8.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Investigat un veí d’Orpesa que utilitzava ceps il·legals per a capturar animals

 

L’equip d’investigació del Seprona de la Guàrdia Civil de Castelló investiga a un home com a presumpte autor d’un delicte relatiu a la protecció de la fauna, en tindre col·locats tres ceps en una finca rústica d’Orpesa, en la comarca de la Plana Alta, prohibits per a la pràctica de la caça en ser mitjans no selectius.

 

Els guàrdies civils han pogut saber que un gos s’havia quedat atrapat en un dels ceps i va haver de ser alliberat per la seua propietària amb ajuda d’una altra persona. L’animal va necessitar assistència veterinària per a ser tractat de les lesions patides, segons ha informat la comandància en un comunicat.

 

Després d’inspeccionar el lloc dels fets, els agents han vist una parcel·la voltada íntegrament per una tanca metàl·lica amb dos forats d’accés pels que el gos havia entrat i havia quedat atrapat per un d’ells.

 

A demés, els agents han localitzat un tercer cep, tots ells en disposició i a punt per a la captura dels animals que entren a la parcel·la, principalment conills. Els agents han intervingut  els ceps i han localitzat a l’amo de la finca, un home de 66 anys, investigat com a presumpte autor d’un delicte contra la fauna, tipificat en l’article 336 del Codi Penal, en utilitzar mitjans de caça no selectius i prohibits expressament per la Llei 42/2007 del Patrimoni Natural i de la Biodiversitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dos menors i deu dones assassinades en l’arrancada de 2026; sis casos tenien denúncies prèvies

L'inici de 2026 se salda amb 10 dones assassinades i dos crims vicaris contra menors. En sis casos hi havia denúncies prèvies, però la protecció va fallar.

Dos anys de l’incendi de Campanar: l’edifici avança en la seua reconstrucció integral

El residencial de Campanar complix dos anys de l'incendi amb les obres de rehabilitació ja encarrilades. Els veïns commemoren a les víctimes i miren al retorn a casa.

Relleva, la primera incubadora d’agricultors cooperativistes

Anecoop impulsa Relleva, un programa pioner que professionalitza a jóvens agricultors en cooperatives valencianes amb plans de negoci, mentoria i comunitat. Tres històries mostren que del camp es pot viure amb gestió i visió empresarial.

L’edat més comuna a Espanya és 49 anys i es repetix en la Comunitat Valenciana

L'INE situa en 49 anys l'edat més repetida a Espanya i en 12 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana. En àrees despoblades la moda escala fins a 61 anys.

Dissabte solejat i poc vent en la Comunitat Valenciana

El cel estarà buidat este dissabte, amb algun interval de núvols baixos en el sud d'Alacant a primeres hores i vent fluix amb brises a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior nord de Castelló, baixaran lleugerament en el litoral i es mantindran en la resta.

Pascual va revelar que van decidir al matí que Punter jugara i va negar una estratègia

El tècnic del Barcelona va explicar que la participació de Kevin Punter es va tancar el mateix matí de l'encreuament de quarts davant UCAM Murcia i va rebutjar que fora una maniobra. Va defendre que van seguir el pla mèdic i va valorar un dol igualat resolt en l'últim quart.

Situat Alonso: Ens exigim el màxim, els quasi no valen de res

El tècnic del UCAM Murcia es va mostrar orgullós del nivell oferit davant el Barcelona, però va recalcar que el quasi no prou i que l'equip ha d'aprendre a tancar els finals.

Laprovittola avisa: per a guanyar al UCAM cal fer dobles i triples esforços

El base del Barcelona va subratllar l'exigència per a doblegar al UCAM Murcia en els quarts de final de la Copa del Rei a València i va destacar l'aportació de tot l'equip.