La Policia Foral alerta que és delicte segons el Codi Penal difondre imatges de la violació de ‘La Manada’

 

La Policia Foral ha alertat de la «difusió massiva», a través de les xarxes socials, de fotogrames de la suposada violació grupal ocorreguda pel grup conegut com La Manada durant els sanfermines de 2016, la qual cosa constitueix un delicte contra la intimitat. A través del seu compte de Twitter, la Policia Foral es fa ressò de la divulgació de les citades imatges i adverteix als qui les difonen que «adquireixen responsabilitat penal per delicte contra la intimitat, arreplegat l'article 197.7 del Codi Penal».

Eixes imatges podrien haver sigut extretes del sumari del cas jutjat en l'Audiència Provincial de Navarra el passat mes de novembre, en el qual cinc joves sevillans han sigut jutjats per la suposada violació en grup d'una jove madrilenya en un portal de la capital durant les festes de San Fermín. 

 

Els fets van ser gravats pels acusats en uns vídeos que van ser visionats durant el judici celebrat a porta tancada, excepte en les dos últimes sessions, corresponents a les conclusions, que van ser obertes al públic.

Una de les sessions a porta tancada es va dedicar a analitzar set vídeos en total amb una durada global de 96 segons, a més de dos fotografies. El cas es troba a l'espera que es dicte sentència.

Últimes notícies

La pujada tèrmica ompli la platja del Postiguet abans del retorn de les pluges

La lleugera pujada de temperatures, amb valors pròxims als 30 graus, ha omplit este dimarts de banyistes la platja del Postiguet a Alacant abans de l’arribada de noves pluges prevista per a dijous, segons Aemet.

Luís Castro admet que no està satisfet amb el partit del Levante contra el Barça

L’entrenador del Levante, Luís Castro, ha admés que no està content amb el resultat contra el Barça tot i el bon joc del seu equip i ja mira al duel davant l’Athletic Club, al qual considera un dels millors equips de LaLiga.

Gonzalo Corbalán afronta el repte del València Basket amb nervis positius

L’escolta argentí Gonzalo Corbalán s’ha presentat com a nou jugador del València Basket i ha assegurat que se sent preparat per al salt de nivell que suposa la Euroliga, malgrat reconéixer nervis en clau positiva. El jugador també ha valorat la Supercopa Endesa i l’arribada de Nikola Mirotic com a reforç de pes.

1.270 milions per a modernitzar els aeroports valencians en cinc anys

El DORA 2027-2031 preveu 1.270 milions per als aeroports d’Alacant-Elx Miguel Hernández i València, dins d’un pla estatal de 13.000 milions que Aena finançarà amb ingressos propis.

Iberdrola destina 2.100 milions fins a 2031 per blindar la xarxa elèctrica després de la DANA

Iberdrola ha redissenyat la xarxa elèctrica danyada per la DANA del 29 d’octubre de 2024 amb 100 milions i anuncia 2.000 milions més fins a 2031 a la Comunitat Valenciana. El pla ha rehabilitat estacions, comptadors, centres de transformació i torres elèctriques a la província de València.

El Consell només ha pagat el 60 % de les ajudes per la DANA, segons la Sindicatura

La Sindicatura de Comptes ha constatat que fins al febrer només s'ha abonat el 60 % de les ajudes per la DANA a la Comunitat Valenciana i alerta de possibles reintegraments per riscos d'incompliments en milers d'expedients.

Detenen a Alcoi una dona per explotar sexualment altres dones en un pis

Una dona de 34 anys ha sigut detinguda a Alcoi per gestionar un pis on explotava sexualment dones estrangeres, aprofitant la seua vulnerabilitat i situació irregular.

El CGPJ ajorna la decisió sobre les queixes contra la jutgessa de la DANA de València

La Comissió Permanent del CGPJ ha decidit ajornar la resolució sobre les tres queixes disciplinàries contra la jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA de València per a estudiar amb més detall la voluminosa documentació del cas. Les queixes provenen de la exconsellera Salomé Pradas, de l’ex secretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso i de l’advocat Rubén Gisbert.