Venen peix i marisc no apte per al consum humà en restaurants asiàtics valencians

En el marc de la vigilància de les activitats que pogueren afectar a la seguretat alimentària i després de setmanes d’investigacions i seguiments, la Guàrdia Civil a dut a terme l’operació ‘Carranc’, contra el tràfic il·legal d’espècies pesqueres com el carranc blau.

 

En este sentit, s’ha procedit a la inspecció d’un establiment dedicat a magatzem de productes alimentaris per a restaurants. Allà, s’ha trobat més d’una tona (1.036 kg) de carranc blau congelat i al voltant de 600 kg de peix i marisc també congelat. A més a més, hi havia un centre de cria que ha sigut desmantellat

 

Esta empresa comprava carranc blau a particulars sense cap requisit sanitari i els guardava en una cambra de congelació per a la seua posterior distribució i consum en restaurants asiàtics. També usava la cambra de congelació per a emmagatzemar productes que congelava ella mateixa sense els requisits per a la manipulació d’estos aliments i sense estar autoritzada.

 

Durant la inspecció també es van advertir dos caixes de peix, en concret, sorells, que després del mesurament reglamentari no arribaven a la talla mínima exigible per a la seua comercialització. Per estos fets, han sigut sancionats una Confraria de Pescadors d’expedició i els barcos pesquers que van efectuar el lliurament en llotja.

 

Tots estos productes (1.640 kg) han sigut declarats no aptes per al consum humà i s’ha disposat la seua destrucció per una empresa autoritzada com a subproductes d’origen animal no destinats a consum humà de categoria 2. 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.

Així serà el calendari escolar 2026-2027 a la Comunitat Valenciana

El curs 2026-2027 començarà el 9 de setembre en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i FP i acabarà el 18 de juny, amb 179 dies lectius i més flexibilitat per als ajuntaments.

València estrena 245 bombers nous i el major consorci provincial d’Espanya

El Consorci Provincial de Bombers de València ha incorporat 245 professionals nous i es convertix en el consorci provincial amb més efectius d’Espanya, després d’una inversió històrica de la Diputació.

Un informe interna de la Guàrdia Civil assenyala sobrecostos en obres gestionades per un tinent coronel a la Comunitat

Un informe del Servei d'Assumptes Interns de la Guàrdia Civil assenyala un tinent coronel de la Unitat de Gestió Econòmica a la Comunitat Valenciana per presumptes sobrecostos en obres adjudicades a empreses amb què hauria obtingut beneficis il·lícits des de fons públics.

Un informe interna de la Guàrdia Civil assenyala sobrecostos en obres d’un tinent coronel a la Comunitat Valenciana

Un informe del Servei d’Assumptes Interns de la Guàrdia Civil assenyala que un tinent coronel hauria adjudicat obres amb forts sobrecostos en casernes de la Comunitat Valenciana per a enriquir-se. També investiga un empresari que hauria facturat fins a un milió d’euros entre 2008 i 2022.

Morant reclama que Mazón siga expulsat del partit per la gestió de la dana amb 230 morts

La dirigent del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha demanat al president Juafran Pérez Llorca que expulse Carlos Mazón del partit i deixe de protegir-lo, perquè el considera responsable de les 230 morts durant la dana.

Mor un home de 54 anys atropellat a la CV-649 en el terme de Vallada

Un home de 54 anys ha mort atropellat este dijous migdia a la carretera CV-649, al terme municipal de Vallada, malgrat la ràpida actuació dels servicis sanitaris.