La Policia Nacional desmantella una nau amb mil plantes de marihuana a Alaquàs

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a dos homes, de 37 i 43 anys, d’origen asiàtic, com a presumptes autors dels delictes contra la salut pública i defraudació de fluid elèctric, després de localitzar en una nau industrial del polígon de la ‘Garrofera’ en Alaquàs, a la comarca de l’Horta Sud, una plantació ‘indoor’ de marihuana. Van realitzar una connexió fraudulenta de la xarxa elèctrica soterrada. Van confiscar més d’1.000 plantes i 700 esqueixos de marihuana. Aquesta nau igual que la desmantellada el mes passat en una població veïna eren de les mateixes característiques i explotades per ciutadans d’origen xinés el que fa pensar que presumiblement pertanyen al mateix grup organitzat.

  

Els investigadors van tenir coneixement que en una nau industrial d’Aldaia podria existir una plantació de marihuana. En el transcurs de l’operatiu es va realitzar el registre de la nau on van ser localitzades dos persones en el seu interior realitzant funcions pròpies de cultiu i manteniment de la plantació de marihuana, per la qual cosa van ser detingudes.

    

Un dels arrestats va intentar fugir per la teulada, caent des del fals sostre superior en cedir el sòl de pladur, sent traslladat a l’hospital on va ser intervingut quirúrgicament d’una fractura de turmell.

 

La nau industrial era llogada per un ciutadà d’origen xinés

  

Els policies van esbrinar que la nau industrial de 420 metres quadrats havia sigut llogada per un ciutadà d’origen xinés i estava compartimentada, en set estades, cinc d’elles operatives i dos en fase inicial de plantació. La instal·lació elèctrica comprenia 204 transformadors, nombroses llums de 600 amperes cadascuna, incontables ventiladors, aparells d’aire condicionat, milers de tests buits de diferent grandària, així com els habituals sistemes de reg i els corresponents sacs de terra i fertilitzants.

  

En el moment del registre la plantació ja havia generat una collita, localitzant-se l’actual en diferents fases de cultiu, comprenent un total d’1.100 plantes i 728 esqueixos.

Fa unes setmanes desmantellada una altra plantació similar a Aldaia

  

Aquesta nau la qual es trobava compartimentada el seu interior amb material de pladur i perfils metàl·lics és similar a una altra desmantellada el passat 24 de novembre a Aldaia on es van intervenir 2.100 plantes de marihuana i van detenir a cinc persones d’origen xinés que es troben a la presó. La grandària i la infraestructura de la instal·lació desmantellada podrien tenir una capacitat productiva per al cultiu de 3.200 plantes per collita.  

 

Els dos detinguts, sense antecedents policials, han passat a disposició judicial, que ha decretat el seu ingrés a la presó.

 

Últimes notícies

Un pescador salva una tortuga marina enredada en una boia davant Port de Sagunt

Una tortuga marina ha sigut rescatada davant la costa de Port de Sagunt gràcies a l’avís d’un pescador recreatiu, després d’aparéixer enredada en una boia i diversos caps. L’animal ha ingressat a l’ARCA del Mar de l’Oceanogràfic de València amb lesions al coll i a les aletes, però sense danys ossis aparents.

Aemet activa l’avís roig per 42 graus al sud del litoral de València i Alacant este dijous

Aemet ha activat per a este dijous l’avís roig al litoral sud de València i d’Alacant per màximes de fins a 42 graus, amb altres avisos taronja i grocs per calor extrema i tempestes a tot el territori valencià.

Gonzalo Villar confia en un Elx fort per a iniciar LaLiga amb garanties

El migcampista de lElx Gonzalo Villar remarca la duresa de la pretemporada amb Martín Anselmi per a arribar en les millors condicions a LaLiga i mantindre la mentalitat guanyadora del tram final del curs passat.

Dos jugadors del València Basket, citats amb Espanya per a la finestra del Mundial 2027

Álvaro Cárdenas i Mario Saint-Supéry formen part de la llista de quinze jugadors que ha cridat Chus Mateo per a la finestra de classificació del Mundial 2027 del mes dagost.

Més de la mitat dels bebés menors d’un any ja està escolaritzada a Espanya

Gairebé huit de cada deu xiquets menors de dos anys estan escolaritzats a Espanya i el 52 % dels bebés d’un any acuden a escoles infantils, mentres el Ministeri d’Educació prepara una llei per a dignificar la professió de les educadores.

Pérez Llorca anuncia per a dijous una gran notícia per al futur de Ford Almussafes

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha avançat que este dijous es coneixerà una gran notícia per al futur de la planta de Ford a Almussafes, en una jornada en què està prevista també la visita de Pedro Sánchez.

L’Elx manté els entrenaments tot i l’alerta roja per calor extrema a Alacant

El primer equip de l’Elx ha continuat entrenant-se amb normalitat malgrat l’alerta roja per temperatures extremes a la província d’Alacant, encara que el club estudia retocar horaris, sobretot en el futbol base.

El Nou Mestalla prepara l’alçament mil·limètric de la coberta amb 100 gats hidràulics

Les obres del Nou Mestalla afrontaran en agost l’alçament de la coberta, de 4.800 tones, amb 100 gats hidràulics sincronitzats sobre 50 pilars.