Mor un home ofegat a Alacant i un altre és assistit per semi ofegament

 

Mor un home ofegat a Alacant i un altre és assistit per semi ofegament

El CICU rebia este matí, entorn de les 11.45 hores i quasi simultàniament, sengles avisos mitjançant els quals se sol·licitava la seua intervenció per a assistir a dos banyistes inconscients, a la ciutat d’Alacant.

El primer dels avisos entrava a les 11.44 hores i s’indicava que havien rescatat a un home inconscient de l’aigua, en la piscina d’una urbanització del carrer Arpó.

El CICU ha mobilitzat una unitat del SAMU i una unitat de SVB.

Una vegada allí, l’equip mèdic del SAMU ha realitzat la reanimació cardiopulmonar avançada i altres tècniques d’estabilització i han aconseguit revertir la parada cardiorespiratòria en l’home, de 80 anys.

Posteriorment, el banyista ha sigut traslladat amb símptomes d’ofegament i parada cardíaca recuperada, a l’hospital Universitari Sant Joan d’Alacant, en l’ambulància de suport vital avançat.

Tres minuts més tard del primer avís, a les 11:47 hores, s’alertava de nou al CICU que havien tret a un altre home inconscient de l’aigua, en esta ocasió a la platja, a l’altura de l’avinguda Niça de la capital alacantina.

Membres del servei de Socorrisme han iniciat la reanimació cardiopulmonar bàsica al banyista.

Fins al lloc s’ha desplaçat una altra unitat del SAMU, l’equip mèdic del qual ha continuat amb les maniobres de reanimació cardiopulmonar avançada a l’home, així com altres tècniques per a recuperar les seues constants vitals, però no ha sigut possible, havia mort.

L’autòpsia revelarà les causes de l’ofegament d’este banyista, l’edat del qual es desconeix.

Últimes notícies

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.

Ford cridarà els sindicats a renovar l’acord per l’electrificació d’Almussafes

Ford convoca als sindicats d'Almussafes per a obrir una nova negociació sobre l'acord per l'electrificació firmat en 2022, en plena aplicació de l'ERTO en la planta.

Faconauto preveu 109.000 matriculacions en la Comunitat Valenciana malgrat la fi de les ajudes per la dana

Faconauto calcula que en 2026 es matricularan 109.000 turismes en la Comunitat Valenciana, un 14,7% menys que en 2025 per les ajudes per la dana, però amb un creixement estructural del 7,5% sense eixe efecte extraordinari.