Sanitat notifica les dues primeres morts de menors per hepatitis d’origen desconegut

El Ministeri de Sanitat ha notificat les dues primeres morts a Espanya per hepatitis d’origen desconegut en xiquets, després de no poder superar el trasplantament de fetge.

Segons recull l’informe de Sanitat publicat aquest dijous, entre els 46 casos detectats a Espanya s’han hagut de fer tres trasplantaments de fetge. Són els casos d’una xiqueta de tres anys resident a Aragó, amb bona evolució clínica; un xiquet de sis anys, de Múrcia, i un bebé de quinze mesos, a Andalusia.

El xiquet de sis anys va començar a tindre símptomes el 2 de juliol i el 18 el van traslladar a un hospital de Madrid per a fer-li trasplantament en situació greu amb un edema cerebral. El trasplantament li’l van fer el 29 de juliol i va morir a les 24 hores del trasplantament.

L’altre xiquet mort és un bebé de quinze mesos resident a Andalusia que va ingressar a la fi de juny amb quadre de gastroenteritis aguda amb cultiu positiu per adenovirus en situació crítica. El cas va requerir trasplantament hepàtic urgent i també va morir en les 24 hores següents.

Espanya ja ha notificat 46 casos d’aquesta hepatitis d’origen desconegut amb edats de 0 a 16 anys i amb més del 60% de xiquetes, segons les dades del 3 d’agost de la Xarxa Nacional de Vigilància Epidemiològica.

Sanitat ha assegurat que “fins ara el nombre de casos d’hepatitis de causa desconeguda en xiquets i trasplantaments observats en aquesta alerta es troben dins dels esperats, segons les estimacions fetes amb dades dels anys previs”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket s’imposa al Granada gràcies al ritme i al domini del rebot

El València Basket derrota amb claredat al Coviran Granada (107-91) recolzat en un alt ritme de joc i un domini aclaparador del rebot, que li permet tallar la seua ratxa de tres derrotes.

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.

Domingo amb sol i ascens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge majoritàriament buidat, amb màximes en clar ascens i vent que es reforçarà en el nord de Castelló a última hora, abans d'un dilluns més variable.