La policia deté a Lugo un home per apallissar mortalment el seu pare

 

La Guàrdia Civil ha detingut un home per propinar, presumptament, una pallissa mortal al seu pare, de 79 anys, al municipi de Monterroso, a la província de Lugo. Segons han informat diverses fonts de la investigació, els fets van tenir lloc diumenge, 18 de març, al voltant de les 22.00 hores, quan hi va haver una forta discussió entre els dos implicats. 

 

Tant el pare com el fill es trobaven al domicili on vivien els dos, situat a la parròquia d’Esporiz de Monterroso. Els investigadors han assegurat que la víctima mortal presentava marques de colps a diferents punts del seu cos, i tot apunta que va morir com a conseqüència de les «punyades i colps de peu» del seu fill. 

 

El jutjat encarregat del cas ha decretat de sumari, i no han transcendit més dades sobre el cas. El que se sap és que el detingut és un home de 51 anys, que continua a les dependències de la Comandància de la Guàrdia Civil de Lugo, esperant a passar a disposició judicial. 

El fill del detingut, menor d’edat, podria haver presenciat els fets

Segons informa ‘La Voz de Galicia’, cap veí es va adonar del que estava passant, però la policia creu que sí que hi pot haver un testimoni: el fill de l’agressor, de 4 anys, que vivia amb el seu pare i el seu iaio a la mateixa casa. Altres fonts, però, apunten que el xiquet«no va arribar a assabentar-se del que havia passat». 

 

Ho ha explicat el mateix subdelegat del govern espanyol a Galícia, Ramón Carballo, que ha assenyalat que es tracta d’una «família on vivia el iaio, el pare i el net que estava allà i no va presenciar el succés». Amb tot, l’alcalde de Monterroso, Marcelino Vázquez, ha explicat que el succés ha commocionat esta xicoteta localitat, de poc més de 4.000 habitants: «Mai esperes que una cosa com aquesta tinga lloc al teu municipi», ha dit. 

 

D’altra banda, el delegat del govern espanyol, Santiago Villanueva, ha explicat que el presumpte autor del crim passarà a disposició judicial al llarg d’aquest dimarts. L’encarregat del cas serà el jutjat de Chantada, que ha tramitat les diligències i ha decretat el secret de sumari. 

 

Problemes de personalitat i alcoholisme

Amb tot, segons ha informat la Cadena SER, el detingut pot haver protagonitzat episodis similars en el passat, ja que pateix problemes d’alcoholisme i trastorn de la personalitat. El dia de la tràgica pallissa, l’home hauria arribat «begut a casa», i hauria matat el seu pare «a colps» després de la discussió. 

 

El presumpte assassí havia treballat com a vigilant de seguretat, tot i que actualment estava a l’atur. La situació a la família no era fàcil, ja que feia molt poc que havia mort la mare del detingut, i va suposar un fort colp per a tots. 

Últimes notícies

Els llauradors tindran cobert el 100 % del cost de replantar fruiters i cítrics danyats per la dana

La Generalitat ha llançat una ordre d’ajudes de 26,7 milions per a cobrir fins al 100 % del cost de replantar vinya, cítrics i altres cultius llenyosos arrasats per la dana, amb un màxim de 6.000 euros per hectàrea i 50.000 euros per beneficiari en tres anys.

Este sera l’estiu amb mes mitjans contra els incendis forestals a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana compta este estiu amb el major dispositiu de prevencio i extincio d’incendis forestals de la seua historia, amb 4.401 professionals i quasi 300 milions d’euros de pressupost.

Algemesí acollirà divendres la segona reunió per a coordinar la reconstrucció després de la dana

La segona reunió de la Comissió Mixta entre la Generalitat i el Govern d'Espanya per a coordinar la reconstrucció després de la dana de 2024 se celebrarà este divendres a l'Ajuntament d'Algemesí, amb Juanfran Pérez Llorca i Ángel Víctor Torres al capdavant.

Un jutjat de Paterna declara injust el fusellament d’un regidor republicà en 1939

El Jutjat d’Instrucció número 5 de Paterna ha reconegut en un auto que José Manuel Murcia Martínez, regidor d’Ayora afusellat en 1939, va ser condemnat sense proves ni garanties. La resolució arxiva la causa per falta d’imputats vius però obri vies de reparació per a la família.

Edició de rècord del Trofeu SM la Reina amb 130 vaixells en aigües de València

El Trofeu SM la Reina 2026 reunirà 130 vaixells i uns 1.200 regatistes en aigües de València, la xifra més alta des de la Copa Amèrica de 2007, i consolidarà la ciutat com a referent internacional de la vela de creuer.

Una dona es recupera després d’ofegar-se a la platja dels Locos de Torrevieja

Una dona ha sigut reanimada durant més de mitja hora per la Guàrdia Civil després d’ofegar-se a la platja dels Locos de Torrevieja. La víctima va arribar a entrar en coma però actualment està recuperada.

Lambda porta al Síndic de Greuges les traves a la manifestació de l’Orgull a València

Lambda ha denunciat davant el Síndic de Greuges que les obres del carrer Colón i la falta d’informació de l’Ajuntament han limitat el dret de manifestació en l’Orgull LGTBIAQ+ de València.

Dos jugadors del Valencia Basket aniran amb Espanya a la finestra decisiva per al Mundial

Jaime Pradilla i Álvaro Cárdenas, jugadors del Valencia Basket, han sigut convocats amb Espanya per a jugar contra Dinamarca i Geòrgia en la tercera i última finestra de classificació per al Mundial de bàsquet de Catar 2027.