8.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Desmantellen dos plantacions de marihuana en la Nucia i Altea la Vella

 

Agents de la Policia Nacional de la Comissaria de Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant) han detingut a dos persones en diferents operacions contra el cultiu i la venda de marihuana i han desmantellat dos plantacions d’esta substància en les localitats alacantines d’Altea la Vella i la Nucia, en la mateixa comarca.

 

En una de les intervencions, els agents del Grup I de la Policia Judicial de la Comissaria de Benidorm van ser alertats per l’empresa elèctrica sobre la manipulació del subministrament elèctric d’una casa. Les primeres sospites es van confirmar amb les informacions recaptades dels veïns de la zona, que avisaven d’una contínua pudor a marihuana en els voltants de la casa, que estava situada en una zona residencial de la localitat.

 

Es va desenvolupar un dispositiu de vigilància discreta en la zona i els agents van comprovar que les persianes de la casa es trobaven sempre tancades, es percebia el soroll constant d’extractors en funcionament d’un sistema de ventilació i multitud de productes, abonaments i fertilitzants, dels usats per al creixement i floració d’una plantació amuntegats en l’entrada.

 

Un d’ells va escapar

Els policies van conseguir identificar plenament a la parella habitant de la casa, de nacionalitat anglesa, i van fer un dispositiu policial especial que en el que es va detindre a la principal responsable del cultiu. Un home va conseguir escapar del cércol policial en el seu cotxe.

 

En la casa es va fer un registre en el que es va conseguir el desmantellament del cultiu interior i es van intervindre unes 600 plantes de marihuana en avançat estat de creixement i floració, 12 quilos d’esta substància, un cotxe i múltiples efecte per a l’elaboració producció i distribució de la droga. Els agents també van comprovar que la casa es trobava enganxada il·legalment als subministraments de llum i aigua.

 

Els investigadors van continuar les perquisicions per a donar amb el fugit, que va ser localitzat dies després i va ser detingut. Els arrestats, de 23 i 29 anys, estan acusats dels presumptes delictes de tràfic de drogues i defraudació de fluid elèctric i han sigut posats a la disposició del jutjat d’instrucció de guàrdia de la Vila Joiosa, en la mateixa comarca.

 

Un altre cultiu de marihuana

D’altra banda, agents de la Policia Nacional de la Comissaria de Benidorm, del Grup 1r de la Policia Judicial, van fer un operatiu policial després d’alguness informacions rebudes pel grup, a on podria haver una plantació de marihuana dins d’una parcel·la prop d’Altea la Vella, en la mateixa comarca, regentada per un home.

 

Una volta en el lloc per a comprovar la veracitat de les informacions en un paratge a on existien diferents cases en ruïnes i en condicions precàries, van advertir com un home es disposava a entrar en una de les cases i va ser interceptat pels agents.

 

Este home desprenia una forta olor de marihuana i van descobrir dins de la casa unes 50 plantes de marihuana en estat de creixement i floració i uns dos quilos de cabdells de la mateixa substància.

 

Els policies van desmantellar la plantació i van detindre a l’habitant com a presumpte autor d’un delicte de tràfic de drogues. L’arrestat, de 49 anys, ha sigut posat a la disposició de Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de Benidorm.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.