qar, Sadam al Tawil, ha presentat la seua dimissió poc després del succés i el Govern provincial ha decretat tres dies de dol.

Per part seua, el president del Parlament iraquià, Mohamed a l’Halbusi, ha assenyalat a través de Twitter que “la catàstrofe de l’Hospital Al Husein és una altra evidència del fracàs a l’hora de protegir les vides dels iraquians, i és hora de posar fi a este catastròfic fracàs”.

 

 

Mitjans de comunicació àrabs van difondre imatges de persones congregades enfront de l’hospital per a protestar per esta nova tragèdia, després de la que es va registrar l’abril passat i que va deixar més de 80 morts en circumstàncies similars.

A l’hospital d’Al Jatib, en el sud-est de Bagdad, també van explotar bombones d’oxigen destinades als malalts de la covid-19, provocant un gran incendi que va causar la mort de 82 persones i va ferir a més d’un centenar.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Desarticulat un clan familiar de droga a Sant Vicent amb set detinguts

Set membres d'un mateix clan familiar han sigut detinguts i llocs en llibertat amb càrrecs després de desmantellar un punt de tràfic de drogues en el centre de Sant Vicent del Raspeig, on es van intervindre drogues, armes prohibides i una plantació interior de marihuana.

La vaga mèdica deixa prop de 270.000 pacients sense atendre en la Comunitat Valenciana

La vaga mèdica intermitent en la Comunitat Valenciana ha provocat que quasi 270.000 pacients no hagen sigut atesos des de desembre, amb milers de cirurgies i consultes ajornades i un fort xoc entre sindicats i Conselleria per les xifres de seguiment.

Va unir Municipalista porta a les Corts més de 11.000 firmes per a rebaixar la barrera electoral del 5 al 3 per cent

Va unir Municipalista registra en Les Corts més de 11.000 firmes per a tramitar una iniciativa legislativa popular que rebaixe la barrera electoral del 5 al 3 per cent i compute els vots per província.

CCOO denuncia que l’Hospital de Sagunt va derivar en 2025 més de 14.000 proves diagnòstiques a la sanitat privada

CCOO assegura que el Departament de Salut de Sagunt va derivar en 2025 més de 14.000 proves diagnòstiques a la sanitat privada, mentres l'hospital defén que la mesura ha reduït les llistes d'espera.

Compromís tanca files amb Mónica Oltra i l’assenyala com a futura alcaldessa de València

Joan Baldoví i Papi Robles destaquen el consens intern en Compromís perquè Mónica Oltra encapçale la candidatura a l'Alcaldia de València i descarten una fractura en la coalició.

PSPV i Compromís reclamen que Barcala, Camarero, Mazón i Pérez Llorca declaren en la comissió de VPP d’Alacant

PSPV i Compromís registren en Les Corts un pla de treball que exigix la compareixença de Barcala, Camarero, Mazón i Pérez Llorca en la comissió sobre l'adjudicació irregular de VPP a Alacant.

València declara ZAS en Russafa i endurix les normes per a l’hostaleria i la neteja urbana

L'Ajuntament de València aprova la declaració de zona acústicament saturada en Russafa, amb límits a l'hostaleria i l'oci nocturn, i una nova ordenança que endurix les multes per embrutar la via pública.

Etta Eyong afronta un retorn amarg a la Ceràmica sense marcar des d’octubre

Etta Eyong torna a la Ceràmica com a davanter del Llevant en la seua pitjor ratxa golejadora, més de sis mesos sense veure porta en LaLiga després d'un inici explosiu amb Vila-real i Llevant. El seu paper actual, a l'ombra d'altres atacants, contrasta amb el protagonisme que va tindre al principi de la temporada.