Dos detinguts a Canet d’en Berenguer per no assistir a un treballador ferit després d’un accident

La Guàrdia Civil de València deté a dos persones i investiga a altres tres per un delicte contra el dret dels treballadors, en el qual afavorien l’estada irregular i la defraudació a la Seguretat Social, i un altre d’omissió del deure de socors després del greu accident patit per un dels treballadors.

Els agents de la Guàrdia Civil van tindre coneixement d’aquests fets quan el mes de maig passat un dels treballadors que es trobava recollint cítric en una explotació agrícola de Canet d’en Berenguer, va patir un greu accident en caure’s d’un taronger on es trobava recol·lectant. L’incident li va provocar serioses ferides al cap i en el maluc.

L’esposa del treballador hauria sigut pressionada pels responsables de l’empresa perquè no cridara als serveis sanitaris ni policials, convencent-la que això podria no ser favorable davant l’estada irregular del seu marit.

Davant tals fets i després de ser coneixedors de la trucada realitzada al Centre de Coordinació d’Emergències, 112, tant el cap de la quadrilla com la resta de treballadors que es trobaven en el lloc van fugir de la finca sense prestar cap auxili al ferit. A més, els investigadors van trobar imatges en les quals s’observa al ferit realitzant labors de recol·lecció el mateix dia de l’accident.

Finalment, després de la presència dels serveis sanitaris i després d’haver romàs ocult sota un arbre quasi 2 hores, el ferit va ser traslladat a urgències de l’Hospital de Sagunt.

Les investigacions de la Guàrdia Civil de València van determinar que el titular de l’empresa de treball temporal, qui ha sigut detingut, aprofitava la situació irregular i de necessitat econòmica de ciutadans, principalment sud-americans, per a oferir-los treball en finques dedicades al cultiu de cítric i magatzems en els quals s’encaixava el fruit. Una vegada acceptat el treball, es restringien els seus drets fonamentals, relacionats amb la jornada laboral, condicions higièniques i salarials.

Una altra de les persones detingudes ha sigut l’encarregat del transport i control dels treballadors, mà dreta del titular de l’empresa. Aquesta persona va deixar el vehicle de transport de persones i va fugir a peu en ser coneixedor que tant Policia Local com els serveis sanitaris acudien al lloc. A més, aquest treballador tampoc es trobava donat d’alta laboral el dia dels fets.

A més de les dos persones detingudes a la fi del passat mes de maig, altres tres estan sent investigades per omissió del deure de socors després de l’incident, ja que van fugir sense prestar la deguda ajuda a l’accidentat.

Els detinguts són dos homes: un de 50 anys i de nacionalitat boliviana, i un altre de 27 anys i de nacionalitat pakistanesa.

Els investigats per aquests fets són tres homes de 31, 42 i 50 anys i de nacionalitat espanyola.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 4 de Sagunt.

Últimes notícies

Alan Matturro s’acomiada del Llevant amb un missatge que deixa la porta oberta

El central uruguaià Alan Matturro s’ha acomiadat del Llevant després d’una temporada cedit i torna al Genoa, tot agraint el suport de l’afició amb un significatiu ‘gràcies i fins prompte’.

Pepelu demana un objectiu clar per al Valencia des del primer dia de pretemporada

Pepelu ha defensat que el Valencia marque un objectiu ambiciós des de l’inici de la pretemporada i ha destacat el valor emocional de l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla.

Rescatades dues pateres amb 24 migrants davant la costa d’Alacant i detinguts dos patrons

Salvament Marítim ha rescatat 24 migrants en dues pateres davant la costa d’Alacant entre diumenge i dimarts, quatre d’ells menors, i la Policia Nacional ha detingut dos adults com a presumptes patrons.

Kameron Taylor continuarà al Valencia Basket com a mínim fins 2028

El Valencia Basket ha ampliat i millorat el contracte de l’aler nord-americà Kameron Taylor, clau en l’última temporada, fins a la campanya 2027-28.

Bolaños defensa la regularització d’immigrants i assegura que el decret és sòlid

Félix Bolaños manté la seua confiança absoluta en el decret de regularització d’immigrants, tot i la possible consulta del Suprem al Tribunal de Justícia de la UE. El ministre insistix que la norma respecta el dret europeu i rebutja que genere un efecte crida.

El Elche inicia la pretemporada amb quatre absències destacades al Martínez Valero

El Elche ha començat la pretemporada amb proves mèdiques al Martínez Valero sense Osorio, Affengruber, Sangaré ni Diaby, absents per diversos motius. El nou tècnic, Martín Anselmi, ha tingut la primera presa de contacte amb la plantilla.

Un nou silló ergonòmic acosta el bany a la mar a persones amb paràlisi cerebral al Cabanyal

La platja del Cabanyal ha estrenat una prova pilot amb un silló ergonòmic adaptat a cadires amfíbies per facilitar el bany a persones amb paràlisi cerebral, en un projecte pioner en Europa impulsat per l'Ajuntament de València.

Pérez Llorca assegura que els pressupostos autonòmics tiraran avant “quasi amb tota seguretat”

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, confia que els pressupostos de la Comunitat Valenciana s’aprovaran quasi amb tota seguretat després del debat d’esmenes. També ha defensat el recurs del Consell contra el decret estatal de regularització de persones migrades i ha apel·lat al respecte a la justícia.