La pedra causa danys de gravetat en 6.000 hectàrees de cultiu d’Utiel-Requena

Les desgràcies mai venen soles. Quan encara no s’havia donat per estabilitzat l’incendi a Venta del Moro, la comarca d’Utiel-Requena va patir aquesta setmana noves adversitats en forma de pedra, acompanyat de fortes ratxes de vent, que van causar danys de diversa gravetat en l’agricultura.

Segons les primeres estimacions de l’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-ASAJA), la tempesta de calamarsa del dilluns a la vesprada va afectar 1.000 hectàrees a Sinarcas, Camporrobles i Utiel (partida La Torre), mentre que un nou temporal va colpejar anit unes 5.000 hectàrees de cultiu, principalment vinya, de les quals 2.000 hectàrees van aconseguir un grau d’afecció del 80% i fins i tot 500 hectàrees van arribar al 100% de la producció.

El terme més perjudicat en aquesta segona i més intensa tempesta va ser Requena, sobretot les seues partides situades a l’oest (Sant Joan, Barri Rierol, Roma i Vessador), mentre que la pedra també va caure de manera menys intensa i en zones localitzades de Villargordo del Cabriel, Caudete de las Fuentes i Utiel.

L’organització agrària preveu importants pèrdues en les vinyes afectades perquè el sinistre ocorre en un moment de la temporada especialment sensible per al raïm. Anomenat pels viticultors ‘agràs’, en aquesta etapa del cicle vegetatiu prèvia al verol els fruits encara presenten molta acidesa i al mínim frec amb la pedra es poden posar de color marró i s’assequen.

En les zones més damnificades hi ha defoliació de fulles i danys en la fusta dels ceps, així com arbres amb branques partides a causa del vent. Altres cultius amb sinistres de consideració són l’ametler i l’olivera.

AVA-ASAJA sol·licita a Agroseguro que agilite els peritatges a fi de pagar les corresponents indemnitzacions als agricultors afectats. En cas que hi haja riscos no coberts pel segur, l’associació demana a les administracions que habiliten ajudes directes, subvencions per a donar suport als tractaments fungicides i mesures fiscals per a alleujar les pèrdues patides a causa d’aquestes adversitats climàtiques.

Últimes notícies

Corberán es marca com a repte portar el València a Europa sense perdre de vista els objectius

Carlos Corberán ha aclarit abans del debut a Mestalla que l’objectiu marcat és millorar la temporada passada, encara que admet que somia amb classificar el València CF per a competició europea. El tècnic ha destacat que el vestidor té la il·lusió posada en Europa, però ha remarcat que el que compta són els fets.

Mestalla enceta l’última temporada amb l’estrena de LaLiga entre València i Celta

València i Celta de Vigo debuten este dissabte en LaLiga a Mestalla, en el primer partit de l’última temporada del vell estadi abans del trasllat al Nou Mestalla en 2027. Tots dos equips arriben amb dubtes i novetats en la plantilla després d’una pretemporada irregular.

Anselmi confia en el bloc de l’Elx per a plantar cara al Barça al Martínez Valero

Martín Anselmi ha explicat que la clau perquè l’Elx competa davant el Barcelona és mantindre la seua essència i actuar com un bloc. El tècnic argentí ha demanat el suport d’un Martínez Valero ple i ha confirmat que Ponce, Buonanotte i Osorio estan llestos per a debutar.

Alzira es recompon després del diluvi amb ratxes de 146 km/h i greus danys materials

Alzira es recupera del fort episodi de pluja i vent registrat el dijous, amb ratxes de fins a 146 km/h que han causat importants destrosses en arbres, vivendes, empreses i en la parròquia de Santa Catalina, però sense danys personals greus.

Els nous trens de Rodalia encenen el debat polític a la Comunitat Valenciana

L’enviament de trens més nous per a Rodalia en la Comunitat Valenciana ha obert una dura pugna política: el PSPV defensa la mesura mentre PP, Compromís i Vox la titllen d’insuficient o de burla.

Íñigo Pérez demana més agressivitat al Villarreal abans de visitar l’Atlético

L’entrenador del Villarreal assegura que l’equip ha de corregir la passivitat defensiva mostrada davant el Racing per competir al Metropolitano contra l’Atlético de Madrid.

L’habitatge del futur es flexiona: noves arquitectes replantegen com volem viure

Tres joves arquitectes plantegen models d’habitatge més flexibles, sostenibles i socials per a afrontar la crisi residencial i adaptar-se a noves formes de vida i treball.

Una bandera gegant celebrarà els 35 anys d’independència d’Ucraïna a Alacant

La comunitat ucraïnesa d’Alacant, la més nombrosa d’Espanya, commemorarà diumenge el 35 aniversari de la restauració de la independència amb una marxa solidària amb una bandera de 100 metres. Torrevella se sumarà dissabte amb una concentració, una marxa i una programació cultural fins a la nit.