Investigat un veí d’Orpesa que utilitzava ceps il·legals per a capturar animals

 

L’equip d’investigació del Seprona de la Guàrdia Civil de Castelló investiga a un home com a presumpte autor d’un delicte relatiu a la protecció de la fauna, en tindre col·locats tres ceps en una finca rústica d’Orpesa, en la comarca de la Plana Alta, prohibits per a la pràctica de la caça en ser mitjans no selectius.

 

Els guàrdies civils han pogut saber que un gos s’havia quedat atrapat en un dels ceps i va haver de ser alliberat per la seua propietària amb ajuda d’una altra persona. L’animal va necessitar assistència veterinària per a ser tractat de les lesions patides, segons ha informat la comandància en un comunicat.

 

Després d’inspeccionar el lloc dels fets, els agents han vist una parcel·la voltada íntegrament per una tanca metàl·lica amb dos forats d’accés pels que el gos havia entrat i havia quedat atrapat per un d’ells.

 

A demés, els agents han localitzat un tercer cep, tots ells en disposició i a punt per a la captura dels animals que entren a la parcel·la, principalment conills. Els agents han intervingut  els ceps i han localitzat a l’amo de la finca, un home de 66 anys, investigat com a presumpte autor d’un delicte contra la fauna, tipificat en l’article 336 del Codi Penal, en utilitzar mitjans de caça no selectius i prohibits expressament per la Llei 42/2007 del Patrimoni Natural i de la Biodiversitat.

Últimes notícies

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.