13.2 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

Omplin de pintades franquistes la façana de l’església de Sant Nicolau de València

Pintada

La pintada en Sant Nicolau | Twitter

L’Església de Sant Nicolau de València ha començat este dijous amb pintades en la seua façana per a enaltir al dictador Francisco Franco: «No heu defensat a Franco. Rojos fills de puta».

 

Esta és la imatge que ha traslladat en el seu compte de Twitter la vicealcaldessa de l’Ajuntament de València, Sandra Gómez. «És un mal dia per als intolerants. Que no ho paguen amb el patrimoni de tots», denuncia Gómez.

 

La Policia Local obrirà una investigació per a aclarir les pintades que, segons ha indicat Aarón Cano, regidor de Protecció Ciutadana, han aparegut en «diferents localitzacions del centre històric» enaltint a Franco.

 

 

Cano ha manifestat que la «no tolerarà cap enaltiment de la dictadura franquista i del feixisme». «És un dia per a celebrar la fortalesa de la democràcia espanyola i no permetrem actes vandàlics que van en contra de la llibertat i la convivència», ha afegit.

 

«Aarón Cano també ha recordat el preàmbul de la Llei de Memòria Històrica en el que s’indica expressament que «ningú pot sentir-se legitimat, com va ocórrer en el passat, per a utilitzar la violència amb la finalitat d’imposar les seues conviccions polítiques» perquè, com ha precisat l’edil citant també este text legal, estes manifestacions «mereixen la condemna i repulsa de la nostra societat democràtica».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

València rebrà 2026 amb un castell de focs des de la Ciutat de les Arts

València celebrarà la Nit de cap d'any amb un castell de 9 minuts en la Ciutat dels Ciències i un tret de 90 segons des de la terrassa de l'Ajuntament, coordinats per GPS.

El València aprova els comptes i un pressupost de 102,17 milions amb el corró accionarial de Lim

La junta va validar per àmplia majoria un pressupost equilibrat de 102,17 milions i va reelegir al consell i a l'auditor. No van prosperar canvis estatutaris ni la reducció del nombre de consellers.

Susana Camarero defén que el Consell protegix les víctimes i fixa vivenda, ocupació i joventut com a eixos

La vicepresidenta primera ha arrancat en Les Corts l'exposició del pla del Consell i ha reivindicat que la igualtat es traduïx en servicis i protecció. L'oposició ha demanat la seua dimissió per la gestió de la dana de 2024 i ha qüestionat l'execució en vivenda i les polítiques d'igualtat.

Jardins i un gratacel per a redissenyar la Marina de València i l’entorn de l’Edifici del Rellotge

L'Ajuntament i l'Autoritat Portuària han presentat la urbanització de l'entorn de l'Edifici del Rellotge i activen els tràmits per a una torre de 108 metres. Les obres dels jardins arrancaran després de la demolició de l'antic Edifici de la Copa per a millorar la connexió ciutat-port.

Solís va revelar converses per a una compensació pel documental de Vinícius

El València va revelar que negocia amb Conspiraçao Films i Netflix un acord extrajudicial amb compensació per la imatge del club en el documental Balla, Vini. La demanda per atemptat a l'honor va seguir el seu curs i el club va confiar en una resolució favorable.

Es duplica la incidència de grip en la Comunitat i el covid puja un 150%: molt prop del pic

La Comunitat Valenciana ha registrat un repunt d'infeccions respiratòries: la grip ha duplicat la seua incidència i el covid ha crescut un 150%. Els experts situen el pic molt a prop i alerten de l'impacte assistencial en plenes dates nadalenques.

PP i Vox avalen la reforma del reglament de Les Corts i eliminen el llenguatge inclusiu

El ple ha validat per lectura única una reforma que suprimix el llenguatge inclusiu, elimina quatre comissions i canvia les regles de la Mesa. PSPV i Compromís anuncien recurs al Constitucional.

València Basket es posa a prova a Jerusalem davant el Maccabi, primera visita ACB a Israel des de 2023

El València Basket visita al Maccabi a Jerusalem, primer partit d'un equip ACB a Israel des de 2023, amb seguretat reforçada i una ratxa de cinc triomfs.