13.2 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

La Policia Foral alerta que és delicte segons el Codi Penal difondre imatges de la violació de ‘La Manada’

 

La Policia Foral ha alertat de la «difusió massiva», a través de les xarxes socials, de fotogrames de la suposada violació grupal ocorreguda pel grup conegut com La Manada durant els sanfermines de 2016, la qual cosa constitueix un delicte contra la intimitat. A través del seu compte de Twitter, la Policia Foral es fa ressò de la divulgació de les citades imatges i adverteix als qui les difonen que «adquireixen responsabilitat penal per delicte contra la intimitat, arreplegat l'article 197.7 del Codi Penal».

Eixes imatges podrien haver sigut extretes del sumari del cas jutjat en l'Audiència Provincial de Navarra el passat mes de novembre, en el qual cinc joves sevillans han sigut jutjats per la suposada violació en grup d'una jove madrilenya en un portal de la capital durant les festes de San Fermín. 

 

Els fets van ser gravats pels acusats en uns vídeos que van ser visionats durant el judici celebrat a porta tancada, excepte en les dos últimes sessions, corresponents a les conclusions, que van ser obertes al públic.

Una de les sessions a porta tancada es va dedicar a analitzar set vídeos en total amb una durada global de 96 segons, a més de dos fotografies. El cas es troba a l'espera que es dicte sentència.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.