El temporal de neu deixa un mort i un ferit en el sud de França

Una màquina llevaneu treballant al nord d'Espanya aquests dies

Una màquina llevaneu treballant en el nord d’Espanya estos dies | EFE

 

La gran massa d’aire de fred polar que ens ha portat temperatures hivernals atípiques per a l’època en casa nostra també afecta a gran part de la península Ibèrica i de França, a on la neu s’ha desplomat de cota. En el cas del país francés, els efectes de la nevada han sigut molt més greus en el sud-est, ja que un home ha mort i un altre ha resultat ferit.

 

La víctima tenia 63 anys i va morir en la localitat de Roche quan intentava traure la neu d’una carretera, moment en què li va caure damunt un arbre, segons explica la prefectura d’Isère, regió que té com a capital la ciutat de Grenoble. Un altre home que estava just al costat de la víctima va resultar ferit i va ser traslladat a l’hospital.

 

 

Molts problemes de transport i de subministraments

El temporal de fred i neu ha provocat greus efectes per a la ciutadania, ja que este divendres de matí vora 320.000 cases s’han quedat sense electricitat entre la vall del Roine i els Alps. L’empresa que gestiona la xarxa elèctrica, Enedis, ha desplegat uns 1.000 tècnics amb «caràcter urgent» per a solucionar com més prompte millor les avaries, tot i que alguns accessos estan molt complicat per la neu i els problemes de trànsit.

 

A més, els transports públics també patixen greus afectacions a causa del temporal, amb transport escolar suspés en diferents departaments francesos, com ara Adrèche, Drôme o Haute Loire, i línies de tren afectades entre Lió i les ciutats de Grenoble o Saint Étienne. L’aeroport de Lió també ha vist com alguns vols quedaven suspesos amb els accessos a les instal·lacions molt perjudicats per la neu.

 

La neu ja acumula gruixos d’entre 15 i 40 centímetres en el sud-est de França, destacant els 15 de l’aeroport de Lió. Tot el departament de Saône-et-Loire es manté en alerta taronja per neu i gel.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.