Desmantellada una xarxa de prostitució amb huit detinguts, un en Vinaròs

Prostituta

Les víctimes eres obligades a prostituir-se | Wikipedia

La Policia Nacional ha desmantellat una xarxa dedicada al tràfic i l’explotació sexual de dones en Espanya, en una operació en la que han sigut detingudes huit persones i tres dones han sigut alliberades. En l’operació, han sigut detingudes quatre persones en Santander, tres en Torrelavega i una en Vinaròs, en el Baix Maestrat (Castelló).

 

La investigació va començar gràcies a una telefonada al Servici d’Atenció a les Víctimes de Tràfic de Persones de la Policia Nacional, que va traure a la llum l’existència d’una organització d’origen colombià que explotava sexualment a dones en dos pisos de cites, en Santander i Torrelavega (Cantàbria).

 

Un clan familiar

Es tracta d’un clan familiar que, presumptament, es dedicava a captar dones de Colòmbia «en situació de gran vulnerabilitat i extrema necessitat» per a traslladar-les a Espanya amb falses promeses laborals i a on eren obligades a prostituir-se, ha informat hui la Policia Nacional en un comunicat.

 

Segons explica la Policia, l’organització tenia una estructura molt definida i estava liderada per una dona que dirigia tota la xarxa des de Torrelavega, mentres els seus dos fills s’encarregaven de traslladar-les a Cantàbria, controlar els pisos de cites i gestionar els anuncis dels servicis sexuals en diferents portals d’Internet.

 

A demés, la xarxa comptava amb un captador, resident en Colòmbia, que era l’encarregat de captar a dones vulnerables amb falses promeses de treball en Espanya i entregar-les els diners necessaris per al viatge. Una volta en Espanya, les dones eren traslladades als pisos, a on eren rebudes per les ‘mamis’, l’últim escaló de la xarxa i que s’ocupaven de recaptar els ingressos que obtenien setmanalment.

 

Obligades a prostituir-se

En els pisos eren obligades, baix amenaces i coaccions, a exercir la prostitució per a fer front al deute que havien contret pel cost del viatge i que ascendia a més de 5.000 euros. Les dones eren, a demés, vigilades amb càmeres i només podien eixir al carrer una hora al dia acompanyades per algun membre de l’organització.

 

La mitat dels seus ingressos se’ls quedava l’organització i, de l’altra mitat, només podien disposar de 100 euros per als seus gastos d’alimentació, roba i higiene, mentres que tots els altres diners eren per a pagar el deute adquirit amb la xarxa. Els agents han registrat tres cases, una en Santander i dos en Torrelavega, a on s’han intervingut 6.480 euros, telèfons mòbils i «abundant documentació».

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.