La Policia Nacional desmantella un punt de dipòsit d’armes i munició i deté a dos homes a Gandia

 

Agents de la Policia Nacional han desmantellat a Gandia un dipòsit d’armes i munició i detingut a dos homes d’origen espanyol, com a presumptes autors dels delictes de tinença il·lícita d’armes, dipòsit d’armes i dipòsit de municions. S’han realitzat dos registres en els quals han intervingut 5.549 cartutxos de diferents calibres, 7 armes de foc curtes, grilletes, navalles, un dosificador de pólvora, 95 pistons detonadors, un dosificador de pólvora i dos premses de recarrega de munició. A un dels detinguts també se li imputa un delicte de maltractaments en l’àmbit familiar i un altre contra la salut pública en intervenir-li un total de 60 grams de, pel que sembla, entre cocaïna, haixix i marihuana a un altre domicili.

  

Les recerques es van iniciar en activar els policies el protocol de violència de gènere i en fer les corresponents comprovacions per determinar si el presumpte agressor poguera estar en possessió d’un arma de foc, els agents van esbrinar que tenia un arma curta sense llicència, així com es podria estar dedicant a la venda de substàncies estupefaents pel que es va sol·licitar un manament d’entrada i registre per als dos domicilis en els quals residia de manera alterna. 

 

Tenia l’armament en el domicili patern

  

Com a conseqüència dels registres, els agents van intervindre set armes curtes, la major part d’elles del calibre 9 mm, alguna sense nombre de sèrie; 5.549 cartutxos dels calibres 9 mm, del .38 special i del .22; 95 pistons detonadors; 1 dosificador de pólvora; 2 premses de recarrega de munició; entre altres efectes. La major part d’aquests efectes es trobaven a l’interior d’una caixa forta del domicili patern que també va ser detingut. 

   

Es dóna la circumstància que tant el dosificador de pólvora, els pistons detonadors com les premsa de recarrega són útils dels quals habitualment s’empren per la recarrega de munició. 

   

Els detinguts, un d’ells amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

 

Últimes notícies

El Llevant es juga l’aire davant un Sevilla temible al Ciutat

El Llevant rep esta nit un Sevilla molt sòlid fora de casa, en un partit clau per a fugir del descens i marcat per diversos retrobaments.

Un incendi forestal en una pinada de Bocairent mobilitza mitjans terrestres i aeris

Un incendi forestal declarat este diumenge migdia en una pinada de Bocairent ha obligat a mobilitzar dotacions de bombers de València i Alacant, mitjans aeris i unitats forestals de la Generalitat. El Consorci de Bombers de València assegura que l’evolució del foc és positiva.

Castro alerta del potencial d’un Sevilla agressiu i molt eficaç abans de visitar el Ciutat

Luís Castro destaca la fortalesa d’un Sevilla invicte fora de casa abans del duel del dilluns i es mostra molest per la filtració de la presència del juvenil Diego Moyano en un entrenament.

València coneixerà el dimarts 13 d’octubre les seues falleres majors de 2027

La ciutat de València sabrà dimarts 13 d’octubre qui seran les falleres majors de 2027, triades entre 26 candidates i anunciades per telefonada de l’alcaldessa María José Catalá.

L’editorial valenciana Bamba recupera Anaïs Nin amb una de les seues novel·les clau

L’editorial valenciana Bamba ha anunciat la publicació d’Una espia en la casa del amor, novel·la clau d’Anaïs Nin, després de dècades fora de circulació a Espanya. El llibre, que eixirà a la venda el 14 d’octubre, forma part de la seua Biblioteca Anaïs Nin i servirà per a preparar la commemoració del 50 aniversari de la mort de l’autora en 2027.

El debat sobre l’habitatge marcarà el pròxim ple de Les Corts amb control a Pérez Llorca

El pròxim ple de Les Corts Valencianes, avançat a dimarts, se centrarà en l’habitatge i inclourà el dimecres la segona sessió de control al president Juanfran Pérez Llorca.

Els partits valencians amaguen encara les seues llistes per a un 29-N que consideren clau

Els principals partits de la Comunitat Valenciana mantenen la incògnita sobre qui encapçalarà les llistes del 29-N, uns comicis que veuen decisius i en què busquen millorar els resultats de 2023.

Máximo Quiles es corona campió del món de Moto3 amb una nova exhibició a Indonèsia

Máximo 'Meridio' Quiles ha tancat el títol mundial de Moto3 al Gran Premi d'Indonèsia, que ha guanyat amb una autoritat incontestable. El murcià és el primer campió de la categoria que assegura el títol a cinc grans premis del final.