Cau una organització criminal dedicada a falsejar parelles de fet amb immigrants en Sagunt

Agents de la Policia en un registre

30 persones han sigut detingudes després dels registres | Policia Nacional / Europol

La Policia Nacional, en col·laboració amb l’Europol, ha detingut a 30 persones que, presumptament, formaven part d’una xarxa il·legal a nivell internacional dedicada a falsejar parelles de fet en Sagunt, en el Camp de Morvedre (València), per a regularitzar la situació d’immigrants d’origen magrebí en Espanya.

 

Segons un comunicat de la Policia Nacional, les falses parelles estaven formades per dones espanyoles i hòmens immigrants, cosa que els permetia regularitzar la seua situació. Encara que estos falsejaments es produïen en la localitat valenciana, l’organització desmantellada comptava amb ramificacions en el Marroc, Bèlgica, França i Itàlia.

 

Un entramat d’empreses i gestories

Els dos màxims responsables de l’entramat criminal —un espanyol i un francés, els dos d’origen marroquí— eren propietaris d’empreses i gestories en Sagunt. Els criminals donaven d’alta com a treballadores a les dones, que havien sigut captades per altres dos membres —una parella d’espanyols residents en la localitat— i que estaven disposades a simular les unions de fet, sempre sense convivència real, a canvi de 3.000 euros.

 

Durant les investigacions, els agents van saber que les dones no treballaven realment en eixes empreses i que l’objectiu era acreditar els mitjans econòmics suficients per a complir amb un dels requisits exigits per a la unió. A demés, l’organització utilitzava tres gestories, també situades en Sagunt, que s’ocupaven de fer tots els tràmits necessaris per a fer real i ‘legal’ la regularització dels immigrants. A través de les empreses i de les gestories, l’organització hauria obtingut un benefici pròxim al milió d’euros.

 

Fins a 12.000 euros per a poder casar-se

Els immigrants eren reclutats per membres que l’organització tenia distribuïts per Espanya, Bèlgica i França. Els migrants havien de pagar 8.000 euros, si es trobaven en la península, o entre 10.000 i 12.000 euros si havien de ser traslladats des d’altres països a Espanya per a poder formalizar la unió.

 

Per als trasllats, l’organització utilitzava l’empresa d’autobusos d’un dels seus membres, amb seu en Bèlgica, que operava com una línia regular entre el Marroc i diferents països europeus. Esta línia també era usada per a blanquejar els diners de l’activitat delictiva, transportant els diners amagats en autobusos fins al Marroc.

 

 

30 detinguts, 28 en Sagunt

Els agents de la Policia Nacional van fer huit entrades i registres: set en cases i negocis de Sagunt i una en una vivenda en Canet d’en Berenguer, localitat pròxima a Sagunt. Després dels registres, trenta persones han sigut detingudes, 28 en Sagunt, una en València i una en Barcelona.

 

A totes elles, se’ls atribuïxen els delictes d’afavoriment d’immigració clandestina, falsedat documental i pertinença a organització criminal i quatre d’elles han ingressat ja en presó sense fiança. A demés, els agents han confiscat 10.775 euros, un vehicle d’alta gamma, joies i abundant material informàtic i telefònic.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Marissa Lynn, la fallera major nord-americana de Els Somnis: ‘Les Falles se senten i era ara o mai’

Marissa Lynn, estatunidenc d'Ohio, és la fallera major de Els Somnis de València i defén que les Falles se senten. Assumix el càrrec 'ara o mai' i el compartix amb els seus fills, protagonistes infantils de la comissió.

Les vivendes turístiques de València pengen el cartell de complet en el cap de setmana prefalles

Les vivendes d'ús turístic aconseguixen el 100% d'ocupació a València durant el cap de setmana previ a les Falles. Entre setmana la previsió baixa al 71%.

La UPV inaugura un museu permanent amb les escenes guanyadores de La Ciència als Falles

La UPV ha inaugurat una seu permanent del museu Ciència i Falles en el poal morat de la Ciutat Politècnica de la Innovació, amb ninots i escenes premiades de 2024 i 2025. La mostra creixerà amb cada edició del concurs i reforça el pont entre divulgació científica i tradició fallera.

Les vivendes turístiques de València aconseguixen el 100% d’ocupació en el cap de setmana prefalles

Les 4.786 vivendes d'ús turístic de València estan completes el divendres, dissabte i diumenge previs a Falles; entre setmana l'ocupació baixa al 71%.

Un monstre rosa de 4 metres visibilitza la soledat en una falla experimental

La comissió Mestre Bellver-Mariano Ribera plantarà enguany Monstruosa soledat, un gran monstre rosa i amable per fora que deixa veure un interior trist. L'obra, de Pepitagrilla, convida a abraçar-ho i a deixar missatges per a acompanyar la seua soledat.

Marissa, fallera major nord-americana de Els Somnis: les Falles se senten i era ara o mai

Marissa Lynn, estatunidenc d'Ohio i veïna de València, és la fallera major de la comissió Els Somnis. Defén que les Falles se senten i decidix viure-les en família.

Detenen a Alacant a un home i a una dona amb orde d’expulsió després d’eixir de presó

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a dos persones amb sanció governativa d'expulsió després de complir les seues condemnes; l'home va ser escortat i expulsat. La dona havia complit prop de 20 anys per tràfic de drogues i els dos tenen prohibida l'entrada durant cinc anys

La Comunitat comença el dia este dissabte amb cels nuvolosos, pluges febles i màximes a la baixa

Dissabte amb cels nuvolosos en la Comunitat Valenciana, pluges febles al matí i descens de les màximes. La cota de neu baixarà a 700-900 m al nord, amb vent del nord-oest i ratxes fortes a l'interior.