Anuncios

Necessita una cesària urgent, el metge retarda el part i perd el bebé

Mujer embarazada sujetando zapatos de bebé

Imatge d’arxiu d’una embarassada | Cedida

 

El Jutjat de Primera Instància número 45 de Madrid ha condemnat a l’assegurador de l’Hospital HM Nuevo Belén a pagar 64.407 euros a una xica que va perdre al seu fill després de decidir el centre sanitari retardar el part per cesària de la mare embarassada el dia següent, tot i l’estat crític del fetus.

 

En la sentència, la jutgessa considera provat que l’hospital va desatendre a la xica, de 33 anys, en període de gestació des del 28 de febrer de 2016, una negligència per la que ha decidit imposar a la companyia asseguradora W.R. Berkeley España eixa indemnització.

 

Segons els fets provats, la xica va ingressar el matí del 23 de novembre en el centre del districte de Ciutat Lineal per a un monitoratge de l’embrió que es va prolongar durant més d’una hora i amb un diagnòstic que va revelar un registre fetal sense ascensos.

 

Des de l’hospital es va oferir a l’embarassada iniciar els preparatius del part per eixes senyals gens tranquil·litzadores. La xica va demanar, tot i això, l’alta voluntària per a visitar prèviament, a la vesprada, al seu ginecòleg, malalt de càncer i afectat per trobar-se en tractament, a fi de tindre una altra opinió sobre l’estat del fetus.

 

Els controls fets en dates prèvies a la defunció van indicar que l’embaràs s’estava fent sense complicacions. Tot i això, de tornada al centre sanitari, els servicis mèdics de l’hospital van acordar retardar la intervenció amb una cesària al matí següent després de fer una altra exploració.

 

La unitat d’Urgències, segons la resolució, va considerar que la situació del fetus estava dins de la normalitat després de comprovar que seguia amb vida, per això, van decidir seguir el pla previst. Hores més tard, ja el 24 de novembre, l’ecografia anterior al part va confirmar els pitjors presagis: el fetus, un xiquet, havia mort.

 

Eixa circumstància, que la resolució destaca per a decretar el pagament als pares, ha provocat que la mare iniciara un tractament psiquiàtric, mentres que el pare, de baixa laboral des de febrer de 2017, necessita prendre antidepressius.

 

En la demanda que va donar peu al cas, els pares demanaven una indemnització de 179.407 euros per danys i perjudicis. La sentència, contra la que cap recurs davant l’Audiència Provincial de Madrid, absol a VidaCaixa Adeslas, una altra de les companyies investigades.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El PP anuncia mocions en tots els seus ajuntaments contra la regularització d’immigrants

El PP anuncia que presentarà mocions als seus ajuntaments per a reclamar la paralització de la regularització d'immigrants aprovada pel Govern i denunciar el col·lapse de les oficines municipals.

Episodi de calor inusual a Espanya amb més de 30 graus al final d’abril

La setmana comença amb un episodi de calor inusual per a finals d'abril, amb temperatures entre 5 i 10 graus per damunt del normal i tempestes fortes en diverses zones del nord.

Catalá carrega contra la regularització d’immigrants i la qualifica de nyap contra els ajuntaments

L'alcaldessa de València, María José Catalá, critica amb duresa el procés de regularització de persones estrangeres, que considera un nyap del Govern i una barbaritat per als ajuntaments, col·lapsats per la falta de planificació i informació prèvia.

Cues, por i il·lusió a València davant l’inici de la regularització extraordinària de migrants

Milers de migrants inicien a València els tràmits presencials per a la regularització extraordinària entre llargues cues, dubtes sobre els requisits i el desig d'aconseguir estabilitat.

Calor i temps estable per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana arranca la penúltima setmana d'abril amb ambient estable i màximes superiors a 25 graus, encara que no es descarten tempestes vespertines a l'interior nord.

El staycation impulsa l’ocupació hotelera en la Comunitat Valenciana fins a fregar el 80% a l’abril

Els hotels de la Comunitat Valenciana tanquen la primera quinzena d'abril amb un 78,6% d'ocupació gràcies al staycation i a l'empenyiment del turisme britànic i internacional.

La cap de Protecció Civil assegura que va proposar l’És-Alert hora i mitja abans del seu enviament

La responsable de Protecció Civil en la Delegació del Govern sosté que va intentar activar l'És-Alert a les 18.29 hores durant la dana, mentres la defensa de la exconsellera Pradas insistix que el text es va plantejar a les 19 hores.

Un gen clau en càncer de mama marca si les cèl·lules metastatizan o queden en repòs

Investigadors han identificat el gen Prrx1 com a regulador del potencial metastásico en càncer de mama, distingint entre cèl·lules capaces de disseminar-se i cèl·lules que romanen en letargia.