Tres detinguts per pintar més de mil grafitis en Sant Vicent del Raspeig

 

Agents de la Policia Local de Sant Vicent del Raspeig, en l’Alacantí (Alacant), ha detingut a tres xics als que se’ls atribuix la realització de més d’un miler de grafitis en la localitat, com a presumptes integrants d’un grup autodenominat ‘La vertadera escola‘, que opera des de fa temps en el municipi i en altres parts de la província.

 

La identificació d’estes tres persones ha sigut possible a través del Servici d’Investigació de Grafitis (SIG), a través de la pericial cal·ligràfica i gràcies a la coordinació policial, ja que el radi d’actuació era molt ampli.

 

Al grup, que ha quedat desmantellat, se li atribuix l’autoria de pintades fetes per tot el recorregut de la N-332, Alacant-Xàbia, A-7 i AP-7, Alacant-Benidorm i A-31 Alacant-Almansa, i en les seues poblacions adjacents. De totes les firmes citades faltava per identificar a un d’ells, a qui podria considerar-se el presumpte autor de més de 50 grafitis en Sant Vicent.

 

La investigació seguix oberta

Segons les perquisicions, els ara detinguts presumptament actuaven tant individualment com en grup des de 2010. La investigació seguix oberta per part del recent Servici d’Investigació i Anàlisi de Grafitis de la Policia Local de Sant Vicent del Raspeig, ja que no es descarta que continuen firmant les seues obres.

El regidor de Seguretat, José Manuel Ferrándiz, ha felicitat als agents per la seua actuació ja que esta classe d’investigacions «requerixen de temps per a poder trobar als presumptament culpables de delicte». L’edil, també ha sol·licitat a la ciutadania la seua col·laboració «en cas de detectar possibles pintades visibles des de les zones públiques, com ara pintades en façanes d’edificis, entre altres, i que puguen suposar actes de vandalisme».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.

Reintroduïxen 20 exemplars de rosseta en la Marjal del Moro per a impulsar la seua recuperació

La Generalitat ha alliberat 20 rossetes en la Marjal del Moro (Sagunt) per a reforçar la recuperació de l'espècie, la més amenaçada d'Europa, dins del programa Life.