15.4 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

Operació Azud: detingut l’empresari valencià Federico Ferrando

Un dels empresaris detinguts durant la investigació del cas Azud, és Federico Ferrando Giner -germà de l’expresident de la patronal Rafael Ferrando-. Este empresari participava en algunes societats al costat de Jaime Febrer, el principal investigat per eixa causa. Entre les empreses en les quals compartien consell està Promomar i Baldesur XXI.

La investigació continua en marxa i se succeeixen els registres en diferents despatxos per a aclarir totes les perquisicions d’un cas que busseja en la possible connexió entre polítics del PP i del PSPV amb l’empresari Jaime Febrer, que presumptament hauria pagat comissions a canvi de favors urbanístics.

Una operació que ha derivat en la detenció de l’exregidor del PP a l’Ajuntament de València, Alfonso Grau així de com al fins ara subdelegat de Govern en la Comunitat Valenciana Rafael Rubio, que va ser edil del Consistori valencià durant l’etapa investigada. També està detingut el responsable dels serveis jurídics de Divalterra, José Luis Vera.
 

Últimes notícies

El PP designa a Mazón com a portaveu de la Comissió de Reglament de Les Corts i cobrarà 634 euros més al mes

El PP ha designat a Carlos Mazón portaveu de la Comissió de Reglament de Les Corts, un càrrec amb un plus de 634,27 euros mensuals, prop de 8.879,78 a l'any. L'oposició ha criticat el nomenament i recorda que la comissió no aborda temes legislatius i no s'ha reunit en dos anys i mig.

La criminalitat puja un 2,3% en el tercer trimestre en la Comunitat Valenciana

La criminalitat ha pujat un 2,3% en la Comunitat Valenciana en el tercer trimestre respecte al mateix període de l'any anterior. Baixen diversos robatoris i homicidis consumats, però la cibercriminalidad creix amb força.

PP i Vox rebutgen la proposta de Zona de Baixes Emissions de l’oposició a València

El ple extraordinari ha rebutjat la moció de Compromís i PSPV per a implantar la ZBE en considerar-la inviable. L'oposició alerta de pèrdua d'ajudes i riscos per a la salut pública.

La causa de la dana incorporarà dos vídeos de l’entrada de Mazón al Centre d’Emergències

El jutjat de Catarroja afegirà a la causa penal dos gravacions que registren l'arribada de Carlos Mazón al CCE el 29 d'octubre. La diligència també comunica les transcripcions de dos testimonis i la personació de la defensa de Salomé Pradas.

Agricultura extrema la vigilància per la pesta porcina africana i el sector demana controlar el senglar

La Comunitat Valenciana intensifica la prevenció després del brot a Catalunya, sense casos detectats en el seu territori. El sector reclama més control del senglar.

Quasi 6.000 persones visiten els Sants Joans en el primer cap de setmana després de la seua reobertura

Més de 5.800 persones han passat per l'església dels Sants Joans en el seu primer cap de setmana després de reobrir, amb cues i entrades en línia esgotades. La restauració, finançada per la Fundació Hortensia Herrero, recupera el monument i incorpora l'experiència 'Barroc Immersive'.

Calero, convençut que salvaria al Llevant, s’acomiada sense retrets

El tècnic es va acomiadar de la banqueta després de la seua destitució reafirmant que hauria salvat al Llevant. Va agrair al club i va assumir la decisió sense retrets.

Han rescatat el cadàver d’un home en el riu Segura al seu pas per Orihuela

Els bombers han rescatat del riu Segura a Orihuela el cos d'un home encara sense identificar. La Policia ha obert una investigació i, a primera vista, no presenta signes de violència.