Desmantellen una plantació de marihuana en una partida rural de Xixona

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Xixona, en la comarca de l’Alacantí (Alacant), a dos persones per ser els presumptes autors d’un delicte contra la salut pública, per cultiu i tràfic de drogues. Els dos detinguts ja han ingressat en la presó, a l’espera de juí.

 

La investigació es va iniciar per una informació aportada per agents de Policia Local de Xixona, en tindre coneixement de l’existència d’una possible plantació de marihuana situada en una casa del paratge de Nutxes.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Després de fer algunes gestions d’esbrinament, la Guàrdia Civil de Xixona ha identificat a les dos persones relacionades amb la casa investigada, tractant-se de dos lituans, de 37 i 42 anys d’edat.

 

S’han intervingut 200 plantes de marihuana

Els agents han sol·licitat autorització judicial per a fer l’entrada i registre del domicili intervenint, el passat 6 de juliol, un total de 200 plantes de marihuana distribuïdes, tant per dins de la casa com pel pati exterior, i 8 quilos de fulla seca, 11 quilos de marihuana preparada per a vendre, una gran varietat de productes químics per a la fertilització de les plantes i altres efectes per a la manipulació i envasament de la droga, com a envasadores al buit, mascaretes antigàs amb filtre i una bàscula de precisió.

 

També s’ha intervingut alguns telèfons mòbils, un ordinador portàtil, una càmera de vigilància, dos cotxes, una motocicleta i uns 2.900 euros en efectiu.

 

Els dos detinguts ja han sigut posats a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 dels de Sant Vicent del Raspeig, en la mateixa comarca, que ha decretat l’ingrés en la presó provisional, a l’espera de juí.

Últimes notícies

El PSPV portarà al Suprem els nous missatges entre Mazón i Catalá per reforçar la querella

El PSPV-PSOE ha anunciat que sumarà als escrits presentats davant el Tribunal Suprem els nous missatges entre Carlos Mazón i María José Catalá per reforçar la querella per fals testimoni. Els socialistes consideren que les converses desmunten la versió que Mazón va donar al Congrés sobre quan va saber que hi havia víctimes mortals.

Guido Rodríguez vol acomiadar Mestalla ‘com es mereix’ en la seua última temporada

Guido Rodríguez ha remarcat que el vestidor i l’afició han d’estar ‘més units que mai’ per a acomiadar Mestalla com es mereix abans del trasllat al Nou Mestalla, i ha explicat per què ha decidit continuar al València fins a 2028.

Onze detinguts a Torrevieja per dos laboratoris clandestins de ‘tusi’ destinats a l’oci nocturn

La Guàrdia Civil ha desarticulat a Torrevieja una organització que elaborava i venia ‘tusi’, amb dos laboratoris clandestins i onze persones detingudes, principalment vinculades a l’oci nocturn del municipi.

La Fe supera en mig any totes les donacions renals de viu de 2024 i s’acosta al rècord

L’Hospital La Fe ha realitzat deu trasplantaments renals de donant viu en el primer semestre de 2026, més que en tot 2024 i prop del rècord de 2025, gràcies a l’optimització del procés quirúrgic i de seguiment.

Jutgen tres persones per portar una patera amb migrants fins a la costa d’Oriola

L’Audiència Provincial d’Alacant jutja dos hòmens i una dona acusats d’haver traslladat en patera quatre migrants des d’Algèria fins a la costa d’Oriola, entre ells una menor, en un viatge que la fiscalia considera perillós.

Detingut a Elx un hostaler que pagava a persones vulnerables perquè furtaren llaunes gourmet

Un hostaler d’Elx ha sigut detingut per presumptament pagar a persones vulnerables perquè furtaren llaunes gourmet de supermercats, que després servia al seu bar sense garanties sanitàries.

Els voluntaris emocionals, clau per a les dones amb càncer de mama i ginecològic

Juanfran Pérez Llorca destaca a Benidorm el paper del voluntariat emocional per acompanyar dones amb càncer de mama i ginecològic i recorda la inversió de més de 23 milions en prevenció.

Rècord de rorquals davant la Marina Alta: 127 exemplars entre maig i juliol

Un equip de la UPV ha detectat 127 rorquals davant la Marina Alta entre el 25 de maig i el 6 de juliol, amb més fotoidentificacions i cries que mai en una campanya clau per a la conservació de l’espècie al Mediterrani.