Cau una organització criminal dedicada a falsejar parelles de fet amb immigrants en Sagunt

Agents de la Policia en un registre

30 persones han sigut detingudes després dels registres | Policia Nacional / Europol

La Policia Nacional, en col·laboració amb l’Europol, ha detingut a 30 persones que, presumptament, formaven part d’una xarxa il·legal a nivell internacional dedicada a falsejar parelles de fet en Sagunt, en el Camp de Morvedre (València), per a regularitzar la situació d’immigrants d’origen magrebí en Espanya.

 

Segons un comunicat de la Policia Nacional, les falses parelles estaven formades per dones espanyoles i hòmens immigrants, cosa que els permetia regularitzar la seua situació. Encara que estos falsejaments es produïen en la localitat valenciana, l’organització desmantellada comptava amb ramificacions en el Marroc, Bèlgica, França i Itàlia.

 

Un entramat d’empreses i gestories

Els dos màxims responsables de l’entramat criminal —un espanyol i un francés, els dos d’origen marroquí— eren propietaris d’empreses i gestories en Sagunt. Els criminals donaven d’alta com a treballadores a les dones, que havien sigut captades per altres dos membres —una parella d’espanyols residents en la localitat— i que estaven disposades a simular les unions de fet, sempre sense convivència real, a canvi de 3.000 euros.

 

Durant les investigacions, els agents van saber que les dones no treballaven realment en eixes empreses i que l’objectiu era acreditar els mitjans econòmics suficients per a complir amb un dels requisits exigits per a la unió. A demés, l’organització utilitzava tres gestories, també situades en Sagunt, que s’ocupaven de fer tots els tràmits necessaris per a fer real i ‘legal’ la regularització dels immigrants. A través de les empreses i de les gestories, l’organització hauria obtingut un benefici pròxim al milió d’euros.

 

Fins a 12.000 euros per a poder casar-se

Els immigrants eren reclutats per membres que l’organització tenia distribuïts per Espanya, Bèlgica i França. Els migrants havien de pagar 8.000 euros, si es trobaven en la península, o entre 10.000 i 12.000 euros si havien de ser traslladats des d’altres països a Espanya per a poder formalizar la unió.

 

Per als trasllats, l’organització utilitzava l’empresa d’autobusos d’un dels seus membres, amb seu en Bèlgica, que operava com una línia regular entre el Marroc i diferents països europeus. Esta línia també era usada per a blanquejar els diners de l’activitat delictiva, transportant els diners amagats en autobusos fins al Marroc.

 

 

30 detinguts, 28 en Sagunt

Els agents de la Policia Nacional van fer huit entrades i registres: set en cases i negocis de Sagunt i una en una vivenda en Canet d’en Berenguer, localitat pròxima a Sagunt. Després dels registres, trenta persones han sigut detingudes, 28 en Sagunt, una en València i una en Barcelona.

 

A totes elles, se’ls atribuïxen els delictes d’afavoriment d’immigració clandestina, falsedat documental i pertinença a organització criminal i quatre d’elles han ingressat ja en presó sense fiança. A demés, els agents han confiscat 10.775 euros, un vehicle d’alta gamma, joies i abundant material informàtic i telefònic.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.