El temporal de neu deixa un mort i un ferit en el sud de França

Una màquina llevaneu treballant al nord d'Espanya aquests dies

Una màquina llevaneu treballant en el nord d’Espanya estos dies | EFE

 

La gran massa d’aire de fred polar que ens ha portat temperatures hivernals atípiques per a l’època en casa nostra també afecta a gran part de la península Ibèrica i de França, a on la neu s’ha desplomat de cota. En el cas del país francés, els efectes de la nevada han sigut molt més greus en el sud-est, ja que un home ha mort i un altre ha resultat ferit.

 

La víctima tenia 63 anys i va morir en la localitat de Roche quan intentava traure la neu d’una carretera, moment en què li va caure damunt un arbre, segons explica la prefectura d’Isère, regió que té com a capital la ciutat de Grenoble. Un altre home que estava just al costat de la víctima va resultar ferit i va ser traslladat a l’hospital.

 

 

Molts problemes de transport i de subministraments

El temporal de fred i neu ha provocat greus efectes per a la ciutadania, ja que este divendres de matí vora 320.000 cases s’han quedat sense electricitat entre la vall del Roine i els Alps. L’empresa que gestiona la xarxa elèctrica, Enedis, ha desplegat uns 1.000 tècnics amb «caràcter urgent» per a solucionar com més prompte millor les avaries, tot i que alguns accessos estan molt complicat per la neu i els problemes de trànsit.

 

A més, els transports públics també patixen greus afectacions a causa del temporal, amb transport escolar suspés en diferents departaments francesos, com ara Adrèche, Drôme o Haute Loire, i línies de tren afectades entre Lió i les ciutats de Grenoble o Saint Étienne. L’aeroport de Lió també ha vist com alguns vols quedaven suspesos amb els accessos a les instal·lacions molt perjudicats per la neu.

 

La neu ja acumula gruixos d’entre 15 i 40 centímetres en el sud-est de França, destacant els 15 de l’aeroport de Lió. Tot el departament de Saône-et-Loire es manté en alerta taronja per neu i gel.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.