16.8 C
València
Dimecres, 3 desembre, 2025

La Policia Local d’Alacant dissol botellons, sanciona 11 establiments i imposa 102 denúncies el cap de setmana

 

La Policia Local d’Alacant ha imposat un total de 102 denúncies este cap de setmana, la majoria per no usar mascareta i consumir alcohol en el carrer. En l’operatiu organitzat, també ha sancionat 11 establiments d’hostaleria i restauració per incomplir les mesures de seguretat, excés de vetlladors o excedir els nivells de soroll permesos, s’han dissolt diversos botellons i 85 festes en domicilis per denúncies de molèsties i música.

 

Segons fonts policials, durant les nits de divendres i dissabte, els agents han denunciat a un total de 8 establiments per incompliments com excés de vetlladors, no mantindre les obligades distàncies de seguretat entre clients, obrir sense llicència o sobrepassar l’horari de tancament, entre altres.Les sancions han sigut posades en el barri del Garbinet, en el centre d’Alacant i en la platja de Sant Joan.

 

  

La Unitat nocturna d’Obertures de la Policia ha reforçat amb inspeccions i control del soroll i ha fet mesuraments amb l’ús dels sonòmetres. Com a conseqüència ha alçat tres actes per excés de soroll i decibels, en dos bars del centre i el Garbinet, i en Sant Gabriel.

 

 

El regidor de Seguretat ha destacat que «la Policia està inspeccionant i reforçant els dispositius els caps de setmana amb especial vigilància per a assegurar-se de què es complixen les mesures de seguretat per a evitar contagis i aglomeracions, que es mantinguen les distàncies, l’ús de mascareta, recordar que els botellons estan prohibits i vigilar la zona de platges».

 

La Policia sanciona a en dos dies a 61 persones per no usar mascareta

La Policia Local durant este cap de setmana ha imposat un total de 61 denúncies a les persones que no portaven mascareta en llocs a on no es podien mantindre les obligades distàncies de seguretat. D’elles, 38 van ser multades la nit del divendres i 23 del dissabte. A demés, s’ha intensificat el control i conscienciació ciutadana de la mascareta per a vigilar el seu degut ús obligatori de protecció amb l’objectiu d’evitar contagis i poder fer front a la pandèmia.

 

Operatiu per a controlar el botelló

En l’operatiu especial per a evitar el consum d’alcohol en la via pública i les aglomeracions de jóvens en el Cap de l’Horta i la ciutat, la unitat Fox i el servici nocturn de Policia Local han desallotjat grups de jóvens que estaven fent botellons i han imposat 20 denúncies per consum d’alcohol, a demés de sancions per tinença i consum de drogues. En una d’elles, s’ha intervingut una arma blanca.

 

Els bombers intervenen en tres incendis

D’altra banda, durant la matinada del diumenge, els bombers del Servici de Prevenció i Extinció d’Incendis d’Alacant i la Policia Local han acudit a tres incendis.

 

El primer incendi s’ha produït en un vehicle en camí Coscollar, sobre les 23.40 hores. Quan han rebut l’avís de què estava cremant un cotxe conduït pel seu titular, dos unitats de bombers s’han desplaçat immediatament i han conseguit extingir-lo sense que ningú resulte ferit. A pesar d’això, el vehicle ha quedat totalment calcinat.

 

Més tard s’ha intervingut en dos emergències més en el carrer de Valle Inclán per un incendi en una casa que ha afectat al forn i un altre en el carrer de Pascual Orozco a on s’estava fent una barbacoa.

 

Controls d’alcoholèmia en els accessos i eixides de la ciutat

 

  

Per part seua, la Policia Local també ha fet controls de vehicles en tots els accessos i eixides de la ciutat, a on han donat positiu huit persones. Per això se’ls ha alçat acta de sanció per Conduir Baix la Influència de Begudes Alcohòliques —CIBAS— i han immobilitzat els seus cotxes. A demés, s’han fet cinc atestats judicials i tres administratius.

 

 

85 festes en domicilis

En les jornades del cap de setmana, els agents policials han hagut d’intervindre en 85 denúncies per festes, sorolls i música en diferents cases per queixes de particulars: 37 la nit del dissabte i 48 la matinada del diumenge, i des de la Policia se sol·licita que es respecten les normes de convivència.

Últimes notícies

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.