La pedra causa danys de gravetat en 6.000 hectàrees de cultiu d’Utiel-Requena

Les desgràcies mai venen soles. Quan encara no s’havia donat per estabilitzat l’incendi a Venta del Moro, la comarca d’Utiel-Requena va patir aquesta setmana noves adversitats en forma de pedra, acompanyat de fortes ratxes de vent, que van causar danys de diversa gravetat en l’agricultura.

Segons les primeres estimacions de l’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-ASAJA), la tempesta de calamarsa del dilluns a la vesprada va afectar 1.000 hectàrees a Sinarcas, Camporrobles i Utiel (partida La Torre), mentre que un nou temporal va colpejar anit unes 5.000 hectàrees de cultiu, principalment vinya, de les quals 2.000 hectàrees van aconseguir un grau d’afecció del 80% i fins i tot 500 hectàrees van arribar al 100% de la producció.

El terme més perjudicat en aquesta segona i més intensa tempesta va ser Requena, sobretot les seues partides situades a l’oest (Sant Joan, Barri Rierol, Roma i Vessador), mentre que la pedra també va caure de manera menys intensa i en zones localitzades de Villargordo del Cabriel, Caudete de las Fuentes i Utiel.

L’organització agrària preveu importants pèrdues en les vinyes afectades perquè el sinistre ocorre en un moment de la temporada especialment sensible per al raïm. Anomenat pels viticultors ‘agràs’, en aquesta etapa del cicle vegetatiu prèvia al verol els fruits encara presenten molta acidesa i al mínim frec amb la pedra es poden posar de color marró i s’assequen.

En les zones més damnificades hi ha defoliació de fulles i danys en la fusta dels ceps, així com arbres amb branques partides a causa del vent. Altres cultius amb sinistres de consideració són l’ametler i l’olivera.

AVA-ASAJA sol·licita a Agroseguro que agilite els peritatges a fi de pagar les corresponents indemnitzacions als agricultors afectats. En cas que hi haja riscos no coberts pel segur, l’associació demana a les administracions que habiliten ajudes directes, subvencions per a donar suport als tractaments fungicides i mesures fiscals per a alleujar les pèrdues patides a causa d’aquestes adversitats climàtiques.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.