Sis menors, d’entre 15 i 17 anys, i un xic detinguts per robar en una escola d’Alacant

 

Actualització 15/12/2020 a les 12.28 hores. Set jóvens, un de 18 anys i els altres menors d’edat, d’entre 15 i 17 anys, han sigut detinguts per, presumptament, participar en una onada de robatoris en el col·legi públic Benalúa d’Alacant, a on va, haver cinc robatoris en només dos setmanes.

 

Eixa ratxa de robatoris va provocar gran alarma en la comunitat educativa del centre escolar i va fer que un grup de pares s’alternara durant les 24 hores per a vigilar al pati amb la finalitat d’evitar nous assalts i el consegüent perjuí en el dia a dia de l’activitat educativa.

 

La Policia Nacional ha informat este dimarts de les detencions i ha indicat que un dels menors, el considerat líder, coneixia perfectament les instal·lacions del col·legi, ja que va fer anteriorment un curs d’estiu, mentres que el de 18 anys havia fugit a Palma per a tractar d’evitar l’acció de la Justícia.

 

El valor del que havien furtat supera els 10.000 euros

Les detencions han sigut possibles després de la identificació a través d’unes empremtes dactilars de, precisament, el jove de 18 anys, qui comptava amb antecedents policials i va ser trobat en Palma. Una volta caigut este individu, es va conseguir identificar a la resta, tots menors però molts d’ells amb un ampli historial delictiu fins al punt que alguns d’ells tenien en els robatoris la seua manera de vida.

 

La relació dels objectes furtats i danys denunciats superava els 10.000 euros entre projectors (400 euros cada un), televisors, ordinadors, monitors, termòmetres digitals, altaveus, pantalles, grapadores, tisores i altre material escolar, a més de numerosos postres infantils (un dia es van emportar 72 natilles), un pernil i altres aliments sense determinar.

 

S’han pogut recuperar dos dels projectors, un termòmetre digital i aliments, objectes que amagaven després de cada robatori en llocs pròxims al centre per a posteriorment vendre’ls per les vies habituals de compra venda d’efectes robats. La Policia, que no descarta més detencions, atribuïx als joves els delictes de robatori amb força, danys i encobriment, i tots ells han sigut posats a la disposició de la fiscalia de Menors i del jutjat de guàrdia de Palma i Alacant.

 

Pares fan torns de vigilància en una escola que ha patit 5 robatoris en dos setmanes en Alacant

Un grup de pares del col·legi públic Benalúa de la ciutat d’Alacant s’ha alternat durant les 24 hores durant els dies del Pont de la Constitució per a vigilar el centre després que s’haja registrat el quint robatori per la nit en les dos últimes setmanes.

 

La cap d’estudis del col·legi, Loles Bañón, ha relatat a Efe Televisió que en eixos cinc actes vandàlics els desconeguts han furtat projectors, ordinadors portàtils i de sobretaula, algun calefactor, motxilles i altres objectes varis, com curiosament 72 natilles de la cuina, l’última volta.

 

Ha apuntat que, a demés del material desaparegut, es causa un gran perjuí al centre pel trencament de tanques i finestres, principalment, a demés dels inconvenients en la faena educativa diària per la falta d’ordinadors i els danys en les pissarres digitals.

 

Els responsables del centre han donat coneixement d’esta situació tant a la conselleria d’Educació de la Generalitat com a les forces de seguretat, que han iniciat una investigació recaptant indicis i empremtes digitals, encara que encara sense detencions. Es preveu que en les pròximes setmanes es reforce la seguretat amb alguna reixa addicional i ampliant el sistema d’alarma.

Últimes notícies

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.

Les residències per a víctimes de violència atenen 305 dones en mig any

Els centres residencials de la Generalitat han acollit 305 dones i 115 menors víctimes de violència en el primer semestre de 2026. Susana Camarero destaca el reforç de la xarxa assistencial i la nova Estratègia Valenciana contra la tracta.
FILMOTECA D'ESTIU