9.1 C
València
Dimecres, 3 desembre, 2025

Desmantellen dos plantacions de marihuana en la Nucia i Altea la Vella

 

Agents de la Policia Nacional de la Comissaria de Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant) han detingut a dos persones en diferents operacions contra el cultiu i la venda de marihuana i han desmantellat dos plantacions d’esta substància en les localitats alacantines d’Altea la Vella i la Nucia, en la mateixa comarca.

 

En una de les intervencions, els agents del Grup I de la Policia Judicial de la Comissaria de Benidorm van ser alertats per l’empresa elèctrica sobre la manipulació del subministrament elèctric d’una casa. Les primeres sospites es van confirmar amb les informacions recaptades dels veïns de la zona, que avisaven d’una contínua pudor a marihuana en els voltants de la casa, que estava situada en una zona residencial de la localitat.

 

Es va desenvolupar un dispositiu de vigilància discreta en la zona i els agents van comprovar que les persianes de la casa es trobaven sempre tancades, es percebia el soroll constant d’extractors en funcionament d’un sistema de ventilació i multitud de productes, abonaments i fertilitzants, dels usats per al creixement i floració d’una plantació amuntegats en l’entrada.

 

Un d’ells va escapar

Els policies van conseguir identificar plenament a la parella habitant de la casa, de nacionalitat anglesa, i van fer un dispositiu policial especial que en el que es va detindre a la principal responsable del cultiu. Un home va conseguir escapar del cércol policial en el seu cotxe.

 

En la casa es va fer un registre en el que es va conseguir el desmantellament del cultiu interior i es van intervindre unes 600 plantes de marihuana en avançat estat de creixement i floració, 12 quilos d’esta substància, un cotxe i múltiples efecte per a l’elaboració producció i distribució de la droga. Els agents també van comprovar que la casa es trobava enganxada il·legalment als subministraments de llum i aigua.

 

Els investigadors van continuar les perquisicions per a donar amb el fugit, que va ser localitzat dies després i va ser detingut. Els arrestats, de 23 i 29 anys, estan acusats dels presumptes delictes de tràfic de drogues i defraudació de fluid elèctric i han sigut posats a la disposició del jutjat d’instrucció de guàrdia de la Vila Joiosa, en la mateixa comarca.

 

Un altre cultiu de marihuana

D’altra banda, agents de la Policia Nacional de la Comissaria de Benidorm, del Grup 1r de la Policia Judicial, van fer un operatiu policial després d’alguness informacions rebudes pel grup, a on podria haver una plantació de marihuana dins d’una parcel·la prop d’Altea la Vella, en la mateixa comarca, regentada per un home.

 

Una volta en el lloc per a comprovar la veracitat de les informacions en un paratge a on existien diferents cases en ruïnes i en condicions precàries, van advertir com un home es disposava a entrar en una de les cases i va ser interceptat pels agents.

 

Este home desprenia una forta olor de marihuana i van descobrir dins de la casa unes 50 plantes de marihuana en estat de creixement i floració i uns dos quilos de cabdells de la mateixa substància.

 

Els policies van desmantellar la plantació i van detindre a l’habitant com a presumpte autor d’un delicte de tràfic de drogues. L’arrestat, de 49 anys, ha sigut posat a la disposició de Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de Benidorm.

Últimes notícies

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.