Desmantellada una xarxa de prostitució amb huit detinguts, un en Vinaròs

Prostituta

Les víctimes eres obligades a prostituir-se | Wikipedia

La Policia Nacional ha desmantellat una xarxa dedicada al tràfic i l’explotació sexual de dones en Espanya, en una operació en la que han sigut detingudes huit persones i tres dones han sigut alliberades. En l’operació, han sigut detingudes quatre persones en Santander, tres en Torrelavega i una en Vinaròs, en el Baix Maestrat (Castelló).

 

La investigació va començar gràcies a una telefonada al Servici d’Atenció a les Víctimes de Tràfic de Persones de la Policia Nacional, que va traure a la llum l’existència d’una organització d’origen colombià que explotava sexualment a dones en dos pisos de cites, en Santander i Torrelavega (Cantàbria).

 

Un clan familiar

Es tracta d’un clan familiar que, presumptament, es dedicava a captar dones de Colòmbia «en situació de gran vulnerabilitat i extrema necessitat» per a traslladar-les a Espanya amb falses promeses laborals i a on eren obligades a prostituir-se, ha informat hui la Policia Nacional en un comunicat.

 

Segons explica la Policia, l’organització tenia una estructura molt definida i estava liderada per una dona que dirigia tota la xarxa des de Torrelavega, mentres els seus dos fills s’encarregaven de traslladar-les a Cantàbria, controlar els pisos de cites i gestionar els anuncis dels servicis sexuals en diferents portals d’Internet.

 

A demés, la xarxa comptava amb un captador, resident en Colòmbia, que era l’encarregat de captar a dones vulnerables amb falses promeses de treball en Espanya i entregar-les els diners necessaris per al viatge. Una volta en Espanya, les dones eren traslladades als pisos, a on eren rebudes per les ‘mamis’, l’últim escaló de la xarxa i que s’ocupaven de recaptar els ingressos que obtenien setmanalment.

 

Obligades a prostituir-se

En els pisos eren obligades, baix amenaces i coaccions, a exercir la prostitució per a fer front al deute que havien contret pel cost del viatge i que ascendia a més de 5.000 euros. Les dones eren, a demés, vigilades amb càmeres i només podien eixir al carrer una hora al dia acompanyades per algun membre de l’organització.

 

La mitat dels seus ingressos se’ls quedava l’organització i, de l’altra mitat, només podien disposar de 100 euros per als seus gastos d’alimentació, roba i higiene, mentres que tots els altres diners eren per a pagar el deute adquirit amb la xarxa. Els agents han registrat tres cases, una en Santander i dos en Torrelavega, a on s’han intervingut 6.480 euros, telèfons mòbils i «abundant documentació».

 

També pots llegir…

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Nova York Liberty fa oficial el fitxatge de Raquel Carrera i destaca el seu futur brillant

Nova York Liberty oficialitza la incorporació de Raquel Carrera, pivot del València Basket, i confia que tinga un futur brillant en la WNBA després de completar la temporada a Espanya.

València planteja celebrar el XXV Festival de Milotxes el diumenge 3 de maig a la platja del Cabanyal

La Fundació Esportiva Municipal proposa celebrar el XXV Festival de Cometes de València el diumenge 3 de maig a la platja del Cabanyal, pendent encara del vistiplau de Costas. La cita manté el seu programa d'exhibicions, tallers i vol lliure al llarg de tota la jornada.

Carrasco exigix al Govern que pose fi a les retallades en la vigilància de les illes Columbretes

L'alcaldessa de Castelló reclama al Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació que revertisca les retallades de personal en la reserva marina de les illes Columbretes i advertix que la falta de vigilància afavorix l'activitat furtiva i posa en risc la biodiversitat.

El PSPV porta al TSJ al conseller de Sanitat per ocultar pagaments a la sanitat privada

El PSPV ha presentat un recurs davant el TSJ contra el conseller de Sanitat per negar-se a detallar en Les Corts els pagaments a empreses de la sanitat privada en 2024 i 2025.

Una campanya itinerant porta la cultura preventiva i l’autoprotecció als municipis valencians

La Conselleria d'Emergències i Interior posa en marxa una campanya itinerant amb un autobús interactiu per a reforçar la cultura preventiva i l'autoprotecció davant catàstrofes en municipis de la Comunitat Valenciana.

La Generalitat porta a Europa el seu pla de parcs inundables al Túria i el Pedrís

La Generalitat ha presentat davant institucions europees el seu projecte de parcs inundables metropolitans en les riberes del Túria i del Pedrís, un corredor verd de 1.500 hectàrees i més de 72 quilòmetres pensat com a defensa natural enfront de futures riuades.

L’aeroport de Castelló suma sis noves rutes regulars i aconseguix 16 connexions enguany

L'aeroport de Castelló incorpora entre maig i juliol sis noves rutes regulars, aconseguix les 16 connexions programades enguany i reforça la seua aliança amb el sector turístic provincial.

Detingut a Camp de Túria per una ona de robatoris, incendis i la mort de dos gossos

La Guàrdia Civil ha arrestat a un home de 41 anys a què s'atribuïxen sis robatoris amb força en domicilis, diversos incendis provocats i la mort de dos gossos a la comarca de Camp de Túria.