Desmantellen una plantació de marihuana en una partida rural de Xixona

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Xixona, en la comarca de l’Alacantí (Alacant), a dos persones per ser els presumptes autors d’un delicte contra la salut pública, per cultiu i tràfic de drogues. Els dos detinguts ja han ingressat en la presó, a l’espera de juí.

 

La investigació es va iniciar per una informació aportada per agents de Policia Local de Xixona, en tindre coneixement de l’existència d’una possible plantació de marihuana situada en una casa del paratge de Nutxes.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Després de fer algunes gestions d’esbrinament, la Guàrdia Civil de Xixona ha identificat a les dos persones relacionades amb la casa investigada, tractant-se de dos lituans, de 37 i 42 anys d’edat.

 

S’han intervingut 200 plantes de marihuana

Els agents han sol·licitat autorització judicial per a fer l’entrada i registre del domicili intervenint, el passat 6 de juliol, un total de 200 plantes de marihuana distribuïdes, tant per dins de la casa com pel pati exterior, i 8 quilos de fulla seca, 11 quilos de marihuana preparada per a vendre, una gran varietat de productes químics per a la fertilització de les plantes i altres efectes per a la manipulació i envasament de la droga, com a envasadores al buit, mascaretes antigàs amb filtre i una bàscula de precisió.

 

També s’ha intervingut alguns telèfons mòbils, un ordinador portàtil, una càmera de vigilància, dos cotxes, una motocicleta i uns 2.900 euros en efectiu.

 

Els dos detinguts ja han sigut posats a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 dels de Sant Vicent del Raspeig, en la mateixa comarca, que ha decretat l’ingrés en la presó provisional, a l’espera de juí.

Últimes notícies

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.

Alicia Giménez Bartlett amenaça en enviar Petra Delicado al convent si es repetix

Alicia Giménez Bartlett presenta la novel·la Bajo el cielo infernal, un nou cas de Petra Delicado marcat per la seua viudetat i una trama complexa al barri de la Mina.

Nits tropicals i pujada de temperatures en la Península i Balears este dijous

El dijous farà temps estable amb un ascens general de temperatures en la Península i Balears, nits tropicals en la Mediterrània i mitat sud i vent de llevant fort en l’estret de Gibraltar.

Detinguda una parella a València per un presumpte homicidi d’un bebé a Tarragona

La Policia Nacional ha detingut a l’Estació del Nord de València una parella reclamada per un jutjat de Tarragona per un presumpte delicte d’homicidi relacionat amb la mort del seu bebé.

La DOP Uva de Taula del Vinalopó inicia la campanya 2026 amb el primer ram tallat a Agost

La DOP Uva de Taula Embossada del Vinalopó ha encetat a Agost la campanya 2026 amb el tall simbòlic del primer ram i una nova etiqueta identificativa, en un acte amb presència de la Generalitat i la Diputació d'Alacant.

Un centenar de veïns de l’Eliana es mobilitzen en suport al poble ceutí

Al voltant d’un centenar de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de l’Eliana per donar suport al poble ceutí i reclamar col·laboració institucional. Càrrecs municipals han criticat la convocatòria de la FEMP i han demanat baixar la tensió a Ceuta.

Compromís acusa Catalá de mentir sobre la gestió de l’incendi d’El Saler

Compromís assegura que María José Catalá ha construït un relat interessat sobre l’incendi d’El Saler i li retreu manca d’inversions i contradiccions en poda, canons d’aigua i retardant antiincendis.