La Policia Local d’Alacant dissol botellons, sanciona 11 establiments i imposa 102 denúncies el cap de setmana

 

La Policia Local d’Alacant ha imposat un total de 102 denúncies este cap de setmana, la majoria per no usar mascareta i consumir alcohol en el carrer. En l’operatiu organitzat, també ha sancionat 11 establiments d’hostaleria i restauració per incomplir les mesures de seguretat, excés de vetlladors o excedir els nivells de soroll permesos, s’han dissolt diversos botellons i 85 festes en domicilis per denúncies de molèsties i música.

 

Segons fonts policials, durant les nits de divendres i dissabte, els agents han denunciat a un total de 8 establiments per incompliments com excés de vetlladors, no mantindre les obligades distàncies de seguretat entre clients, obrir sense llicència o sobrepassar l’horari de tancament, entre altres.Les sancions han sigut posades en el barri del Garbinet, en el centre d’Alacant i en la platja de Sant Joan.

 

  

La Unitat nocturna d’Obertures de la Policia ha reforçat amb inspeccions i control del soroll i ha fet mesuraments amb l’ús dels sonòmetres. Com a conseqüència ha alçat tres actes per excés de soroll i decibels, en dos bars del centre i el Garbinet, i en Sant Gabriel.

 

 

El regidor de Seguretat ha destacat que «la Policia està inspeccionant i reforçant els dispositius els caps de setmana amb especial vigilància per a assegurar-se de què es complixen les mesures de seguretat per a evitar contagis i aglomeracions, que es mantinguen les distàncies, l’ús de mascareta, recordar que els botellons estan prohibits i vigilar la zona de platges».

 

La Policia sanciona a en dos dies a 61 persones per no usar mascareta

La Policia Local durant este cap de setmana ha imposat un total de 61 denúncies a les persones que no portaven mascareta en llocs a on no es podien mantindre les obligades distàncies de seguretat. D’elles, 38 van ser multades la nit del divendres i 23 del dissabte. A demés, s’ha intensificat el control i conscienciació ciutadana de la mascareta per a vigilar el seu degut ús obligatori de protecció amb l’objectiu d’evitar contagis i poder fer front a la pandèmia.

 

Operatiu per a controlar el botelló

En l’operatiu especial per a evitar el consum d’alcohol en la via pública i les aglomeracions de jóvens en el Cap de l’Horta i la ciutat, la unitat Fox i el servici nocturn de Policia Local han desallotjat grups de jóvens que estaven fent botellons i han imposat 20 denúncies per consum d’alcohol, a demés de sancions per tinença i consum de drogues. En una d’elles, s’ha intervingut una arma blanca.

 

Els bombers intervenen en tres incendis

D’altra banda, durant la matinada del diumenge, els bombers del Servici de Prevenció i Extinció d’Incendis d’Alacant i la Policia Local han acudit a tres incendis.

 

El primer incendi s’ha produït en un vehicle en camí Coscollar, sobre les 23.40 hores. Quan han rebut l’avís de què estava cremant un cotxe conduït pel seu titular, dos unitats de bombers s’han desplaçat immediatament i han conseguit extingir-lo sense que ningú resulte ferit. A pesar d’això, el vehicle ha quedat totalment calcinat.

 

Més tard s’ha intervingut en dos emergències més en el carrer de Valle Inclán per un incendi en una casa que ha afectat al forn i un altre en el carrer de Pascual Orozco a on s’estava fent una barbacoa.

 

Controls d’alcoholèmia en els accessos i eixides de la ciutat

 

  

Per part seua, la Policia Local també ha fet controls de vehicles en tots els accessos i eixides de la ciutat, a on han donat positiu huit persones. Per això se’ls ha alçat acta de sanció per Conduir Baix la Influència de Begudes Alcohòliques —CIBAS— i han immobilitzat els seus cotxes. A demés, s’han fet cinc atestats judicials i tres administratius.

 

 

85 festes en domicilis

En les jornades del cap de setmana, els agents policials han hagut d’intervindre en 85 denúncies per festes, sorolls i música en diferents cases per queixes de particulars: 37 la nit del dissabte i 48 la matinada del diumenge, i des de la Policia se sol·licita que es respecten les normes de convivència.

Últimes notícies

Ortí defensa que els pressupostos de 2026 són els més alts sense maltractar l’educació pública

La consellera Carmen Ortí assegura en Les Corts que el pressupost de 2026 per a Educació, Cultura i Universitats és el més alt de la història i que no suposa cap maltractament a l’escola pública, mentres PSPV i Compromís l’acusen de retallades i li reclamen la dimissió.

Ortí apel·la al respecte físic en la nova mesa de negociació amb els sindicats docents

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, confia que en la mesa de negociació convocada per a este divendres a les 14.00 hores es respecte la integritat física i la llibertat dels participants per a avançar en la resolució del conflicte amb el professorat en vaga.

La jutgessa de la dana anul·la la citació de Mazón com a testimoni

La magistrada que investiga la gestió de la dana del 29 d’octubre de 2024 a Catarroja deixa sense efecte la declaració testifical de Carlos Mazón després que l’Audiència de València haja admés la seua personació en la causa.

Bernabé reclama unitat contra la violència masclista: una lluita de tots

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, demana la unitat de tota la societat i de totes les institucions per a fer front a la violència masclista després de l’assassinat d’una dona a Callosa de Segura.

El professorat torna als carrers de València mentres Educació els cita a negociar demà

Milers de docents de l’ensenyament públic no universitari es manifesten a València en el 19é dia lectiu de vaga indefinida, mentre la Conselleria d’Educació els convoca a una nova mesa sectorial este divendres.

Papi Robles augura que Mónica Oltra serà la pròxima alcaldessa de València

La portaveu de Compromís a lAjuntament de València, Papi Robles, dona per fet que Mónica Oltra encapçalarà la candidatura municipal i assegura que la coalició ja ha posat en marxa els tràmits interns per a ratificar-la.

Bernabé replica a Catalá per l’acampada de docents: No sóc una governadora civil

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, defensa la protesta docent a la plaça de la Verge i acusa l’alcaldessa Maria José Catalá de reclamar actuacions pròpies d’una governadora civil dels temps que ella enyora.

Irene Montero reclama recuperar des del carrer el rumb que veu perdut en el Govern de Sánchez

La dirigent de Podemos i eurodiputada Irene Montero acusa el Govern de Pedro Sánchez d'estar podrit i d'haver perdut el lideratge progressista, i apel·la a recuperar el rumb amb mobilitzacions als carrers, en el marc de la vaga indefinida de docents a València.