Desmantellada una xarxa de prostitució amb huit detinguts, un en Vinaròs

Prostituta

Les víctimes eres obligades a prostituir-se | Wikipedia

La Policia Nacional ha desmantellat una xarxa dedicada al tràfic i l’explotació sexual de dones en Espanya, en una operació en la que han sigut detingudes huit persones i tres dones han sigut alliberades. En l’operació, han sigut detingudes quatre persones en Santander, tres en Torrelavega i una en Vinaròs, en el Baix Maestrat (Castelló).

 

La investigació va començar gràcies a una telefonada al Servici d’Atenció a les Víctimes de Tràfic de Persones de la Policia Nacional, que va traure a la llum l’existència d’una organització d’origen colombià que explotava sexualment a dones en dos pisos de cites, en Santander i Torrelavega (Cantàbria).

 

Un clan familiar

Es tracta d’un clan familiar que, presumptament, es dedicava a captar dones de Colòmbia «en situació de gran vulnerabilitat i extrema necessitat» per a traslladar-les a Espanya amb falses promeses laborals i a on eren obligades a prostituir-se, ha informat hui la Policia Nacional en un comunicat.

 

Segons explica la Policia, l’organització tenia una estructura molt definida i estava liderada per una dona que dirigia tota la xarxa des de Torrelavega, mentres els seus dos fills s’encarregaven de traslladar-les a Cantàbria, controlar els pisos de cites i gestionar els anuncis dels servicis sexuals en diferents portals d’Internet.

 

A demés, la xarxa comptava amb un captador, resident en Colòmbia, que era l’encarregat de captar a dones vulnerables amb falses promeses de treball en Espanya i entregar-les els diners necessaris per al viatge. Una volta en Espanya, les dones eren traslladades als pisos, a on eren rebudes per les ‘mamis’, l’últim escaló de la xarxa i que s’ocupaven de recaptar els ingressos que obtenien setmanalment.

 

Obligades a prostituir-se

En els pisos eren obligades, baix amenaces i coaccions, a exercir la prostitució per a fer front al deute que havien contret pel cost del viatge i que ascendia a més de 5.000 euros. Les dones eren, a demés, vigilades amb càmeres i només podien eixir al carrer una hora al dia acompanyades per algun membre de l’organització.

 

La mitat dels seus ingressos se’ls quedava l’organització i, de l’altra mitat, només podien disposar de 100 euros per als seus gastos d’alimentació, roba i higiene, mentres que tots els altres diners eren per a pagar el deute adquirit amb la xarxa. Els agents han registrat tres cases, una en Santander i dos en Torrelavega, a on s’han intervingut 6.480 euros, telèfons mòbils i «abundant documentació».

 

També pots llegir…

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.