Sis menors, d’entre 15 i 17 anys, i un xic detinguts per robar en una escola d’Alacant

 

Actualització 15/12/2020 a les 12.28 hores. Set jóvens, un de 18 anys i els altres menors d’edat, d’entre 15 i 17 anys, han sigut detinguts per, presumptament, participar en una onada de robatoris en el col·legi públic Benalúa d’Alacant, a on va, haver cinc robatoris en només dos setmanes.

 

Eixa ratxa de robatoris va provocar gran alarma en la comunitat educativa del centre escolar i va fer que un grup de pares s’alternara durant les 24 hores per a vigilar al pati amb la finalitat d’evitar nous assalts i el consegüent perjuí en el dia a dia de l’activitat educativa.

 

La Policia Nacional ha informat este dimarts de les detencions i ha indicat que un dels menors, el considerat líder, coneixia perfectament les instal·lacions del col·legi, ja que va fer anteriorment un curs d’estiu, mentres que el de 18 anys havia fugit a Palma per a tractar d’evitar l’acció de la Justícia.

 

El valor del que havien furtat supera els 10.000 euros

Les detencions han sigut possibles després de la identificació a través d’unes empremtes dactilars de, precisament, el jove de 18 anys, qui comptava amb antecedents policials i va ser trobat en Palma. Una volta caigut este individu, es va conseguir identificar a la resta, tots menors però molts d’ells amb un ampli historial delictiu fins al punt que alguns d’ells tenien en els robatoris la seua manera de vida.

 

La relació dels objectes furtats i danys denunciats superava els 10.000 euros entre projectors (400 euros cada un), televisors, ordinadors, monitors, termòmetres digitals, altaveus, pantalles, grapadores, tisores i altre material escolar, a més de numerosos postres infantils (un dia es van emportar 72 natilles), un pernil i altres aliments sense determinar.

 

S’han pogut recuperar dos dels projectors, un termòmetre digital i aliments, objectes que amagaven després de cada robatori en llocs pròxims al centre per a posteriorment vendre’ls per les vies habituals de compra venda d’efectes robats. La Policia, que no descarta més detencions, atribuïx als joves els delictes de robatori amb força, danys i encobriment, i tots ells han sigut posats a la disposició de la fiscalia de Menors i del jutjat de guàrdia de Palma i Alacant.

 

Pares fan torns de vigilància en una escola que ha patit 5 robatoris en dos setmanes en Alacant

Un grup de pares del col·legi públic Benalúa de la ciutat d’Alacant s’ha alternat durant les 24 hores durant els dies del Pont de la Constitució per a vigilar el centre després que s’haja registrat el quint robatori per la nit en les dos últimes setmanes.

 

La cap d’estudis del col·legi, Loles Bañón, ha relatat a Efe Televisió que en eixos cinc actes vandàlics els desconeguts han furtat projectors, ordinadors portàtils i de sobretaula, algun calefactor, motxilles i altres objectes varis, com curiosament 72 natilles de la cuina, l’última volta.

 

Ha apuntat que, a demés del material desaparegut, es causa un gran perjuí al centre pel trencament de tanques i finestres, principalment, a demés dels inconvenients en la faena educativa diària per la falta d’ordinadors i els danys en les pissarres digitals.

 

Els responsables del centre han donat coneixement d’esta situació tant a la conselleria d’Educació de la Generalitat com a les forces de seguretat, que han iniciat una investigació recaptant indicis i empremtes digitals, encara que encara sense detencions. Es preveu que en les pròximes setmanes es reforce la seguretat amb alguna reixa addicional i ampliant el sistema d’alarma.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.

El SanSan 2026 tanca edició després de cancel·lar la seua primera jornada pel vent

El SanSan Festival 2026 conclou esta nit a Benicàssim després de reprogramar part dels concerts anul·lats el dijous per les fortes ratxes de vent i mantindre sense canvis el cartell del dissabte.

Queden en llibertat els dos germans detinguts per la presumpta violació d’una dona en un cotxe a València

La jutgessa de Violència sobre la Dona de València deixa en llibertat provisional als dos germans detinguts per una presumpta violació en un cotxe en el barri de Malilla al no existir denúncia de la víctima.

El major telescopi de la Comunitat ja observa el cel en l’Alt Túria

El Centre Astronòmic de l'Alt Túria estrena el telescopi més gran i avançat de la Comunitat Valenciana, un equip d'última generació clau per a la divulgació, la investigació i la defensa planetària.

Les màximes superen els 26 graus en un Dissabte Sant estable i quasi estiuenc

La Comunitat Valenciana viu un Dissabte Sant estable, amb cels buidats, vent fluix i màximes que superen els 26 graus en diversos municipis de l'interior de València. El diumenge continuarà l'ambient quasi estiuenc, amb temperatures en lleuger ascens i brises en el litoral.

La Reial Societat derrota al Llevant i es fica de ple en la baralla per la Champions

La Reial Societat va véncer 2-0 al Llevant amb gols de Jon Martín i Brais Méndez després d'un partit dominat d'inici a fi, i s'acosta als llocs de Lliga de Campions.

Jorge Crivillés culmina l’exigent travessia del Riu de la Plata

Jorge Crivillés completa la travessia nadant del Riu de la Plata, més de 40 quilòmetres entre l'Uruguai i l'Argentina, primer repte de la Triple Corona de la Fi del Món.

Ivace+i impulsa un projecte per a transformar residus agrícoles en compostos bioactivos

La Conselleria d'Innovació finança a través de Ivace+i el projecte VALHORTA, que convertix residus hortofructícoles en compostos bioactivos i cel·lulosa per a envasos sostenibles.