Venen peix i marisc no apte per al consum humà en restaurants asiàtics valencians

En el marc de la vigilància de les activitats que pogueren afectar a la seguretat alimentària i després de setmanes d’investigacions i seguiments, la Guàrdia Civil a dut a terme l’operació ‘Carranc’, contra el tràfic il·legal d’espècies pesqueres com el carranc blau.

 

En este sentit, s’ha procedit a la inspecció d’un establiment dedicat a magatzem de productes alimentaris per a restaurants. Allà, s’ha trobat més d’una tona (1.036 kg) de carranc blau congelat i al voltant de 600 kg de peix i marisc també congelat. A més a més, hi havia un centre de cria que ha sigut desmantellat

 

Esta empresa comprava carranc blau a particulars sense cap requisit sanitari i els guardava en una cambra de congelació per a la seua posterior distribució i consum en restaurants asiàtics. També usava la cambra de congelació per a emmagatzemar productes que congelava ella mateixa sense els requisits per a la manipulació d’estos aliments i sense estar autoritzada.

 

Durant la inspecció també es van advertir dos caixes de peix, en concret, sorells, que després del mesurament reglamentari no arribaven a la talla mínima exigible per a la seua comercialització. Per estos fets, han sigut sancionats una Confraria de Pescadors d’expedició i els barcos pesquers que van efectuar el lliurament en llotja.

 

Tots estos productes (1.640 kg) han sigut declarats no aptes per al consum humà i s’ha disposat la seua destrucció per una empresa autoritzada com a subproductes d’origen animal no destinats a consum humà de categoria 2. 

 

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Un regidor de Vox a Montserrat dimitix després de ser denunciat per maltractaments i tindre una orde d’allunyament

El regidor de Vox a Montserrat, Carlos Martínez Salvador, ha entregat la seua acta després de fer-se pública una orde d'allunyament dictada per un jutjat per una denúncia de maltractaments de la seua parella, que ell nega.

Cel buidat i lleuger descens de les màximes a l’interior d’Alacant

La Comunitat Valenciana espera un dijous amb cel poc nuvolós o buidat, mínimes a l'alça i un lleuger descens de les màximes a l'interior d'Alacant, mentres que la resta a penes presentarà canvis.

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la jutgessa

El funcionari que va tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer davant un superior que va adjudicar una vivenda a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, en un cas que ha desfermat una forta tempesta política a Alacant.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.