Sis menors, d’entre 15 i 17 anys, i un xic detinguts per robar en una escola d’Alacant

 

Actualització 15/12/2020 a les 12.28 hores. Set jóvens, un de 18 anys i els altres menors d’edat, d’entre 15 i 17 anys, han sigut detinguts per, presumptament, participar en una onada de robatoris en el col·legi públic Benalúa d’Alacant, a on va, haver cinc robatoris en només dos setmanes.

 

Eixa ratxa de robatoris va provocar gran alarma en la comunitat educativa del centre escolar i va fer que un grup de pares s’alternara durant les 24 hores per a vigilar al pati amb la finalitat d’evitar nous assalts i el consegüent perjuí en el dia a dia de l’activitat educativa.

 

La Policia Nacional ha informat este dimarts de les detencions i ha indicat que un dels menors, el considerat líder, coneixia perfectament les instal·lacions del col·legi, ja que va fer anteriorment un curs d’estiu, mentres que el de 18 anys havia fugit a Palma per a tractar d’evitar l’acció de la Justícia.

 

El valor del que havien furtat supera els 10.000 euros

Les detencions han sigut possibles després de la identificació a través d’unes empremtes dactilars de, precisament, el jove de 18 anys, qui comptava amb antecedents policials i va ser trobat en Palma. Una volta caigut este individu, es va conseguir identificar a la resta, tots menors però molts d’ells amb un ampli historial delictiu fins al punt que alguns d’ells tenien en els robatoris la seua manera de vida.

 

La relació dels objectes furtats i danys denunciats superava els 10.000 euros entre projectors (400 euros cada un), televisors, ordinadors, monitors, termòmetres digitals, altaveus, pantalles, grapadores, tisores i altre material escolar, a més de numerosos postres infantils (un dia es van emportar 72 natilles), un pernil i altres aliments sense determinar.

 

S’han pogut recuperar dos dels projectors, un termòmetre digital i aliments, objectes que amagaven després de cada robatori en llocs pròxims al centre per a posteriorment vendre’ls per les vies habituals de compra venda d’efectes robats. La Policia, que no descarta més detencions, atribuïx als joves els delictes de robatori amb força, danys i encobriment, i tots ells han sigut posats a la disposició de la fiscalia de Menors i del jutjat de guàrdia de Palma i Alacant.

 

Pares fan torns de vigilància en una escola que ha patit 5 robatoris en dos setmanes en Alacant

Un grup de pares del col·legi públic Benalúa de la ciutat d’Alacant s’ha alternat durant les 24 hores durant els dies del Pont de la Constitució per a vigilar el centre després que s’haja registrat el quint robatori per la nit en les dos últimes setmanes.

 

La cap d’estudis del col·legi, Loles Bañón, ha relatat a Efe Televisió que en eixos cinc actes vandàlics els desconeguts han furtat projectors, ordinadors portàtils i de sobretaula, algun calefactor, motxilles i altres objectes varis, com curiosament 72 natilles de la cuina, l’última volta.

 

Ha apuntat que, a demés del material desaparegut, es causa un gran perjuí al centre pel trencament de tanques i finestres, principalment, a demés dels inconvenients en la faena educativa diària per la falta d’ordinadors i els danys en les pissarres digitals.

 

Els responsables del centre han donat coneixement d’esta situació tant a la conselleria d’Educació de la Generalitat com a les forces de seguretat, que han iniciat una investigació recaptant indicis i empremtes digitals, encara que encara sense detencions. Es preveu que en les pròximes setmanes es reforce la seguretat amb alguna reixa addicional i ampliant el sistema d’alarma.

Últimes notícies

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.