Dos detinguts a Canet d’en Berenguer per no assistir a un treballador ferit després d’un accident

La Guàrdia Civil de València deté a dos persones i investiga a altres tres per un delicte contra el dret dels treballadors, en el qual afavorien l’estada irregular i la defraudació a la Seguretat Social, i un altre d’omissió del deure de socors després del greu accident patit per un dels treballadors.

Els agents de la Guàrdia Civil van tindre coneixement d’aquests fets quan el mes de maig passat un dels treballadors que es trobava recollint cítric en una explotació agrícola de Canet d’en Berenguer, va patir un greu accident en caure’s d’un taronger on es trobava recol·lectant. L’incident li va provocar serioses ferides al cap i en el maluc.

L’esposa del treballador hauria sigut pressionada pels responsables de l’empresa perquè no cridara als serveis sanitaris ni policials, convencent-la que això podria no ser favorable davant l’estada irregular del seu marit.

Davant tals fets i després de ser coneixedors de la trucada realitzada al Centre de Coordinació d’Emergències, 112, tant el cap de la quadrilla com la resta de treballadors que es trobaven en el lloc van fugir de la finca sense prestar cap auxili al ferit. A més, els investigadors van trobar imatges en les quals s’observa al ferit realitzant labors de recol·lecció el mateix dia de l’accident.

Finalment, després de la presència dels serveis sanitaris i després d’haver romàs ocult sota un arbre quasi 2 hores, el ferit va ser traslladat a urgències de l’Hospital de Sagunt.

Les investigacions de la Guàrdia Civil de València van determinar que el titular de l’empresa de treball temporal, qui ha sigut detingut, aprofitava la situació irregular i de necessitat econòmica de ciutadans, principalment sud-americans, per a oferir-los treball en finques dedicades al cultiu de cítric i magatzems en els quals s’encaixava el fruit. Una vegada acceptat el treball, es restringien els seus drets fonamentals, relacionats amb la jornada laboral, condicions higièniques i salarials.

Una altra de les persones detingudes ha sigut l’encarregat del transport i control dels treballadors, mà dreta del titular de l’empresa. Aquesta persona va deixar el vehicle de transport de persones i va fugir a peu en ser coneixedor que tant Policia Local com els serveis sanitaris acudien al lloc. A més, aquest treballador tampoc es trobava donat d’alta laboral el dia dels fets.

A més de les dos persones detingudes a la fi del passat mes de maig, altres tres estan sent investigades per omissió del deure de socors després de l’incident, ja que van fugir sense prestar la deguda ajuda a l’accidentat.

Els detinguts són dos homes: un de 50 anys i de nacionalitat boliviana, i un altre de 27 anys i de nacionalitat pakistanesa.

Els investigats per aquests fets són tres homes de 31, 42 i 50 anys i de nacionalitat espanyola.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 4 de Sagunt.

Últimes notícies

Ingressa a presó per apunyalar una dona en un camp de Carcaixent

Un home de 44 anys ha ingressat a presó acusat d’intentar assassinar una dona colombiana en una zona aïllada de Carcaixent després d’oferir-li una faena de cuidadora. La víctima va patir múltiples ganivetades en zones vitals però va ser auxiliada per conductors que passaven per allí.

Les ajudes per a autònoms i empreses de Ceuta començaran a cobrar-se en octubre

Les ajudes extraordinàries per a autònoms i empreses de Ceuta afectades per la crisi migratòria poden demanar-se des d’este dilluns i es cobraran a principis d’octubre. El ministre Arcadi España destaca que ja s’han presentat moltes sol·licituds davant l’Agència Tributària.

Detinguda a Borriana per furtar 20.000 euros i joies de la vivenda on l’havien acollida

La Guàrdia Civil ha detingut a Borriana una dona de 34 anys acusada de furtar 20.000 euros en efectiu i joies de la vivenda on estava acollida. Part de les joies sostretes s'haurien venut posteriorment en establiments de compravenda d'or de la mateixa localitat.

UGT-PV defensa les ajudes de la Generalitat al congrés de 2021 i es mostra sorpresa per la investigació

UGT-PV ha defensat la legalitat de les subvencions rebudes de la Generalitat per al 43 Congrés Confederal de 2021 a València i s’ha mostrat sorpresa per la investigació anunciada per l’Agència Antifrau, tot reivindicant la seua transparència i independència sindical.

La jutgessa de la DANA amplia sis mesos la investigació penal a Catarroja

La jutgessa de Catarroja ha acordat allargar sis mesos la investigació penal sobre la gestió de la DANA, amb el suport de la Fiscalia, per acabar declaracions i informes pendents. També ha rebutjat incloure com a víctima mortal una dona de 93 anys, en no vore’s relació directa entre la riada i la seua mort.

El PP assegura que Pérez Llorca no necessita ‘xapeta’ per a demostrar la seua faena

El síndic del PP, Nando Pastor, ha defensat que Juanfran Pérez Llorca no necessita ser proclamat formalment candidat per a revalidar la Presidència i ha carregat contra Diana Morant i Joan Baldoví.

Autònoms i empreses de Ceuta començaran a cobrar les ajudes a l’octubre

Les ajudes per la crisi migratòria a autònoms i empreses de Ceuta ja es poden demanar i es començaran a abonar a principis d’octubre. El ministre d’Hisenda, Arcadi España, també ha defensat el dret de vot dels espanyols afectats per la coneguda com a Llei de Néts.

Autònoms i empreses de Ceuta cobraran les ajudes a partir d’octubre

Les ajudes per la crisi migratòria a autònoms i empreses de Ceuta ja es poden demanar i Hisenda preveu començar els pagaments a principis d’octubre. Els autònoms rebran 5.000 euros i les empreses, entre 10.000 i 150.000 euros.