16.6 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

La Policia Nacional desmantella un punt de dipòsit d’armes i munició i deté a dos homes a Gandia

 

Agents de la Policia Nacional han desmantellat a Gandia un dipòsit d’armes i munició i detingut a dos homes d’origen espanyol, com a presumptes autors dels delictes de tinença il·lícita d’armes, dipòsit d’armes i dipòsit de municions. S’han realitzat dos registres en els quals han intervingut 5.549 cartutxos de diferents calibres, 7 armes de foc curtes, grilletes, navalles, un dosificador de pólvora, 95 pistons detonadors, un dosificador de pólvora i dos premses de recarrega de munició. A un dels detinguts també se li imputa un delicte de maltractaments en l’àmbit familiar i un altre contra la salut pública en intervenir-li un total de 60 grams de, pel que sembla, entre cocaïna, haixix i marihuana a un altre domicili.

  

Les recerques es van iniciar en activar els policies el protocol de violència de gènere i en fer les corresponents comprovacions per determinar si el presumpte agressor poguera estar en possessió d’un arma de foc, els agents van esbrinar que tenia un arma curta sense llicència, així com es podria estar dedicant a la venda de substàncies estupefaents pel que es va sol·licitar un manament d’entrada i registre per als dos domicilis en els quals residia de manera alterna. 

 

Tenia l’armament en el domicili patern

  

Com a conseqüència dels registres, els agents van intervindre set armes curtes, la major part d’elles del calibre 9 mm, alguna sense nombre de sèrie; 5.549 cartutxos dels calibres 9 mm, del .38 special i del .22; 95 pistons detonadors; 1 dosificador de pólvora; 2 premses de recarrega de munició; entre altres efectes. La major part d’aquests efectes es trobaven a l’interior d’una caixa forta del domicili patern que també va ser detingut. 

   

Es dóna la circumstància que tant el dosificador de pólvora, els pistons detonadors com les premsa de recarrega són útils dels quals habitualment s’empren per la recarrega de munició. 

   

Els detinguts, un d’ells amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.