Condemnen a la Generalitat a pagar per un home que va morir en punxar-li l’anestèsia

Sanatori San Jorge Alcoi

El Sanatori San Jorge d’Alcoi, codemandat en la causa | Google Maps

 

La sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha condemnat a la Conselleria de Sanitat i a un centre sanitari privat d’Alcoi i a una asseguradora –com a codemandats– a indemnitzar amb 45.000 euros a la viuda d’un home de 57 anys que va morir en la taula d’operacions. La víctima va morir després de rebre l’anestèsia per a ser operat d’una hèrnia inguinal en el Sanatori San Jorge d’Alcoi.

 

La sentència considera que la causa de la mort del pacient va ser alguna cosa «fora del normal», però opta per aplicar la doctrina del «mal desproporcionat» i condemnar als demandats a una indemnització de 45.000 euros, davant dels 150.000 que reclamava la viuda.

 

La doctrina del «mal desproporcionat»

La resolució, facilitada pel Defensor del Pacient, estima parcialment el recurs presentat per la viuda a on va exposar com un fet «irrefutable» que el seu home –de 57 anys– un pacient «relativament jove i sa, va morir després de ser-li administrada una anestèsia local» i sense que s’iniciara la cirurgia prevista.

 

L’administració sostenia que el pacient va ser «degudament informat i va prestar el seu consentiment» davant d’un tractament quirúrgic que «inclou risc de mort» i, per tant, al·legava que no podia parlar-se de «mal desproporcionat» quan la mort està entre «els riscos típics de la intervenció».

 

No obstant això, per al tribunal existix relació de causa–efecte, ja que el pacient va ingressar en un «bon estat de salut» per a una intervenció «menor» i va morir quan no s’havia arribat a realitzar la cirurgia –que és la que inclou el risc–, sinó que únicament se li havia practicat una incisió. Per això, tot i que la sala entén que la mort va excedir «allò normal o previsible», aplica la doctrina del «mal desproporcionat» i ha donat la raó a la viuda.

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.

Bendodo acusa el sanchismo d’estar en col·lapse després de les investigacions sobre Zapatero

Elías Bendodo sosté que el sanchismo entra en fase de solsida després dels informes de la UDEF sobre Zapatero i demana avançament electoral en considerar esgotat el projecte de Sánchez.

Educació fixa un topall de 200 euros de pujada al professorat i la rebaixa de ràtios seguix sense acord

Educació manté una oferta de pujada progressiva de fins a 200 euros mensuals al professorat i retarda la rebaixa de ràtios al curs 2027-2028, mentres la taula sectorial seguix sense acord.

La dona aïllada a Alacant per hantavirus continua la quarantena a casa darrere l’altre PCR negatiu

La dona de 32 anys aïllada per sospita de hantavirus a Alacant acumula cinc PCR negatives i seguix en quarantena domiciliària sota vigilància activa de Salut Pública fins al 5 de juny.

Felipe González augura que Europa necessitarà fins a deu anys per a assumir la seua seguretat i defensa

Felipe González calcula que Europa tardarà entre huit i deu anys a fer-se càrrec de la seua seguretat i defensa, sempre que supere els interessos nacionals. Defén més inversió pròpia en defensa, mantindre l'energia nuclear i reforçar infraestructures davant l'augment de població.

Roberto Bautista s’acomiada de Roland Garros en primera ronda

Roberto Bautista, en la seua última temporada com a professional, cau en primera ronda de Roland Garros davant Brandon Nakashima i s'acomiada del Gran eslam parisenc.