Investigat un veí d’Orpesa que utilitzava ceps il·legals per a capturar animals

 

L’equip d’investigació del Seprona de la Guàrdia Civil de Castelló investiga a un home com a presumpte autor d’un delicte relatiu a la protecció de la fauna, en tindre col·locats tres ceps en una finca rústica d’Orpesa, en la comarca de la Plana Alta, prohibits per a la pràctica de la caça en ser mitjans no selectius.

 

Els guàrdies civils han pogut saber que un gos s’havia quedat atrapat en un dels ceps i va haver de ser alliberat per la seua propietària amb ajuda d’una altra persona. L’animal va necessitar assistència veterinària per a ser tractat de les lesions patides, segons ha informat la comandància en un comunicat.

 

Després d’inspeccionar el lloc dels fets, els agents han vist una parcel·la voltada íntegrament per una tanca metàl·lica amb dos forats d’accés pels que el gos havia entrat i havia quedat atrapat per un d’ells.

 

A demés, els agents han localitzat un tercer cep, tots ells en disposició i a punt per a la captura dels animals que entren a la parcel·la, principalment conills. Els agents han intervingut  els ceps i han localitzat a l’amo de la finca, un home de 66 anys, investigat com a presumpte autor d’un delicte contra la fauna, tipificat en l’article 336 del Codi Penal, en utilitzar mitjans de caça no selectius i prohibits expressament per la Llei 42/2007 del Patrimoni Natural i de la Biodiversitat.

Últimes notícies

El PSPV reclama explicacions a À Punt per la cobertura dels incendis a la Comunitat Valenciana

El PSPV-PSOE ha sol·licitat que el director general d'À Punt comparega en Les Corts per a detallar els criteris seguits en la cobertura dels incendis forestals d'este estiu a la Comunitat Valenciana, que els socialistes consideren insuficient en els moments més greus de l'emergència.

Naixen unes 70 cries de tortuga babaua en la platja d’El Torres de la Vila Joiosa

Al voltant de 70 cries de tortuga babaua han eixit d’un niu no detectat a la platja d’El Torres, a la Vila Joiosa. La majoria s’han alliberat al mar i una desena participarà en un programa de conservació a l’Oceanogràfic de València.

València reclama al TSJCV que revise la sentència sobre nous hotels al Cabanyal-Canyamelar

L’Ajuntament de València ha demanat al TSJCV que rectifique la sentència que relaxa la moratòria d’hotels al Cabanyal-Canyamelar, en considerar que no ha tingut en compte deu sol·licituds de nous establiments hotelers.

Els hotels del Cabanyal podran recuperar llicències en suspendre’s part de la moratòria

El TSJCV ha declarat parcialment nul·la la suspensió de llicències d’hotels al Cabanyal-Canyamelar i Compromís alerta d’un possible impacte patrimonial en l’Ajuntament de València.

Les pedregades en la Ribera causen 14,3 milions en danys al camp valencià

La Unió Llauradora ha xifrat en 14,3 milions d’euros les pèrdues al camp valencià per les fortes tempestes de dijous, que han afectat 6.584 hectàrees, sobretot de caqui i cítrics a la Ribera Alta i Baixa.

Les infraccions penals baixen un 9 % a Torrevieja fins juliol però l’alcalde demana més agents

Les infraccions penals a Torrevieja han caigut un 9 % fins juliol de 2026 respecte a 2025, segons el Govern, però l’alcalde denuncia falta de guàrdies civils per a una població en creixement.

Gàtova espera alçar el confinament dilluns si l’incendi continua estabilitzat

Gàtova confia a quedar desconfina este dilluns de vesprada si l’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe manté l’evolució positiva i les condicions no empitjoren.

Hosbec alerta que 15.000 llocs de treball perillen si l’Imserso seguix amb les mateixes tarifes

Hosbec advertix que la no participació dels hotels de la Comunitat Valenciana en l’Imserso pot implicar la pèrdua de 15.000 llocs de treball i 150 milions d’euros si no s’actualitzen les tarifes. La patronal defensa que el programa és clau per a desestacionalitzar el turisme i reclama una revisió urgent dels preus.