Cau una organització criminal dedicada a falsejar parelles de fet amb immigrants en Sagunt

Agents de la Policia en un registre

30 persones han sigut detingudes després dels registres | Policia Nacional / Europol

La Policia Nacional, en col·laboració amb l’Europol, ha detingut a 30 persones que, presumptament, formaven part d’una xarxa il·legal a nivell internacional dedicada a falsejar parelles de fet en Sagunt, en el Camp de Morvedre (València), per a regularitzar la situació d’immigrants d’origen magrebí en Espanya.

 

Segons un comunicat de la Policia Nacional, les falses parelles estaven formades per dones espanyoles i hòmens immigrants, cosa que els permetia regularitzar la seua situació. Encara que estos falsejaments es produïen en la localitat valenciana, l’organització desmantellada comptava amb ramificacions en el Marroc, Bèlgica, França i Itàlia.

 

Un entramat d’empreses i gestories

Els dos màxims responsables de l’entramat criminal —un espanyol i un francés, els dos d’origen marroquí— eren propietaris d’empreses i gestories en Sagunt. Els criminals donaven d’alta com a treballadores a les dones, que havien sigut captades per altres dos membres —una parella d’espanyols residents en la localitat— i que estaven disposades a simular les unions de fet, sempre sense convivència real, a canvi de 3.000 euros.

 

Durant les investigacions, els agents van saber que les dones no treballaven realment en eixes empreses i que l’objectiu era acreditar els mitjans econòmics suficients per a complir amb un dels requisits exigits per a la unió. A demés, l’organització utilitzava tres gestories, també situades en Sagunt, que s’ocupaven de fer tots els tràmits necessaris per a fer real i ‘legal’ la regularització dels immigrants. A través de les empreses i de les gestories, l’organització hauria obtingut un benefici pròxim al milió d’euros.

 

Fins a 12.000 euros per a poder casar-se

Els immigrants eren reclutats per membres que l’organització tenia distribuïts per Espanya, Bèlgica i França. Els migrants havien de pagar 8.000 euros, si es trobaven en la península, o entre 10.000 i 12.000 euros si havien de ser traslladats des d’altres països a Espanya per a poder formalizar la unió.

 

Per als trasllats, l’organització utilitzava l’empresa d’autobusos d’un dels seus membres, amb seu en Bèlgica, que operava com una línia regular entre el Marroc i diferents països europeus. Esta línia també era usada per a blanquejar els diners de l’activitat delictiva, transportant els diners amagats en autobusos fins al Marroc.

 

 

30 detinguts, 28 en Sagunt

Els agents de la Policia Nacional van fer huit entrades i registres: set en cases i negocis de Sagunt i una en una vivenda en Canet d’en Berenguer, localitat pròxima a Sagunt. Després dels registres, trenta persones han sigut detingudes, 28 en Sagunt, una en València i una en Barcelona.

 

A totes elles, se’ls atribuïxen els delictes d’afavoriment d’immigració clandestina, falsedat documental i pertinença a organització criminal i quatre d’elles han ingressat ja en presó sense fiança. A demés, els agents han confiscat 10.775 euros, un vehicle d’alta gamma, joies i abundant material informàtic i telefònic.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.

Riazor celebra el retorn del Dépor a Primera en l’estrena d’Anselmi amb l’Elche

El Deportivo torna a Primera huit anys després davant un Elche que inicia el projecte de Martín Anselmi, encara amb la plantilla per tancar.

El Levante inscriu Ryan, Mandi i Tunde per a debutar hui en Lliga davant l’Espanyol

El Levante ha aconseguit inscriure a temps Matt Ryan, Aïssa Mandi i Kareem Tunde per a poder jugar esta vesprada al camp de l’Espanyol en l’estrena de Lliga, amb només 15 jugadors del primer equip disponibles.

Els Centres Dona atenen més de 7.000 víctimes en mig any i creixen un 18%

La Xarxa de Centres Dona de la Generalitat ha atés 7.093 dones en el primer semestre de 2026, quasi 1.100 més que un any abans, amb un augment de recursos, professionals i nous centres especialitzats.