13.7 C
València
Dilluns, 17 novembre, 2025

Pillen als dos autors de 22 robatoris en cases de localitats de la Vall d’Albaida

 

La Guàrdia Civil de la localitat de Xàtiva, capital de la comarca de la Costera (València), ha esclarit la comissió de 22 robatoris amb força en segones residències i 2 furts en interior de cotxes en les localitats de Quatretonda, l’Olleria, Benicolet, la Pobla del Duc, Albaida i Pinet, municipis de la comarca de la Vall d’Albaida (València).

 

Diferents agents de la Guàrdia Civil van iniciar una investigació per a esclarir robatoris ocorreguts en els mesos de gener i febrer d’este any en numeroses cases d’estes localitats. En el marc de l’operació ‘BARAKA 2’, els guàrdies civils van conseguir detindre a dos xics de 23 i 27 anys per delictes de robatori amb força i furt en interior de cotxes.

 

Els detinguts accedien a les cases, normalment segones residències a plena llum del dia i proveïts amb caputxes per a evitar ser reconeguts i, després de forçar les finestres de la vivenda, furtaven qualsevol material de valor.

 

Estes persones es desfeien de la mercaderia sostreta en empreses de reciclatge de localitats de la comarca de la Safor (València), de la mateixa manera com en la venda a particulars referent a les ferramentes. En esta operació s’ha comptat amb la col·laboració de la Policia Nacional de Gandia i la Policia Local de Llutxent. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat d’Ontinyent, capital de la comarca de la Vall d’Albaida (València).

 

La Vall d’Albaida

La Vall d’Albaida és una comarca històrica que ja apareixia al mapa de comarques d’Emili Beüt ‘Comarques naturals del Regne de València’ publicat l’any 1934, sense cap modificació en la seua delimitació comarcal excepte que el municipi de Bocairent s’incloïa en les Valls d’Alcoi, ja que està enclavat en la Valleta d’Agres i guarda una relació més intensa amb Alfafara i Agres i els pobles de la Vall de Biar. A banda del municipi de Bocairent també s’ha discutit històricament la inclusió de Fontanars dels Alforins a la comarca, perquè geogràficament presenta unes característiques naturals més pròximes a la Vall dels Alforins.

 

La Vall d’Albaida és una comarca valencianoparlant, amb capital en Ontinyent. Les comarques amb les que limita són: al nord amb la Costera, a l’est amb la Safor, al sud amb el Comtat i l’Alcoià i a l’oest amb l’Alt Vinalopó.

Últimes notícies

Sara Sorribes torna amb una sòlida victòria després de set mesos d’aturada

La castellonenca va tornar amb un 6-2 i 6-3 davant Gabriela Ce en el WTA 125 de Pujol després d'una aturada de més de set mesos per salut mental. Jugarà octaus el dimecres.

Tempestes de curta duració deixen 11,6 l/m² en una hora a Vilamarxant (València)

La Comunitat Valenciana registra tempestes breus i intenses amb abundant aparell elèctric i moviment de nord a sud. Vilamarxant suma 11,6 l/m² en una hora

Merino retrau al Govern reduir el CPFF a un instrument al seu servici

Ruth Merino ha criticat que el CPFF s'haja centrat en objectius d'estabilitat i no en la reforma del sistema de finançament. Ha exigit un fons transitori i claredat sobre el extraFLA per a evitar que la Comunitat Valenciana seguisca en desavantatge.

Mazón lamenta després de la seua compareixença en el Congrés: ‘M’hauria agradat poder parlar més i millor’

El president en funcions ha assenyalat que li hauria agradat parlar més i millor després de quasi quatre hores de preguntes en la comissió que investiga la DANA. Ha defés que va actuar amb la informació disponible i ha acusat la Confederació Hidrològica del Xúquer d'avisar tard.

València Basket celebrarà la seua junta d’accionistes en el Roig Arena l’11 de desembre

El club va convocar la junta per a l'11 de desembre en el Roig Arena, on presentarà els comptes d'un exercici marcat pel trasllat. En l'orde del dia figura la ratificació de contractes amb Licampa 1617.

El València presentarà un pressupost de 102,17 milions i no preveu ni beneficis ni pèrdues

El club presentarà el 17 de desembre un pressupost de 102,17 milions per a 2025-26 que preveu equilibri. El deute augmenta i cau l'ingrés per TV.

Morant acusa a Mazón de no prendre’s de debò la dana i qüestiona la renúncia a l’escorta

Diana Morant ha acusat a Carlos Mazón de no prendre's de debò la dana en renunciar a l'escorta i desconnectar-se. Sumar i PSOE han demanat responsabilitats.

La jutgessa de la DANA a València incorpora gravacions del Cecopi i cita a la directora general de la Secretaria del Gabinet del President

La investigació sobre la gestió de la DANA a València incorpora les gravacions del 29 d'octubre en el Cecopi i cita com a testimoni a Pilar Montes. La jutgessa emet sis actuacions, desestima recursos i demana dades sobre dos defuncions per a decidir si són víctimes.