Cau una organització criminal dedicada a falsejar parelles de fet amb immigrants en Sagunt

Agents de la Policia en un registre

30 persones han sigut detingudes després dels registres | Policia Nacional / Europol

La Policia Nacional, en col·laboració amb l’Europol, ha detingut a 30 persones que, presumptament, formaven part d’una xarxa il·legal a nivell internacional dedicada a falsejar parelles de fet en Sagunt, en el Camp de Morvedre (València), per a regularitzar la situació d’immigrants d’origen magrebí en Espanya.

 

Segons un comunicat de la Policia Nacional, les falses parelles estaven formades per dones espanyoles i hòmens immigrants, cosa que els permetia regularitzar la seua situació. Encara que estos falsejaments es produïen en la localitat valenciana, l’organització desmantellada comptava amb ramificacions en el Marroc, Bèlgica, França i Itàlia.

 

Un entramat d’empreses i gestories

Els dos màxims responsables de l’entramat criminal —un espanyol i un francés, els dos d’origen marroquí— eren propietaris d’empreses i gestories en Sagunt. Els criminals donaven d’alta com a treballadores a les dones, que havien sigut captades per altres dos membres —una parella d’espanyols residents en la localitat— i que estaven disposades a simular les unions de fet, sempre sense convivència real, a canvi de 3.000 euros.

 

Durant les investigacions, els agents van saber que les dones no treballaven realment en eixes empreses i que l’objectiu era acreditar els mitjans econòmics suficients per a complir amb un dels requisits exigits per a la unió. A demés, l’organització utilitzava tres gestories, també situades en Sagunt, que s’ocupaven de fer tots els tràmits necessaris per a fer real i ‘legal’ la regularització dels immigrants. A través de les empreses i de les gestories, l’organització hauria obtingut un benefici pròxim al milió d’euros.

 

Fins a 12.000 euros per a poder casar-se

Els immigrants eren reclutats per membres que l’organització tenia distribuïts per Espanya, Bèlgica i França. Els migrants havien de pagar 8.000 euros, si es trobaven en la península, o entre 10.000 i 12.000 euros si havien de ser traslladats des d’altres països a Espanya per a poder formalizar la unió.

 

Per als trasllats, l’organització utilitzava l’empresa d’autobusos d’un dels seus membres, amb seu en Bèlgica, que operava com una línia regular entre el Marroc i diferents països europeus. Esta línia també era usada per a blanquejar els diners de l’activitat delictiva, transportant els diners amagats en autobusos fins al Marroc.

 

 

30 detinguts, 28 en Sagunt

Els agents de la Policia Nacional van fer huit entrades i registres: set en cases i negocis de Sagunt i una en una vivenda en Canet d’en Berenguer, localitat pròxima a Sagunt. Després dels registres, trenta persones han sigut detingudes, 28 en Sagunt, una en València i una en Barcelona.

 

A totes elles, se’ls atribuïxen els delictes d’afavoriment d’immigració clandestina, falsedat documental i pertinença a organització criminal i quatre d’elles han ingressat ja en presó sense fiança. A demés, els agents han confiscat 10.775 euros, un vehicle d’alta gamma, joies i abundant material informàtic i telefònic.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla