18.8 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

Dos detinguts a Canet d’en Berenguer per no assistir a un treballador ferit després d’un accident

La Guàrdia Civil de València deté a dos persones i investiga a altres tres per un delicte contra el dret dels treballadors, en el qual afavorien l’estada irregular i la defraudació a la Seguretat Social, i un altre d’omissió del deure de socors després del greu accident patit per un dels treballadors.

Els agents de la Guàrdia Civil van tindre coneixement d’aquests fets quan el mes de maig passat un dels treballadors que es trobava recollint cítric en una explotació agrícola de Canet d’en Berenguer, va patir un greu accident en caure’s d’un taronger on es trobava recol·lectant. L’incident li va provocar serioses ferides al cap i en el maluc.

L’esposa del treballador hauria sigut pressionada pels responsables de l’empresa perquè no cridara als serveis sanitaris ni policials, convencent-la que això podria no ser favorable davant l’estada irregular del seu marit.

Davant tals fets i després de ser coneixedors de la trucada realitzada al Centre de Coordinació d’Emergències, 112, tant el cap de la quadrilla com la resta de treballadors que es trobaven en el lloc van fugir de la finca sense prestar cap auxili al ferit. A més, els investigadors van trobar imatges en les quals s’observa al ferit realitzant labors de recol·lecció el mateix dia de l’accident.

Finalment, després de la presència dels serveis sanitaris i després d’haver romàs ocult sota un arbre quasi 2 hores, el ferit va ser traslladat a urgències de l’Hospital de Sagunt.

Les investigacions de la Guàrdia Civil de València van determinar que el titular de l’empresa de treball temporal, qui ha sigut detingut, aprofitava la situació irregular i de necessitat econòmica de ciutadans, principalment sud-americans, per a oferir-los treball en finques dedicades al cultiu de cítric i magatzems en els quals s’encaixava el fruit. Una vegada acceptat el treball, es restringien els seus drets fonamentals, relacionats amb la jornada laboral, condicions higièniques i salarials.

Una altra de les persones detingudes ha sigut l’encarregat del transport i control dels treballadors, mà dreta del titular de l’empresa. Aquesta persona va deixar el vehicle de transport de persones i va fugir a peu en ser coneixedor que tant Policia Local com els serveis sanitaris acudien al lloc. A més, aquest treballador tampoc es trobava donat d’alta laboral el dia dels fets.

A més de les dos persones detingudes a la fi del passat mes de maig, altres tres estan sent investigades per omissió del deure de socors després de l’incident, ja que van fugir sense prestar la deguda ajuda a l’accidentat.

Els detinguts són dos homes: un de 50 anys i de nacionalitat boliviana, i un altre de 27 anys i de nacionalitat pakistanesa.

Els investigats per aquests fets són tres homes de 31, 42 i 50 anys i de nacionalitat espanyola.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 4 de Sagunt.

Últimes notícies

Els davanters del Llevant, en sequera: només un gol en els últims dotze partits

Només Carlos Espí ha marcat per la davantera del Llevant en els últims dotze partits de Lliga; la resta de punts va arribar des de la segona línia i la defensa. Amb Luís Castro, Iván Romero va ser titular sense encert i Etta Eyong va perdre temps per la Copa Àfrica; així i tot l'equip suma 26 gols.

Un home es refugia en un traster després de ser acoltellat per la seua parella a València

La Policia Nacional va localitzar en Patraix a un home ferit per arma blanca ocult en un traster i va detindre a la seua parella després de seguir una reguera de sang en la vivenda.

Desarticulat un grup itinerant per robatoris en salons de joc d’Alacant i Múrcia

La Policia Nacional ha desarticulat un grup criminal itinerant que ha assaltat salons de joc a Múrcia i Alacant amb la tècnica 'stacker'. Quatre persones han sigut detingudes i la investigació ha quedat oberta per a altres fets similars.

Alacant frega el 10% de la construcció i rehabilitació de vivendes a Espanya

Alacant va concentrar el 9,2% dels visats d'obra nova i rehabilitació residencial en 2025, amb focus a Torrevieja, Elx, Sant Joan d'Alacant i la capital. L'impuls es va recolzar en obra nova i en una forta pujada de la rehabilitació de vivenda.

Aemet activarà al migdia l’avís taronja per ratxes de 90 km/h en el litoral i sud de València

Aemet activarà l'avís taronja en el litoral i l'interior sud de València per vent d'oest amb ratxes de fins a 90 km/h. Castelló i Alacant quedaran en avís groc.

Chiva recupera el carrer Buñol i el Pont Vell, la seua zona zero de la DANA

L'Ajuntament ha culminat la reconstrucció del carrer Buñol i del Pont Vell, oberts al trànsit i al pas per als vianants des d'agost, després dels danys de la DANA. La intervenció retorna la normalitat al barri antic i reforça la seguretat al costat del barranc.

La província de València registra la nit de febrer més càlida de l’última dècada

Les mínimes han repuntat pel vent de ponent i han deixat la nit de febrer més càlida en deu anys a la província de València, amb 18,8 °C a Miramar.

Tres comunitats en alerta taronja i altres onze en groc per vent, pluja i onatge

Andalusia, Galícia i la Comunitat Valenciana estan en nivell taronja per vent, pluja i mala mar, mentres altres onze comunitats mantenen avisos grocs.