13.7 C
València
Dilluns, 8 desembre, 2025

Detinguts dos perillosos agressors sexuals de menors que havien compartit vídeos en la Deep Web

Agents de la Policia Nacional, amb la col·laboració d’EUROPOL, INTERPOL i la Policia de Queensland (Austràlia) han detingut a dos perillosos agressors sexuals de menors que havien compartit vídeos en la Deep Web. Un d’ells ha sigut arrestat a Sevilla per presumptament abusar sexualment del seu net de tretze mesos, gravar-lo i pujar-lo a Internet.

El segon va ser detingut a València com a presumpte responsable de l’abús sexual de dos xiquetes al llarg de deu anys, que fotografiava i gravava els abusos per a distribuir-lo en fòrums i missatgeria electrònica.

Errors característics d’un hispanoparlant

La primera operació es va iniciar després de detectar-se en la web fosca, una sèrie de fotografies d’una xiqueta d’uns dotze anys, preses probablement per la mateixa persona que les havia penjades, ja que es contava una història en anglés sobre el seu origen i s’atribuïa la seua creació.

Després d’iniciar les primeres perquisicions sobre l’usuari que havia distribuït tals arxius, els agents van trobar diferents publicacions que havia fet des d’almenys l’any 2014.

Així mateix, la seua manera d’escriure en anglés resultava defectuosa, per la qual cosa els investigadors van determinar que el tipus d’errors eren característics d’un hispanoparlant. D’aquest rastreig els agents també van trobar altres missatges publicats pel mateix usuari en els quals compartia pornografia infantil ja coneguda, a més de converses en espanyol. Les indagacions dels investigadors van aconseguir identificar a un possible sospitós, un individu resident a València que encaixava amb l’autor dels fets.

Amb tot això els agents van dur a terme el registre del seu habitatge en el qual van trobar abundants evidències de què es tractava de la persona investigada. També es va poder determinar la vertadera identitat de la víctima, una dona que en l’actualitat tenia 21 anys i que era germana d’una antiga parella sentimental. Segons el material audiovisual que guardava, els agents van poder conéixer que l’arrestat havia abusat sexualment d’aquesta dona des dels 12 fins als 18 anys i l’arxivava segons la seua edat i posteriorment havia realitzat enregistraments ocults de la víctima.

Davant la perillositat de l’investigat els agents van prolongar el registre en cerca de nous indicis fins que van trobar arxius d’una segona víctima, una xiqueta que havia sigut gravada des dels 6 fins als 10 anys que tenia en el moment de la intervenció policial. A més es va trobar una ingent quantitat de pornografia infantil que rebia a través de diferents programes que afavoreixen l’anonimat i que després tornava a enviar a tercers.

De resultes de la investigació el responsable va ser arrestat i acusat de dos delictes continuats d’abusos sexuals sobre menor d’edat, dos delictes continuats de producció de pornografia infantil, un delicte de distribució de pornografia infantil i un delicte de descobriment i revelació de secrets. En l’anàlisi posterior del material intervingut es va trobar que a més havia gravat a la seua parella, sense que aquesta ho sabera, mentre mantenien relacions sexuals i guardava els vídeos en el mateix lloc que la pornografia infantil.

Localitzat per un agent de la policia australiana

El segon cas va ser detectat per un agent de la policia australiana que va localitzar tres fotografies explícites d’un bebé. La persona que li les havia fetes arribar assegurava que era el seu net i que tenia facilitat per a accedir a ell. 

Aquest intercanvi va tindre lloc a través de sistemes de missatgeria instantània encriptats i que, a més, camuflen l’adreça IP a través de la Deep Web, per la qual cosa la seua identificació es va fer més difícil. El nom d’usuari que utilitzava aquesta persona, les errates comeses a l’hora de parlar en anglés i alguns elements de les fotografies, portaven a localitzar a aquest home a Espanya.

Una vegada que es va rebre la informació, amb la col·laboració d’EUROPOL, les perquisicions van mostrar indicis d’enviament de vídeos d’explotació sexual de bebés a través d’adreces IP situades a Polònia. Això es devia al fet que l’investigat usava estratègies per a camuflar la seua connexió a Internet i evitar la seua detecció.

Finalment els investigadors van permetre trobar dades reals que van servir per a situar-ho a Sevilla i establir una identitat, sent aquesta la d’un home de 58 anys. Amb tot això els agents es van desplaçar fins a aquesta ciutat, on van arrestar a l’home i van registrar el seu domicili en el qual es van trobar dos de les fotos que havia enviat, així com un sistema per a desviar l’adreça IP a tercers països.

A més es va localitzar una micro càmera que havia sigut destruïda, una arma de foc il·legal i dos magranes. Per tot això l’home va ser acusat com a presumpte responsable dels delictes d’abús sexual a menor d’edat, producció de pornografia infantil, descobriment i revelació de secrets, així com tinença il·lícita d’armes.

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.