La Policia desmantella en València un frau a la Seguretat Social de més de 3 milions d’euros

Investigadors i agents de la Policia Nacional en col·laboració amb la Tresoreria General de Seguretat Social han desmantellat un frau de més de 3.000.000 euros. L'operació contra el frau a la Seguretat Social s'ha dut a terme en la província de València, on s'han investigat a nou persones com a responsables d'impagaments de quotes que han ascendit a una xifra de més de 3.000.000 euros.

Les diferents denúncies van propiciar l'inici de la investigació que va començar a mitjan any passat. Aquestos escrits-denúncia remesos per part de la Tresoreria General de la Seguretat Social van fer que els agents es veieren obligats a analitzar i revisar quatre expedients d'empreses deutores, les quals estaven domiciliades en la província de València, determinant la implicació dels investigats en diversos delictes. Les pistes van portar els agents fins als responsables dels actes il·lícits que són principalment els administradors i socis d'aquestes empreses, encara que també s'ha detectat la implicació de familiars directes i de treballadors que actuen com a testaferros. Aquestos últims baix l'amenaça de perdre el seu lloc de treball.

S'ha detectat que amb el fi d'eludir el pagament de les quantitats endeutades, les defraudadores posaven en pràctica diverses conductes. En primer lloc creaven societats mercantils a les quals passaven l'activitat que desenvolupava la deutora, o bé entramats empresarials en els quals l'activitat apareixia segons convinença. Així mateix transmetien la titularitat dels béns entre empreses o empresaris impedint o dificultant la seua localització, als organismes competents de l'Administració per a evitar el pagament del deute, o simulaven delictes de robatori per a distraure els béns mobles.

Els agents destaquen un expedient especialment fraudulent en el qual l'empresa arribà a un deute d'uns 400.000 euros. Aquesta entitat va vendre les participacions per 'un euro' a una altra empresa pantalla, representada per una persona insolvent. Al mateix temps van crear una nova mercantil a nom d'un familiar. Quan començava a defraudar a la Seguretat Social posaven al front a un nou testaferro al qual li havien pagat prèviament. L'administrador no emprava comptes bancaris ni permetia el pagament amb targeta així que actuava sempre amb diners en efectiu. Amagant a més les seues propietats i falsificant un contracte de lloguer amb la seua mare, que havia faltat cinc anys abans, va arribar a defraudar més de 750.000 euros. Duent a terme el mateix modus operandi en les diverses actuacions, fins i tot van arribar a simular i denunciar falsament robatoris en establiments per a distraure l'acció de l'Administració. D'aquesta manera, les diverses actuacions arriben a la xifra astronòmica de 3 milions d'euros en fraus.

 

Últimes notícies

Oratge estable i lleuger descens de temperatures a l’interior d’Alacant

La última setmana de juliol comença en la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos o rasos i un lleuger descens de les màximes a l’interior d’Alacant, mentre que en zones de València i Castelló pujaran lleugerament.

Tercer dia d’incendi a la Vall d’Uixó amb 6.500 hectàrees calcinades i 80.000 persones afectades

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó enceta el tercer dia actiu amb 6.500 hectàrees calcinades, 16.000 persones evacuades i 64.000 confinades a tres municipis.

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.