Venen peix i marisc no apte per al consum humà en restaurants asiàtics valencians

En el marc de la vigilància de les activitats que pogueren afectar a la seguretat alimentària i després de setmanes d’investigacions i seguiments, la Guàrdia Civil a dut a terme l’operació ‘Carranc’, contra el tràfic il·legal d’espècies pesqueres com el carranc blau.

 

En este sentit, s’ha procedit a la inspecció d’un establiment dedicat a magatzem de productes alimentaris per a restaurants. Allà, s’ha trobat més d’una tona (1.036 kg) de carranc blau congelat i al voltant de 600 kg de peix i marisc també congelat. A més a més, hi havia un centre de cria que ha sigut desmantellat

 

Esta empresa comprava carranc blau a particulars sense cap requisit sanitari i els guardava en una cambra de congelació per a la seua posterior distribució i consum en restaurants asiàtics. També usava la cambra de congelació per a emmagatzemar productes que congelava ella mateixa sense els requisits per a la manipulació d’estos aliments i sense estar autoritzada.

 

Durant la inspecció també es van advertir dos caixes de peix, en concret, sorells, que després del mesurament reglamentari no arribaven a la talla mínima exigible per a la seua comercialització. Per estos fets, han sigut sancionats una Confraria de Pescadors d’expedició i els barcos pesquers que van efectuar el lliurament en llotja.

 

Tots estos productes (1.640 kg) han sigut declarats no aptes per al consum humà i s’ha disposat la seua destrucció per una empresa autoritzada com a subproductes d’origen animal no destinats a consum humà de categoria 2. 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Alicant tornarà a confiar en Espadero i Gómez per a les fogueres oficials de 2027

Les maquetes de Pedro Espadero i Sergio Gómez han sigut triades com a foguera oficial adulta i infantil dAlicant per a 2027, en la seua vintena i catorzena plantà davant lAjuntament.

Barrachina evita pronunciar-se sobre si un avís Es-Alert abans hauria salvat vides el 29-O

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, admet que no sap si un Es-Alert més prompte el 29 d’octubre de 2024 hauria evitat morts per la dana i remeta el debat als tècnics, en línia amb la defensa de Carlos Mazón en la causa oberta a Catarroja.

Un episodi de calor molt anòmal portarà temperatures de rècord en setembre

A partir de divendres, la Comunitat Valenciana viurà un episodi de calor molt anòmal per a setembre, amb màximes de fins a 34 graus en el litoral i nits de fort oratge de bochor.

Deu tortugues babaues nascudes a Almassora tornen a la mar després d’un any de cures

Deu tortugues babaues nascudes en 2025 a la platja de Benafelí, a Almassora, han sigut alliberades al Mediterrani després d’un any en el programa de conservació ‘Head Starting’. El projecte, impulsat per la Fundació Oceanogràfic i la Fundació Azul Marino, busca augmentar la supervivència d’esta espècie amenaçada.

Agost de 2026 bat tots els rècords de calor a la Comunitat Valenciana

Agost de 2026 ha sigut el més calorós registrat a la Comunitat Valenciana, amb una anomalia tèrmica de 2,1 graus i nits sufocants. Les pluges han sigut globalment normals, però molt irregulars i amb reventons que han deixat ratxes de vent de més de 100 km/h.

El Consell se suma a la petició de dimissió de Pedro Sánchez per la crisi de Ceuta

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha afirmat que el Govern valencià dona suport a la petició de dimissió de Pedro Sánchez per la crisi migratòria de Ceuta i ha exigit la convocatòria d’eleccions generals. També ha defensat les mobilitzacions multitudinàries en diverses ciutats i ha remarcat que la Comunitat Valenciana no ha rebut cap proposta per a l’acollida de menors no acompanyats.

Pérez Llorca insta la nova presidenta de l’AVL a reforçar el diàleg i el consens

Juanfran Pérez Llorca ha demanat a Maria Àngels Francés que la nova etapa de l’AVL es base en el diàleg, el rigor i el consens, i ella s’ha compromés a impulsar el valencià amb independència i objectivitat.

Bamba acosta als lectors valencians ‘La vida en la escritura’ d’Annie Dillard

'La vida en la escritura', clàssic contemporani sobre l'ofici d'escriure d'Annie Dillard, es publica per primera vegada a Espanya de la mà de l'editorial valenciana Bamba, que continua així el seu projecte de recuperació de l'autora.