Pillen als dos autors de 22 robatoris en cases de localitats de la Vall d’Albaida

 

La Guàrdia Civil de la localitat de Xàtiva, capital de la comarca de la Costera (València), ha esclarit la comissió de 22 robatoris amb força en segones residències i 2 furts en interior de cotxes en les localitats de Quatretonda, l’Olleria, Benicolet, la Pobla del Duc, Albaida i Pinet, municipis de la comarca de la Vall d’Albaida (València).

 

Diferents agents de la Guàrdia Civil van iniciar una investigació per a esclarir robatoris ocorreguts en els mesos de gener i febrer d’este any en numeroses cases d’estes localitats. En el marc de l’operació ‘BARAKA 2’, els guàrdies civils van conseguir detindre a dos xics de 23 i 27 anys per delictes de robatori amb força i furt en interior de cotxes.

 

Els detinguts accedien a les cases, normalment segones residències a plena llum del dia i proveïts amb caputxes per a evitar ser reconeguts i, després de forçar les finestres de la vivenda, furtaven qualsevol material de valor.

 

Estes persones es desfeien de la mercaderia sostreta en empreses de reciclatge de localitats de la comarca de la Safor (València), de la mateixa manera com en la venda a particulars referent a les ferramentes. En esta operació s’ha comptat amb la col·laboració de la Policia Nacional de Gandia i la Policia Local de Llutxent. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat d’Ontinyent, capital de la comarca de la Vall d’Albaida (València).

 

La Vall d’Albaida

La Vall d’Albaida és una comarca històrica que ja apareixia al mapa de comarques d’Emili Beüt ‘Comarques naturals del Regne de València’ publicat l’any 1934, sense cap modificació en la seua delimitació comarcal excepte que el municipi de Bocairent s’incloïa en les Valls d’Alcoi, ja que està enclavat en la Valleta d’Agres i guarda una relació més intensa amb Alfafara i Agres i els pobles de la Vall de Biar. A banda del municipi de Bocairent també s’ha discutit històricament la inclusió de Fontanars dels Alforins a la comarca, perquè geogràficament presenta unes característiques naturals més pròximes a la Vall dels Alforins.

 

La Vall d’Albaida és una comarca valencianoparlant, amb capital en Ontinyent. Les comarques amb les que limita són: al nord amb la Costera, a l’est amb la Safor, al sud amb el Comtat i l’Alcoià i a l’oest amb l’Alt Vinalopó.

Últimes notícies

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.