La Policia va dissoldre la festa a on s’originà el brot de Covid-19 de Castelló per les queixes veïnals

 

Este dilluns la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública confirmava un brot de coronavirus en Castelló amb 16 casos. L’origen, una festa entre diferents nuclis familiars celebrada la nit de Sant Joan en el barri de Sant Llorenç de la ciutat.

 

Segons informa ‘Mediterráneo’, no va ser una reunió familiar sense més incidents, sinó que la Policia Local es va presentar allí per a dissoldre-la per les queixes veïnals. Els agents van acudir a la plaça Urban del Grupo San Lorenzo, a on hi havia «moltes persones» segons els veïns, cap a les deu i mitja de la nit.

 

L’organitzador de la festa, amb qui van parlar els agents, els va assegurar que posaria fi a la celebració en eixe mateix moment. Però això no va passar. Diversos grups «aïllats» es van quedar en la plaça i en la zona central dels blocs «tocant la guitarra i fent soroll».

 

Per eixe motiu, cap a la una de la matinada la Policia va tornar a rebre queixes dels veïns i van tornar a acudir al lloc. En esta segona ocasió, van alertar als assistents de les multes que els podien imposar i finalment se’n van anar. A pesar d’això, la Policia no ha concretat quanta gent hi havia ni si estaven respectant les mesures de seguretat.

 

Proves i rastreig de contactes

Este dimarts, diferents veïns de la zona han acudit al centre de salut Gran Via per a fer-se les proves del coronavirus en l’anomenat ‘autocovid’, sense baixar del cotxe. Encara que la Conselleria no ha concretat quantes proves noves s’han fet.

 

El que sí que se sap és que s’està fent un rastreig dels contactes de les persones infectades. Entre ells, es troben altres localitats i barris com Vila-real, Borriana o el barri de les Cases de la Breva, des d’on van vindre alguns assistents a la festa.

 

Per la seua banda, el pacient zero d’este brot seria un dels assistents, que va presentar símptomes de coronavirus dos dies abans de la celebració. A demés, venia de Lleida, a on ara mateix hi ha huit brots de Covid-19 importants.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.

L’Acadèmia de Gastronomia reivindica el producte local i el talent jove en els seus premis

Més de 400 persones abrigallen a Castelló la gala de l'Acadèmia de Gastronomia de la Comunitat Valenciana, que estrena premis al producte local i reforça el suport al talent jove.