La Policia Nacional desmantella una nau amb mil plantes de marihuana a Alaquàs

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a dos homes, de 37 i 43 anys, d’origen asiàtic, com a presumptes autors dels delictes contra la salut pública i defraudació de fluid elèctric, després de localitzar en una nau industrial del polígon de la ‘Garrofera’ en Alaquàs, a la comarca de l’Horta Sud, una plantació ‘indoor’ de marihuana. Van realitzar una connexió fraudulenta de la xarxa elèctrica soterrada. Van confiscar més d’1.000 plantes i 700 esqueixos de marihuana. Aquesta nau igual que la desmantellada el mes passat en una població veïna eren de les mateixes característiques i explotades per ciutadans d’origen xinés el que fa pensar que presumiblement pertanyen al mateix grup organitzat.

  

Els investigadors van tenir coneixement que en una nau industrial d’Aldaia podria existir una plantació de marihuana. En el transcurs de l’operatiu es va realitzar el registre de la nau on van ser localitzades dos persones en el seu interior realitzant funcions pròpies de cultiu i manteniment de la plantació de marihuana, per la qual cosa van ser detingudes.

    

Un dels arrestats va intentar fugir per la teulada, caent des del fals sostre superior en cedir el sòl de pladur, sent traslladat a l’hospital on va ser intervingut quirúrgicament d’una fractura de turmell.

 

La nau industrial era llogada per un ciutadà d’origen xinés

  

Els policies van esbrinar que la nau industrial de 420 metres quadrats havia sigut llogada per un ciutadà d’origen xinés i estava compartimentada, en set estades, cinc d’elles operatives i dos en fase inicial de plantació. La instal·lació elèctrica comprenia 204 transformadors, nombroses llums de 600 amperes cadascuna, incontables ventiladors, aparells d’aire condicionat, milers de tests buits de diferent grandària, així com els habituals sistemes de reg i els corresponents sacs de terra i fertilitzants.

  

En el moment del registre la plantació ja havia generat una collita, localitzant-se l’actual en diferents fases de cultiu, comprenent un total d’1.100 plantes i 728 esqueixos.

Fa unes setmanes desmantellada una altra plantació similar a Aldaia

  

Aquesta nau la qual es trobava compartimentada el seu interior amb material de pladur i perfils metàl·lics és similar a una altra desmantellada el passat 24 de novembre a Aldaia on es van intervenir 2.100 plantes de marihuana i van detenir a cinc persones d’origen xinés que es troben a la presó. La grandària i la infraestructura de la instal·lació desmantellada podrien tenir una capacitat productiva per al cultiu de 3.200 plantes per collita.  

 

Els dos detinguts, sense antecedents policials, han passat a disposició judicial, que ha decretat el seu ingrés a la presó.

 

Últimes notícies

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.

The Prodigy tancarà el 30 aniversari del FIB 2026 amb un cartell ple de clàssics

El FIB 2026 acomiada este dissabte la seua 30a edició a Benicàssim amb The Prodigy com a cap de cartell i un programa que recupera bandes històriques del festival, junt amb referents de l’indie estatal.

El Palau i les principals estacions s’il·luminaran amb la bandera d’Espanya per la final del Mundial 2026

La Generalitat il·luminarà este cap de setmana el Palau i estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant amb la bandera d’Espanya per donar suport a la selecció en la final del Mundial 2026 davant d’Argentina als Estats Units.

María José Catalá promet seguir cuidant València i optar a la reelecció en 2027

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha reafirmat a Santiago de Compostela la seua voluntat de continuar al capdavant de l’Ajuntament fins a les eleccions de 2027 i ha defensat la seua gestió amb rebaixes fiscals, vivenda pública i aposta per la cultura i la innovació.