58 morts en un incendi en una ala d’aïllament covid d’un hospital

 

Almenys 58 persones han mort i vàries han resultat ferides en un incendi declarat a l’Hospital Universitari Al Husein de la ciutat de Nasiriya, situada en el sud de l’Iraq, per l’explosió d’una bombona d’oxigen en el centre de salut destinat a aïllar a pacients amb coronavirus.

Entre els morts hi ha set treballadors sanitaris, segons una font mèdica citada per l’agència oficial de notícies iraquiana, NINA. La mateixa font adverteix que podria haver-hi desenes de víctimes sota els enderrocs. El Ministeri de l’Interior ha informat que ha aconseguit ja controlar l’incendi.

El primer ministre, Mostafá al Kazemi, ha anunciat l’inici d’una investigació. El Govern provincial ha declarat l’estat d’emergència i ha convocat a tots els doctors llicenciats per a atendre les víctimes de l’incendi.

El director de Salut de la província de Di Qar, Sadam al Tawil, ha presentat la seua dimissió poc després del succés i el Govern provincial ha decretat tres dies de dol.

Per part seua, el president del Parlament iraquià, Mohamed a l’Halbusi, ha assenyalat a través de Twitter que “la catàstrofe de l’Hospital Al Husein és una altra evidència del fracàs a l’hora de protegir les vides dels iraquians, i és hora de posar fi a este catastròfic fracàs”.

 

 

Mitjans de comunicació àrabs van difondre imatges de persones congregades enfront de l’hospital per a protestar per esta nova tragèdia, després de la que es va registrar l’abril passat i que va deixar més de 80 morts en circumstàncies similars.

A l’hospital d’Al Jatib, en el sud-est de Bagdad, també van explotar bombones d’oxigen destinades als malalts de la covid-19, provocant un gran incendi que va causar la mort de 82 persones i va ferir a més d’un centenar.

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.