Tres detinguts per pintar més de mil grafitis en Sant Vicent del Raspeig

 

Agents de la Policia Local de Sant Vicent del Raspeig, en l’Alacantí (Alacant), ha detingut a tres xics als que se’ls atribuix la realització de més d’un miler de grafitis en la localitat, com a presumptes integrants d’un grup autodenominat ‘La vertadera escola‘, que opera des de fa temps en el municipi i en altres parts de la província.

 

La identificació d’estes tres persones ha sigut possible a través del Servici d’Investigació de Grafitis (SIG), a través de la pericial cal·ligràfica i gràcies a la coordinació policial, ja que el radi d’actuació era molt ampli.

 

Al grup, que ha quedat desmantellat, se li atribuix l’autoria de pintades fetes per tot el recorregut de la N-332, Alacant-Xàbia, A-7 i AP-7, Alacant-Benidorm i A-31 Alacant-Almansa, i en les seues poblacions adjacents. De totes les firmes citades faltava per identificar a un d’ells, a qui podria considerar-se el presumpte autor de més de 50 grafitis en Sant Vicent.

 

La investigació seguix oberta

Segons les perquisicions, els ara detinguts presumptament actuaven tant individualment com en grup des de 2010. La investigació seguix oberta per part del recent Servici d’Investigació i Anàlisi de Grafitis de la Policia Local de Sant Vicent del Raspeig, ja que no es descarta que continuen firmant les seues obres.

El regidor de Seguretat, José Manuel Ferrándiz, ha felicitat als agents per la seua actuació ja que esta classe d’investigacions «requerixen de temps per a poder trobar als presumptament culpables de delicte». L’edil, també ha sol·licitat a la ciutadania la seua col·laboració «en cas de detectar possibles pintades visibles des de les zones públiques, com ara pintades en façanes d’edificis, entre altres, i que puguen suposar actes de vandalisme».

Últimes notícies

El Tribunal Suprem manté els quasi 8 anys de presó per a Marcos Benavent, el conegut ‘yonqui del dinero’

El Tribunal Suprem ha confirmat la condemna de set anys i 10 mesos de presó per a l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent en el primer juí del cas Imelsa, i només li ha reduït una part de les costes. També ha ajustat la pena a l’empresari José Antonio Toledo.

Acord per a la jubilació parcial del professorat en la concertada valenciana

Educació i els sindicats de l’ensenyament concertat han tancat un preacord per implantar la jubilació parcial del professorat a la Comunitat Valenciana, amb relleu generacional i finançament públic de les cotitzacions.

El Festival de Curtmetratges Helena Cortesina duplica participants en la cinquena edició

El Festival de Curtmetratges Helena Cortesina, que se celebra a l'Arniches d'Alacant de l'1 al 4 de juliol, ha rebut 768 projectes, el doble que l'any passat, amb 35 produccions de creadors de la província.

La jutgessa de la dana crida a declarar el responsable autonòmic d’atenció a les víctimes

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana ha citat com a testimoni l’aleshores director general d’Atenció a les Víctimes i Accés a la Justícia, Francisco Javier Soler Flores, i ha fixat noves declaracions per a setembre.

Docents denuncien a STEPV retallades errònies en la nòmina després de la vaga

El sindicat STEPV ha rebut queixes de professorat de la pública per descomptes excessius en la nòmina de juny després de la vaga indefinida entre l’11 de maig i l’11 de juny.

Dones venezolanES arrepleguen material sanitari a Alacant per a La Guaira després del terratrémol

Lassociació AMASVE ha iniciat una campanya durgent a Alacant per arreplegar material sanitari i medicaments que viatjaran dilluns a La Guaira, zona zero del doble terratrémol a Veneçuela. La presidenta, Míriam Álvarez, viatjarà personalment amb els subministraments mentres busca un dels seus fills, desaparegut a la ciutat veneçolana.

Infraestructures educatives: data clau per a la negociació entre Educació i sindicats

Educació i sindicats de docents es reuniran dimarts 30 de juny per a negociar el bloc d Infraestructures Educatives i el decret de jornada i horari del professorat no universitari, amb diversos plans d inversió sobre la taula.

Mig milió d’euros i equip de rescat valencià per a ajudar Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha destinat 500.000 euros a ajuda humanitària urgent per a Veneçuela i ha activat un equip especialitzat de bombers i gossos de rescat per a sumar-se al dispositiu de resposta després dels terratrémols de Caracas i La Guaira.