Condemnen a la Generalitat a pagar per un home que va morir en punxar-li l’anestèsia

Sanatori San Jorge Alcoi

El Sanatori San Jorge d’Alcoi, codemandat en la causa | Google Maps

 

La sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha condemnat a la Conselleria de Sanitat i a un centre sanitari privat d’Alcoi i a una asseguradora –com a codemandats– a indemnitzar amb 45.000 euros a la viuda d’un home de 57 anys que va morir en la taula d’operacions. La víctima va morir després de rebre l’anestèsia per a ser operat d’una hèrnia inguinal en el Sanatori San Jorge d’Alcoi.

 

La sentència considera que la causa de la mort del pacient va ser alguna cosa «fora del normal», però opta per aplicar la doctrina del «mal desproporcionat» i condemnar als demandats a una indemnització de 45.000 euros, davant dels 150.000 que reclamava la viuda.

 

La doctrina del «mal desproporcionat»

La resolució, facilitada pel Defensor del Pacient, estima parcialment el recurs presentat per la viuda a on va exposar com un fet «irrefutable» que el seu home –de 57 anys– un pacient «relativament jove i sa, va morir després de ser-li administrada una anestèsia local» i sense que s’iniciara la cirurgia prevista.

 

L’administració sostenia que el pacient va ser «degudament informat i va prestar el seu consentiment» davant d’un tractament quirúrgic que «inclou risc de mort» i, per tant, al·legava que no podia parlar-se de «mal desproporcionat» quan la mort està entre «els riscos típics de la intervenció».

 

No obstant això, per al tribunal existix relació de causa–efecte, ja que el pacient va ingressar en un «bon estat de salut» per a una intervenció «menor» i va morir quan no s’havia arribat a realitzar la cirurgia –que és la que inclou el risc–, sinó que únicament se li havia practicat una incisió. Per això, tot i que la sala entén que la mort va excedir «allò normal o previsible», aplica la doctrina del «mal desproporcionat» i ha donat la raó a la viuda.

Últimes notícies

Antiviolència planteja tancar dos mesos el camp del Racing i un el del Deportivo i l’Eldense

La Comissió Antiviolència ha proposat clausurar dos mesos el camp del Racing Club i un mes els estadis del Deportivo de la Coruña i de l’Eldense pels greus incidents en els partits d’ascens.

Ferran Torres iguala Puchades com a valencià amb més partits en un Mundial

Ferran Torres ha jugat el seu sisé partit en una fase final d’un Mundial i iguala així Antonio Puchades com a futbolista valencià amb més presències en esta competició. El davanter de Foios pot quedar a soles al capdavant si juga davant Uruguai en l’últim duel de la fase de grups.

Sis morts per calor extrema en sis dies a la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat sis morts atribuïbles a les altes temperatures entre el 30 de maig i el 4 de juny, cinc a la província de València i una a Castelló, segons el sistema MoMo de Sanitat.

Quatre persones detingudes en trobar quasi 3 kg de marihuana en una vivenda de Vall d’Alba

La Guàrdia Civil ha detingut quatre persones a Vall d'Alba després d'intervindre quasi 3.000 grams de marihuana en dos immobles contigus, presumptament destinada a la seua distribució.

La calor arranca fort: més de 30 °C de bon matí i quasi 34 °C a La Vila Joiosa

Les temperatures han superat ja els 30 graus este dilluns de bon matí en nombrosos municipis valencians, amb 33,7 °C a La Vila Joiosa. Aemet ha activat un episodi de calor fins dimecres i Emergències ha decretat alerta groga i risc alt d'incendis.

Les nits tropicals continuen i Benidorm encadena una altra nit tòrrida amb 25,1 graus

Les mínimes han tornat a ser molt altes en la Comunitat Valenciana, amb nombroses nits tropicals i una nova nit tòrrida a Benidorm, on el termòmetre no ha baixat de 25,1 graus.

‘Descobrint Magenti’. Alberic, un poble que sona

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana és un text de caràcter cultural i divulgatiu sobre un llibre que reivindica Leopoldo Magenti com una figura clau de la música valenciana i com una institució per al poble d’Alberic

Desarticulat a Montroi un frau de renting amb cotxes d’alta gamma per més de 170.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut a Montroi una dona i investiga dos hòmens per un frau amb cotxes d’alta gamma valorats en més de 170.000 euros, contractats mitjançant leasing o renting i després venuts de forma fraudulenta.