14.9 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

El jurat declara culpable de tots els càrrecs el policia que va matar George Floyd

 

El jurat ha declarat culpable l’exagent de policia Derek Chauvin dels tres càrrecs d’assassinat pels quals se’l jutjava en relació amb la mort de George Floyd el 25 de maig passat a Minneapolis. Chauvin va participar en la detenció de Floyd i el va immobilitzar posant-li el genoll nou minuts al coll, fins que li va causar la mort per asfíxia. 

 

Chauvin s’enfronta a fins a 40 anys de presó

L’acció policial va ser gravada per vianants en uns vídeos que es van veure arreu del món, i van desencadenar el moviment de defensa dels afroamericans Black lives matter. El jurat, format per set dones i cinc homes de diferents races en el marc d’un cas amb fort accent racial, ha deliberat durant deu hores abans d’arribar a un veredicte.

 

A l’espera de la sentència judicial, que pot tardar mesos, Chauvin s’enfronta a fins a 40 anys de presó pels delictes d’homicidi imprudent en segon grau, assassinat en segon grau i assassinat en tercer grau.

 

Protestes arreu del món

Arran de l’assassinat de George Floyd, centenars de milers de persones es van manifestar a ciutats europees com Londres, Berlín, París o Manchester en contra del racisme en el marc de les mobilitzacions del moviment ‘Black Lives Matter’ i les protestes impulsades als Estats Units per la mort de George Floyd. 

 

Amb pancartes contra el racisme, les diverses mobilitzacions van ser multitudinàries i, en aquell moment, també van aprofitar per a recordar altres víctimes de casos denunciats de brutalitat policial com Belly Mujinga o Mark Duggan al Regne Unit. 

 

Les protestes també van tenir lloc a diverses localitats de Catalunya, entre elles Barcelona.

 

Una autòpsia independent va confirmar que George va morir d’una asfíxia

Tal com va explicar el portal ‘ABC News’ el passat mes de juny, una autòpsia independent, ordenada per la mateixa família de l’assassinat, va servir per a confirmar que la mort de George Floyd sí que va ser el resultat de la brutal detenció que va patir per part de la policia, a l’estat nord-americà de Minnesota, concretament a la ciutat de Minneapolis.

 

Així doncs, Floyd hauria perdut la vida a conseqüència d’una asfíxia causada per una compressió del seu coll, que hauria provocat una hemorràgia cap al seu cervell. 

 

 

Últimes notícies

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant per l'estirada de la bossa d'una dona que portava quasi 6.000 euros; en la fugida va anar deixant bitllets. La Policia va recuperar més de 5.800 euros i ho va posar a disposició judicial.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant com a presumpte autor de l'estirada a una dona que portava prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets fins a ser arrestat.

Desarticulada a Alacant una xarxa de ciberestafes capaç d’enviar milions de SMS i telefonades fraudulentes

La xarxa utilitzava una infraestructura tecnològica de gran capacitat per suplantar organismes oficials i enganyar les víctimes

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida a Alacant

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar d'una tirada la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i es van recuperar més de 5.800 euros.

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona amb quasi 6.000 euros. Va deixar bitllets pel camí i va ser aconseguit als pocs minuts.

Mor una dona de 32 anys en un xoc frontal a Cullera

Un home de 56 anys resulta ferit en l’accident, que ha tingut lloc cap a les 17.15 hores i ha requerit la intervenció dels serveis d’emergència i dels bombers

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts