Investigat un veí d’Orpesa que utilitzava ceps il·legals per a capturar animals

 

L’equip d’investigació del Seprona de la Guàrdia Civil de Castelló investiga a un home com a presumpte autor d’un delicte relatiu a la protecció de la fauna, en tindre col·locats tres ceps en una finca rústica d’Orpesa, en la comarca de la Plana Alta, prohibits per a la pràctica de la caça en ser mitjans no selectius.

 

Els guàrdies civils han pogut saber que un gos s’havia quedat atrapat en un dels ceps i va haver de ser alliberat per la seua propietària amb ajuda d’una altra persona. L’animal va necessitar assistència veterinària per a ser tractat de les lesions patides, segons ha informat la comandància en un comunicat.

 

Després d’inspeccionar el lloc dels fets, els agents han vist una parcel·la voltada íntegrament per una tanca metàl·lica amb dos forats d’accés pels que el gos havia entrat i havia quedat atrapat per un d’ells.

 

A demés, els agents han localitzat un tercer cep, tots ells en disposició i a punt per a la captura dels animals que entren a la parcel·la, principalment conills. Els agents han intervingut  els ceps i han localitzat a l’amo de la finca, un home de 66 anys, investigat com a presumpte autor d’un delicte contra la fauna, tipificat en l’article 336 del Codi Penal, en utilitzar mitjans de caça no selectius i prohibits expressament per la Llei 42/2007 del Patrimoni Natural i de la Biodiversitat.

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.