Dos detinguts a Canet d’en Berenguer per no assistir a un treballador ferit després d’un accident

La Guàrdia Civil de València deté a dos persones i investiga a altres tres per un delicte contra el dret dels treballadors, en el qual afavorien l’estada irregular i la defraudació a la Seguretat Social, i un altre d’omissió del deure de socors després del greu accident patit per un dels treballadors.

Els agents de la Guàrdia Civil van tindre coneixement d’aquests fets quan el mes de maig passat un dels treballadors que es trobava recollint cítric en una explotació agrícola de Canet d’en Berenguer, va patir un greu accident en caure’s d’un taronger on es trobava recol·lectant. L’incident li va provocar serioses ferides al cap i en el maluc.

L’esposa del treballador hauria sigut pressionada pels responsables de l’empresa perquè no cridara als serveis sanitaris ni policials, convencent-la que això podria no ser favorable davant l’estada irregular del seu marit.

Davant tals fets i després de ser coneixedors de la trucada realitzada al Centre de Coordinació d’Emergències, 112, tant el cap de la quadrilla com la resta de treballadors que es trobaven en el lloc van fugir de la finca sense prestar cap auxili al ferit. A més, els investigadors van trobar imatges en les quals s’observa al ferit realitzant labors de recol·lecció el mateix dia de l’accident.

Finalment, després de la presència dels serveis sanitaris i després d’haver romàs ocult sota un arbre quasi 2 hores, el ferit va ser traslladat a urgències de l’Hospital de Sagunt.

Les investigacions de la Guàrdia Civil de València van determinar que el titular de l’empresa de treball temporal, qui ha sigut detingut, aprofitava la situació irregular i de necessitat econòmica de ciutadans, principalment sud-americans, per a oferir-los treball en finques dedicades al cultiu de cítric i magatzems en els quals s’encaixava el fruit. Una vegada acceptat el treball, es restringien els seus drets fonamentals, relacionats amb la jornada laboral, condicions higièniques i salarials.

Una altra de les persones detingudes ha sigut l’encarregat del transport i control dels treballadors, mà dreta del titular de l’empresa. Aquesta persona va deixar el vehicle de transport de persones i va fugir a peu en ser coneixedor que tant Policia Local com els serveis sanitaris acudien al lloc. A més, aquest treballador tampoc es trobava donat d’alta laboral el dia dels fets.

A més de les dos persones detingudes a la fi del passat mes de maig, altres tres estan sent investigades per omissió del deure de socors després de l’incident, ja que van fugir sense prestar la deguda ajuda a l’accidentat.

Els detinguts són dos homes: un de 50 anys i de nacionalitat boliviana, i un altre de 27 anys i de nacionalitat pakistanesa.

Els investigats per aquests fets són tres homes de 31, 42 i 50 anys i de nacionalitat espanyola.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 4 de Sagunt.

Últimes notícies

València Basket debuta en una Final Four d’Eurolliga sense experiència prèvia a Atenes

València Basket afronta a Atenes la seua primera Final Four de l'Eurolliga sense experiència prèvia ni en el club, ni en la plantilla, ni en la banqueta, un escenari inèdit que només han viscut pocs equips com el Zalgiris.

Martínez i Scariolo reediten 36 anys després el seu primer gran dol europeu

Reial Madrid i València Basket es creuen en semifinals de l'Eurolliga en un enfrontament amb aroma vintage entre Sergio Scariolo i Pedro Martínez, rivals des de la Copa Korac de 1990.

Les Arts recupera ‘La noche de San Juan’, el ballet truncat per la Guerra Civil

El Palau de les Arts recupera este divendres un ballet inèdit de 1936 interromput per la Guerra Civil, ara revisitat pel coreògraf Antonio Ruz des d’una mirada contemporània.

València repetirà com a seu de la Copa del Rei de voleibol en 2027

La Fonteta acollirà de nou la Copa del Rei de voleibol del 4 al 7 de febrer de 2027 i estrenarà la MiniCopa amb equips cadets a Sedaví.

Pérez Llorca promet resoldre el conflicte educatiu i defén que seguirà la negociació amb els docents

Pérez Llorca assegura que el Consell resoldrà el conflicte educatiu que ha derivat en una vaga indefinida del professorat i defén que el diàleg amb sindicats i comunitat educativa continuarà en els pròxims dies.

Les estreles que arriben a la Final Four de l’Eurolliga a Atenes

Vezenkov, Baldwin IV, Hezonja i Montero lideren a Olympiacos, Fenerbahce, Reial Madrid i València Basket en una Final Four marcada pel seu pes ofensiu i el seu impacte en la temporada.

Gemma Martínez serà la nova directora d’El Periódico a partir de l’1 de juny

Premsa Ibèrica nomena a Gemma Martínez nova directora d'El Periódico a partir de l'1 de juny, en substitució d'Albert Sáez, i reforça així la seua aposta pel projecte digital i editorial del diari.

El València Basket perseguix a Atenes el seu gran somni europeu sense pressió i amb estil propi

El València Basket encara la Final Four de l'Eurolliga a Atenes com un repte històric, amb un joc recognoscible, poc pes de la pressió i sense tot just experiència en esta fase.