Desmantellada una xarxa de prostitució amb huit detinguts, un en Vinaròs

Prostituta

Les víctimes eres obligades a prostituir-se | Wikipedia

La Policia Nacional ha desmantellat una xarxa dedicada al tràfic i l’explotació sexual de dones en Espanya, en una operació en la que han sigut detingudes huit persones i tres dones han sigut alliberades. En l’operació, han sigut detingudes quatre persones en Santander, tres en Torrelavega i una en Vinaròs, en el Baix Maestrat (Castelló).

 

La investigació va començar gràcies a una telefonada al Servici d’Atenció a les Víctimes de Tràfic de Persones de la Policia Nacional, que va traure a la llum l’existència d’una organització d’origen colombià que explotava sexualment a dones en dos pisos de cites, en Santander i Torrelavega (Cantàbria).

 

Un clan familiar

Es tracta d’un clan familiar que, presumptament, es dedicava a captar dones de Colòmbia «en situació de gran vulnerabilitat i extrema necessitat» per a traslladar-les a Espanya amb falses promeses laborals i a on eren obligades a prostituir-se, ha informat hui la Policia Nacional en un comunicat.

 

Segons explica la Policia, l’organització tenia una estructura molt definida i estava liderada per una dona que dirigia tota la xarxa des de Torrelavega, mentres els seus dos fills s’encarregaven de traslladar-les a Cantàbria, controlar els pisos de cites i gestionar els anuncis dels servicis sexuals en diferents portals d’Internet.

 

A demés, la xarxa comptava amb un captador, resident en Colòmbia, que era l’encarregat de captar a dones vulnerables amb falses promeses de treball en Espanya i entregar-les els diners necessaris per al viatge. Una volta en Espanya, les dones eren traslladades als pisos, a on eren rebudes per les ‘mamis’, l’últim escaló de la xarxa i que s’ocupaven de recaptar els ingressos que obtenien setmanalment.

 

Obligades a prostituir-se

En els pisos eren obligades, baix amenaces i coaccions, a exercir la prostitució per a fer front al deute que havien contret pel cost del viatge i que ascendia a més de 5.000 euros. Les dones eren, a demés, vigilades amb càmeres i només podien eixir al carrer una hora al dia acompanyades per algun membre de l’organització.

 

La mitat dels seus ingressos se’ls quedava l’organització i, de l’altra mitat, només podien disposar de 100 euros per als seus gastos d’alimentació, roba i higiene, mentres que tots els altres diners eren per a pagar el deute adquirit amb la xarxa. Els agents han registrat tres cases, una en Santander i dos en Torrelavega, a on s’han intervingut 6.480 euros, telèfons mòbils i «abundant documentació».

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

The Prodigy tancarà el 30 aniversari del FIB 2026 amb un cartell ple de clàssics

El FIB 2026 acomiada este dissabte la seua 30a edició a Benicàssim amb The Prodigy com a cap de cartell i un programa que recupera bandes històriques del festival, junt amb referents de l’indie estatal.

El Palau i les principals estacions s’il·luminaran amb la bandera d’Espanya per la final del Mundial 2026

La Generalitat il·luminarà este cap de setmana el Palau i estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant amb la bandera d’Espanya per donar suport a la selecció en la final del Mundial 2026 davant d’Argentina als Estats Units.

María José Catalá promet seguir cuidant València i optar a la reelecció en 2027

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha reafirmat a Santiago de Compostela la seua voluntat de continuar al capdavant de l’Ajuntament fins a les eleccions de 2027 i ha defensat la seua gestió amb rebaixes fiscals, vivenda pública i aposta per la cultura i la innovació.

Luis Barcala tornarà a optar a l’Alcaldia d’Alacant amb el compromís de seguir transformant la ciutat

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha sigut proclamat de nou candidat del PP per a les municipals de 2027 i assegura que es lliurarà ‘a fons’ per a continuar millorant la ciutat. El partit manté tots els alcaldes actuals i renova 11 caps de llista en capitals on no governa.

Cenk Özkacar deixa el Valencia i fitxa pel Trabzonspor turc

El central turc Cenk Özkacar abandona definitivament el Valencia CF després d’un acord de traspàs amb el Trabzonspor, tot i tindre contracte fins a 2028.

Torrevieja es convertix en capital mundial de les habaneres amb el seu 72é certamen coral

Torrevieja acull des d’este diumenge i fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneres i Polifonia, amb més de 700 coralistes de 13 països i un palmarés de 47.500 euros.

Compromís porta a Antifrau la subvenció del Consell a la pel·lícula de Disney ‘Enredados’

Compromís ha denunciat davant l'Agència Valenciana Antifrau la subvenció nominativa de 5 milions d'euros de la Generalitat a Sol Films 2026 SLU per al rodatge de 'Enredados' a la Ciutat de la Llum, i alerta de possibles irregularitats i d'un greuge per al sector audiovisual valencià.

Nit sufocant a la costa valenciana amb mínimes per damunt dels 25 graus i molta basca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha patit una nit tòrrida quasi generalitzada, amb mínimes superiors als 25 graus i una humitat pròxima al 90 % que ha multiplicat el bochorno.