27 morts en el Pakistan per una forta tempesta en el desert en plena sequera

Els llamps han estat els principals causants de les morts

Els llamps han sigut els principals causants de les morts | Arxiu

 

27 persones han mort en el Pakistan a causa d’una forta tempesta que ha arrasat una zona desèrtica del sud del país molt castigada per una històrica sequera que s’arrossegava des de feia temps. Pareix que l’impacte d’alguns llamps seria la principal causa d’estes morts, tot i que les pluges també han sigut molt fortes.

 

Les autoritats locals han declarat l’estat d’emergència i ja han enviat equips d’emergència al desert de Thar, en la província de Sindh, per a socórrer a les víctimes d’esta tragèdia que s’ha produït de nit, segons ha explicat el mateix portaveu del govern provincial, Saeed Ghani.

 

 

En este sentit, dones i xiquets han sigut traslladats a centres hospitalaris degut a les ferides que els han causat els llamps i la caiguda d’algunes estructures, que no han suportat la força de l’aigua. A més, un mínim de tres districtes, com ara Tharparkar, Mirpurkhas i Sukkur, s’han vist greument afectats per les fortes pluges que van començar dijous i que han continuat divendres.

 

Les inundacions, l’erosió de la terra, els núvols, les sequeres i el ‘smog’ que provoquen una baixa qualitat de l’aire han augmentat en el Pakistan en els últims anys, cosa que fa que els fenòmens meteorològics siguen cada volta més extrems.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Formació obligatòria en emergències i nou Fons de Resiliència proposats pel PSPV

El PSPV ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei per a garantir formació obligatòria en emergències a tota la ciutadania i crear un Fons Valencià de Resiliència dotat amb el 2 % del pressupost autonòmic en protecció civil.

Temperatures de fins a 39 °C encenen l’avís taronja en el nord de València i el sud d’Alacant

Aemet ha activat hui l’avís taronja per calor extrema a l’interior nord de València i el litoral sud d’Alacant, amb màximes de fins a 39 graus.

Els pressupostos de la Generalitat de 2026 s’aprovaran a Les Corts amb els vots de Vox

El ple de Les Corts aprovarà dimecres que ve els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, gràcies al suport de Vox i amb el debat centrat en la controvertida ‘prioritat nacional’.

Els òptics valencians alerten que el relleu generacional està en risc i reclamen més presència en la sanitat pública

El nou president del COOCV, Rafael Pérez Cambrodí, adverteix que el relleu generacional en òptica-optometria està en perill i reclama més integració en la sanitat pública valenciana per a millorar la salut visual i atraure nous estudiants.

Immobilitzen un ramat ocult i sense control veterinar a San Miguel de Salinas

La Guàrdia Civil ha descobert en una finca de San Miguel de Salinas un corral amb 29 ovelles i cabres sense documentació ni controls veterinaris, i ha immobilitzat els animals a disposició de les autoritats sanitàries.

Demostren que les pedres de la Lluna poden servir per a construir carreteres i edificis lunars

Personal investigador de la UPV i la Universitat de Surrey ha confirmat que el regolita lunar es fon de manera més ràpida i eficient amb microones, fet que obri la porta a fabricar carreteres, pistes d’aterratge i edificis directament a la superfície de la Lluna.

Alerta groga diumenge per temperatures de fins a 38 °C i tronades a València i al sud de Castelló

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc en tota la província de València i al sud de Castelló per màximes de fins a 38 graus i risc de tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes.

Oratge calorós i risc de tempestes amb granís i ratxes fortes a l’interior de València

La Comunitat Valenciana viu este diumenge una jornada de molta calor, amb risc de tempestes fortes amb granís i ratxes de vent molt intenses a l’interior de València, i pols en suspensió a tot el territori.