La Policia va dissoldre la festa a on s’originà el brot de Covid-19 de Castelló per les queixes veïnals

 

Este dilluns la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública confirmava un brot de coronavirus en Castelló amb 16 casos. L’origen, una festa entre diferents nuclis familiars celebrada la nit de Sant Joan en el barri de Sant Llorenç de la ciutat.

 

Segons informa ‘Mediterráneo’, no va ser una reunió familiar sense més incidents, sinó que la Policia Local es va presentar allí per a dissoldre-la per les queixes veïnals. Els agents van acudir a la plaça Urban del Grupo San Lorenzo, a on hi havia «moltes persones» segons els veïns, cap a les deu i mitja de la nit.

 

L’organitzador de la festa, amb qui van parlar els agents, els va assegurar que posaria fi a la celebració en eixe mateix moment. Però això no va passar. Diversos grups «aïllats» es van quedar en la plaça i en la zona central dels blocs «tocant la guitarra i fent soroll».

 

Per eixe motiu, cap a la una de la matinada la Policia va tornar a rebre queixes dels veïns i van tornar a acudir al lloc. En esta segona ocasió, van alertar als assistents de les multes que els podien imposar i finalment se’n van anar. A pesar d’això, la Policia no ha concretat quanta gent hi havia ni si estaven respectant les mesures de seguretat.

 

Proves i rastreig de contactes

Este dimarts, diferents veïns de la zona han acudit al centre de salut Gran Via per a fer-se les proves del coronavirus en l’anomenat ‘autocovid’, sense baixar del cotxe. Encara que la Conselleria no ha concretat quantes proves noves s’han fet.

 

El que sí que se sap és que s’està fent un rastreig dels contactes de les persones infectades. Entre ells, es troben altres localitats i barris com Vila-real, Borriana o el barri de les Cases de la Breva, des d’on van vindre alguns assistents a la festa.

 

Per la seua banda, el pacient zero d’este brot seria un dels assistents, que va presentar símptomes de coronavirus dos dies abans de la celebració. A demés, venia de Lleida, a on ara mateix hi ha huit brots de Covid-19 importants.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.