14.1 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

58 morts en un incendi en una ala d’aïllament covid d’un hospital

 

Almenys 58 persones han mort i vàries han resultat ferides en un incendi declarat a l’Hospital Universitari Al Husein de la ciutat de Nasiriya, situada en el sud de l’Iraq, per l’explosió d’una bombona d’oxigen en el centre de salut destinat a aïllar a pacients amb coronavirus.

Entre els morts hi ha set treballadors sanitaris, segons una font mèdica citada per l’agència oficial de notícies iraquiana, NINA. La mateixa font adverteix que podria haver-hi desenes de víctimes sota els enderrocs. El Ministeri de l’Interior ha informat que ha aconseguit ja controlar l’incendi.

El primer ministre, Mostafá al Kazemi, ha anunciat l’inici d’una investigació. El Govern provincial ha declarat l’estat d’emergència i ha convocat a tots els doctors llicenciats per a atendre les víctimes de l’incendi.

El director de Salut de la província de Di Qar, Sadam al Tawil, ha presentat la seua dimissió poc després del succés i el Govern provincial ha decretat tres dies de dol.

Per part seua, el president del Parlament iraquià, Mohamed a l’Halbusi, ha assenyalat a través de Twitter que “la catàstrofe de l’Hospital Al Husein és una altra evidència del fracàs a l’hora de protegir les vides dels iraquians, i és hora de posar fi a este catastròfic fracàs”.

 

 

Mitjans de comunicació àrabs van difondre imatges de persones congregades enfront de l’hospital per a protestar per esta nova tragèdia, després de la que es va registrar l’abril passat i que va deixar més de 80 morts en circumstàncies similars.

A l’hospital d’Al Jatib, en el sud-est de Bagdad, també van explotar bombones d’oxigen destinades als malalts de la covid-19, provocant un gran incendi que va causar la mort de 82 persones i va ferir a més d’un centenar.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.