La Policia Nacional desmantella una nau amb mil plantes de marihuana a Alaquàs

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a dos homes, de 37 i 43 anys, d’origen asiàtic, com a presumptes autors dels delictes contra la salut pública i defraudació de fluid elèctric, després de localitzar en una nau industrial del polígon de la ‘Garrofera’ en Alaquàs, a la comarca de l’Horta Sud, una plantació ‘indoor’ de marihuana. Van realitzar una connexió fraudulenta de la xarxa elèctrica soterrada. Van confiscar més d’1.000 plantes i 700 esqueixos de marihuana. Aquesta nau igual que la desmantellada el mes passat en una població veïna eren de les mateixes característiques i explotades per ciutadans d’origen xinés el que fa pensar que presumiblement pertanyen al mateix grup organitzat.

  

Els investigadors van tenir coneixement que en una nau industrial d’Aldaia podria existir una plantació de marihuana. En el transcurs de l’operatiu es va realitzar el registre de la nau on van ser localitzades dos persones en el seu interior realitzant funcions pròpies de cultiu i manteniment de la plantació de marihuana, per la qual cosa van ser detingudes.

    

Un dels arrestats va intentar fugir per la teulada, caent des del fals sostre superior en cedir el sòl de pladur, sent traslladat a l’hospital on va ser intervingut quirúrgicament d’una fractura de turmell.

 

La nau industrial era llogada per un ciutadà d’origen xinés

  

Els policies van esbrinar que la nau industrial de 420 metres quadrats havia sigut llogada per un ciutadà d’origen xinés i estava compartimentada, en set estades, cinc d’elles operatives i dos en fase inicial de plantació. La instal·lació elèctrica comprenia 204 transformadors, nombroses llums de 600 amperes cadascuna, incontables ventiladors, aparells d’aire condicionat, milers de tests buits de diferent grandària, així com els habituals sistemes de reg i els corresponents sacs de terra i fertilitzants.

  

En el moment del registre la plantació ja havia generat una collita, localitzant-se l’actual en diferents fases de cultiu, comprenent un total d’1.100 plantes i 728 esqueixos.

Fa unes setmanes desmantellada una altra plantació similar a Aldaia

  

Aquesta nau la qual es trobava compartimentada el seu interior amb material de pladur i perfils metàl·lics és similar a una altra desmantellada el passat 24 de novembre a Aldaia on es van intervenir 2.100 plantes de marihuana i van detenir a cinc persones d’origen xinés que es troben a la presó. La grandària i la infraestructura de la instal·lació desmantellada podrien tenir una capacitat productiva per al cultiu de 3.200 plantes per collita.  

 

Els dos detinguts, sense antecedents policials, han passat a disposició judicial, que ha decretat el seu ingrés a la presó.

 

Últimes notícies

Milers de persones omplin València en una Processó Cívica tranquil·la i sense incidents

La Processó Cívica de la Senyera del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València amb normalitat i sense incidents destacats, en una jornada marcada per la convivència amb l’acampada pel dret a la vivenda i la suspensió de la mascletà.

Pérez Llorca encapçalarà la delegació valenciana en el primer míting electoral de Feijóo a Madrid

Juanfran Pérez Llorca liderarà este dissabte la delegació del PPCV que viatjarà a Madrid per a donar suport a Alberto Núñez Feijóo en el seu primer míting electoral de precampanya, amb una àmplia mobilització de militants i simpatitzants valencians.

L’inici del pont del Pilar ja col·lapsa diverses carreteres valencianes

L’arrancada del pont del Pilar ha deixat ja trànsit molt intens en les principals eixides i accessos de València, Castelló i Alacant, especialment a l’AP-7, l’A-3 i l’A-7, segons la DGT. Diversos accidents en altres punts d’Espanya, inclòs un a Gandia, empitjoren la situació viària.

Buchanan patix una lesió muscular al bíceps femoral dret i és baixa per al Villarreal

Tajon Buchanan ha patit una lesió muscular al bíceps femoral de la cama dreta i és baixa indefinida per al Villarreal, que no ha fixat termini de recuperació.

El Madrid busca reconciliar-se amb el Bernabéu davant un Vila-real llançat

El Real Madrid torna al Santiago Bernabéu després del paró de seleccions obligat a oferir una versió convincent davant un Vila-real en ratxa, amb dos triomfs seguits i la vista també posada en la Champions.

Detingut a Alcoi un quart membre d’una trama que portava embarassades a Espanya per a regularitzar-se

La Guàrdia Civil ha detingut a Alcoi un home de 38 anys, de nacionalitat brasilera, acusat de gestionar la logística d’una xarxa que portava dones embarassades al final de la gestació perquè els seus fills nasqueren a Espanya i així obtindre la nacionalitat. La investigació, iniciada a Burgos, ha permés desmantellar l’organització i continua oberta, sense descartar noves detencions.

Desmantellada una trama de frau de 70 milions d’euros en l’IVA a Espanya

La Agencia Tributaria ha liderat una macrooperació, amb registres a València i Màlaga i coordinació europea, contra una xarxa que ha defraudat 70 milions en IVA mitjançant frau carrusel.

Sanjuan agraïx als acampats de València que defenguen el dret a quedar-se

El portaveu socialista Borja Sanjuan agraïx a les persones acampades en la plaça de l'Ajuntament que reivindiquen el dret a la vivenda i a continuar vivint en València coincidint amb el 9 d'Octubre.