La policia deté a Lugo un home per apallissar mortalment el seu pare

 

La Guàrdia Civil ha detingut un home per propinar, presumptament, una pallissa mortal al seu pare, de 79 anys, al municipi de Monterroso, a la província de Lugo. Segons han informat diverses fonts de la investigació, els fets van tenir lloc diumenge, 18 de març, al voltant de les 22.00 hores, quan hi va haver una forta discussió entre els dos implicats. 

 

Tant el pare com el fill es trobaven al domicili on vivien els dos, situat a la parròquia d’Esporiz de Monterroso. Els investigadors han assegurat que la víctima mortal presentava marques de colps a diferents punts del seu cos, i tot apunta que va morir com a conseqüència de les «punyades i colps de peu» del seu fill. 

 

El jutjat encarregat del cas ha decretat de sumari, i no han transcendit més dades sobre el cas. El que se sap és que el detingut és un home de 51 anys, que continua a les dependències de la Comandància de la Guàrdia Civil de Lugo, esperant a passar a disposició judicial. 

El fill del detingut, menor d’edat, podria haver presenciat els fets

Segons informa ‘La Voz de Galicia’, cap veí es va adonar del que estava passant, però la policia creu que sí que hi pot haver un testimoni: el fill de l’agressor, de 4 anys, que vivia amb el seu pare i el seu iaio a la mateixa casa. Altres fonts, però, apunten que el xiquet«no va arribar a assabentar-se del que havia passat». 

 

Ho ha explicat el mateix subdelegat del govern espanyol a Galícia, Ramón Carballo, que ha assenyalat que es tracta d’una «família on vivia el iaio, el pare i el net que estava allà i no va presenciar el succés». Amb tot, l’alcalde de Monterroso, Marcelino Vázquez, ha explicat que el succés ha commocionat esta xicoteta localitat, de poc més de 4.000 habitants: «Mai esperes que una cosa com aquesta tinga lloc al teu municipi», ha dit. 

 

D’altra banda, el delegat del govern espanyol, Santiago Villanueva, ha explicat que el presumpte autor del crim passarà a disposició judicial al llarg d’aquest dimarts. L’encarregat del cas serà el jutjat de Chantada, que ha tramitat les diligències i ha decretat el secret de sumari. 

 

Problemes de personalitat i alcoholisme

Amb tot, segons ha informat la Cadena SER, el detingut pot haver protagonitzat episodis similars en el passat, ja que pateix problemes d’alcoholisme i trastorn de la personalitat. El dia de la tràgica pallissa, l’home hauria arribat «begut a casa», i hauria matat el seu pare «a colps» després de la discussió. 

 

El presumpte assassí havia treballat com a vigilant de seguretat, tot i que actualment estava a l’atur. La situació a la família no era fàcil, ja que feia molt poc que havia mort la mare del detingut, i va suposar un fort colp per a tots. 

Últimes notícies

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.