Omplin de pintades franquistes la façana de l’església de Sant Nicolau de València

Pintada

La pintada en Sant Nicolau | Twitter

L’Església de Sant Nicolau de València ha començat este dijous amb pintades en la seua façana per a enaltir al dictador Francisco Franco: «No heu defensat a Franco. Rojos fills de puta».

 

Esta és la imatge que ha traslladat en el seu compte de Twitter la vicealcaldessa de l’Ajuntament de València, Sandra Gómez. «És un mal dia per als intolerants. Que no ho paguen amb el patrimoni de tots», denuncia Gómez.

 

La Policia Local obrirà una investigació per a aclarir les pintades que, segons ha indicat Aarón Cano, regidor de Protecció Ciutadana, han aparegut en «diferents localitzacions del centre històric» enaltint a Franco.

 

 

Cano ha manifestat que la «no tolerarà cap enaltiment de la dictadura franquista i del feixisme». «És un dia per a celebrar la fortalesa de la democràcia espanyola i no permetrem actes vandàlics que van en contra de la llibertat i la convivència», ha afegit.

 

«Aarón Cano també ha recordat el preàmbul de la Llei de Memòria Històrica en el que s’indica expressament que «ningú pot sentir-se legitimat, com va ocórrer en el passat, per a utilitzar la violència amb la finalitat d’imposar les seues conviccions polítiques» perquè, com ha precisat l’edil citant també este text legal, estes manifestacions «mereixen la condemna i repulsa de la nostra societat democràtica».

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022