La pedra causa danys de gravetat en 6.000 hectàrees de cultiu d’Utiel-Requena

Les desgràcies mai venen soles. Quan encara no s’havia donat per estabilitzat l’incendi a Venta del Moro, la comarca d’Utiel-Requena va patir aquesta setmana noves adversitats en forma de pedra, acompanyat de fortes ratxes de vent, que van causar danys de diversa gravetat en l’agricultura.

Segons les primeres estimacions de l’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-ASAJA), la tempesta de calamarsa del dilluns a la vesprada va afectar 1.000 hectàrees a Sinarcas, Camporrobles i Utiel (partida La Torre), mentre que un nou temporal va colpejar anit unes 5.000 hectàrees de cultiu, principalment vinya, de les quals 2.000 hectàrees van aconseguir un grau d’afecció del 80% i fins i tot 500 hectàrees van arribar al 100% de la producció.

El terme més perjudicat en aquesta segona i més intensa tempesta va ser Requena, sobretot les seues partides situades a l’oest (Sant Joan, Barri Rierol, Roma i Vessador), mentre que la pedra també va caure de manera menys intensa i en zones localitzades de Villargordo del Cabriel, Caudete de las Fuentes i Utiel.

L’organització agrària preveu importants pèrdues en les vinyes afectades perquè el sinistre ocorre en un moment de la temporada especialment sensible per al raïm. Anomenat pels viticultors ‘agràs’, en aquesta etapa del cicle vegetatiu prèvia al verol els fruits encara presenten molta acidesa i al mínim frec amb la pedra es poden posar de color marró i s’assequen.

En les zones més damnificades hi ha defoliació de fulles i danys en la fusta dels ceps, així com arbres amb branques partides a causa del vent. Altres cultius amb sinistres de consideració són l’ametler i l’olivera.

AVA-ASAJA sol·licita a Agroseguro que agilite els peritatges a fi de pagar les corresponents indemnitzacions als agricultors afectats. En cas que hi haja riscos no coberts pel segur, l’associació demana a les administracions que habiliten ajudes directes, subvencions per a donar suport als tractaments fungicides i mesures fiscals per a alleujar les pèrdues patides a causa d’aquestes adversitats climàtiques.

Últimes notícies

Roy Revivo fa història com a primer futbolista israelià de l’Elx

El lateral esquerre Roy Revivo, fitxat en l’últim dia de mercat, s’ha convertit en el primer jugador israelià que defensa la samarreta de l’Elx en 103 anys d’història.

Ingressen a presó quatre detinguts per robatoris en vivendes habitades amb la tècnica de l’‘impresioning’

Quatre hòmens d’origen georgià han ingressat en presó provisional després que la Policia Nacional haja desarticulat a València una cèl·lula d’una banda itinerant especialitzada en robatoris en vivendes habitades mitjançant la tècnica de l’‘impresioning’. Els agents els han detingut in fraganti quan es disposaven a cometre nous robatoris i han intervingut ferramentes, joies i més de 13.000 euros en efectiu.

Villena crearà una comissió per a aclarir les responsabilitats pel robatori del Tresor

El ple de Villena ha aprovat per unanimitat crear una comissió municipal per a analitzar l’origen del MUVI i les seues mesures de seguretat després del robatori exprés del Tresor de Villena. L’alcalde també ha sol·licitat un informe per a determinar qui és el responsable de la guarda i custòdia de la col·lecció.

Hereu reclama normalitzar al més prompte possible la vida a Ceuta i esquiva valorar el paper de Marroc

El ministre d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu, ha defensat a Castelló que la prioritat ara és recuperar la normalitat social, econòmica i urbana a Ceuta, i ha evitat pronunciar-se sobre l'informe policial que apunta a una possible implicació de Marroc en l'entrada massiva de migrants.

Hereu exigix més sensibilitat de Brussel·les amb la ceràmica de Castelló

El ministre Jordi Hereu ha demanat a la Comissió Europea un ‘benchmark’ específic per a la indústria ceràmica i ha reclamat més sensibilitat amb l’impacte de les seues decisions sobre un sector clau per a Castelló.

Veïns d’Alacant criden a manifestar-se contra el model turístic el 19 de setembre

Diverses plataformes de vivenda d’Alacant han convocat per al 19 de setembre una manifestació contra el model turístic actual i per una ciutat més habitable. Critiquen la precarietat laboral i l’encariment de la vivenda que, segons afirmen, genera el monocultiu turístic.

Schinocca defensa el mercat de l’Elx i la venda milionària d’Affengruber

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha tancat un mercat de fitxatges excel·lent, amb una plantilla compensada, i justifica la venda del central David Affengruber per prop de 12 milions d’euros.

Compromís acusa Mazón de burlar-se de les víctimes de la DANA

Joan Baldoví acusa Carlos Mazón de continuar burlant-se de les víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 i critica que el PP el mantinga com a diputat autonòmic aforat.