Necessita una cesària urgent, el metge retarda el part i perd el bebé

Mujer embarazada sujetando zapatos de bebé

Imatge d’arxiu d’una embarassada | Cedida

 

El Jutjat de Primera Instància número 45 de Madrid ha condemnat a l’assegurador de l’Hospital HM Nuevo Belén a pagar 64.407 euros a una xica que va perdre al seu fill després de decidir el centre sanitari retardar el part per cesària de la mare embarassada el dia següent, tot i l’estat crític del fetus.

 

En la sentència, la jutgessa considera provat que l’hospital va desatendre a la xica, de 33 anys, en període de gestació des del 28 de febrer de 2016, una negligència per la que ha decidit imposar a la companyia asseguradora W.R. Berkeley España eixa indemnització.

 

Segons els fets provats, la xica va ingressar el matí del 23 de novembre en el centre del districte de Ciutat Lineal per a un monitoratge de l’embrió que es va prolongar durant més d’una hora i amb un diagnòstic que va revelar un registre fetal sense ascensos.

 

Des de l’hospital es va oferir a l’embarassada iniciar els preparatius del part per eixes senyals gens tranquil·litzadores. La xica va demanar, tot i això, l’alta voluntària per a visitar prèviament, a la vesprada, al seu ginecòleg, malalt de càncer i afectat per trobar-se en tractament, a fi de tindre una altra opinió sobre l’estat del fetus.

 

Els controls fets en dates prèvies a la defunció van indicar que l’embaràs s’estava fent sense complicacions. Tot i això, de tornada al centre sanitari, els servicis mèdics de l’hospital van acordar retardar la intervenció amb una cesària al matí següent després de fer una altra exploració.

 

La unitat d’Urgències, segons la resolució, va considerar que la situació del fetus estava dins de la normalitat després de comprovar que seguia amb vida, per això, van decidir seguir el pla previst. Hores més tard, ja el 24 de novembre, l’ecografia anterior al part va confirmar els pitjors presagis: el fetus, un xiquet, havia mort.

 

Eixa circumstància, que la resolució destaca per a decretar el pagament als pares, ha provocat que la mare iniciara un tractament psiquiàtric, mentres que el pare, de baixa laboral des de febrer de 2017, necessita prendre antidepressius.

 

En la demanda que va donar peu al cas, els pares demanaven una indemnització de 179.407 euros per danys i perjudicis. La sentència, contra la que cap recurs davant l’Audiència Provincial de Madrid, absol a VidaCaixa Adeslas, una altra de les companyies investigades.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Elda immortalitza Pedrito Rico amb una escultura a la plaça Major

Elda ha homenatjat el cantant Pedrito Rico amb la inauguració d’una escultura en bronze a la plaça Major, obra de l’escultor local Carlos Martínez, en un acte emotiu amb família i veïns.

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.