12.5 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Omplin de pintades franquistes la façana de l’església de Sant Nicolau de València

Pintada

La pintada en Sant Nicolau | Twitter

L’Església de Sant Nicolau de València ha començat este dijous amb pintades en la seua façana per a enaltir al dictador Francisco Franco: «No heu defensat a Franco. Rojos fills de puta».

 

Esta és la imatge que ha traslladat en el seu compte de Twitter la vicealcaldessa de l’Ajuntament de València, Sandra Gómez. «És un mal dia per als intolerants. Que no ho paguen amb el patrimoni de tots», denuncia Gómez.

 

La Policia Local obrirà una investigació per a aclarir les pintades que, segons ha indicat Aarón Cano, regidor de Protecció Ciutadana, han aparegut en «diferents localitzacions del centre històric» enaltint a Franco.

 

 

Cano ha manifestat que la «no tolerarà cap enaltiment de la dictadura franquista i del feixisme». «És un dia per a celebrar la fortalesa de la democràcia espanyola i no permetrem actes vandàlics que van en contra de la llibertat i la convivència», ha afegit.

 

«Aarón Cano també ha recordat el preàmbul de la Llei de Memòria Històrica en el que s’indica expressament que «ningú pot sentir-se legitimat, com va ocórrer en el passat, per a utilitzar la violència amb la finalitat d’imposar les seues conviccions polítiques» perquè, com ha precisat l’edil citant també este text legal, estes manifestacions «mereixen la condemna i repulsa de la nostra societat democràtica».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ucraïna consolida el seu lideratge com a principal comunitat estrangera a Torrevieja

Torrevieja arranca 2026 amb 110.500 habitants, 4.150 més que un any abans. Ucraïna aconseguix 10.074 empadronats i es manté com la comunitat estrangera més nombrosa.

El Govern destina 43 milions per a recuperar la fisonomia dels anys 50 a les platges de Cullera

L'Executiu regenerarà les platges del sud de Cullera amb aportacions massives d'arena i obres de protecció. Els treballs arranquen el 16 de gener i preveuen finalitzar al juny.

València Basket i AS Mònaco xoquen en la zona alta de l’Eurolliga amb estils oposats en atac

Dos equips en ratxa s'enfronten este dijous en el Roig Arena, separats per un triomf, per a mesurar dos atacs molt productius i oposats. La pintura i el triple es perfilen com a claus en un partit amb impacte directe en la classificació.

La jutgessa de la dana cita a tres testimonis per contradiccions sobre el confinament

La magistrada que investiga la gestió de la dana ha citat al subsecretari de Justícia i a dos advocats per les contradiccions entre un informe i una versió prèvia. El jutjat afig a la causa l'informe de l'Advocacia i els wasaps Feijoo-Mazon amb acta notarial.

El València encarrila el fitxatge de Sadiq Umar després del seu comiat en Zubieta

El València veu encaminada l'arribada de Sadiq Umar i el davanter s'ha acomiadat dels seus companys en Zubieta. Els clubs negocien un traspàs definitiu.

El PP insta el PSPV a publicar les seues comunicacions de la dana i reclama transparència

Fernando Pastor ha reclamat al PSPV que faça públiques les seues comunicacions del 29 d'octubre de 2024, com ja ha fet el PP. També ha anomenat a consensos en Les Corts i ha alertat de riscos per a la Comunitat davant la reunió Sánchez-ERC.

Compromís denuncia un Nadal a València amb transport col·lapsat i boicot a vianants

Compromís ha acusat a María José Catalá d'impulsar el cotxe privat durant Nadal i de deixar el transport públic desbordat. La coalició reclama una reforma ambiciosa en Colón i advertix de costos per la falta de ZBE.

Indonèsia amplia dos dies la busca del menor valencià desaparegut després del naufragi

Les autoritats indonèsies van estendre fins al divendres el dispositiu per a localitzar al xiquet de 10 anys desaparegut després del naufragi. La pròrroga arriba després d'un dia sense troballes i després de recuperar el cos de Mateo, de 9 anys.