La Policia Foral alerta que és delicte segons el Codi Penal difondre imatges de la violació de ‘La Manada’

 

La Policia Foral ha alertat de la «difusió massiva», a través de les xarxes socials, de fotogrames de la suposada violació grupal ocorreguda pel grup conegut com La Manada durant els sanfermines de 2016, la qual cosa constitueix un delicte contra la intimitat. A través del seu compte de Twitter, la Policia Foral es fa ressò de la divulgació de les citades imatges i adverteix als qui les difonen que «adquireixen responsabilitat penal per delicte contra la intimitat, arreplegat l'article 197.7 del Codi Penal».

Eixes imatges podrien haver sigut extretes del sumari del cas jutjat en l'Audiència Provincial de Navarra el passat mes de novembre, en el qual cinc joves sevillans han sigut jutjats per la suposada violació en grup d'una jove madrilenya en un portal de la capital durant les festes de San Fermín. 

 

Els fets van ser gravats pels acusats en uns vídeos que van ser visionats durant el judici celebrat a porta tancada, excepte en les dos últimes sessions, corresponents a les conclusions, que van ser obertes al públic.

Una de les sessions a porta tancada es va dedicar a analitzar set vídeos en total amb una durada global de 96 segons, a més de dos fotografies. El cas es troba a l'espera que es dicte sentència.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant acusa el PP de ser el problema de la vivenda en la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha acusat el PP de ser el principal obstacle per a resoldre la vivenda en la Comunitat Valenciana. Ha denunciat canvis en la VPO, el bloqueig de la Llei de Vivenda i ha demanat la dimissió de Luis Barcala.

Morant insistix que Mazón no pot aguantar ni un minut més com a diputat en Les Corts

Diana Morant ha reclamat que Carlos Mazón deixe el seu escó i ha demanat al PP que l'a part de la vida política després de les últimes novetats del cas per la DANA.

Manifestació a València reclama millores laborals i menys burocràcia per al professorat

La marxa ha recorregut el centre de València per a exigir menys burocràcia, baixar ràtios i millores salarials, a més de més plantilla i més valencià. Els sindicats pressionen a la Conselleria amb un calendari de mobilitzacions i una vaga convocada per al 31 de març.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL i creu que es perd una oportunitat

El consistori ha lamentat que l'AVL mantinga València amb titlla oberta i retrau que no haja publicat l'informe. Anuncia mesures quan ho conega.

Pérez Llorca defén el model fiscal del Consell i subratlla l’alleujament per a rendes baixes i mitjanes

El Consell ha ampliat els llindars de renda per a accedir a deduccions per gastos sanitaris i activitats esportives. La mesura sumarà 300.000 contribuents i elevarà l'estalvi en 2025 fins prop de 100 milions, amb la recaptació autonòmica a l'alça.

L’AVL rebutja la titlla tancada i manté el topònim València

L'Acadèmia Valenciana de la Llengua ha rebutjat el canvi d'accentuació proposat per l'Ajuntament i ratifica València com a nom oficial. L'informe, aprovat per àmplia majoria, s'enviarà a la Generalitat i desactiva la doble denominació Valéncia/València.

Investiguen a un conductor per circular a 223 km/h en l’A-3 a València

La Guàrdia Civil investiga a un home de 61 anys sorprés a 223 km/h en l'A-3, a Venta del Moro. Va superar el límit en 103 km/h i afronta penes penals.

Pluges, pols en suspensió i descens de les màximes en l’últim dia de febrer en la Comunitat Valenciana

Febrer s'acomiada en la Comunitat Valenciana amb pols en suspensió en la mitat sud i pluges febles que s'estenen amb el pas de les hores. Les màximes baixen i el vent rola a nord-est.