9.7 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Omplin de pintades franquistes la façana de l’església de Sant Nicolau de València

Pintada

La pintada en Sant Nicolau | Twitter

L’Església de Sant Nicolau de València ha començat este dijous amb pintades en la seua façana per a enaltir al dictador Francisco Franco: «No heu defensat a Franco. Rojos fills de puta».

 

Esta és la imatge que ha traslladat en el seu compte de Twitter la vicealcaldessa de l’Ajuntament de València, Sandra Gómez. «És un mal dia per als intolerants. Que no ho paguen amb el patrimoni de tots», denuncia Gómez.

 

La Policia Local obrirà una investigació per a aclarir les pintades que, segons ha indicat Aarón Cano, regidor de Protecció Ciutadana, han aparegut en «diferents localitzacions del centre històric» enaltint a Franco.

 

 

Cano ha manifestat que la «no tolerarà cap enaltiment de la dictadura franquista i del feixisme». «És un dia per a celebrar la fortalesa de la democràcia espanyola i no permetrem actes vandàlics que van en contra de la llibertat i la convivència», ha afegit.

 

«Aarón Cano també ha recordat el preàmbul de la Llei de Memòria Històrica en el que s’indica expressament que «ningú pot sentir-se legitimat, com va ocórrer en el passat, per a utilitzar la violència amb la finalitat d’imposar les seues conviccions polítiques» perquè, com ha precisat l’edil citant també este text legal, estes manifestacions «mereixen la condemna i repulsa de la nostra societat democràtica».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.