Desmantellada una xarxa de prostitució amb huit detinguts, un en Vinaròs

Prostituta

Les víctimes eres obligades a prostituir-se | Wikipedia

La Policia Nacional ha desmantellat una xarxa dedicada al tràfic i l’explotació sexual de dones en Espanya, en una operació en la que han sigut detingudes huit persones i tres dones han sigut alliberades. En l’operació, han sigut detingudes quatre persones en Santander, tres en Torrelavega i una en Vinaròs, en el Baix Maestrat (Castelló).

 

La investigació va començar gràcies a una telefonada al Servici d’Atenció a les Víctimes de Tràfic de Persones de la Policia Nacional, que va traure a la llum l’existència d’una organització d’origen colombià que explotava sexualment a dones en dos pisos de cites, en Santander i Torrelavega (Cantàbria).

 

Un clan familiar

Es tracta d’un clan familiar que, presumptament, es dedicava a captar dones de Colòmbia «en situació de gran vulnerabilitat i extrema necessitat» per a traslladar-les a Espanya amb falses promeses laborals i a on eren obligades a prostituir-se, ha informat hui la Policia Nacional en un comunicat.

 

Segons explica la Policia, l’organització tenia una estructura molt definida i estava liderada per una dona que dirigia tota la xarxa des de Torrelavega, mentres els seus dos fills s’encarregaven de traslladar-les a Cantàbria, controlar els pisos de cites i gestionar els anuncis dels servicis sexuals en diferents portals d’Internet.

 

A demés, la xarxa comptava amb un captador, resident en Colòmbia, que era l’encarregat de captar a dones vulnerables amb falses promeses de treball en Espanya i entregar-les els diners necessaris per al viatge. Una volta en Espanya, les dones eren traslladades als pisos, a on eren rebudes per les ‘mamis’, l’últim escaló de la xarxa i que s’ocupaven de recaptar els ingressos que obtenien setmanalment.

 

Obligades a prostituir-se

En els pisos eren obligades, baix amenaces i coaccions, a exercir la prostitució per a fer front al deute que havien contret pel cost del viatge i que ascendia a més de 5.000 euros. Les dones eren, a demés, vigilades amb càmeres i només podien eixir al carrer una hora al dia acompanyades per algun membre de l’organització.

 

La mitat dels seus ingressos se’ls quedava l’organització i, de l’altra mitat, només podien disposar de 100 euros per als seus gastos d’alimentació, roba i higiene, mentres que tots els altres diners eren per a pagar el deute adquirit amb la xarxa. Els agents han registrat tres cases, una en Santander i dos en Torrelavega, a on s’han intervingut 6.480 euros, telèfons mòbils i «abundant documentació».

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.