Naix al Bioparc de València un dels primats més amenaçats d’Àfrica

Seguix la labor de BIOPARC per a la preservació de la biodiversitat del planeta amb un nou èxit de reproducció d'una de les espècies més amenaçades de primats africans, el dril (Mandrillusleucophaeus). La cria, de tan sol uns dies, ha nascut dins del Programa Europeu de Conservació d'Espècies Amenaçades (EEP) i BIOPARC València és un dels tres recintes espanyols on podem acostar-nos a conèixer aquest poc conegut primat i l'únic que es troba en un atractiu hàbitat "multiespècie” on conviu amb sitatungues, hipopòtams pigmeus, talapoines i oques del Nil.

  

  

El grup reproductor valencià d'aquesta espècie inclosa en la Llista Roja de la Unió Internacional per a la Conservació de la Naturalesa (UICN) està format per un preciós mascle, Rafiki, dues femelles adultes, dues filles nascudes en 2015 i 2016 i les dues cries nascudes aquesta primavera. La primera d'Abuja, que va parir a la fi de març, i la segona de Kianja.

  

 

Últimes notícies

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.

Luís Castro i Carlos Espí, els pilars de la salvació del Llevant

Luís Castro i Carlos Espí passen de quasi desconeguts a grans referents del Llevant després de firmar una remuntada històrica que assegura la permanència en Primera Divisió.

La comissió de la dana de Les Corts votarà les seues conclusions després d’onze sessions i 32 compareixents

La comissió d'investigació sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 en Les Corts preveu aprovar el dimecres les seues conclusions, després d'onze sessions i 32 compareixences, a partir del dictamen impulsat per PP i Vox.

Dimitrievski es veu encantat al València i deixa la seua renovació en mans del club

El porter Stole Dimitrievski assegura que està encantat al València, recorda que el club pot renovar-li de manera unilateral i confia a seguir mentres es baralla per tornar a Europa.