Sanitat notifica les dues primeres morts de menors per hepatitis d’origen desconegut

El Ministeri de Sanitat ha notificat les dues primeres morts a Espanya per hepatitis d’origen desconegut en xiquets, després de no poder superar el trasplantament de fetge.

Segons recull l’informe de Sanitat publicat aquest dijous, entre els 46 casos detectats a Espanya s’han hagut de fer tres trasplantaments de fetge. Són els casos d’una xiqueta de tres anys resident a Aragó, amb bona evolució clínica; un xiquet de sis anys, de Múrcia, i un bebé de quinze mesos, a Andalusia.

El xiquet de sis anys va començar a tindre símptomes el 2 de juliol i el 18 el van traslladar a un hospital de Madrid per a fer-li trasplantament en situació greu amb un edema cerebral. El trasplantament li’l van fer el 29 de juliol i va morir a les 24 hores del trasplantament.

L’altre xiquet mort és un bebé de quinze mesos resident a Andalusia que va ingressar a la fi de juny amb quadre de gastroenteritis aguda amb cultiu positiu per adenovirus en situació crítica. El cas va requerir trasplantament hepàtic urgent i també va morir en les 24 hores següents.

Espanya ja ha notificat 46 casos d’aquesta hepatitis d’origen desconegut amb edats de 0 a 16 anys i amb més del 60% de xiquetes, segons les dades del 3 d’agost de la Xarxa Nacional de Vigilància Epidemiològica.

Sanitat ha assegurat que «fins ara el nombre de casos d’hepatitis de causa desconeguda en xiquets i trasplantaments observats en aquesta alerta es troben dins dels esperats, segons les estimacions fetes amb dades dels anys previs».

Últimes notícies

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.

Més de la mitat d’empreses de la construcció valenciana no aporta al pla de pensions

CCOO denuncia que més del 50 % de les empreses de la construcció a la Comunitat Valenciana no estan ingressant el que marca el conveni al Pla de Pensions d’Ocupació Simplificat, que el sindicat considera salari diferit.

Compromís alerta que s’acaba el termini per a la zona de baixes emissions a València

Compromís ha avisat que el 30 de juny finalitza la pròrroga estatal per a desplegar la zona de baixes emissions a València i advertix d’un possible impacte econòmic de més de 150 milions d’euros, mentre l’equip de Govern defensa que la ciutat complix els requisits amb una ZBE provisional.

El criteri d’arrelament per a accedir a les VPP serà de preferència i no exclourà ningú

La Generalitat ha detallat que l’arrelament en l’accés a les Vivendes de Protecció Pública no respon a una prioritat nacional, sinó a la vinculació amb el territori, i que funcionarà com a criteri de preferència i no d’exclusió.

La jutgessa de la DANA reclama a Camarero els arxius adjunts del xat del Consell

El jutjat de Catarroja ha demanat a Susana Camarero que entregue voluntàriament els arxius adjunts del xat 'Consell PP' abans de decidir si cita a declarar com a testimoni el conseller Vicente Martínez Mus per la gestió de la DANA de 2024.