Sanitat notifica les dues primeres morts de menors per hepatitis d’origen desconegut

El Ministeri de Sanitat ha notificat les dues primeres morts a Espanya per hepatitis d’origen desconegut en xiquets, després de no poder superar el trasplantament de fetge.

Segons recull l’informe de Sanitat publicat aquest dijous, entre els 46 casos detectats a Espanya s’han hagut de fer tres trasplantaments de fetge. Són els casos d’una xiqueta de tres anys resident a Aragó, amb bona evolució clínica; un xiquet de sis anys, de Múrcia, i un bebé de quinze mesos, a Andalusia.

El xiquet de sis anys va començar a tindre símptomes el 2 de juliol i el 18 el van traslladar a un hospital de Madrid per a fer-li trasplantament en situació greu amb un edema cerebral. El trasplantament li’l van fer el 29 de juliol i va morir a les 24 hores del trasplantament.

L’altre xiquet mort és un bebé de quinze mesos resident a Andalusia que va ingressar a la fi de juny amb quadre de gastroenteritis aguda amb cultiu positiu per adenovirus en situació crítica. El cas va requerir trasplantament hepàtic urgent i també va morir en les 24 hores següents.

Espanya ja ha notificat 46 casos d’aquesta hepatitis d’origen desconegut amb edats de 0 a 16 anys i amb més del 60% de xiquetes, segons les dades del 3 d’agost de la Xarxa Nacional de Vigilància Epidemiològica.

Sanitat ha assegurat que “fins ara el nombre de casos d’hepatitis de causa desconeguda en xiquets i trasplantaments observats en aquesta alerta es troben dins dels esperats, segons les estimacions fetes amb dades dels anys previs”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.

El SanSan 2026 tanca edició després de cancel·lar la seua primera jornada pel vent

El SanSan Festival 2026 conclou esta nit a Benicàssim després de reprogramar part dels concerts anul·lats el dijous per les fortes ratxes de vent i mantindre sense canvis el cartell del dissabte.

Queden en llibertat els dos germans detinguts per la presumpta violació d’una dona en un cotxe a València

La jutgessa de Violència sobre la Dona de València deixa en llibertat provisional als dos germans detinguts per una presumpta violació en un cotxe en el barri de Malilla al no existir denúncia de la víctima.

El major telescopi de la Comunitat ja observa el cel en l’Alt Túria

El Centre Astronòmic de l'Alt Túria estrena el telescopi més gran i avançat de la Comunitat Valenciana, un equip d'última generació clau per a la divulgació, la investigació i la defensa planetària.

Les màximes superen els 26 graus en un Dissabte Sant estable i quasi estiuenc

La Comunitat Valenciana viu un Dissabte Sant estable, amb cels buidats, vent fluix i màximes que superen els 26 graus en diversos municipis de l'interior de València. El diumenge continuarà l'ambient quasi estiuenc, amb temperatures en lleuger ascens i brises en el litoral.

La Reial Societat derrota al Llevant i es fica de ple en la baralla per la Champions

La Reial Societat va véncer 2-0 al Llevant amb gols de Jon Martín i Brais Méndez després d'un partit dominat d'inici a fi, i s'acosta als llocs de Lliga de Campions.

Jorge Crivillés culmina l’exigent travessia del Riu de la Plata

Jorge Crivillés completa la travessia nadant del Riu de la Plata, més de 40 quilòmetres entre l'Uruguai i l'Argentina, primer repte de la Triple Corona de la Fi del Món.

Ivace+i impulsa un projecte per a transformar residus agrícoles en compostos bioactivos

La Conselleria d'Innovació finança a través de Ivace+i el projecte VALHORTA, que convertix residus hortofructícoles en compostos bioactivos i cel·lulosa per a envasos sostenibles.