16.9 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

La Policia Local d’Alacant dissol botellons, sanciona 11 establiments i imposa 102 denúncies el cap de setmana

 

La Policia Local d’Alacant ha imposat un total de 102 denúncies este cap de setmana, la majoria per no usar mascareta i consumir alcohol en el carrer. En l’operatiu organitzat, també ha sancionat 11 establiments d’hostaleria i restauració per incomplir les mesures de seguretat, excés de vetlladors o excedir els nivells de soroll permesos, s’han dissolt diversos botellons i 85 festes en domicilis per denúncies de molèsties i música.

 

Segons fonts policials, durant les nits de divendres i dissabte, els agents han denunciat a un total de 8 establiments per incompliments com excés de vetlladors, no mantindre les obligades distàncies de seguretat entre clients, obrir sense llicència o sobrepassar l’horari de tancament, entre altres.Les sancions han sigut posades en el barri del Garbinet, en el centre d’Alacant i en la platja de Sant Joan.

 

  

La Unitat nocturna d’Obertures de la Policia ha reforçat amb inspeccions i control del soroll i ha fet mesuraments amb l’ús dels sonòmetres. Com a conseqüència ha alçat tres actes per excés de soroll i decibels, en dos bars del centre i el Garbinet, i en Sant Gabriel.

 

 

El regidor de Seguretat ha destacat que «la Policia està inspeccionant i reforçant els dispositius els caps de setmana amb especial vigilància per a assegurar-se de què es complixen les mesures de seguretat per a evitar contagis i aglomeracions, que es mantinguen les distàncies, l’ús de mascareta, recordar que els botellons estan prohibits i vigilar la zona de platges».

 

La Policia sanciona a en dos dies a 61 persones per no usar mascareta

La Policia Local durant este cap de setmana ha imposat un total de 61 denúncies a les persones que no portaven mascareta en llocs a on no es podien mantindre les obligades distàncies de seguretat. D’elles, 38 van ser multades la nit del divendres i 23 del dissabte. A demés, s’ha intensificat el control i conscienciació ciutadana de la mascareta per a vigilar el seu degut ús obligatori de protecció amb l’objectiu d’evitar contagis i poder fer front a la pandèmia.

 

Operatiu per a controlar el botelló

En l’operatiu especial per a evitar el consum d’alcohol en la via pública i les aglomeracions de jóvens en el Cap de l’Horta i la ciutat, la unitat Fox i el servici nocturn de Policia Local han desallotjat grups de jóvens que estaven fent botellons i han imposat 20 denúncies per consum d’alcohol, a demés de sancions per tinença i consum de drogues. En una d’elles, s’ha intervingut una arma blanca.

 

Els bombers intervenen en tres incendis

D’altra banda, durant la matinada del diumenge, els bombers del Servici de Prevenció i Extinció d’Incendis d’Alacant i la Policia Local han acudit a tres incendis.

 

El primer incendi s’ha produït en un vehicle en camí Coscollar, sobre les 23.40 hores. Quan han rebut l’avís de què estava cremant un cotxe conduït pel seu titular, dos unitats de bombers s’han desplaçat immediatament i han conseguit extingir-lo sense que ningú resulte ferit. A pesar d’això, el vehicle ha quedat totalment calcinat.

 

Més tard s’ha intervingut en dos emergències més en el carrer de Valle Inclán per un incendi en una casa que ha afectat al forn i un altre en el carrer de Pascual Orozco a on s’estava fent una barbacoa.

 

Controls d’alcoholèmia en els accessos i eixides de la ciutat

 

  

Per part seua, la Policia Local també ha fet controls de vehicles en tots els accessos i eixides de la ciutat, a on han donat positiu huit persones. Per això se’ls ha alçat acta de sanció per Conduir Baix la Influència de Begudes Alcohòliques —CIBAS— i han immobilitzat els seus cotxes. A demés, s’han fet cinc atestats judicials i tres administratius.

 

 

85 festes en domicilis

En les jornades del cap de setmana, els agents policials han hagut d’intervindre en 85 denúncies per festes, sorolls i música en diferents cases per queixes de particulars: 37 la nit del dissabte i 48 la matinada del diumenge, i des de la Policia se sol·licita que es respecten les normes de convivència.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.