Tres detinguts per pintar més de mil grafitis en Sant Vicent del Raspeig

 

Agents de la Policia Local de Sant Vicent del Raspeig, en l’Alacantí (Alacant), ha detingut a tres xics als que se’ls atribuix la realització de més d’un miler de grafitis en la localitat, com a presumptes integrants d’un grup autodenominat ‘La vertadera escola‘, que opera des de fa temps en el municipi i en altres parts de la província.

 

La identificació d’estes tres persones ha sigut possible a través del Servici d’Investigació de Grafitis (SIG), a través de la pericial cal·ligràfica i gràcies a la coordinació policial, ja que el radi d’actuació era molt ampli.

 

Al grup, que ha quedat desmantellat, se li atribuix l’autoria de pintades fetes per tot el recorregut de la N-332, Alacant-Xàbia, A-7 i AP-7, Alacant-Benidorm i A-31 Alacant-Almansa, i en les seues poblacions adjacents. De totes les firmes citades faltava per identificar a un d’ells, a qui podria considerar-se el presumpte autor de més de 50 grafitis en Sant Vicent.

 

La investigació seguix oberta

Segons les perquisicions, els ara detinguts presumptament actuaven tant individualment com en grup des de 2010. La investigació seguix oberta per part del recent Servici d’Investigació i Anàlisi de Grafitis de la Policia Local de Sant Vicent del Raspeig, ja que no es descarta que continuen firmant les seues obres.

El regidor de Seguretat, José Manuel Ferrándiz, ha felicitat als agents per la seua actuació ja que esta classe d’investigacions «requerixen de temps per a poder trobar als presumptament culpables de delicte». L’edil, també ha sol·licitat a la ciutadania la seua col·laboració «en cas de detectar possibles pintades visibles des de les zones públiques, com ara pintades en façanes d’edificis, entre altres, i que puguen suposar actes de vandalisme».

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.