11.3 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

El temporal de neu deixa un mort i un ferit en el sud de França

Una màquina llevaneu treballant al nord d'Espanya aquests dies

Una màquina llevaneu treballant en el nord d’Espanya estos dies | EFE

 

La gran massa d’aire de fred polar que ens ha portat temperatures hivernals atípiques per a l’època en casa nostra també afecta a gran part de la península Ibèrica i de França, a on la neu s’ha desplomat de cota. En el cas del país francés, els efectes de la nevada han sigut molt més greus en el sud-est, ja que un home ha mort i un altre ha resultat ferit.

 

La víctima tenia 63 anys i va morir en la localitat de Roche quan intentava traure la neu d’una carretera, moment en què li va caure damunt un arbre, segons explica la prefectura d’Isère, regió que té com a capital la ciutat de Grenoble. Un altre home que estava just al costat de la víctima va resultar ferit i va ser traslladat a l’hospital.

 

 

Molts problemes de transport i de subministraments

El temporal de fred i neu ha provocat greus efectes per a la ciutadania, ja que este divendres de matí vora 320.000 cases s’han quedat sense electricitat entre la vall del Roine i els Alps. L’empresa que gestiona la xarxa elèctrica, Enedis, ha desplegat uns 1.000 tècnics amb «caràcter urgent» per a solucionar com més prompte millor les avaries, tot i que alguns accessos estan molt complicat per la neu i els problemes de trànsit.

 

A més, els transports públics també patixen greus afectacions a causa del temporal, amb transport escolar suspés en diferents departaments francesos, com ara Adrèche, Drôme o Haute Loire, i línies de tren afectades entre Lió i les ciutats de Grenoble o Saint Étienne. L’aeroport de Lió també ha vist com alguns vols quedaven suspesos amb els accessos a les instal·lacions molt perjudicats per la neu.

 

La neu ja acumula gruixos d’entre 15 i 40 centímetres en el sud-est de França, destacant els 15 de l’aeroport de Lió. Tot el departament de Saône-et-Loire es manté en alerta taronja per neu i gel.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Una dona i un menor, ferits en un accident en la CV-166 a Benassal

Una dona i un menor han resultat ferits després de l'eixida de via del vehicle en la CV-166 en direcció a Benassal. Van ser atesos per Samu i SVB i traslladats a un hospital.

Les pluges deixen 60 l/m² en quatre hores a Castelló sense incidències

La vesprada ha deixat 60 l/m² a la ciutat de Castelló i acumulats destacats en la zona, sense incidències. El balanç diari situa el màxim a la Font d'en Carròs amb 147,9 l/m².

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.