Tres detinguts per pintar més de mil grafitis en Sant Vicent del Raspeig

 

Agents de la Policia Local de Sant Vicent del Raspeig, en l’Alacantí (Alacant), ha detingut a tres xics als que se’ls atribuix la realització de més d’un miler de grafitis en la localitat, com a presumptes integrants d’un grup autodenominat ‘La vertadera escola‘, que opera des de fa temps en el municipi i en altres parts de la província.

 

La identificació d’estes tres persones ha sigut possible a través del Servici d’Investigació de Grafitis (SIG), a través de la pericial cal·ligràfica i gràcies a la coordinació policial, ja que el radi d’actuació era molt ampli.

 

Al grup, que ha quedat desmantellat, se li atribuix l’autoria de pintades fetes per tot el recorregut de la N-332, Alacant-Xàbia, A-7 i AP-7, Alacant-Benidorm i A-31 Alacant-Almansa, i en les seues poblacions adjacents. De totes les firmes citades faltava per identificar a un d’ells, a qui podria considerar-se el presumpte autor de més de 50 grafitis en Sant Vicent.

 

La investigació seguix oberta

Segons les perquisicions, els ara detinguts presumptament actuaven tant individualment com en grup des de 2010. La investigació seguix oberta per part del recent Servici d’Investigació i Anàlisi de Grafitis de la Policia Local de Sant Vicent del Raspeig, ja que no es descarta que continuen firmant les seues obres.

El regidor de Seguretat, José Manuel Ferrándiz, ha felicitat als agents per la seua actuació ja que esta classe d’investigacions «requerixen de temps per a poder trobar als presumptament culpables de delicte». L’edil, també ha sol·licitat a la ciutadania la seua col·laboració «en cas de detectar possibles pintades visibles des de les zones públiques, com ara pintades en façanes d’edificis, entre altres, i que puguen suposar actes de vandalisme».

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.