La Policia Nacional deté a la cuidadora d’una anciana després de retirar-li 11.600 euros en caixers

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Xirivella (València) a dona de 59 anys, d’origen romanès, com a presumpta autora d’un delicte d’estafa i furt, després d’apoderar-se de la targeta de crèdit de l’anciana que cuidava i retirar-li en 23 reintegraments en caixers automàtics fins a 11.600 euros.

A mitjan mes d’abril, la víctima de 89 anys d’edat va abandonar l’hospital on es trobava ingressada. A la seua eixida, es va adonar que no tenia la targeta bancària, per la qual cosa va comprovar el seu compte bancari, observant que li havien realitzat numeres extraccions per un import elevat, sense que ella tingués coneixement.

Els agents, en conèixer aquests fets, van iniciar una sèrie de perquisicions per a identificar a la persona que podria haver sostret i utilitzat la targeta a la víctima. Les búsquedes els van conduir fins a la cuidadora de la dona, que pel que sembla va aprofitar un moment en el qual la va acompanyar a fer unes compres per a visualitzar el número PIN i seguidament sostreure-li la targeta.

Després de les indagacions policials, els investigadors van descobrir que des de gener fins a abril d’enguany, la sospitosa va realitzar en sis caixers automàtics diferents, un total de 23 extraccions per un import total de 11.600 euros. A més, van comprovar que en un mateix dia va retirar 2.000 en reintegraments de 500.

Els policies, en identificar a la cuidadora després de la visualització de les càmeres de seguretat de les entitats bancàries, la van detenir com a presumpta autora d’un delicte de furt i estafa. La dona, que manca d’antecedents policials, ha passat a disposició judicial.

Recomanacions per a evitar ser víctima d’esta mena d’estafa

Des de la Policia Nacional recorden que és important no perdre la targeta bancària de vista, a més de que ningú puga veure el número PIN. Per a això, a l’hora d’introduir la clau és aconsellable tapar amb la mà el teclat numèric, per a així evitar que ningú observe l’enumeració introduïda.

Últimes notícies

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.

La castellonenca Sara Monforte continuara al banquet de l’Espanyol fins a 2028

L’entrenadora castellonenca Sara Monforte amplia el seu contracte amb el primer equip femení de l’Espanyol fins al 30 de juny de 2028, després de consolidar el conjunt perico en la Lliga F amb una permanència solvent.

Pérez Llorca demana deixar de costat l’estratègia política i centrar-se en l’educació

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, insta els sindicats docents a no alçar-se de la taula de negociació i defensa que l’acord és possible si es deixen de banda les estratègies polítiques i s’atén el que és important: l’educació pública.

Pérez Llorca insta Diana Morant a centrar-se en presentar els pressupostos d’Espanya

Juanfran Pérez Llorca reprova a Diana Morant que critique els comptes de la Generalitat de 2026 i li reclama que el seu govern presente d’una vegada els pressupostos generals d’Espanya i garantisca una millor financiació per a la Comunitat Valenciana.

La jutgessa de la dana reny als manifestants i els recorda que ja són acusació particular

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana insta almenys dos manifestants, personats com a acusació particular, a canalitzar les seues peticions de prova i protestes per via judicial i no amb altaveus davant del jutjat.

Barcala assegura que només queden quatre flecos per a les llicències de les fogueres d’Alacant

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, garantix que les subvencions a les fogueres ja estan abonades, que les de les barraques es pagaran en els pròxims dies i que les llicències estan pràcticament resoltes, a l’espera de quatre detalls tècnics.

Barcala es ratifica i manté el silenci sobre el cas de Les Naus a la Platja de Sant Joan

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, reitera que no farà cap declaració sobre el cas de Les Naus, malgrat la comissió municipal i la investigació judicial per les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, i participa en l’homenatge a l’enginyer Florentino Regalado.