22.3 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

La Policia Nacional desmantella un punt de dipòsit d’armes i munició i deté a dos homes a Gandia

 

Agents de la Policia Nacional han desmantellat a Gandia un dipòsit d’armes i munició i detingut a dos homes d’origen espanyol, com a presumptes autors dels delictes de tinença il·lícita d’armes, dipòsit d’armes i dipòsit de municions. S’han realitzat dos registres en els quals han intervingut 5.549 cartutxos de diferents calibres, 7 armes de foc curtes, grilletes, navalles, un dosificador de pólvora, 95 pistons detonadors, un dosificador de pólvora i dos premses de recarrega de munició. A un dels detinguts també se li imputa un delicte de maltractaments en l’àmbit familiar i un altre contra la salut pública en intervenir-li un total de 60 grams de, pel que sembla, entre cocaïna, haixix i marihuana a un altre domicili.

  

Les recerques es van iniciar en activar els policies el protocol de violència de gènere i en fer les corresponents comprovacions per determinar si el presumpte agressor poguera estar en possessió d’un arma de foc, els agents van esbrinar que tenia un arma curta sense llicència, així com es podria estar dedicant a la venda de substàncies estupefaents pel que es va sol·licitar un manament d’entrada i registre per als dos domicilis en els quals residia de manera alterna. 

 

Tenia l’armament en el domicili patern

  

Com a conseqüència dels registres, els agents van intervindre set armes curtes, la major part d’elles del calibre 9 mm, alguna sense nombre de sèrie; 5.549 cartutxos dels calibres 9 mm, del .38 special i del .22; 95 pistons detonadors; 1 dosificador de pólvora; 2 premses de recarrega de munició; entre altres efectes. La major part d’aquests efectes es trobaven a l’interior d’una caixa forta del domicili patern que també va ser detingut. 

   

Es dóna la circumstància que tant el dosificador de pólvora, els pistons detonadors com les premsa de recarrega són útils dels quals habitualment s’empren per la recarrega de munició. 

   

Els detinguts, un d’ells amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.

Pérez Llorca: l’aeroport de Castelló té potencial per a augmentar usuaris i rutes

Pérez Llorca ha defés el potencial de l'aeroport de Castelló després de tancar 2025 amb més de 318.000 usuaris i un inici d'any a l'alça. En 2026 hi haurà 16 rutes, amb noves connexions a Manchester i Bolonya des de juny.

València adopta Cap i Casal com a nou lema institucional

L'Ajuntament emprarà el lema al costat de l'escut per a identificar la ciutat i reforçar la seua imatge. L'anunci arriba amb crítiques pel cost de 10.000 euros.

Pérez Llorca acudirà a la Comissió Mixta de la dana amb tarannà constructiu

El president ha assegurat que anirà a la Comissió Mixta Generalitat-Govern amb ànim de col·laborar. Lamenta que arribe molt tard i valora la rectificació de l'Executiu.

Més de 6.000 agents vetlaran per la seguretat de les Falles 2026 a València

València activarà un dispositiu amb més de 6.000 efectius per a les Falles 2026. El pla reforça el control en mascletaes, estacions i accessos per a evitar embuts.

Pérez Llorca defén que la Generalitat controla l’adjudicació de vivendes públiques després de les irregularitats a Alacant

Pérez Llorca ha afirmat que la Generalitat és ara una administració 'seriosa' que 'controla' i reforça la inspecció en l'adjudicació de vivendes públiques després de les irregularitats detectades a Alacant. Ha garantit més controls i ha subratllat que la investigació judicial se centra en un funcionari ja apartat.

Pérez Llorca i Torres copresidirán la primera Comissió Mixta per la dana en Riba-roja

Pérez Llorca i el ministre Torres copresidirán el dimecres a Riba-roja de Túria la primera reunió de la Comissió Mixta per la dana. La cita serà a les 12.30 i el ministre visitarà abans les obres del canal Xúquer-Túria a Torrent.