20.9 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

La Policia Nacional deté a la cuidadora d’una anciana després de retirar-li 11.600 euros en caixers

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Xirivella (València) a dona de 59 anys, d’origen romanès, com a presumpta autora d’un delicte d’estafa i furt, després d’apoderar-se de la targeta de crèdit de l’anciana que cuidava i retirar-li en 23 reintegraments en caixers automàtics fins a 11.600 euros.

A mitjan mes d’abril, la víctima de 89 anys d’edat va abandonar l’hospital on es trobava ingressada. A la seua eixida, es va adonar que no tenia la targeta bancària, per la qual cosa va comprovar el seu compte bancari, observant que li havien realitzat numeres extraccions per un import elevat, sense que ella tingués coneixement.

Els agents, en conèixer aquests fets, van iniciar una sèrie de perquisicions per a identificar a la persona que podria haver sostret i utilitzat la targeta a la víctima. Les búsquedes els van conduir fins a la cuidadora de la dona, que pel que sembla va aprofitar un moment en el qual la va acompanyar a fer unes compres per a visualitzar el número PIN i seguidament sostreure-li la targeta.

Després de les indagacions policials, els investigadors van descobrir que des de gener fins a abril d’enguany, la sospitosa va realitzar en sis caixers automàtics diferents, un total de 23 extraccions per un import total de 11.600 euros. A més, van comprovar que en un mateix dia va retirar 2.000 en reintegraments de 500.

Els policies, en identificar a la cuidadora després de la visualització de les càmeres de seguretat de les entitats bancàries, la van detenir com a presumpta autora d’un delicte de furt i estafa. La dona, que manca d’antecedents policials, ha passat a disposició judicial.

Recomanacions per a evitar ser víctima d’esta mena d’estafa

Des de la Policia Nacional recorden que és important no perdre la targeta bancària de vista, a més de que ningú puga veure el número PIN. Per a això, a l’hora d’introduir la clau és aconsellable tapar amb la mà el teclat numèric, per a així evitar que ningú observe l’enumeració introduïda.

Últimes notícies

Un camió dispersa 210 botelles de butà després de rebentar una roda en l’A-7 a Godella

Un camió de mercaderies perilloses ha patit la rebentada d'una roda en l'A-7 a l'altura de Godella i han caigut 210 botelles de butà. No hi ha hagut ferits, però sí retencions i s'ha activat el pla per a mercaderies perilloses

Cristina Ouviña va reaparéixer després de ser mare: 573 dies després del seu últim partit oficial

La base del València Basket va reaparéixer 573 dies després de la seua última trobada després de la seua maternitat i va tancar amb un triple el 83-66 davant el Spar Gran Canària.

Sarabia reivindica a l’Elx després del 3-0 al Girona: superiors des del primer minut

El tècnic de l'Elx va assegurar que el seu equip va ser superior des de l'inici en el 3-0 al Girona i va subratllar la pressió alta, el 3-4-3 i l'aportació de Fort i Rafa Mir. Va considerar que era un dia clau per a tallar la ratxa i reforçar la confiança.

Marcelino es convertix en el tècnic del Vila-real amb més victòries en Lliga: 93

La victòria davant el Getafe situa a Marcelino com l'entrenador del Vila-real amb més triomfs en Primera, amb 93, per davant de Pellegrini. La ratxa de lliga de l'equip encadena sis victòries i suma onze en quinze jornades.

3-0: L’Elx es retroba amb la victòria davant un Girona fràgil

L'Elx va tallar la seua mala ratxa huit jornades després amb un 3-0 sòlid davant el Girona. Valera va obrir el marcador i Rafa Mir va sentenciar amb dos punts després del descans, en un dol marcat per fallades del porter visitant.

Lisci avisa: demà és un partit de guanyar sí o sí davant el Llevant

El tècnic d'Osasuna ha qualificat el dol davant el cuer com el més important de la temporada. Recupera a Budimir i a Rosier i demana màxima atenció en les àrees.

Osasuna i Llevant, dol directe per a fugir de la zona baixa en l’estrena de lliga de De el Moral i Iborra

Osasuna rep a un Llevant cuer en un xoc clau per la permanència. El tàndem Del Moral-Iborra s'estrena en Lliga després de la destitució de Julián Calero.

Investiguen una agressió amb arma blanca a un home al Jardí del Túria de València

La Policia investiga l'agressió amb arma blanca patida de matinada per un home trobat al Jardí del Túria. Roman ingressat amb pronòstic reservat i indocumentat.