La pedra causa danys de gravetat en 6.000 hectàrees de cultiu d’Utiel-Requena

Les desgràcies mai venen soles. Quan encara no s’havia donat per estabilitzat l’incendi a Venta del Moro, la comarca d’Utiel-Requena va patir aquesta setmana noves adversitats en forma de pedra, acompanyat de fortes ratxes de vent, que van causar danys de diversa gravetat en l’agricultura.

Segons les primeres estimacions de l’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-ASAJA), la tempesta de calamarsa del dilluns a la vesprada va afectar 1.000 hectàrees a Sinarcas, Camporrobles i Utiel (partida La Torre), mentre que un nou temporal va colpejar anit unes 5.000 hectàrees de cultiu, principalment vinya, de les quals 2.000 hectàrees van aconseguir un grau d’afecció del 80% i fins i tot 500 hectàrees van arribar al 100% de la producció.

El terme més perjudicat en aquesta segona i més intensa tempesta va ser Requena, sobretot les seues partides situades a l’oest (Sant Joan, Barri Rierol, Roma i Vessador), mentre que la pedra també va caure de manera menys intensa i en zones localitzades de Villargordo del Cabriel, Caudete de las Fuentes i Utiel.

L’organització agrària preveu importants pèrdues en les vinyes afectades perquè el sinistre ocorre en un moment de la temporada especialment sensible per al raïm. Anomenat pels viticultors ‘agràs’, en aquesta etapa del cicle vegetatiu prèvia al verol els fruits encara presenten molta acidesa i al mínim frec amb la pedra es poden posar de color marró i s’assequen.

En les zones més damnificades hi ha defoliació de fulles i danys en la fusta dels ceps, així com arbres amb branques partides a causa del vent. Altres cultius amb sinistres de consideració són l’ametler i l’olivera.

AVA-ASAJA sol·licita a Agroseguro que agilite els peritatges a fi de pagar les corresponents indemnitzacions als agricultors afectats. En cas que hi haja riscos no coberts pel segur, l’associació demana a les administracions que habiliten ajudes directes, subvencions per a donar suport als tractaments fungicides i mesures fiscals per a alleujar les pèrdues patides a causa d’aquestes adversitats climàtiques.

Últimes notícies

Ortí es nega a reobrir la negociació salarial i obliga els sindicats a desallotjar la Conselleria

La consellera d'Educació Carmen Ortí tanca la porta a reobrir la negociació salarial reclamada per STEPV, CCOO i UGT i ordena als sindicats abandonar l'edifici després d'hores de tancament.

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.