Cau una organització criminal dedicada a falsejar parelles de fet amb immigrants en Sagunt

Agents de la Policia en un registre

30 persones han sigut detingudes després dels registres | Policia Nacional / Europol

La Policia Nacional, en col·laboració amb l’Europol, ha detingut a 30 persones que, presumptament, formaven part d’una xarxa il·legal a nivell internacional dedicada a falsejar parelles de fet en Sagunt, en el Camp de Morvedre (València), per a regularitzar la situació d’immigrants d’origen magrebí en Espanya.

 

Segons un comunicat de la Policia Nacional, les falses parelles estaven formades per dones espanyoles i hòmens immigrants, cosa que els permetia regularitzar la seua situació. Encara que estos falsejaments es produïen en la localitat valenciana, l’organització desmantellada comptava amb ramificacions en el Marroc, Bèlgica, França i Itàlia.

 

Un entramat d’empreses i gestories

Els dos màxims responsables de l’entramat criminal —un espanyol i un francés, els dos d’origen marroquí— eren propietaris d’empreses i gestories en Sagunt. Els criminals donaven d’alta com a treballadores a les dones, que havien sigut captades per altres dos membres —una parella d’espanyols residents en la localitat— i que estaven disposades a simular les unions de fet, sempre sense convivència real, a canvi de 3.000 euros.

 

Durant les investigacions, els agents van saber que les dones no treballaven realment en eixes empreses i que l’objectiu era acreditar els mitjans econòmics suficients per a complir amb un dels requisits exigits per a la unió. A demés, l’organització utilitzava tres gestories, també situades en Sagunt, que s’ocupaven de fer tots els tràmits necessaris per a fer real i ‘legal’ la regularització dels immigrants. A través de les empreses i de les gestories, l’organització hauria obtingut un benefici pròxim al milió d’euros.

 

Fins a 12.000 euros per a poder casar-se

Els immigrants eren reclutats per membres que l’organització tenia distribuïts per Espanya, Bèlgica i França. Els migrants havien de pagar 8.000 euros, si es trobaven en la península, o entre 10.000 i 12.000 euros si havien de ser traslladats des d’altres països a Espanya per a poder formalizar la unió.

 

Per als trasllats, l’organització utilitzava l’empresa d’autobusos d’un dels seus membres, amb seu en Bèlgica, que operava com una línia regular entre el Marroc i diferents països europeus. Esta línia també era usada per a blanquejar els diners de l’activitat delictiva, transportant els diners amagats en autobusos fins al Marroc.

 

 

30 detinguts, 28 en Sagunt

Els agents de la Policia Nacional van fer huit entrades i registres: set en cases i negocis de Sagunt i una en una vivenda en Canet d’en Berenguer, localitat pròxima a Sagunt. Després dels registres, trenta persones han sigut detingudes, 28 en Sagunt, una en València i una en Barcelona.

 

A totes elles, se’ls atribuïxen els delictes d’afavoriment d’immigració clandestina, falsedat documental i pertinença a organització criminal i quatre d’elles han ingressat ja en presó sense fiança. A demés, els agents han confiscat 10.775 euros, un vehicle d’alta gamma, joies i abundant material informàtic i telefònic.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.