Omplin de pintades franquistes la façana de l’església de Sant Nicolau de València

Pintada

La pintada en Sant Nicolau | Twitter

L’Església de Sant Nicolau de València ha començat este dijous amb pintades en la seua façana per a enaltir al dictador Francisco Franco: «No heu defensat a Franco. Rojos fills de puta».

 

Esta és la imatge que ha traslladat en el seu compte de Twitter la vicealcaldessa de l’Ajuntament de València, Sandra Gómez. «És un mal dia per als intolerants. Que no ho paguen amb el patrimoni de tots», denuncia Gómez.

 

La Policia Local obrirà una investigació per a aclarir les pintades que, segons ha indicat Aarón Cano, regidor de Protecció Ciutadana, han aparegut en «diferents localitzacions del centre històric» enaltint a Franco.

 

 

Cano ha manifestat que la «no tolerarà cap enaltiment de la dictadura franquista i del feixisme». «És un dia per a celebrar la fortalesa de la democràcia espanyola i no permetrem actes vandàlics que van en contra de la llibertat i la convivència», ha afegit.

 

«Aarón Cano també ha recordat el preàmbul de la Llei de Memòria Històrica en el que s’indica expressament que «ningú pot sentir-se legitimat, com va ocórrer en el passat, per a utilitzar la violència amb la finalitat d’imposar les seues conviccions polítiques» perquè, com ha precisat l’edil citant també este text legal, estes manifestacions «mereixen la condemna i repulsa de la nostra societat democràtica».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.

Papi Robles recolza el retorn de Mónica Oltra i confia a recuperar l’alcaldia de València en 2027

La portaveu de Compromís a l'Ajuntament de València, Papi Robles, celebra el retorn de Mónica Oltra a la primera línia política i la veu com la millor opció per a recuperar l'alcaldia en 2027.

Diana Morant insistix en el rebuig a la guerra i acusa el PP d’alinear-se amb Trump i Netanyahu

Diana Morant defén el rebuig a la guerra i el respecte al dret internacional, vincula el conflicte a l'Iran amb un greu cost humà i critica al PP per la seua postura exterior i la seua gestió de les crisis.

Ruga i Wilhelm dominen la Pujada Vertical al Gran Hotel Bali en la seua vintena edició

Fábio Ruga revalida triomf i Annemarie Wilhelm s'estrena com a campiona de la Pujada Vertical al Gran Hotel Bali, en una edició amb 550 participants i domini estranger en l'elit.

Rovira reclama a Arcadi España un fons d’anivellament transitori per a la Comunitat Valenciana

Rovira exigix al nou ministre d'Hisenda, Arcadi España, un fons d'anivellament transitori i major sensibilitat amb l'infrafinançament de la Comunitat Valenciana.

Cristhian Mosquera entra en la història del futbol alacantí amb el seu debut amb Espanya

El central de l'Arsenal Cristhian Mosquera s'estrena amb la selecció espanyola absoluta davant Sèrbia i es convertix en el quinzé futbolista nascut a la província d'Alacant que vist la samarreta nacional.

El Vila-real s’acosta a la seua tercera temporada amb més de vint triomfs en Lliga

El Vila-real afronta el tram final de la temporada amb 18 triomfs després de 29 jornades i té a tir superar les vint victòries en Lliga per tercera vegada en la seua història.