Necessita una cesària urgent, el metge retarda el part i perd el bebé

Mujer embarazada sujetando zapatos de bebé

Imatge d’arxiu d’una embarassada | Cedida

 

El Jutjat de Primera Instància número 45 de Madrid ha condemnat a l’assegurador de l’Hospital HM Nuevo Belén a pagar 64.407 euros a una xica que va perdre al seu fill després de decidir el centre sanitari retardar el part per cesària de la mare embarassada el dia següent, tot i l’estat crític del fetus.

 

En la sentència, la jutgessa considera provat que l’hospital va desatendre a la xica, de 33 anys, en període de gestació des del 28 de febrer de 2016, una negligència per la que ha decidit imposar a la companyia asseguradora W.R. Berkeley España eixa indemnització.

 

Segons els fets provats, la xica va ingressar el matí del 23 de novembre en el centre del districte de Ciutat Lineal per a un monitoratge de l’embrió que es va prolongar durant més d’una hora i amb un diagnòstic que va revelar un registre fetal sense ascensos.

 

Des de l’hospital es va oferir a l’embarassada iniciar els preparatius del part per eixes senyals gens tranquil·litzadores. La xica va demanar, tot i això, l’alta voluntària per a visitar prèviament, a la vesprada, al seu ginecòleg, malalt de càncer i afectat per trobar-se en tractament, a fi de tindre una altra opinió sobre l’estat del fetus.

 

Els controls fets en dates prèvies a la defunció van indicar que l’embaràs s’estava fent sense complicacions. Tot i això, de tornada al centre sanitari, els servicis mèdics de l’hospital van acordar retardar la intervenció amb una cesària al matí següent després de fer una altra exploració.

 

La unitat d’Urgències, segons la resolució, va considerar que la situació del fetus estava dins de la normalitat després de comprovar que seguia amb vida, per això, van decidir seguir el pla previst. Hores més tard, ja el 24 de novembre, l’ecografia anterior al part va confirmar els pitjors presagis: el fetus, un xiquet, havia mort.

 

Eixa circumstància, que la resolució destaca per a decretar el pagament als pares, ha provocat que la mare iniciara un tractament psiquiàtric, mentres que el pare, de baixa laboral des de febrer de 2017, necessita prendre antidepressius.

 

En la demanda que va donar peu al cas, els pares demanaven una indemnització de 179.407 euros per danys i perjudicis. La sentència, contra la que cap recurs davant l’Audiència Provincial de Madrid, absol a VidaCaixa Adeslas, una altra de les companyies investigades.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.