Venen peix i marisc no apte per al consum humà en restaurants asiàtics valencians

En el marc de la vigilància de les activitats que pogueren afectar a la seguretat alimentària i després de setmanes d’investigacions i seguiments, la Guàrdia Civil a dut a terme l’operació ‘Carranc’, contra el tràfic il·legal d’espècies pesqueres com el carranc blau.

 

En este sentit, s’ha procedit a la inspecció d’un establiment dedicat a magatzem de productes alimentaris per a restaurants. Allà, s’ha trobat més d’una tona (1.036 kg) de carranc blau congelat i al voltant de 600 kg de peix i marisc també congelat. A més a més, hi havia un centre de cria que ha sigut desmantellat

 

Esta empresa comprava carranc blau a particulars sense cap requisit sanitari i els guardava en una cambra de congelació per a la seua posterior distribució i consum en restaurants asiàtics. També usava la cambra de congelació per a emmagatzemar productes que congelava ella mateixa sense els requisits per a la manipulació d’estos aliments i sense estar autoritzada.

 

Durant la inspecció també es van advertir dos caixes de peix, en concret, sorells, que després del mesurament reglamentari no arribaven a la talla mínima exigible per a la seua comercialització. Per estos fets, han sigut sancionats una Confraria de Pescadors d’expedició i els barcos pesquers que van efectuar el lliurament en llotja.

 

Tots estos productes (1.640 kg) han sigut declarats no aptes per al consum humà i s’ha disposat la seua destrucció per una empresa autoritzada com a subproductes d’origen animal no destinats a consum humà de categoria 2. 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Álvaro Rodríguez celebra la permanència de l’Elx a Girona

Un gol d'Álvaro Rodríguez a Girona certifica la permanència de l'Elx en LaLiga EA Sports. El davanter es mostra feliç, reivindica al club i dedica el punt al seu pare mort.

Sarabia celebra la permanència de l’Elx: un altre exitazo espectacular

Eder Sarabia celebra la permanència de l'Elx en LaLiga després de l'empat davant el Girona i destaca dos anys meravellosos de projecte, ascens i consolidació en Primera.

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.