La policia deté a Lugo un home per apallissar mortalment el seu pare

 

La Guàrdia Civil ha detingut un home per propinar, presumptament, una pallissa mortal al seu pare, de 79 anys, al municipi de Monterroso, a la província de Lugo. Segons han informat diverses fonts de la investigació, els fets van tenir lloc diumenge, 18 de març, al voltant de les 22.00 hores, quan hi va haver una forta discussió entre els dos implicats. 

 

Tant el pare com el fill es trobaven al domicili on vivien els dos, situat a la parròquia d’Esporiz de Monterroso. Els investigadors han assegurat que la víctima mortal presentava marques de colps a diferents punts del seu cos, i tot apunta que va morir com a conseqüència de les «punyades i colps de peu» del seu fill. 

 

El jutjat encarregat del cas ha decretat de sumari, i no han transcendit més dades sobre el cas. El que se sap és que el detingut és un home de 51 anys, que continua a les dependències de la Comandància de la Guàrdia Civil de Lugo, esperant a passar a disposició judicial. 

El fill del detingut, menor d’edat, podria haver presenciat els fets

Segons informa ‘La Voz de Galicia’, cap veí es va adonar del que estava passant, però la policia creu que sí que hi pot haver un testimoni: el fill de l’agressor, de 4 anys, que vivia amb el seu pare i el seu iaio a la mateixa casa. Altres fonts, però, apunten que el xiquet«no va arribar a assabentar-se del que havia passat». 

 

Ho ha explicat el mateix subdelegat del govern espanyol a Galícia, Ramón Carballo, que ha assenyalat que es tracta d’una «família on vivia el iaio, el pare i el net que estava allà i no va presenciar el succés». Amb tot, l’alcalde de Monterroso, Marcelino Vázquez, ha explicat que el succés ha commocionat esta xicoteta localitat, de poc més de 4.000 habitants: «Mai esperes que una cosa com aquesta tinga lloc al teu municipi», ha dit. 

 

D’altra banda, el delegat del govern espanyol, Santiago Villanueva, ha explicat que el presumpte autor del crim passarà a disposició judicial al llarg d’aquest dimarts. L’encarregat del cas serà el jutjat de Chantada, que ha tramitat les diligències i ha decretat el secret de sumari. 

 

Problemes de personalitat i alcoholisme

Amb tot, segons ha informat la Cadena SER, el detingut pot haver protagonitzat episodis similars en el passat, ja que pateix problemes d’alcoholisme i trastorn de la personalitat. El dia de la tràgica pallissa, l’home hauria arribat «begut a casa», i hauria matat el seu pare «a colps» després de la discussió. 

 

El presumpte assassí havia treballat com a vigilant de seguretat, tot i que actualment estava a l’atur. La situació a la família no era fàcil, ja que feia molt poc que havia mort la mare del detingut, i va suposar un fort colp per a tots. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.