Necessita una cesària urgent, el metge retarda el part i perd el bebé

Mujer embarazada sujetando zapatos de bebé

Imatge d’arxiu d’una embarassada | Cedida

 

El Jutjat de Primera Instància número 45 de Madrid ha condemnat a l’assegurador de l’Hospital HM Nuevo Belén a pagar 64.407 euros a una xica que va perdre al seu fill després de decidir el centre sanitari retardar el part per cesària de la mare embarassada el dia següent, tot i l’estat crític del fetus.

 

En la sentència, la jutgessa considera provat que l’hospital va desatendre a la xica, de 33 anys, en període de gestació des del 28 de febrer de 2016, una negligència per la que ha decidit imposar a la companyia asseguradora W.R. Berkeley España eixa indemnització.

 

Segons els fets provats, la xica va ingressar el matí del 23 de novembre en el centre del districte de Ciutat Lineal per a un monitoratge de l’embrió que es va prolongar durant més d’una hora i amb un diagnòstic que va revelar un registre fetal sense ascensos.

 

Des de l’hospital es va oferir a l’embarassada iniciar els preparatius del part per eixes senyals gens tranquil·litzadores. La xica va demanar, tot i això, l’alta voluntària per a visitar prèviament, a la vesprada, al seu ginecòleg, malalt de càncer i afectat per trobar-se en tractament, a fi de tindre una altra opinió sobre l’estat del fetus.

 

Els controls fets en dates prèvies a la defunció van indicar que l’embaràs s’estava fent sense complicacions. Tot i això, de tornada al centre sanitari, els servicis mèdics de l’hospital van acordar retardar la intervenció amb una cesària al matí següent després de fer una altra exploració.

 

La unitat d’Urgències, segons la resolució, va considerar que la situació del fetus estava dins de la normalitat després de comprovar que seguia amb vida, per això, van decidir seguir el pla previst. Hores més tard, ja el 24 de novembre, l’ecografia anterior al part va confirmar els pitjors presagis: el fetus, un xiquet, havia mort.

 

Eixa circumstància, que la resolució destaca per a decretar el pagament als pares, ha provocat que la mare iniciara un tractament psiquiàtric, mentres que el pare, de baixa laboral des de febrer de 2017, necessita prendre antidepressius.

 

En la demanda que va donar peu al cas, els pares demanaven una indemnització de 179.407 euros per danys i perjudicis. La sentència, contra la que cap recurs davant l’Audiència Provincial de Madrid, absol a VidaCaixa Adeslas, una altra de les companyies investigades.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Aemet preveu un cap de setmana inestable i una altra borrasca des del dimarts

Aemet ha informat de pluges generalitzades este dijous i d'un cap de setmana inestable; el dimarts s'espera una altra borrasca. Els acumulats més alts s'han donat en la Comunitat Valenciana.

Huit detinguts a Cheste i Vilamarxant en tres intervencions contra el narcotràfic

La Guàrdia Civil ha detingut a huit persones i ha desarticulat tres punts de venda de droga a Cheste i Vilamarxant. L'operatiu ha intervingut cocaïna, haixix, diners i 11 armes.

Alerten d’una estafa que suplanta ‘Mi Carpeta Ciudadana’ amb un fals ingrés de 552 euros

INCIBE detecta una campanya de correus fraudulents que intenta obtindre dades personals i bancàries dels usuaris

El Port de València tanca el trànsit marítim per ratxes de vent i només permet eixides

El port ha suspés les entrades per ratxes de vent i, a les 09.24, ha permés únicament les eixides. Aemet manté avís groc per pluges i tempestes a Castelló, València i litoral nord d'Alacant.

Carmencita garantix safrà per a sis mesos i evita l’impacte del conflicte a l’Iran

L'empresa embene unes tres tones de safrà a l'any i assegura subministrament fins a setembre de 2026 gràcies al seu 'estoc' i a rutes alternatives. La modernització de la seua planta i l'expansió logística reforcen la seua capacitat en un context de tensions a l'Iran

Dos detinguts per incendis intencionats en garatges de Novelda i Petrer

Dos jóvens de 24 anys han sigut detinguts per provocar sengles focs en garatges de Novelda i Petrer. La ràpida actuació d'emergències va evitar ferits i danys majors.

La pluja força la suspensió de la mascletà de hui en la plaça de l’Ajuntament de València

L'Ajuntament de València ha suspés la mascletà de les 14.00 per la pluja i les previsions. La decisió s'ha pres al no poder garantir el muntatge en temps i condicions.

El Port de València tanca el trànsit marítim per ratxes de vent

El Port de València ha tancat el trànsit marítim per ratxes de vent, segons ha comunicat el Centre de Coordinació d'Emergències després de la notificació de l'Autoritat Portuària. Aemet ha establit per a este dijous l'avís groc per pluges a Castelló, el sud de València i el litoral nord d'Alacant, i s'ha demanat precaució en les carreteres durant la jornada