16.4 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Condemnen a la Generalitat a pagar per un home que va morir en punxar-li l’anestèsia

Sanatori San Jorge Alcoi

El Sanatori San Jorge d’Alcoi, codemandat en la causa | Google Maps

 

La sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha condemnat a la Conselleria de Sanitat i a un centre sanitari privat d’Alcoi i a una asseguradora –com a codemandats– a indemnitzar amb 45.000 euros a la viuda d’un home de 57 anys que va morir en la taula d’operacions. La víctima va morir després de rebre l’anestèsia per a ser operat d’una hèrnia inguinal en el Sanatori San Jorge d’Alcoi.

 

La sentència considera que la causa de la mort del pacient va ser alguna cosa «fora del normal», però opta per aplicar la doctrina del «mal desproporcionat» i condemnar als demandats a una indemnització de 45.000 euros, davant dels 150.000 que reclamava la viuda.

 

La doctrina del «mal desproporcionat»

La resolució, facilitada pel Defensor del Pacient, estima parcialment el recurs presentat per la viuda a on va exposar com un fet «irrefutable» que el seu home –de 57 anys– un pacient «relativament jove i sa, va morir després de ser-li administrada una anestèsia local» i sense que s’iniciara la cirurgia prevista.

 

L’administració sostenia que el pacient va ser «degudament informat i va prestar el seu consentiment» davant d’un tractament quirúrgic que «inclou risc de mort» i, per tant, al·legava que no podia parlar-se de «mal desproporcionat» quan la mort està entre «els riscos típics de la intervenció».

 

No obstant això, per al tribunal existix relació de causa–efecte, ja que el pacient va ingressar en un «bon estat de salut» per a una intervenció «menor» i va morir quan no s’havia arribat a realitzar la cirurgia –que és la que inclou el risc–, sinó que únicament se li havia practicat una incisió. Per això, tot i que la sala entén que la mort va excedir «allò normal o previsible», aplica la doctrina del «mal desproporcionat» i ha donat la raó a la viuda.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bendodo avisa a Rufián que quan mire arrere descobrirà que no li seguix tanta gent

Elías Bendodo ha advertit a Gabriel Rufián, impulsor d'una proposta per a unir a l'esquerra, que 'quan mire arrere' veurà que no li seguix tanta gent. En un acte del PP a Dénia, ha criticat al Govern de Sánchez i ha posat en valor mesures de l'Executiu valencià.

La UPV ret homenatge al gremi d’artistes fallers amb un mural

La UPV dedica un mural al gremi d'artistes fallers que recrea un taller tradicional i combina ciència, falles i divulgació amb perspectiva de gènere. L'obra, inspirada en ninots premiats de La Ciència als Falles, acompanya la tercera edició del concurs, obert fins al 14 de març.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Detinguts tres hòmens i ingressats a la presó per enviar càpsules seques de cascall a Màlaga, Àvila, Mallorca i els Estats Units. La Guàrdia Civil va confiscar 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete i va destapar la xarxa en l'operació Guru25.

Dos menors i deu dones assassinades en l’arrancada de 2026; sis casos tenien denúncies prèvies

L'inici de 2026 se salda amb 10 dones assassinades i dos crims vicaris contra menors. En sis casos hi havia denúncies prèvies, però la protecció va fallar.

Dos anys de l’incendi de Campanar: l’edifici avança en la seua reconstrucció integral

El residencial de Campanar complix dos anys de l'incendi amb les obres de rehabilitació ja encarrilades. Els veïns commemoren a les víctimes i miren al retorn a casa.

Relleva, la primera incubadora d’agricultors cooperativistes

Anecoop impulsa Relleva, un programa pioner que professionalitza a jóvens agricultors en cooperatives valencianes amb plans de negoci, mentoria i comunitat. Tres històries mostren que del camp es pot viure amb gestió i visió empresarial.

L’edat més comuna a Espanya és 49 anys i es repetix en la Comunitat Valenciana

L'INE situa en 49 anys l'edat més repetida a Espanya i en 12 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana. En àrees despoblades la moda escala fins a 61 anys.

Dissabte solejat i poc vent en la Comunitat Valenciana

El cel estarà buidat este dissabte, amb algun interval de núvols baixos en el sud d'Alacant a primeres hores i vent fluix amb brises a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior nord de Castelló, baixaran lleugerament en el litoral i es mantindran en la resta.