58 morts en un incendi en una ala d’aïllament covid d’un hospital

 

Almenys 58 persones han mort i vàries han resultat ferides en un incendi declarat a l’Hospital Universitari Al Husein de la ciutat de Nasiriya, situada en el sud de l’Iraq, per l’explosió d’una bombona d’oxigen en el centre de salut destinat a aïllar a pacients amb coronavirus.

Entre els morts hi ha set treballadors sanitaris, segons una font mèdica citada per l’agència oficial de notícies iraquiana, NINA. La mateixa font adverteix que podria haver-hi desenes de víctimes sota els enderrocs. El Ministeri de l’Interior ha informat que ha aconseguit ja controlar l’incendi.

El primer ministre, Mostafá al Kazemi, ha anunciat l’inici d’una investigació. El Govern provincial ha declarat l’estat d’emergència i ha convocat a tots els doctors llicenciats per a atendre les víctimes de l’incendi.

El director de Salut de la província de Di Qar, Sadam al Tawil, ha presentat la seua dimissió poc després del succés i el Govern provincial ha decretat tres dies de dol.

Per part seua, el president del Parlament iraquià, Mohamed a l’Halbusi, ha assenyalat a través de Twitter que “la catàstrofe de l’Hospital Al Husein és una altra evidència del fracàs a l’hora de protegir les vides dels iraquians, i és hora de posar fi a este catastròfic fracàs”.

 

 

Mitjans de comunicació àrabs van difondre imatges de persones congregades enfront de l’hospital per a protestar per esta nova tragèdia, després de la que es va registrar l’abril passat i que va deixar més de 80 morts en circumstàncies similars.

A l’hospital d’Al Jatib, en el sud-est de Bagdad, també van explotar bombones d’oxigen destinades als malalts de la covid-19, provocant un gran incendi que va causar la mort de 82 persones i va ferir a més d’un centenar.

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.