Pillen als dos autors de 22 robatoris en cases de localitats de la Vall d’Albaida

 

La Guàrdia Civil de la localitat de Xàtiva, capital de la comarca de la Costera (València), ha esclarit la comissió de 22 robatoris amb força en segones residències i 2 furts en interior de cotxes en les localitats de Quatretonda, l’Olleria, Benicolet, la Pobla del Duc, Albaida i Pinet, municipis de la comarca de la Vall d’Albaida (València).

 

Diferents agents de la Guàrdia Civil van iniciar una investigació per a esclarir robatoris ocorreguts en els mesos de gener i febrer d’este any en numeroses cases d’estes localitats. En el marc de l’operació ‘BARAKA 2’, els guàrdies civils van conseguir detindre a dos xics de 23 i 27 anys per delictes de robatori amb força i furt en interior de cotxes.

 

Els detinguts accedien a les cases, normalment segones residències a plena llum del dia i proveïts amb caputxes per a evitar ser reconeguts i, després de forçar les finestres de la vivenda, furtaven qualsevol material de valor.

 

Estes persones es desfeien de la mercaderia sostreta en empreses de reciclatge de localitats de la comarca de la Safor (València), de la mateixa manera com en la venda a particulars referent a les ferramentes. En esta operació s’ha comptat amb la col·laboració de la Policia Nacional de Gandia i la Policia Local de Llutxent. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat d’Ontinyent, capital de la comarca de la Vall d’Albaida (València).

 

La Vall d’Albaida

La Vall d’Albaida és una comarca històrica que ja apareixia al mapa de comarques d’Emili Beüt ‘Comarques naturals del Regne de València’ publicat l’any 1934, sense cap modificació en la seua delimitació comarcal excepte que el municipi de Bocairent s’incloïa en les Valls d’Alcoi, ja que està enclavat en la Valleta d’Agres i guarda una relació més intensa amb Alfafara i Agres i els pobles de la Vall de Biar. A banda del municipi de Bocairent també s’ha discutit històricament la inclusió de Fontanars dels Alforins a la comarca, perquè geogràficament presenta unes característiques naturals més pròximes a la Vall dels Alforins.

 

La Vall d’Albaida és una comarca valencianoparlant, amb capital en Ontinyent. Les comarques amb les que limita són: al nord amb la Costera, a l’est amb la Safor, al sud amb el Comtat i l’Alcoià i a l’oest amb l’Alt Vinalopó.

Últimes notícies

Dissabte amb ratxes de vent molt forts a Castelló i risc de pluges en el nord d’Alacant

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte marcat per ratxes de vent molt forts del nord-oest a Castelló i l'interior nord de València, amb possibilitat de pluges febles en el litoral nord d'Alacant.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.