Detenen un narco internacional fugitiu en Elx

Policia nacional

El detingut estava nerviós quan se li ha demanat la documentació | Europa Press

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en un control en Elx (el Baix Vinalopó, Alacant) a un narcotraficant que es trobava fugit de la justícia francesa des de 2017 i que es dirigia al Marroc, el seu país d’origen, per a continuar eludint a les autoritats.

 

Els efectius de la Brigada de Seguretat Ciutadana de la Comissaria d’Elx realitzaven un Dispositiu Estàtic de Control quan van fer parar a un vehicle. En eixe mateix moment, el conductor del cotxe va alertar als agents, ja que se’l veia clarament nerviós.

 

Una volta estacionat el cotxe, introduït ja en la zona d’inspecció, els agents es van donar compte de l’«estat de nerviosisme» d’un dels ocupants, que es va fer «molt més latent» en sol·licitar-li la documentació.

 

Els policies van comprovar les seues dades a través de les aplicacions informàtiques i van descobrir que li constava en vigor una Ordre Europea de Detenció i Entrega (OEDE) requerida per les autoritats franceses amb motiu de tràfic de drogues des de maig del 2017.

 

El fugitiu, de 41 anys, ha sigut posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció número sis de l’Audiència Nacional de Madrid.

Últimes notícies

Desmantellada una xarxa que estafava amb el mètode del fill en apurs: quatre detinguts

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que estafava amb el mètode del fill en apurs, amb quatre detinguts i tres investigats a Castelló, Alacant i Granada.

La inflació puja un 3,2 % en juny a la Comunitat Valenciana, en línia amb la mitjana d’Espanya

L’IPC ha augmentat un 3,2 % interanual en juny a la Comunitat Valenciana, igual que la mitjana estatal, amb un increment mensual del 0,8 % i una pujada acumulada del 2,4 % en el que va d’any.

Les brises marines del Mediterrani es debiliten un 17 % per l’escalfament global i les onades de calor

Un estudi del CIDE revela que les brises marines al Mediterrani occidental s’han afeblit fins a un 17 %, sobretot a Balears i a la costa mediterrània espanyola, cosa que reduïx la seua capacitat per a refrescar ciutats com València.

Les brises marines del Mediterrani es debiliten un 17 % per l’escalfament global i les onades de calor

Un estudi del CIDE amb dades de 41 anys demostra que les brises marines del Mediterrani occidental s’han debilitat fins a un 17 %, sobretot a Balears i a la costa mediterrània espanyola, cosa que reduïx el seu efecte refrescant durant les onades de calor.

Amenaça de 40 graus dijous i divendres en comarques de València i Alacant per l’ona de calor

Aemet ha activat avisos taronja i grocs dijous i divendres en zones de València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus, amb especial incidència a l’interior valencià i la Vega Baja.

Un home detingut per coaccionar menors en xarxes socials per a obtindre material íntim

La Policia Nacional ha detingut un home de 42 anys acusat d’enganar i coaccionar menors a través de perfils falsos en xarxes socials per a aconseguir imatges íntimes. La investigació, iniciada per diversos casos similars en Espanya, ha permés identificar quatre víctimes i no es descarta que n’hi haja més.

Retencions de fins a sis quilòmetres en la V-31 per un accident sense ferits

Un accident sense ferits en la V-31, Pista de Silla, ha provocat este dimecres al matí fins a quasi nou quilòmetres de retencions, que encara eren de cinc o sis quilòmetres cap a València a les 9.00 hores.

Les veus del Misteri d’Elx porten la Festa a la històrica església St. Etheldreda’s de Londres

Les veus del Misteri d'Elx ofereixen este divendres un concert a la St. Etheldreda's Roman Catholic Church de Londres, coincidint amb el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i amb un clar objectiu de projecció turística d'Elx.