Condemnen a la Generalitat a pagar per un home que va morir en punxar-li l’anestèsia

Sanatori San Jorge Alcoi

El Sanatori San Jorge d’Alcoi, codemandat en la causa | Google Maps

 

La sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha condemnat a la Conselleria de Sanitat i a un centre sanitari privat d’Alcoi i a una asseguradora –com a codemandats– a indemnitzar amb 45.000 euros a la viuda d’un home de 57 anys que va morir en la taula d’operacions. La víctima va morir després de rebre l’anestèsia per a ser operat d’una hèrnia inguinal en el Sanatori San Jorge d’Alcoi.

 

La sentència considera que la causa de la mort del pacient va ser alguna cosa «fora del normal», però opta per aplicar la doctrina del «mal desproporcionat» i condemnar als demandats a una indemnització de 45.000 euros, davant dels 150.000 que reclamava la viuda.

 

La doctrina del «mal desproporcionat»

La resolució, facilitada pel Defensor del Pacient, estima parcialment el recurs presentat per la viuda a on va exposar com un fet «irrefutable» que el seu home –de 57 anys– un pacient «relativament jove i sa, va morir després de ser-li administrada una anestèsia local» i sense que s’iniciara la cirurgia prevista.

 

L’administració sostenia que el pacient va ser «degudament informat i va prestar el seu consentiment» davant d’un tractament quirúrgic que «inclou risc de mort» i, per tant, al·legava que no podia parlar-se de «mal desproporcionat» quan la mort està entre «els riscos típics de la intervenció».

 

No obstant això, per al tribunal existix relació de causa–efecte, ja que el pacient va ingressar en un «bon estat de salut» per a una intervenció «menor» i va morir quan no s’havia arribat a realitzar la cirurgia –que és la que inclou el risc–, sinó que únicament se li havia practicat una incisió. Per això, tot i que la sala entén que la mort va excedir «allò normal o previsible», aplica la doctrina del «mal desproporcionat» i ha donat la raó a la viuda.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.