13.8 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

La Policia Local d’Alacant dissol botellons, sanciona 11 establiments i imposa 102 denúncies el cap de setmana

 

La Policia Local d’Alacant ha imposat un total de 102 denúncies este cap de setmana, la majoria per no usar mascareta i consumir alcohol en el carrer. En l’operatiu organitzat, també ha sancionat 11 establiments d’hostaleria i restauració per incomplir les mesures de seguretat, excés de vetlladors o excedir els nivells de soroll permesos, s’han dissolt diversos botellons i 85 festes en domicilis per denúncies de molèsties i música.

 

Segons fonts policials, durant les nits de divendres i dissabte, els agents han denunciat a un total de 8 establiments per incompliments com excés de vetlladors, no mantindre les obligades distàncies de seguretat entre clients, obrir sense llicència o sobrepassar l’horari de tancament, entre altres.Les sancions han sigut posades en el barri del Garbinet, en el centre d’Alacant i en la platja de Sant Joan.

 

  

La Unitat nocturna d’Obertures de la Policia ha reforçat amb inspeccions i control del soroll i ha fet mesuraments amb l’ús dels sonòmetres. Com a conseqüència ha alçat tres actes per excés de soroll i decibels, en dos bars del centre i el Garbinet, i en Sant Gabriel.

 

 

El regidor de Seguretat ha destacat que «la Policia està inspeccionant i reforçant els dispositius els caps de setmana amb especial vigilància per a assegurar-se de què es complixen les mesures de seguretat per a evitar contagis i aglomeracions, que es mantinguen les distàncies, l’ús de mascareta, recordar que els botellons estan prohibits i vigilar la zona de platges».

 

La Policia sanciona a en dos dies a 61 persones per no usar mascareta

La Policia Local durant este cap de setmana ha imposat un total de 61 denúncies a les persones que no portaven mascareta en llocs a on no es podien mantindre les obligades distàncies de seguretat. D’elles, 38 van ser multades la nit del divendres i 23 del dissabte. A demés, s’ha intensificat el control i conscienciació ciutadana de la mascareta per a vigilar el seu degut ús obligatori de protecció amb l’objectiu d’evitar contagis i poder fer front a la pandèmia.

 

Operatiu per a controlar el botelló

En l’operatiu especial per a evitar el consum d’alcohol en la via pública i les aglomeracions de jóvens en el Cap de l’Horta i la ciutat, la unitat Fox i el servici nocturn de Policia Local han desallotjat grups de jóvens que estaven fent botellons i han imposat 20 denúncies per consum d’alcohol, a demés de sancions per tinença i consum de drogues. En una d’elles, s’ha intervingut una arma blanca.

 

Els bombers intervenen en tres incendis

D’altra banda, durant la matinada del diumenge, els bombers del Servici de Prevenció i Extinció d’Incendis d’Alacant i la Policia Local han acudit a tres incendis.

 

El primer incendi s’ha produït en un vehicle en camí Coscollar, sobre les 23.40 hores. Quan han rebut l’avís de què estava cremant un cotxe conduït pel seu titular, dos unitats de bombers s’han desplaçat immediatament i han conseguit extingir-lo sense que ningú resulte ferit. A pesar d’això, el vehicle ha quedat totalment calcinat.

 

Més tard s’ha intervingut en dos emergències més en el carrer de Valle Inclán per un incendi en una casa que ha afectat al forn i un altre en el carrer de Pascual Orozco a on s’estava fent una barbacoa.

 

Controls d’alcoholèmia en els accessos i eixides de la ciutat

 

  

Per part seua, la Policia Local també ha fet controls de vehicles en tots els accessos i eixides de la ciutat, a on han donat positiu huit persones. Per això se’ls ha alçat acta de sanció per Conduir Baix la Influència de Begudes Alcohòliques —CIBAS— i han immobilitzat els seus cotxes. A demés, s’han fet cinc atestats judicials i tres administratius.

 

 

85 festes en domicilis

En les jornades del cap de setmana, els agents policials han hagut d’intervindre en 85 denúncies per festes, sorolls i música en diferents cases per queixes de particulars: 37 la nit del dissabte i 48 la matinada del diumenge, i des de la Policia se sol·licita que es respecten les normes de convivència.

Últimes notícies

Pilar Bernabé insta el PPCV a demanar perdó i l’acta a l’edil que va insultar a Pedro Sánchez

La delegada del Govern ha exigit al PP valencià que demane perdó i exigisca l'acta a la regidora de Vallanca que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez en un míting del PSOE. Ha qualificat l'episodi de violència política i ha reclamat responsabilitats.

Torres insta a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult 'ben preparat' d'una regidora al president Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Ha cridat a frenar la polarització i a respondre amb arguments i respecte.

La Comunitat Valenciana recorre la doble seu del consorci estatal de teràpies avançades

La Generalitat ha recorregut l'adjudicació de Precisa a Madrid i Barcelona. Defén el projecte de La Fe i busca que siga centre productor acadèmic i de limfòcits T.

El PSPV exigix a Pérez Llorca expulsar a la regidora del PP que va insultar a Sánchez

El PSPV-PSOE ha demanat a Juanfran Pérez Llorca l'expulsió d'una edil del PP de Vallanca que va insultar a Pedro Sánchez en un míting i ha criticat la falta de condemna.

El Suprem remitent la peça de Ábalos i Cerdán del cas Koldo a l’Audiència Nacional

El Suprem ha enviat a l'Audiència Nacional la peça separada del cas Koldo després de la renúncia de Ábalos i la consegüent pèrdua d'aforament. El juí per les màscares seguirà, previsiblement, en l'alt tribunal.

Un estudi de la UPV avala que els aiguamolls artificials protegixen la qualitat de l’aigua

La UPV ha demostrat que els aiguamolls artificials actuen com a sistemes tampó: retenen fins prop del 80% dels sòlids en suspensió i reduïxen el nitrogen amoniacal. Un bon disseny hidràulic, amb cel·les en paral·lel, millora el temps de residència i l'eficiència del tractament.

Sanitat reduïx a 7 dies el pas de la sospita de càncer a la primera consulta hospitalària

L'Estratègia en Càncer 2026-2030 fixa un màxim de set dies entre la sospita en Atenció Primària i la primera consulta hospitalària. El pla reforça la psico-oncologia, impulsa el diagnòstic genètic i preveu prototeràpia en 2026.

Un xoc entre dos cotxes a Castelló deixa un mort i dos ferits

Un xoc entre dos turismes en la N-340 va deixar un mort de 52 anys i dos ferits. L'avís va arribar al CICU a les 21.00 i els ferits van ser traslladats a l'Hospital General.