Dos detinguts a Canet d’en Berenguer per no assistir a un treballador ferit després d’un accident

La Guàrdia Civil de València deté a dos persones i investiga a altres tres per un delicte contra el dret dels treballadors, en el qual afavorien l’estada irregular i la defraudació a la Seguretat Social, i un altre d’omissió del deure de socors després del greu accident patit per un dels treballadors.

Els agents de la Guàrdia Civil van tindre coneixement d’aquests fets quan el mes de maig passat un dels treballadors que es trobava recollint cítric en una explotació agrícola de Canet d’en Berenguer, va patir un greu accident en caure’s d’un taronger on es trobava recol·lectant. L’incident li va provocar serioses ferides al cap i en el maluc.

L’esposa del treballador hauria sigut pressionada pels responsables de l’empresa perquè no cridara als serveis sanitaris ni policials, convencent-la que això podria no ser favorable davant l’estada irregular del seu marit.

Davant tals fets i després de ser coneixedors de la trucada realitzada al Centre de Coordinació d’Emergències, 112, tant el cap de la quadrilla com la resta de treballadors que es trobaven en el lloc van fugir de la finca sense prestar cap auxili al ferit. A més, els investigadors van trobar imatges en les quals s’observa al ferit realitzant labors de recol·lecció el mateix dia de l’accident.

Finalment, després de la presència dels serveis sanitaris i després d’haver romàs ocult sota un arbre quasi 2 hores, el ferit va ser traslladat a urgències de l’Hospital de Sagunt.

Les investigacions de la Guàrdia Civil de València van determinar que el titular de l’empresa de treball temporal, qui ha sigut detingut, aprofitava la situació irregular i de necessitat econòmica de ciutadans, principalment sud-americans, per a oferir-los treball en finques dedicades al cultiu de cítric i magatzems en els quals s’encaixava el fruit. Una vegada acceptat el treball, es restringien els seus drets fonamentals, relacionats amb la jornada laboral, condicions higièniques i salarials.

Una altra de les persones detingudes ha sigut l’encarregat del transport i control dels treballadors, mà dreta del titular de l’empresa. Aquesta persona va deixar el vehicle de transport de persones i va fugir a peu en ser coneixedor que tant Policia Local com els serveis sanitaris acudien al lloc. A més, aquest treballador tampoc es trobava donat d’alta laboral el dia dels fets.

A més de les dos persones detingudes a la fi del passat mes de maig, altres tres estan sent investigades per omissió del deure de socors després de l’incident, ja que van fugir sense prestar la deguda ajuda a l’accidentat.

Els detinguts són dos homes: un de 50 anys i de nacionalitat boliviana, i un altre de 27 anys i de nacionalitat pakistanesa.

Els investigats per aquests fets són tres homes de 31, 42 i 50 anys i de nacionalitat espanyola.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 4 de Sagunt.

Últimes notícies

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.