La Policia Nacional desmantella una nau amb mil plantes de marihuana a Alaquàs

Ejemplo de shortcode con estilo
  Agents de la Policia Nacional han detingut a dos homes, de 37 i 43 anys, d’origen asiàtic, com a presumptes autors dels delictes contra la salut pública i defraudació de fluid elèctric, després de localitzar en una nau industrial del polígon de la ‘Garrofera’ en Alaquàs, a la comarca de l’Horta Sud, una plantació ‘indoor’ de marihuana. […]

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a dos homes, de 37 i 43 anys, d’origen asiàtic, com a presumptes autors dels delictes contra la salut pública i defraudació de fluid elèctric, després de localitzar en una nau industrial del polígon de la ‘Garrofera’ en Alaquàs, a la comarca de l’Horta Sud, una plantació ‘indoor’ de marihuana. Van realitzar una connexió fraudulenta de la xarxa elèctrica soterrada. Van confiscar més d’1.000 plantes i 700 esqueixos de marihuana. Aquesta nau igual que la desmantellada el mes passat en una població veïna eren de les mateixes característiques i explotades per ciutadans d’origen xinés el que fa pensar que presumiblement pertanyen al mateix grup organitzat.

  

Els investigadors van tenir coneixement que en una nau industrial d’Aldaia podria existir una plantació de marihuana. En el transcurs de l’operatiu es va realitzar el registre de la nau on van ser localitzades dos persones en el seu interior realitzant funcions pròpies de cultiu i manteniment de la plantació de marihuana, per la qual cosa van ser detingudes.

    

Un dels arrestats va intentar fugir per la teulada, caent des del fals sostre superior en cedir el sòl de pladur, sent traslladat a l’hospital on va ser intervingut quirúrgicament d’una fractura de turmell.

 

La nau industrial era llogada per un ciutadà d’origen xinés

  

Els policies van esbrinar que la nau industrial de 420 metres quadrats havia sigut llogada per un ciutadà d’origen xinés i estava compartimentada, en set estades, cinc d’elles operatives i dos en fase inicial de plantació. La instal·lació elèctrica comprenia 204 transformadors, nombroses llums de 600 amperes cadascuna, incontables ventiladors, aparells d’aire condicionat, milers de tests buits de diferent grandària, així com els habituals sistemes de reg i els corresponents sacs de terra i fertilitzants.

  

En el moment del registre la plantació ja havia generat una collita, localitzant-se l’actual en diferents fases de cultiu, comprenent un total d’1.100 plantes i 728 esqueixos.

Fa unes setmanes desmantellada una altra plantació similar a Aldaia

  

Aquesta nau la qual es trobava compartimentada el seu interior amb material de pladur i perfils metàl·lics és similar a una altra desmantellada el passat 24 de novembre a Aldaia on es van intervenir 2.100 plantes de marihuana i van detenir a cinc persones d’origen xinés que es troben a la presó. La grandària i la infraestructura de la instal·lació desmantellada podrien tenir una capacitat productiva per al cultiu de 3.200 plantes per collita.  

 

Els dos detinguts, sense antecedents policials, han passat a disposició judicial, que ha decretat el seu ingrés a la presó.

 

Últimes notícies

Les víctimes de la dana reclamen viure sense por a Paiporta

Les víctimes de la dana han commemorat a Paiporta el segon aniversari de la tragèdia amb un acte de memòria i una demanda de seguretat.

Sis detinguts de la nova peça del caso Koldo queden en llibertat

La Guardia Civil ha deixat en llibertat les sis persones arrestades en una nova peça del caso Koldo. La investigació aborda presumptes mossegades en contractes d’obra pública.

El PSPV denuncia falta de recursos contra els incendis a Castelló

El PSPV-PSOE ha acusat el PP de retallar recursos d’emergències. La denúncia s’ha fet durant una visita a Artana i Eslida, afectades pels incendis d’este estiu.

Les empreses agroalimentàries valencianes concentren el 12,9 % de les vendes espanyoles

Les empreses valencianes concentren el 12,9 % de les vendes agroalimentàries d’Espanya i lideren el comerç minorista, amb una quota del 22,2 %.

Ouigo manté els trens entre València i Madrid per al pont de desembre després del pacte amb els maquinistes

L’acord amb SEMAF deixa sense efecte les parades del 4 i el 8 de desembre i les previstes per al 6 i el 9 de novembre

Muñoz creu que el míting de Pedro Sánchez a València busca aprofitar la dana

La portaveu del PP al Congreso ha considerat que el míting de Pedro Sánchez a València té com a objectiu utilitzar la tragèdia de la dana. També ha reclamat que s’executen obres hidràuliques a la Comunitat Valenciana.

El jutjat reclama les telefonades als municipis afectats per Forata

El jutjat de Catarroja ha demanat les gravacions de telefonades als municipis situats aigües avall de Forata. També ha requerit comunicacions relacionades amb la coordinació de l’emergència.

La parella d’Ábalos arriba a la Comandancia Provincial de Valencia

Andrea de la Torre, parella de José Luis Ábalos, ha sigut conduïda a la Comandancia Provincial de Valencia. La detenció s’ha produït en una operació del cas Koldo.