Mor un home ofegat a Alacant i un altre és assistit per semi ofegament

 

Mor un home ofegat a Alacant i un altre és assistit per semi ofegament

El CICU rebia este matí, entorn de les 11.45 hores i quasi simultàniament, sengles avisos mitjançant els quals se sol·licitava la seua intervenció per a assistir a dos banyistes inconscients, a la ciutat d’Alacant.

El primer dels avisos entrava a les 11.44 hores i s’indicava que havien rescatat a un home inconscient de l’aigua, en la piscina d’una urbanització del carrer Arpó.

El CICU ha mobilitzat una unitat del SAMU i una unitat de SVB.

Una vegada allí, l’equip mèdic del SAMU ha realitzat la reanimació cardiopulmonar avançada i altres tècniques d’estabilització i han aconseguit revertir la parada cardiorespiratòria en l’home, de 80 anys.

Posteriorment, el banyista ha sigut traslladat amb símptomes d’ofegament i parada cardíaca recuperada, a l’hospital Universitari Sant Joan d’Alacant, en l’ambulància de suport vital avançat.

Tres minuts més tard del primer avís, a les 11:47 hores, s’alertava de nou al CICU que havien tret a un altre home inconscient de l’aigua, en esta ocasió a la platja, a l’altura de l’avinguda Niça de la capital alacantina.

Membres del servei de Socorrisme han iniciat la reanimació cardiopulmonar bàsica al banyista.

Fins al lloc s’ha desplaçat una altra unitat del SAMU, l’equip mèdic del qual ha continuat amb les maniobres de reanimació cardiopulmonar avançada a l’home, així com altres tècniques per a recuperar les seues constants vitals, però no ha sigut possible, havia mort.

L’autòpsia revelarà les causes de l’ofegament d’este banyista, l’edat del qual es desconeix.

Últimes notícies

Les platges dAlacant, Oriola i Guardamar tanquen el bany per lalerta de vent i tempesta

Diversos municipis alacantins, entre ells Alacant, Oriola i Guardamar del Segura, prohibixen el bany des de les 17.00 hores per lalerta de vent, tempestes i possible granís. Les altes temperatures, amb avís roig al litoral sud dAlacant i de València, obliguen també a tancar parcs i activar refugis climàtics per a persones vulnerables i sense llar.

Empresaris i institucions celebren que l’acord Ford-Geely blinda el futur d’Almussafes

La CEV, Cámara Valencia, AVIA i l’Ajuntament d’Almussafes han valorat molt positivament l’aliança entre Ford i Geely, que preveu augmentar la capacitat fins a 500.000 vehicles anuals i reforçar tota la indústria auxiliar valenciana.

Debat sobre l’aforament de Mazón i homenatge a les víctimes en els dos anys de la DANA

L'Associació de Víctimes DANA 29 Octubre 2024 prepara una taula redona sobre l'aforament de Carlos Mazón i un homenatge a les 231 víctimes mortals en el segon aniversari de la tragèdia.

Kempes demana no alimentar teories conspiratives després de la final del Mundial

Mario Alberto Kempes ha criticat les teories conspiratives sobre la derrota d’Argentina contra Espanya en la final del Mundial 2026 i ha demanat respecte per la selecció albiceleste.

Camarero rebutja que la Comunitat Valenciana blanquege la política migratòria del Govern

La vicepresidenta Susana Camarero rebutja acudir a la Conferència Sectorial d’Immigració a Madrid i acusa el Govern d’imposar una regularització migratòria opaca i sense finançament suficient.

Onze anys de presó per agredir sexualment durant anys la seua filla menor a la Plana Alta

La Audiencia Provincial de Castellón ha condemnat a onze anys de presó un home per un delicte continuat d’agressió sexual a la seua filla menor en una localitat de la Plana Alta. La xiqueta, que tenia 7 anys quan van començar els abusos, va revelar els fets al col·legi en 2024.

La UPV suspén les activitats a l’aire lliure al campus de Gandia per l’alerta roja

La Universitat Politècnica de València ha suspés les activitats a l’aire lliure al campus de Gandia i les ha restringides als de València i Alcoi per l’alerta per calor extrema.

Mediterránea Triatlón bat rècord amb més de 6.600 participants en 2026

El circuit Mediterránea Triatlón ha tancat l’edició de 2026 amb més de 6.600 participants, la xifra més alta fins ara, i un fort impacte internacional i femení.