10.4 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

La policia deté a Lugo un home per apallissar mortalment el seu pare

 

La Guàrdia Civil ha detingut un home per propinar, presumptament, una pallissa mortal al seu pare, de 79 anys, al municipi de Monterroso, a la província de Lugo. Segons han informat diverses fonts de la investigació, els fets van tenir lloc diumenge, 18 de març, al voltant de les 22.00 hores, quan hi va haver una forta discussió entre els dos implicats. 

 

Tant el pare com el fill es trobaven al domicili on vivien els dos, situat a la parròquia d’Esporiz de Monterroso. Els investigadors han assegurat que la víctima mortal presentava marques de colps a diferents punts del seu cos, i tot apunta que va morir com a conseqüència de les «punyades i colps de peu» del seu fill. 

 

El jutjat encarregat del cas ha decretat de sumari, i no han transcendit més dades sobre el cas. El que se sap és que el detingut és un home de 51 anys, que continua a les dependències de la Comandància de la Guàrdia Civil de Lugo, esperant a passar a disposició judicial. 

El fill del detingut, menor d’edat, podria haver presenciat els fets

Segons informa ‘La Voz de Galicia’, cap veí es va adonar del que estava passant, però la policia creu que sí que hi pot haver un testimoni: el fill de l’agressor, de 4 anys, que vivia amb el seu pare i el seu iaio a la mateixa casa. Altres fonts, però, apunten que el xiquet«no va arribar a assabentar-se del que havia passat». 

 

Ho ha explicat el mateix subdelegat del govern espanyol a Galícia, Ramón Carballo, que ha assenyalat que es tracta d’una «família on vivia el iaio, el pare i el net que estava allà i no va presenciar el succés». Amb tot, l’alcalde de Monterroso, Marcelino Vázquez, ha explicat que el succés ha commocionat esta xicoteta localitat, de poc més de 4.000 habitants: «Mai esperes que una cosa com aquesta tinga lloc al teu municipi», ha dit. 

 

D’altra banda, el delegat del govern espanyol, Santiago Villanueva, ha explicat que el presumpte autor del crim passarà a disposició judicial al llarg d’aquest dimarts. L’encarregat del cas serà el jutjat de Chantada, que ha tramitat les diligències i ha decretat el secret de sumari. 

 

Problemes de personalitat i alcoholisme

Amb tot, segons ha informat la Cadena SER, el detingut pot haver protagonitzat episodis similars en el passat, ja que pateix problemes d’alcoholisme i trastorn de la personalitat. El dia de la tràgica pallissa, l’home hauria arribat «begut a casa», i hauria matat el seu pare «a colps» després de la discussió. 

 

El presumpte assassí havia treballat com a vigilant de seguretat, tot i que actualment estava a l’atur. La situació a la família no era fàcil, ja que feia molt poc que havia mort la mare del detingut, i va suposar un fort colp per a tots. 

Últimes notícies

Detinguts dos hòmens atrinxerats a Elx després de matar a dos i ferir a un tercer

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de la Marina, a Elx, després de matar a dos i ferir greument a un tercer. El cas està sota secret i es descarta, ara com ara, un ajust de comptes.

Detinguts dos atrinxerats a Elx després de la mort de dos hòmens i un ferit greu

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de La Marina. Abans havien matat a dos hòmens i deixat ferit greu a un tercer.

El València preveu multiplicar per dotze els ingressos amb butaques especials del Nou Mestalla

El club espera multiplicar per dotze els ingressos de les zones amb servicis extra del nou estadi. Presenta un centre d'experiència per a comercialitzar 6.500 seients, una mica més del 9% de l'aforament.

L’assistència al Ciutat de València cau en el primer tram del curs

El Llevant tanca 2025 amb la pitjor entrada del curs en el Ciutat de València. De l'impuls inicial davant Barça i Madrid s'ha passat a 17.346 espectadors.

Marcelino convertix La Ceràmica en un fortí

El Vila-real ha patit només huit derrotes en 41 partits com a local des del retorn de Marcelino. En 2024 i 2025 l'equip només va cedir quatre vegades per any a casa.

La mort del valencianisme en que m’he format

Intentaré seguir treballant com a gramàtic, i mirar, buscar i ajudar a conformar un valencianisme social i polític que no tinga les idees errònies del valencianisme que, este dilluns, vaig vore morir.

El Marató bp Castelló entrega cinc xecs solidaris de 1.200 euros a cinc ONG

L'organització del Marató bp Castelló i 10K FACSA Castelló va entregar cinc xecs de 1.200 euros a Youcanyolé, Telèfon de l'Esperança, AFA Castelló, Asolecas i Antian. La recaptació procedix de l'edició de febrer de 2025 i subratlla l'impacte social de la carrera.

El València entrenarà a Mestalla amb portes obertes el 29 de desembre

El club programarà una sessió oberta a Mestalla el 29 de desembre. Les portes s'obriran a les 10.30 i l'accés requerirà una entrada generada en la web.