El temporal de neu deixa un mort i un ferit en el sud de França

Una màquina llevaneu treballant al nord d'Espanya aquests dies

Una màquina llevaneu treballant en el nord d’Espanya estos dies | EFE

 

La gran massa d’aire de fred polar que ens ha portat temperatures hivernals atípiques per a l’època en casa nostra també afecta a gran part de la península Ibèrica i de França, a on la neu s’ha desplomat de cota. En el cas del país francés, els efectes de la nevada han sigut molt més greus en el sud-est, ja que un home ha mort i un altre ha resultat ferit.

 

La víctima tenia 63 anys i va morir en la localitat de Roche quan intentava traure la neu d’una carretera, moment en què li va caure damunt un arbre, segons explica la prefectura d’Isère, regió que té com a capital la ciutat de Grenoble. Un altre home que estava just al costat de la víctima va resultar ferit i va ser traslladat a l’hospital.

 

 

Molts problemes de transport i de subministraments

El temporal de fred i neu ha provocat greus efectes per a la ciutadania, ja que este divendres de matí vora 320.000 cases s’han quedat sense electricitat entre la vall del Roine i els Alps. L’empresa que gestiona la xarxa elèctrica, Enedis, ha desplegat uns 1.000 tècnics amb «caràcter urgent» per a solucionar com més prompte millor les avaries, tot i que alguns accessos estan molt complicat per la neu i els problemes de trànsit.

 

A més, els transports públics també patixen greus afectacions a causa del temporal, amb transport escolar suspés en diferents departaments francesos, com ara Adrèche, Drôme o Haute Loire, i línies de tren afectades entre Lió i les ciutats de Grenoble o Saint Étienne. L’aeroport de Lió també ha vist com alguns vols quedaven suspesos amb els accessos a les instal·lacions molt perjudicats per la neu.

 

La neu ja acumula gruixos d’entre 15 i 40 centímetres en el sud-est de França, destacant els 15 de l’aeroport de Lió. Tot el departament de Saône-et-Loire es manté en alerta taronja per neu i gel.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Controlat l’incendi de la Vall d’Uixó després de calcinar 9.568 hectàrees

L’incendi declarat el 25 de juliol a la Vall d’Uixó ha quedat controlat després de cremar 9.568 hectàrees i diversos municipis de Castelló.

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.
FILMOTECA D'ESTIU