13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

La Policia Nacional desmantella un punt de dipòsit d’armes i munició i deté a dos homes a Gandia

 

Agents de la Policia Nacional han desmantellat a Gandia un dipòsit d’armes i munició i detingut a dos homes d’origen espanyol, com a presumptes autors dels delictes de tinença il·lícita d’armes, dipòsit d’armes i dipòsit de municions. S’han realitzat dos registres en els quals han intervingut 5.549 cartutxos de diferents calibres, 7 armes de foc curtes, grilletes, navalles, un dosificador de pólvora, 95 pistons detonadors, un dosificador de pólvora i dos premses de recarrega de munició. A un dels detinguts també se li imputa un delicte de maltractaments en l’àmbit familiar i un altre contra la salut pública en intervenir-li un total de 60 grams de, pel que sembla, entre cocaïna, haixix i marihuana a un altre domicili.

  

Les recerques es van iniciar en activar els policies el protocol de violència de gènere i en fer les corresponents comprovacions per determinar si el presumpte agressor poguera estar en possessió d’un arma de foc, els agents van esbrinar que tenia un arma curta sense llicència, així com es podria estar dedicant a la venda de substàncies estupefaents pel que es va sol·licitar un manament d’entrada i registre per als dos domicilis en els quals residia de manera alterna. 

 

Tenia l’armament en el domicili patern

  

Com a conseqüència dels registres, els agents van intervindre set armes curtes, la major part d’elles del calibre 9 mm, alguna sense nombre de sèrie; 5.549 cartutxos dels calibres 9 mm, del .38 special i del .22; 95 pistons detonadors; 1 dosificador de pólvora; 2 premses de recarrega de munició; entre altres efectes. La major part d’aquests efectes es trobaven a l’interior d’una caixa forta del domicili patern que també va ser detingut. 

   

Es dóna la circumstància que tant el dosificador de pólvora, els pistons detonadors com les premsa de recarrega són útils dels quals habitualment s’empren per la recarrega de munició. 

   

Els detinguts, un d’ells amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

 

Últimes notícies

EU-Podem impulsa una moció de censura contra Barcala per l’escàndol de les VPP

EU-Podem ha anunciat contactes amb l'oposició per a explorar una moció de censura contra l'alcalde Luis Barcala per l'escàndol de les VPP. La iniciativa arriba després del ple en el qual també Vox va demanar la seua dimissió i agreuja l'aïllament del govern en minoria.

L’ex director d’Emergències ha negat haver accedit ni filtrat l’àudio de Aemet

L'ex director general d'Emergències ha negat haver accedit o filtrat l'àudio de Aemet. Un informe de la Guàrdia Civil li situa entre els qui van copiar la crida, en una causa paral·lela a la gestió de la DANA.

El Govern Basc ha concedit a ‘Txeroki’ la semillibertat de dilluns a divendres

El Govern Basc ha concedit a Garikoitz Aspiazu, Txeroki, un règim de semillibertat de dilluns a divendres amb l'article 100.2. La mesura queda a decisió del Jutjat Central de Vigilància Penitenciària després de l'informe no vinculant de la Fiscalia.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat col·loca sis registres entre els deu més alts

El ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 graus i va situar a la Comunitat entre els principals registres del país, amb sis marques en el top 10.

Ratxes de 148 km/h a Xodos pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

L'episodi manté l'avís groc en quasi tota la Comunitat i ha deixat ratxes molt fortes a Castelló, Alacant i València. A València s'han atés deu servicis pel vent.

Montero lidera la remuntada del València Basket a Tel Aviv: 99-104 en la pròrroga

València Basket es va imposar 99-104 al Hapoel Tel Aviv després d'una pròrroga, remuntant 15 punts amb un descomunal Jean Montero (29 punts, 8 assistències i 4 rebots). El base va sostindre a l'equip i el triple final de Darius Thompson en el temps extra va rematar la victòria.

Fort vent i baixada de temperatures marcaran un cap de setmana més fred i nuvolós en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana estarà dominat pel vent de l'oest, un descens tèrmic i més nuvolositat, amb pluges febles i cota de neu en descens. La mar es mantindrà alterada en tot el litoral.

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.