La Policia va dissoldre la festa a on s’originà el brot de Covid-19 de Castelló per les queixes veïnals

 

Este dilluns la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública confirmava un brot de coronavirus en Castelló amb 16 casos. L’origen, una festa entre diferents nuclis familiars celebrada la nit de Sant Joan en el barri de Sant Llorenç de la ciutat.

 

Segons informa ‘Mediterráneo’, no va ser una reunió familiar sense més incidents, sinó que la Policia Local es va presentar allí per a dissoldre-la per les queixes veïnals. Els agents van acudir a la plaça Urban del Grupo San Lorenzo, a on hi havia «moltes persones» segons els veïns, cap a les deu i mitja de la nit.

 

L’organitzador de la festa, amb qui van parlar els agents, els va assegurar que posaria fi a la celebració en eixe mateix moment. Però això no va passar. Diversos grups «aïllats» es van quedar en la plaça i en la zona central dels blocs «tocant la guitarra i fent soroll».

 

Per eixe motiu, cap a la una de la matinada la Policia va tornar a rebre queixes dels veïns i van tornar a acudir al lloc. En esta segona ocasió, van alertar als assistents de les multes que els podien imposar i finalment se’n van anar. A pesar d’això, la Policia no ha concretat quanta gent hi havia ni si estaven respectant les mesures de seguretat.

 

Proves i rastreig de contactes

Este dimarts, diferents veïns de la zona han acudit al centre de salut Gran Via per a fer-se les proves del coronavirus en l’anomenat ‘autocovid’, sense baixar del cotxe. Encara que la Conselleria no ha concretat quantes proves noves s’han fet.

 

El que sí que se sap és que s’està fent un rastreig dels contactes de les persones infectades. Entre ells, es troben altres localitats i barris com Vila-real, Borriana o el barri de les Cases de la Breva, des d’on van vindre alguns assistents a la festa.

 

Per la seua banda, el pacient zero d’este brot seria un dels assistents, que va presentar símptomes de coronavirus dos dies abans de la celebració. A demés, venia de Lleida, a on ara mateix hi ha huit brots de Covid-19 importants.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tercer dia de busca d’un home desaparegut en un llogaret de Requena

El dispositiu per a localitzar a un home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, continua actiu per tercer dia amb un ampli desplegament de mitjans autonòmics i estatals, al qual s'han sumat hui efectius de Castella-la Manxa.

La comunitat educativa manté la vaga i tatxa de burla el decàleg d’Educació

La comunitat educativa valenciana manté la vaga del 31 de març i considera una burla el decàleg remés per Educació als sindicats per a la Taula Sectorial.

La compravenda de vivendes baixa un 7,4% en la Comunitat Valenciana al gener, més que la mitjana estatal

La compravenda de vivendes va descendir al gener un 7,4% en la Comunitat Valenciana respecte a l'any anterior, un retrocés superior a la caiguda mitjana nacional del 5%, en un context d'escassetat d'oferta i preus a l'alça.

Detingut a Castelló un fugitiu condemnat per un homicidi a Colòmbia

La Policia Nacional ha detingut a Castelló a un fugitiu de 36 anys, considerat d'alta perillositat i condemnat a més de 17 anys de presó per un homicidi dolós comés a Colòmbia en 2009.

Sagunt demana a la confraria de la Puríssima Sang canvis per a incloure a les dones per Setmana Santa

L'Ajuntament de Sagunt manté el seu suport a la Setmana Santa de 2026 però exigix a la Confraria de la Puríssima Sang adaptar les seues normes per a permetre la participació de les dones i complir la legalitat.

Alerta taronja per vent en el nord de Castelló amb ratxes de fins a 120 km/h el dimecres i dijous

Aemet activa l'avís taronja per fortes ratxes de vent del nord-oest a l'interior i litoral nord de Castelló entre la vesprada del dimecres i el matí del dijous.

Cel poc nuvolós i màximes a l’alça en la Comunitat Valenciana excepte en el sud d’Alacant

La Comunitat Valenciana afronta una jornada de cel poc nuvolós i temperatures màximes en ascens generalitzat, excepte en la mitat sud d'Alacant, amb vent fluix i mar en calma relativa.

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.