Pillen als dos autors de 22 robatoris en cases de localitats de la Vall d’Albaida

 

La Guàrdia Civil de la localitat de Xàtiva, capital de la comarca de la Costera (València), ha esclarit la comissió de 22 robatoris amb força en segones residències i 2 furts en interior de cotxes en les localitats de Quatretonda, l’Olleria, Benicolet, la Pobla del Duc, Albaida i Pinet, municipis de la comarca de la Vall d’Albaida (València).

 

Diferents agents de la Guàrdia Civil van iniciar una investigació per a esclarir robatoris ocorreguts en els mesos de gener i febrer d’este any en numeroses cases d’estes localitats. En el marc de l’operació ‘BARAKA 2’, els guàrdies civils van conseguir detindre a dos xics de 23 i 27 anys per delictes de robatori amb força i furt en interior de cotxes.

 

Els detinguts accedien a les cases, normalment segones residències a plena llum del dia i proveïts amb caputxes per a evitar ser reconeguts i, després de forçar les finestres de la vivenda, furtaven qualsevol material de valor.

 

Estes persones es desfeien de la mercaderia sostreta en empreses de reciclatge de localitats de la comarca de la Safor (València), de la mateixa manera com en la venda a particulars referent a les ferramentes. En esta operació s’ha comptat amb la col·laboració de la Policia Nacional de Gandia i la Policia Local de Llutxent. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat d’Ontinyent, capital de la comarca de la Vall d’Albaida (València).

 

La Vall d’Albaida

La Vall d’Albaida és una comarca històrica que ja apareixia al mapa de comarques d’Emili Beüt ‘Comarques naturals del Regne de València’ publicat l’any 1934, sense cap modificació en la seua delimitació comarcal excepte que el municipi de Bocairent s’incloïa en les Valls d’Alcoi, ja que està enclavat en la Valleta d’Agres i guarda una relació més intensa amb Alfafara i Agres i els pobles de la Vall de Biar. A banda del municipi de Bocairent també s’ha discutit històricament la inclusió de Fontanars dels Alforins a la comarca, perquè geogràficament presenta unes característiques naturals més pròximes a la Vall dels Alforins.

 

La Vall d’Albaida és una comarca valencianoparlant, amb capital en Ontinyent. Les comarques amb les que limita són: al nord amb la Costera, a l’est amb la Safor, al sud amb el Comtat i l’Alcoià i a l’oest amb l’Alt Vinalopó.

Últimes notícies

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.

Més de 2.700 jóvens ja tenen aval de la Generalitat per a comprar la seua primera vivenda

La Generalitat ha avalat 2.718 jóvens de la Comunitat Valenciana en set mesos de 2026 per a comprar 1.812 vivendes, amb més de 39 milions en garanties i finançament de fins al 100 % del preu.

Un cuidador investiga per estafar un matrimoni destapa un laboratori de drogues a Elx

La investigació a un cuidador acusat d’estafar més de 50.000 euros a un matrimoni major estranger en una pedania d’Elx ha permés descobrir un laboratori clandestí de drogues sintètiques en un garatge. Tres hòmens han sigut detinguts i el complex ha quedat desmantellat abans d’entrar en funcionament.

Luís Castro marca el full de ruta del Levante: equip aguerrit i sense por

Luís Castro definix abans de l’inici de LaLiga un Levante aguerrit, amb identitat guanyadora, confiança en la cantera i orgull pel traspàs de Carlos Espí al Real Madrid.

Avís taronja dilluns per aiguats de fins a 40 l/m² a Castelló i València

Aemet ha activat per a dilluns a la vesprada l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m² i tempestes fortes a l’interior de Castelló i València i al litoral sud valencià. Hui es mantenen avisos grocs per calor, tempestes i fenòmens costaners en diversos punts de la Comunitat Valenciana.

Nova nit tòrrida al litoral valencià amb fins a 28,4 ºC a Tabarca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb mínimes de fins a 28,4 graus a Tabarca i 27,8 a Santa Pola, i alerta groga per calor i fenòmens costaners.