La Policia dissol una altra baralla amb 100 adolescents en un parc de Paterna

 

Organitzar una batalla campal entre dos grups, gravar-ho i pujar el millor vídeo possible a Instagram per a conseguir el màxim número de ‘m’agrada’, és la nova moda present en molts punts d’Espanya.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, esta moda s’ha instal·lat en la capital del Túria i la seua àrea metropolitana en els últims mesos. L’últim intent, perquè el va frustrar la Policia Nacional, es va produir este dissabte en la localitat de Paterna, en la comarca de l’Horta Oest (València).

 

Tal com pareix, un centenar d’adolescents, d’entre 15 i 17 anys, va acudir a la convocatòria d’una baralla multitudinària de dos grups organitzada a través d’Instagram.

 

Identificaren a un centenar de xiquets

No obstant això, les autoritats van poder conèixer amb antelació esta activitat i ràpidament van posar en marxa un dispositiu especial, amb agents especialitzats en ordre públic de la unitat de prevenció i resposta (UPR), a demés de Policia Local i vigilants de Metrovalencia, que van evitar la quedada massiva.

 

En el dispositiu, els agents van identificar a un centenar de xiquets de 15 a 17 anys, procedents de municipis de Cheste, Manises o Tavernes Blanques, arribats en grups de huit o deu xavals.

 

Confiscades dos navalles i estupefaents

Tots els participants van arribar entre les 16.30 i les 17.00 hores d’este dissabte -la baralla estava convocada a les cinc de la vesprada-. En vore’ls arribar, els policies van instar als menors a donar-se la volta i tornar als seus punts d’origen. D’esta manera, la baralla multitudinària mai va arribar a celebrar-se.

 

A demés d’identificar-los, els agents van sancionar a uns quants d’ells, tant per infracció al decret autonòmic de mesures anticovid -per no portar mascareta o no fer un ús adequat d’ella- com per la llei de Seguretat Ciutadana a aquells als que se’ls va intervenir alguna arma prohibida. Dos persones portaven una navalla i altres algun tipus d’estupefaent, com marihuana.

Últimes notícies

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.
FILMOTECA D'ESTIU