La policia deté a Lugo un home per apallissar mortalment el seu pare

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Guàrdia Civil ha detingut un home per propinar, presumptament, una pallissa mortal al seu pare, de 79 anys, al municipi de Monterroso, a la província de Lugo. Segons han informat diverses fonts de la investigació, els fets van tenir lloc diumenge, 18 de març, al voltant de les 22.00 hores, quan hi va […]

 

La Guàrdia Civil ha detingut un home per propinar, presumptament, una pallissa mortal al seu pare, de 79 anys, al municipi de Monterroso, a la província de Lugo. Segons han informat diverses fonts de la investigació, els fets van tenir lloc diumenge, 18 de març, al voltant de les 22.00 hores, quan hi va haver una forta discussió entre els dos implicats. 

 

Tant el pare com el fill es trobaven al domicili on vivien els dos, situat a la parròquia d’Esporiz de Monterroso. Els investigadors han assegurat que la víctima mortal presentava marques de colps a diferents punts del seu cos, i tot apunta que va morir com a conseqüència de les «punyades i colps de peu» del seu fill. 

 

El jutjat encarregat del cas ha decretat de sumari, i no han transcendit més dades sobre el cas. El que se sap és que el detingut és un home de 51 anys, que continua a les dependències de la Comandància de la Guàrdia Civil de Lugo, esperant a passar a disposició judicial. 

El fill del detingut, menor d’edat, podria haver presenciat els fets

Segons informa ‘La Voz de Galicia’, cap veí es va adonar del que estava passant, però la policia creu que sí que hi pot haver un testimoni: el fill de l’agressor, de 4 anys, que vivia amb el seu pare i el seu iaio a la mateixa casa. Altres fonts, però, apunten que el xiquet«no va arribar a assabentar-se del que havia passat». 

 

Ho ha explicat el mateix subdelegat del govern espanyol a Galícia, Ramón Carballo, que ha assenyalat que es tracta d’una «família on vivia el iaio, el pare i el net que estava allà i no va presenciar el succés». Amb tot, l’alcalde de Monterroso, Marcelino Vázquez, ha explicat que el succés ha commocionat esta xicoteta localitat, de poc més de 4.000 habitants: «Mai esperes que una cosa com aquesta tinga lloc al teu municipi», ha dit. 

 

D’altra banda, el delegat del govern espanyol, Santiago Villanueva, ha explicat que el presumpte autor del crim passarà a disposició judicial al llarg d’aquest dimarts. L’encarregat del cas serà el jutjat de Chantada, que ha tramitat les diligències i ha decretat el secret de sumari. 

 

Problemes de personalitat i alcoholisme

Amb tot, segons ha informat la Cadena SER, el detingut pot haver protagonitzat episodis similars en el passat, ja que pateix problemes d’alcoholisme i trastorn de la personalitat. El dia de la tràgica pallissa, l’home hauria arribat «begut a casa», i hauria matat el seu pare «a colps» després de la discussió. 

 

El presumpte assassí havia treballat com a vigilant de seguretat, tot i que actualment estava a l’atur. La situació a la família no era fàcil, ja que feia molt poc que havia mort la mare del detingut, i va suposar un fort colp per a tots. 

Últimes notícies

El Valencia continúa sin puntuar tras caer 4-0 ante el Atlético

El Valencia ha perdido 4-0 ante el Atlético de Madrid en la octava jornada de Liga F y continúa sin puntuar. El equipo madrileño ha subido provisionalmente al tercer puesto.

Feijóo demana des de València un vot pel canvi el 29-N

Alberto Núñez Feijóo ha demanat en un míting a València que cap vot pel canvi es quede a casa el 29 de novembre. També ha avançat mesures i ha llançat acusacions contra el Govern de Pedro Sánchez.

Mor un xiquet de 20 mesos ofegat en una piscina de Tous

Un xiquet de 20 mesos ha mort ofegat i un altre, de 3 anys, ha sigut reanimat després de caure en una piscina privada de Tous.

Catalá demana el vot per a una majoria que aparte Sánchez de la Moncloa

María José Catalá ha demanat que cada vot contribuïsca a una majoria ferma per a apartar Pedro Sánchez de la Moncloa. La candidata del PP ha defensat el paper de València en les eleccions generals del 29 de novembre.

Pérez Llorca confia en Feijóo per a resoldre els problemes valencians

Juanfran Pérez Llorca ha acusat Pedro Sánchez de viure alié als problemes ciutadans i ha expressat la seua confiança en Alberto Núñez Feijóo. El president ha participat en un míting del PP a València davant de 1.500 assistents.

Mompó promet omplir la plaça de bous de València abans del 29 de novembre

Vicent Mompó s’ha compromés a omplir la plaça de bous de València en un acte electoral abans del 29 de novembre. Ho ha anunciat en la precampanya del PP, davant d’Alberto Núñez Feijóo i 1.500 persones.

Presó provisional per a l’arrestat per apunyalar l’exparella a Benicarló

El jutjat ha decretat presó provisional sense fiança per a l'home detingut per apunyalar presumptament la seua exparella a Benicarló. La víctima continua ingressada després d'una intervenció d'urgència.

Alliberats dos detinguts a Oliva després de quedar fora de termini judicial

L’Audiència Nacional ha decretat la llibertat provisional de dos fugitius buscats a Turquia, detinguts a Oliva després d’un presumpte robatori. Els arrestats han arribat davant del jutge 72 hores després de la detenció, fora del termini legal de 24 hores.