Condemnen a la Generalitat a pagar per un home que va morir en punxar-li l’anestèsia

Sanatori San Jorge Alcoi

El Sanatori San Jorge d’Alcoi, codemandat en la causa | Google Maps

 

La sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha condemnat a la Conselleria de Sanitat i a un centre sanitari privat d’Alcoi i a una asseguradora –com a codemandats– a indemnitzar amb 45.000 euros a la viuda d’un home de 57 anys que va morir en la taula d’operacions. La víctima va morir després de rebre l’anestèsia per a ser operat d’una hèrnia inguinal en el Sanatori San Jorge d’Alcoi.

 

La sentència considera que la causa de la mort del pacient va ser alguna cosa «fora del normal», però opta per aplicar la doctrina del «mal desproporcionat» i condemnar als demandats a una indemnització de 45.000 euros, davant dels 150.000 que reclamava la viuda.

 

La doctrina del «mal desproporcionat»

La resolució, facilitada pel Defensor del Pacient, estima parcialment el recurs presentat per la viuda a on va exposar com un fet «irrefutable» que el seu home –de 57 anys– un pacient «relativament jove i sa, va morir després de ser-li administrada una anestèsia local» i sense que s’iniciara la cirurgia prevista.

 

L’administració sostenia que el pacient va ser «degudament informat i va prestar el seu consentiment» davant d’un tractament quirúrgic que «inclou risc de mort» i, per tant, al·legava que no podia parlar-se de «mal desproporcionat» quan la mort està entre «els riscos típics de la intervenció».

 

No obstant això, per al tribunal existix relació de causa–efecte, ja que el pacient va ingressar en un «bon estat de salut» per a una intervenció «menor» i va morir quan no s’havia arribat a realitzar la cirurgia –que és la que inclou el risc–, sinó que únicament se li havia practicat una incisió. Per això, tot i que la sala entén que la mort va excedir «allò normal o previsible», aplica la doctrina del «mal desproporcionat» i ha donat la raó a la viuda.

Últimes notícies

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.