Sis menors, d’entre 15 i 17 anys, i un xic detinguts per robar en una escola d’Alacant

 

Actualització 15/12/2020 a les 12.28 hores. Set jóvens, un de 18 anys i els altres menors d’edat, d’entre 15 i 17 anys, han sigut detinguts per, presumptament, participar en una onada de robatoris en el col·legi públic Benalúa d’Alacant, a on va, haver cinc robatoris en només dos setmanes.

 

Eixa ratxa de robatoris va provocar gran alarma en la comunitat educativa del centre escolar i va fer que un grup de pares s’alternara durant les 24 hores per a vigilar al pati amb la finalitat d’evitar nous assalts i el consegüent perjuí en el dia a dia de l’activitat educativa.

 

La Policia Nacional ha informat este dimarts de les detencions i ha indicat que un dels menors, el considerat líder, coneixia perfectament les instal·lacions del col·legi, ja que va fer anteriorment un curs d’estiu, mentres que el de 18 anys havia fugit a Palma per a tractar d’evitar l’acció de la Justícia.

 

El valor del que havien furtat supera els 10.000 euros

Les detencions han sigut possibles després de la identificació a través d’unes empremtes dactilars de, precisament, el jove de 18 anys, qui comptava amb antecedents policials i va ser trobat en Palma. Una volta caigut este individu, es va conseguir identificar a la resta, tots menors però molts d’ells amb un ampli historial delictiu fins al punt que alguns d’ells tenien en els robatoris la seua manera de vida.

 

La relació dels objectes furtats i danys denunciats superava els 10.000 euros entre projectors (400 euros cada un), televisors, ordinadors, monitors, termòmetres digitals, altaveus, pantalles, grapadores, tisores i altre material escolar, a més de numerosos postres infantils (un dia es van emportar 72 natilles), un pernil i altres aliments sense determinar.

 

S’han pogut recuperar dos dels projectors, un termòmetre digital i aliments, objectes que amagaven després de cada robatori en llocs pròxims al centre per a posteriorment vendre’ls per les vies habituals de compra venda d’efectes robats. La Policia, que no descarta més detencions, atribuïx als joves els delictes de robatori amb força, danys i encobriment, i tots ells han sigut posats a la disposició de la fiscalia de Menors i del jutjat de guàrdia de Palma i Alacant.

 

Pares fan torns de vigilància en una escola que ha patit 5 robatoris en dos setmanes en Alacant

Un grup de pares del col·legi públic Benalúa de la ciutat d’Alacant s’ha alternat durant les 24 hores durant els dies del Pont de la Constitució per a vigilar el centre després que s’haja registrat el quint robatori per la nit en les dos últimes setmanes.

 

La cap d’estudis del col·legi, Loles Bañón, ha relatat a Efe Televisió que en eixos cinc actes vandàlics els desconeguts han furtat projectors, ordinadors portàtils i de sobretaula, algun calefactor, motxilles i altres objectes varis, com curiosament 72 natilles de la cuina, l’última volta.

 

Ha apuntat que, a demés del material desaparegut, es causa un gran perjuí al centre pel trencament de tanques i finestres, principalment, a demés dels inconvenients en la faena educativa diària per la falta d’ordinadors i els danys en les pissarres digitals.

 

Els responsables del centre han donat coneixement d’esta situació tant a la conselleria d’Educació de la Generalitat com a les forces de seguretat, que han iniciat una investigació recaptant indicis i empremtes digitals, encara que encara sense detencions. Es preveu que en les pròximes setmanes es reforce la seguretat amb alguna reixa addicional i ampliant el sistema d’alarma.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Sanitat trau a concurs el transport sanitari en la Comunitat per més de 580 milions

La Conselleria de Sanitat ha licitat el servici de transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana per més de 580 milions, amb un contracte de quatre anys ampliable fins a quasi 858 milions.

Dani Fernández patix un trencament de lligament en el muscle després d’una caiguda en ple concert a València

Dani Fernández patix un trencament de lligament en un muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València. El cantant va haver de parar el xou, però va tornar mitja hora després amb el braç en cabestrell per a acabar l'actuació i serà operat d'urgència.

Sole Giménez defén l’artesania musical enfront de l’amenaça de la intel·ligència artificial

Sole Giménez torna amb Ésser humà, el seu primer disc de temes inèdits en quasi una dècada, i alerta sobre el risc que la intel·ligència artificial substituïsca la creació artesanal.

Pugen les temperatures en la Comunitat Valenciana amb possibles ruixats tempestuosos a l’interior nord

El temps en la Comunitat Valenciana es presenta amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i algun ruixat amb tempesta a la vesprada a l'interior nord, a més de bancs de boira costaners a primeres hores.

Un estudi urgix a gestionar el paisatge per a frenar l’expansió d’espècies invasores

Una investigació del campus de Gandia de la UPV vincula l'abandó agrícola i la proliferació de plantes invasores amb l'expansió del bec de corall senegalés, una au exòtica que altera les comunitats d'aus natives.

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.