Sis menors, d’entre 15 i 17 anys, i un xic detinguts per robar en una escola d’Alacant

 

Actualització 15/12/2020 a les 12.28 hores. Set jóvens, un de 18 anys i els altres menors d’edat, d’entre 15 i 17 anys, han sigut detinguts per, presumptament, participar en una onada de robatoris en el col·legi públic Benalúa d’Alacant, a on va, haver cinc robatoris en només dos setmanes.

 

Eixa ratxa de robatoris va provocar gran alarma en la comunitat educativa del centre escolar i va fer que un grup de pares s’alternara durant les 24 hores per a vigilar al pati amb la finalitat d’evitar nous assalts i el consegüent perjuí en el dia a dia de l’activitat educativa.

 

La Policia Nacional ha informat este dimarts de les detencions i ha indicat que un dels menors, el considerat líder, coneixia perfectament les instal·lacions del col·legi, ja que va fer anteriorment un curs d’estiu, mentres que el de 18 anys havia fugit a Palma per a tractar d’evitar l’acció de la Justícia.

 

El valor del que havien furtat supera els 10.000 euros

Les detencions han sigut possibles després de la identificació a través d’unes empremtes dactilars de, precisament, el jove de 18 anys, qui comptava amb antecedents policials i va ser trobat en Palma. Una volta caigut este individu, es va conseguir identificar a la resta, tots menors però molts d’ells amb un ampli historial delictiu fins al punt que alguns d’ells tenien en els robatoris la seua manera de vida.

 

La relació dels objectes furtats i danys denunciats superava els 10.000 euros entre projectors (400 euros cada un), televisors, ordinadors, monitors, termòmetres digitals, altaveus, pantalles, grapadores, tisores i altre material escolar, a més de numerosos postres infantils (un dia es van emportar 72 natilles), un pernil i altres aliments sense determinar.

 

S’han pogut recuperar dos dels projectors, un termòmetre digital i aliments, objectes que amagaven després de cada robatori en llocs pròxims al centre per a posteriorment vendre’ls per les vies habituals de compra venda d’efectes robats. La Policia, que no descarta més detencions, atribuïx als joves els delictes de robatori amb força, danys i encobriment, i tots ells han sigut posats a la disposició de la fiscalia de Menors i del jutjat de guàrdia de Palma i Alacant.

 

Pares fan torns de vigilància en una escola que ha patit 5 robatoris en dos setmanes en Alacant

Un grup de pares del col·legi públic Benalúa de la ciutat d’Alacant s’ha alternat durant les 24 hores durant els dies del Pont de la Constitució per a vigilar el centre després que s’haja registrat el quint robatori per la nit en les dos últimes setmanes.

 

La cap d’estudis del col·legi, Loles Bañón, ha relatat a Efe Televisió que en eixos cinc actes vandàlics els desconeguts han furtat projectors, ordinadors portàtils i de sobretaula, algun calefactor, motxilles i altres objectes varis, com curiosament 72 natilles de la cuina, l’última volta.

 

Ha apuntat que, a demés del material desaparegut, es causa un gran perjuí al centre pel trencament de tanques i finestres, principalment, a demés dels inconvenients en la faena educativa diària per la falta d’ordinadors i els danys en les pissarres digitals.

 

Els responsables del centre han donat coneixement d’esta situació tant a la conselleria d’Educació de la Generalitat com a les forces de seguretat, que han iniciat una investigació recaptant indicis i empremtes digitals, encara que encara sense detencions. Es preveu que en les pròximes setmanes es reforce la seguretat amb alguna reixa addicional i ampliant el sistema d’alarma.

Últimes notícies

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.

Avís de crescudes sobtades en barrancs i rius menuts de Castelló este divendres

La Confederación Hidrográfica del Ebro ha alertat de possibles crescudes sobtades en barrancs i cursos menuts de Castelló i altres províncies per la vesprada d'este divendres, davant els avisos grocs per pluges intenses i tempestes de l'Aemet.

STAS denuncia que el reforç de vigilància forestal arriba massa tard

La secció sindical de STAS en Vaersa a València ha acusat la Generalitat d’improvisar en el reforç de la vigilància forestal, que arriba en ple agost, i ha criticat les condicions laborals dels brigadistes. El sindicat dona suport a la incorporació de 122 efectius però no descarta mobilitzacions ni una possible vaga.

Paterna demana tancar el Parc del Túria i la Vallesa durant l’eclipsi solar

L’Ajuntament de Paterna ha sol·licitat a la Generalitat Valenciana el tancament preventiu del Parc Natural del Túria i de l’entorn de la Vallesa durant l’eclipsi solar del 12 d’agost, davant la previsió d’una elevada afluència de visitants i per risc d’incendis.

Alfondeguilla dedicarà un carrer a Moncofa per l’ajuda en l’incendi de la Vall d’Uixó

Alfondeguilla ha aprovat dedicar l’actual carrer Herrero Tejedor a Moncofa com a agraïment per l’acollida dels evacuats durant l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va obligar a desallotjar el municipi durant sis dies.

Risc màxim d’incendis en la Comunitat per a la jornada de l’eclipsi solar

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc màxim d’incendis el 12 d’agost, coincidint amb l’eclipsi solar, amb el tancament de nombrosos parcs naturals i fortes restriccions a l’ús del foc i a les acampades.

Compromís exigix que Pérez Llorca explique en Les Corts l’acollida de menors migrants

Compromís ha sol·licitat la compareixença urgent de Juanfran Pérez Llorca i Elena Albalat en la Diputació Permanent per a explicar els recursos que la Generalitat destina a l’acollida de menors migrants no acompanyats. El grup critica la posició de Vox i reclama que la Comunitat Valenciana complisca la normativa i actue amb humanitat.

Educació crea quasi 4.800 places d’FP en empresa a la Comunitat Valenciana

Educació ha impulsat 4.765 places de Formació en Empresa per al curs 2025-2026 a la Comunitat Valenciana, per a reforçar el vincle entre FP i mercat laboral. El pla es basa en quasi 1.800 empreses prospectades i informes per a planificar l’oferta de 2026-2027.
FILMOTECA D'ESTIU