Necessita una cesària urgent, el metge retarda el part i perd el bebé

Mujer embarazada sujetando zapatos de bebé

Imatge d’arxiu d’una embarassada | Cedida

 

El Jutjat de Primera Instància número 45 de Madrid ha condemnat a l’assegurador de l’Hospital HM Nuevo Belén a pagar 64.407 euros a una xica que va perdre al seu fill després de decidir el centre sanitari retardar el part per cesària de la mare embarassada el dia següent, tot i l’estat crític del fetus.

 

En la sentència, la jutgessa considera provat que l’hospital va desatendre a la xica, de 33 anys, en període de gestació des del 28 de febrer de 2016, una negligència per la que ha decidit imposar a la companyia asseguradora W.R. Berkeley España eixa indemnització.

 

Segons els fets provats, la xica va ingressar el matí del 23 de novembre en el centre del districte de Ciutat Lineal per a un monitoratge de l’embrió que es va prolongar durant més d’una hora i amb un diagnòstic que va revelar un registre fetal sense ascensos.

 

Des de l’hospital es va oferir a l’embarassada iniciar els preparatius del part per eixes senyals gens tranquil·litzadores. La xica va demanar, tot i això, l’alta voluntària per a visitar prèviament, a la vesprada, al seu ginecòleg, malalt de càncer i afectat per trobar-se en tractament, a fi de tindre una altra opinió sobre l’estat del fetus.

 

Els controls fets en dates prèvies a la defunció van indicar que l’embaràs s’estava fent sense complicacions. Tot i això, de tornada al centre sanitari, els servicis mèdics de l’hospital van acordar retardar la intervenció amb una cesària al matí següent després de fer una altra exploració.

 

La unitat d’Urgències, segons la resolució, va considerar que la situació del fetus estava dins de la normalitat després de comprovar que seguia amb vida, per això, van decidir seguir el pla previst. Hores més tard, ja el 24 de novembre, l’ecografia anterior al part va confirmar els pitjors presagis: el fetus, un xiquet, havia mort.

 

Eixa circumstància, que la resolució destaca per a decretar el pagament als pares, ha provocat que la mare iniciara un tractament psiquiàtric, mentres que el pare, de baixa laboral des de febrer de 2017, necessita prendre antidepressius.

 

En la demanda que va donar peu al cas, els pares demanaven una indemnització de 179.407 euros per danys i perjudicis. La sentència, contra la que cap recurs davant l’Audiència Provincial de Madrid, absol a VidaCaixa Adeslas, una altra de les companyies investigades.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.

Riazor celebra el retorn del Dépor a Primera en l’estrena d’Anselmi amb l’Elche

El Deportivo torna a Primera huit anys després davant un Elche que inicia el projecte de Martín Anselmi, encara amb la plantilla per tancar.

El Levante inscriu Ryan, Mandi i Tunde per a debutar hui en Lliga davant l’Espanyol

El Levante ha aconseguit inscriure a temps Matt Ryan, Aïssa Mandi i Kareem Tunde per a poder jugar esta vesprada al camp de l’Espanyol en l’estrena de Lliga, amb només 15 jugadors del primer equip disponibles.

Els Centres Dona atenen més de 7.000 víctimes en mig any i creixen un 18%

La Xarxa de Centres Dona de la Generalitat ha atés 7.093 dones en el primer semestre de 2026, quasi 1.100 més que un any abans, amb un augment de recursos, professionals i nous centres especialitzats.

Anselmi afronta el debut de LALIGA amb il·lusió i moltes ganes de competir

L’entrenador de l’Elche, Martín Anselmi, assegura que l’equip arriba al debut a LALIGA davant el Deportivo de La Coruña amb il·lusió, entusiasme i voluntat de competir després d’una llarga pretemporada.