La Policia va dissoldre la festa a on s’originà el brot de Covid-19 de Castelló per les queixes veïnals

 

Este dilluns la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública confirmava un brot de coronavirus en Castelló amb 16 casos. L’origen, una festa entre diferents nuclis familiars celebrada la nit de Sant Joan en el barri de Sant Llorenç de la ciutat.

 

Segons informa ‘Mediterráneo’, no va ser una reunió familiar sense més incidents, sinó que la Policia Local es va presentar allí per a dissoldre-la per les queixes veïnals. Els agents van acudir a la plaça Urban del Grupo San Lorenzo, a on hi havia «moltes persones» segons els veïns, cap a les deu i mitja de la nit.

 

L’organitzador de la festa, amb qui van parlar els agents, els va assegurar que posaria fi a la celebració en eixe mateix moment. Però això no va passar. Diversos grups «aïllats» es van quedar en la plaça i en la zona central dels blocs «tocant la guitarra i fent soroll».

 

Per eixe motiu, cap a la una de la matinada la Policia va tornar a rebre queixes dels veïns i van tornar a acudir al lloc. En esta segona ocasió, van alertar als assistents de les multes que els podien imposar i finalment se’n van anar. A pesar d’això, la Policia no ha concretat quanta gent hi havia ni si estaven respectant les mesures de seguretat.

 

Proves i rastreig de contactes

Este dimarts, diferents veïns de la zona han acudit al centre de salut Gran Via per a fer-se les proves del coronavirus en l’anomenat ‘autocovid’, sense baixar del cotxe. Encara que la Conselleria no ha concretat quantes proves noves s’han fet.

 

El que sí que se sap és que s’està fent un rastreig dels contactes de les persones infectades. Entre ells, es troben altres localitats i barris com Vila-real, Borriana o el barri de les Cases de la Breva, des d’on van vindre alguns assistents a la festa.

 

Per la seua banda, el pacient zero d’este brot seria un dels assistents, que va presentar símptomes de coronavirus dos dies abans de la celebració. A demés, venia de Lleida, a on ara mateix hi ha huit brots de Covid-19 importants.

Últimes notícies

Deting a Beniparrell amb més de 100 grams de marihuana mentre anava en patinet elèctric

La Guàrdia Civil ha detingut a Beniparrell un home de 32 anys que circulava en patinet elèctric amb més de 100 grams de marihuana en cogolls, destinat presumptament al tràfic de droga. L'arrestat, de nacionalitat algeriana i amb antecedents per fets similars, ha passat a disposició del Decanat del Tribunal de Picassent.

‘Nocturnos’, el còmic amb què Laura Pérez s’endinsa en un lloc que no ens pertany

La il·lustradora valenciana Laura Pérez aprofita el còmic ‘Nocturnos’ per explorar la nit com un espai que no ens pertany del tot i que li ha valgut una nominació als premis Eisner 2026. L’obra, reconeguda també per la Biblioteca Pública de Nova York, combina emocions, misteri i experimentació gràfica.

Dissabte amb pujada notable de les temperatures a l’interior de la Comunitat Valenciana

L’oratge del dissabte estarà marcat per un ambient poc nuvolós, algun ruixat a la vesprada al nord interior i una pujada notable de les temperatures màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana.

Mor un home després de ser rescatat de la mar en una platja de Peníscola

Un home ha mort de matinada en una platja de Peníscola després de patir problemes mentre es banyava. Els bombers i els servicis sanitaris han intentat reanimar-lo sense èxit.

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.