7.7 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Pillen als dos autors de 22 robatoris en cases de localitats de la Vall d’Albaida

 

La Guàrdia Civil de la localitat de Xàtiva, capital de la comarca de la Costera (València), ha esclarit la comissió de 22 robatoris amb força en segones residències i 2 furts en interior de cotxes en les localitats de Quatretonda, l’Olleria, Benicolet, la Pobla del Duc, Albaida i Pinet, municipis de la comarca de la Vall d’Albaida (València).

 

Diferents agents de la Guàrdia Civil van iniciar una investigació per a esclarir robatoris ocorreguts en els mesos de gener i febrer d’este any en numeroses cases d’estes localitats. En el marc de l’operació ‘BARAKA 2’, els guàrdies civils van conseguir detindre a dos xics de 23 i 27 anys per delictes de robatori amb força i furt en interior de cotxes.

 

Els detinguts accedien a les cases, normalment segones residències a plena llum del dia i proveïts amb caputxes per a evitar ser reconeguts i, després de forçar les finestres de la vivenda, furtaven qualsevol material de valor.

 

Estes persones es desfeien de la mercaderia sostreta en empreses de reciclatge de localitats de la comarca de la Safor (València), de la mateixa manera com en la venda a particulars referent a les ferramentes. En esta operació s’ha comptat amb la col·laboració de la Policia Nacional de Gandia i la Policia Local de Llutxent. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat d’Ontinyent, capital de la comarca de la Vall d’Albaida (València).

 

La Vall d’Albaida

La Vall d’Albaida és una comarca històrica que ja apareixia al mapa de comarques d’Emili Beüt ‘Comarques naturals del Regne de València’ publicat l’any 1934, sense cap modificació en la seua delimitació comarcal excepte que el municipi de Bocairent s’incloïa en les Valls d’Alcoi, ja que està enclavat en la Valleta d’Agres i guarda una relació més intensa amb Alfafara i Agres i els pobles de la Vall de Biar. A banda del municipi de Bocairent també s’ha discutit històricament la inclusió de Fontanars dels Alforins a la comarca, perquè geogràficament presenta unes característiques naturals més pròximes a la Vall dels Alforins.

 

La Vall d’Albaida és una comarca valencianoparlant, amb capital en Ontinyent. Les comarques amb les que limita són: al nord amb la Costera, a l’est amb la Safor, al sud amb el Comtat i l’Alcoià i a l’oest amb l’Alt Vinalopó.

Últimes notícies

76-73: València Basket resistix el desplegament físic de l’Estrella Roja

València Basket va véncer 76-73 a Estrella Roja en un partit molt físic. La major rotació local i els robatoris en primera línia van decidir un final atapeït.

La xilena d’Hugo Duro decidix el derbi per al València

El València va véncer 1-0 al Llevant amb una xilena d'Hugo Duro en el 79 després d'un centre de Gayà. Ryan va sostindre als visitants i el VAR va anul·lar un gol previ.

Un home ha resultat ferit en una deflagració de gas per una estufa a Benicarló

Una possible acumulació de gas derivat d'una estufa ha provocat una deflagració en una vivenda de Benicarló que ha deixat ferit a un home de 71 anys. Les finestres han col·lapsat i han caigut sobre vehicles, sense incendi.

El Jutjat d’Alzira investiga la mort d’una xiqueta després d’un tractament dental

El Jutjat d'Instrucció 5 d'Alzira ha obert diligències per la defunció d'una xiqueta de 6 anys després d'un tractament dental. Una altra menor atesa en la mateixa clínica seguix en UCI.

Pérez Llorca defén que va ser una coincidència parlar amb Pradas i Mazón en plena DANA

El dirigent del PP valencià ha declarat com a testimoni que l'encreuament de crides amb Pradas i Mazón el dia de la DANA va ser casual i sense intermediacions.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental i una altra de 4 roman en l’UCI

Una menor de 6 anys ha mort hores després de ser atesa en una clínica d'Alzira; una altra de 4 va ser traslladada a l'UCI pediàtrica del Clínic de València. Sanitat ha obert un expedient i ha suspés cautelarment l'activitat del centre.

Ciutadans veu en el testimoniatge de Pérez Llorca la prova que Mazón sí que estava informat de la dana

Ciutadans sosté que la declaració de Juanfran Pérez Llorca davant el Jutjat de Catarroja demostra que Carlos Mazón coneixia la riuada del 29 d'octubre. La formació seguirà personada per a exigir transparència.

Vox avisa al PP: tibarà al màxim les negociacions i no tem repetir eleccions

Vox ha endurit la seua postura davant el PP i ha advertit que forçarà les negociacions per a imposar el seu programa, sense descartar repetir eleccions. Abascal ha confiat a tancar un acord a València que incloga infraestructures hidràuliques.