El temporal de neu deixa un mort i un ferit en el sud de França

Una màquina llevaneu treballant al nord d'Espanya aquests dies

Una màquina llevaneu treballant en el nord d’Espanya estos dies | EFE

 

La gran massa d’aire de fred polar que ens ha portat temperatures hivernals atípiques per a l’època en casa nostra també afecta a gran part de la península Ibèrica i de França, a on la neu s’ha desplomat de cota. En el cas del país francés, els efectes de la nevada han sigut molt més greus en el sud-est, ja que un home ha mort i un altre ha resultat ferit.

 

La víctima tenia 63 anys i va morir en la localitat de Roche quan intentava traure la neu d’una carretera, moment en què li va caure damunt un arbre, segons explica la prefectura d’Isère, regió que té com a capital la ciutat de Grenoble. Un altre home que estava just al costat de la víctima va resultar ferit i va ser traslladat a l’hospital.

 

 

Molts problemes de transport i de subministraments

El temporal de fred i neu ha provocat greus efectes per a la ciutadania, ja que este divendres de matí vora 320.000 cases s’han quedat sense electricitat entre la vall del Roine i els Alps. L’empresa que gestiona la xarxa elèctrica, Enedis, ha desplegat uns 1.000 tècnics amb «caràcter urgent» per a solucionar com més prompte millor les avaries, tot i que alguns accessos estan molt complicat per la neu i els problemes de trànsit.

 

A més, els transports públics també patixen greus afectacions a causa del temporal, amb transport escolar suspés en diferents departaments francesos, com ara Adrèche, Drôme o Haute Loire, i línies de tren afectades entre Lió i les ciutats de Grenoble o Saint Étienne. L’aeroport de Lió també ha vist com alguns vols quedaven suspesos amb els accessos a les instal·lacions molt perjudicats per la neu.

 

La neu ja acumula gruixos d’entre 15 i 40 centímetres en el sud-est de França, destacant els 15 de l’aeroport de Lió. Tot el departament de Saône-et-Loire es manté en alerta taronja per neu i gel.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.