Venen peix i marisc no apte per al consum humà en restaurants asiàtics valencians

En el marc de la vigilància de les activitats que pogueren afectar a la seguretat alimentària i després de setmanes d’investigacions i seguiments, la Guàrdia Civil a dut a terme l’operació ‘Carranc’, contra el tràfic il·legal d’espècies pesqueres com el carranc blau.

 

En este sentit, s’ha procedit a la inspecció d’un establiment dedicat a magatzem de productes alimentaris per a restaurants. Allà, s’ha trobat més d’una tona (1.036 kg) de carranc blau congelat i al voltant de 600 kg de peix i marisc també congelat. A més a més, hi havia un centre de cria que ha sigut desmantellat

 

Esta empresa comprava carranc blau a particulars sense cap requisit sanitari i els guardava en una cambra de congelació per a la seua posterior distribució i consum en restaurants asiàtics. També usava la cambra de congelació per a emmagatzemar productes que congelava ella mateixa sense els requisits per a la manipulació d’estos aliments i sense estar autoritzada.

 

Durant la inspecció també es van advertir dos caixes de peix, en concret, sorells, que després del mesurament reglamentari no arribaven a la talla mínima exigible per a la seua comercialització. Per estos fets, han sigut sancionats una Confraria de Pescadors d’expedició i els barcos pesquers que van efectuar el lliurament en llotja.

 

Tots estos productes (1.640 kg) han sigut declarats no aptes per al consum humà i s’ha disposat la seua destrucció per una empresa autoritzada com a subproductes d’origen animal no destinats a consum humà de categoria 2. 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.