27 morts en el Pakistan per una forta tempesta en el desert en plena sequera

Els llamps han estat els principals causants de les morts

Els llamps han sigut els principals causants de les morts | Arxiu

 

27 persones han mort en el Pakistan a causa d’una forta tempesta que ha arrasat una zona desèrtica del sud del país molt castigada per una històrica sequera que s’arrossegava des de feia temps. Pareix que l’impacte d’alguns llamps seria la principal causa d’estes morts, tot i que les pluges també han sigut molt fortes.

 

Les autoritats locals han declarat l’estat d’emergència i ja han enviat equips d’emergència al desert de Thar, en la província de Sindh, per a socórrer a les víctimes d’esta tragèdia que s’ha produït de nit, segons ha explicat el mateix portaveu del govern provincial, Saeed Ghani.

 

 

En este sentit, dones i xiquets han sigut traslladats a centres hospitalaris degut a les ferides que els han causat els llamps i la caiguda d’algunes estructures, que no han suportat la força de l’aigua. A més, un mínim de tres districtes, com ara Tharparkar, Mirpurkhas i Sukkur, s’han vist greument afectats per les fortes pluges que van començar dijous i que han continuat divendres.

 

Les inundacions, l’erosió de la terra, els núvols, les sequeres i el ‘smog’ que provoquen una baixa qualitat de l’aire han augmentat en el Pakistan en els últims anys, cosa que fa que els fenòmens meteorològics siguen cada volta més extrems.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Educació fixa un topall de 200 euros de pujada al professorat i la rebaixa de ràtios seguix sense acord

Educació manté una oferta de pujada progressiva de fins a 200 euros mensuals al professorat i retarda la rebaixa de ràtios al curs 2027-2028, mentres la taula sectorial seguix sense acord.

La dona aïllada a Alacant per hantavirus continua la quarantena a casa darrere l’altre PCR negatiu

La dona de 32 anys aïllada per sospita de hantavirus a Alacant acumula cinc PCR negatives i seguix en quarantena domiciliària sota vigilància activa de Salut Pública fins al 5 de juny.

Felipe González augura que Europa necessitarà fins a deu anys per a assumir la seua seguretat i defensa

Felipe González calcula que Europa tardarà entre huit i deu anys a fer-se càrrec de la seua seguretat i defensa, sempre que supere els interessos nacionals. Defén més inversió pròpia en defensa, mantindre l'energia nuclear i reforçar infraestructures davant l'augment de població.

Roberto Bautista s’acomiada de Roland Garros en primera ronda

Roberto Bautista, en la seua última temporada com a professional, cau en primera ronda de Roland Garros davant Brandon Nakashima i s'acomiada del Gran eslam parisenc.

Educació i sindicats encaren amb optimisme una reunió clau per a frenar la vaga indefinida

Educació i els sindicats docents reprenen les negociacions amb una nova proposta sindical sobre la taula i un clima d'optimisme per a intentar tancar la vaga indefinida en la Comunitat Valenciana.

La jutgessa de la DANA insistix a obtindre les crides de l’alcalde d’Utiel al 112 del 29 d’octubre

La magistrada que investiga la gestió de la DANA torna a reclamar al 112 de la Generalitat les gravacions de les crides de l'alcalde d'Utiel i ordena creuar els registres aportats per l'alcaldessa de Torrent.

S’entrega a Madrid el conductor escapolit després d’un atropellament mortal en Port de Sagunt

El conductor que va atropellar mortalment a un vianant en Port de Sagunt i va fugir a gran velocitat s'ha entregat en una comissaria de Madrid després d'un dia en parador ignorat.

La Comunitat Valenciana reforça el seu lideratge en gestió de l’aigua amb més de 10 milions per a infraestructures hídriques

La Generalitat impulsa els plans integrals de sanejament urbà amb més de 10 milions d'euros per a modernitzar depuradores, reforçar infraestructures hídriques i preparar-se davant pluges extremes.