La Policia Nacional desmantella una nau amb mil plantes de marihuana a Alaquàs

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a dos homes, de 37 i 43 anys, d’origen asiàtic, com a presumptes autors dels delictes contra la salut pública i defraudació de fluid elèctric, després de localitzar en una nau industrial del polígon de la ‘Garrofera’ en Alaquàs, a la comarca de l’Horta Sud, una plantació ‘indoor’ de marihuana. Van realitzar una connexió fraudulenta de la xarxa elèctrica soterrada. Van confiscar més d’1.000 plantes i 700 esqueixos de marihuana. Aquesta nau igual que la desmantellada el mes passat en una població veïna eren de les mateixes característiques i explotades per ciutadans d’origen xinés el que fa pensar que presumiblement pertanyen al mateix grup organitzat.

  

Els investigadors van tenir coneixement que en una nau industrial d’Aldaia podria existir una plantació de marihuana. En el transcurs de l’operatiu es va realitzar el registre de la nau on van ser localitzades dos persones en el seu interior realitzant funcions pròpies de cultiu i manteniment de la plantació de marihuana, per la qual cosa van ser detingudes.

    

Un dels arrestats va intentar fugir per la teulada, caent des del fals sostre superior en cedir el sòl de pladur, sent traslladat a l’hospital on va ser intervingut quirúrgicament d’una fractura de turmell.

 

La nau industrial era llogada per un ciutadà d’origen xinés

  

Els policies van esbrinar que la nau industrial de 420 metres quadrats havia sigut llogada per un ciutadà d’origen xinés i estava compartimentada, en set estades, cinc d’elles operatives i dos en fase inicial de plantació. La instal·lació elèctrica comprenia 204 transformadors, nombroses llums de 600 amperes cadascuna, incontables ventiladors, aparells d’aire condicionat, milers de tests buits de diferent grandària, així com els habituals sistemes de reg i els corresponents sacs de terra i fertilitzants.

  

En el moment del registre la plantació ja havia generat una collita, localitzant-se l’actual en diferents fases de cultiu, comprenent un total d’1.100 plantes i 728 esqueixos.

Fa unes setmanes desmantellada una altra plantació similar a Aldaia

  

Aquesta nau la qual es trobava compartimentada el seu interior amb material de pladur i perfils metàl·lics és similar a una altra desmantellada el passat 24 de novembre a Aldaia on es van intervenir 2.100 plantes de marihuana i van detenir a cinc persones d’origen xinés que es troben a la presó. La grandària i la infraestructura de la instal·lació desmantellada podrien tenir una capacitat productiva per al cultiu de 3.200 plantes per collita.  

 

Els dos detinguts, sense antecedents policials, han passat a disposició judicial, que ha decretat el seu ingrés a la presó.

 

Últimes notícies

Un avió de Swiss Air aterra d’emergència a Manises i provoca 5 desviaments

Un avió A-320 de Swiss Air procedent de Zúrich ha aterrat d’emergència este divendres a l’aeroport de Manises i ha obligat a desviar cinc vols mentre la pista romania bloquejada. Aena ha confirmat que, resolta la incidència, l’aeroport ha représ la seua operativa amb normalitat.

Un jutjat d’Alacant obliga el Sabadell a tornar 6,5 milions a la Fundació Mediterráneo

Un tribunal d’Alacant ha condemnat el Banco Sabadell a restituir prop de 6,5 milions d’euros a la Fundació Mediterráneo per les quantitats abonades a afectats per les quotes participatives de la CAM, després de quasi 14 anys de litigi.

Cinc anys de presó per retindre i pegar a un menor que va aconseguir escapar i demanar ajuda

Dos hòmens han sigut condemnats a cinc anys de presó per segrestar i agredir un xic de 14 anys en un domicili de la Zona Nord d’Alacant. El menor va aprofitar que dormien per fugir, acudir a una tenda 24 hores i alertar la Policia.

Els Moros i Cristians d’Elda i Calp ja són Festa d’Interés Turístic Internacional

Indústria ha reconegut 16 noves festes d’interés turístic nacional i internacional, entre elles els Moros i Cristians d’Elda i de Calp. El ministeri destaca la participació ciutadana, la sostenibilitat i la diversitat cultural com a criteris clau.

El CCCC es transforma en el gran aparador de José Segrelles amb 155 obres úniques

El Centre del Carme Cultura Contemporània ha obert la major exposició dedicada a José Segrelles, amb 155 pintures originals de fantasia, 60 d’elles inèdites, oberta fins a gener de 2027. La mostra destaca la projecció internacional del pintor d’Albaida i el seu llegat en el cinema i la il·lustració actuals.

Tres viatges diaris tot l’any entre Tabarca i la península, en negociació amb les navilieres

La Generalitat i els ajuntaments d’Alacant i Santa Pola negocien amb huit navilieres per garantir tres connexions diàries tot l’any entre Tabarca i la península, a més de millores al port i a l’estació marítima.

La futura base logística de l’Exèrcit a Còrdova oferirà servicis a altres països aliats

La Base Logística de l’Exèrcit de Terra que es construïx a Còrdova es dissenya com un centre obert a països amb sistemes de defensa similars al d’Espanya i amb un alt component de digitalització i manteniment predictiu. Empresaris de la Comunitat Valenciana han conegut el projecte, que preveu ser operatiu en 2029 i generar 1.500 llocs de treball directes.

La jutgessa que investiga la DANA a Torrent reclama detalls del rescat dels dos menors morts

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha demanat als Bombers i a la Guàrdia Civil tota la informació sobre el rescat dels cossos sense vida de dos menors a Torrent.