13.5 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Desmantellen una plantació de marihuana en una partida rural de Xixona

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Xixona, en la comarca de l’Alacantí (Alacant), a dos persones per ser els presumptes autors d’un delicte contra la salut pública, per cultiu i tràfic de drogues. Els dos detinguts ja han ingressat en la presó, a l’espera de juí.

 

La investigació es va iniciar per una informació aportada per agents de Policia Local de Xixona, en tindre coneixement de l’existència d’una possible plantació de marihuana situada en una casa del paratge de Nutxes.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Després de fer algunes gestions d’esbrinament, la Guàrdia Civil de Xixona ha identificat a les dos persones relacionades amb la casa investigada, tractant-se de dos lituans, de 37 i 42 anys d’edat.

 

S’han intervingut 200 plantes de marihuana

Els agents han sol·licitat autorització judicial per a fer l’entrada i registre del domicili intervenint, el passat 6 de juliol, un total de 200 plantes de marihuana distribuïdes, tant per dins de la casa com pel pati exterior, i 8 quilos de fulla seca, 11 quilos de marihuana preparada per a vendre, una gran varietat de productes químics per a la fertilització de les plantes i altres efectes per a la manipulació i envasament de la droga, com a envasadores al buit, mascaretes antigàs amb filtre i una bàscula de precisió.

 

També s’ha intervingut alguns telèfons mòbils, un ordinador portàtil, una càmera de vigilància, dos cotxes, una motocicleta i uns 2.900 euros en efectiu.

 

Els dos detinguts ja han sigut posats a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 dels de Sant Vicent del Raspeig, en la mateixa comarca, que ha decretat l’ingrés en la presó provisional, a l’espera de juí.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.