La Policia Nacional deté a la cuidadora d’una anciana després de retirar-li 11.600 euros en caixers

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Xirivella (València) a dona de 59 anys, d’origen romanès, com a presumpta autora d’un delicte d’estafa i furt, després d’apoderar-se de la targeta de crèdit de l’anciana que cuidava i retirar-li en 23 reintegraments en caixers automàtics fins a 11.600 euros.

A mitjan mes d’abril, la víctima de 89 anys d’edat va abandonar l’hospital on es trobava ingressada. A la seua eixida, es va adonar que no tenia la targeta bancària, per la qual cosa va comprovar el seu compte bancari, observant que li havien realitzat numeres extraccions per un import elevat, sense que ella tingués coneixement.

Els agents, en conèixer aquests fets, van iniciar una sèrie de perquisicions per a identificar a la persona que podria haver sostret i utilitzat la targeta a la víctima. Les búsquedes els van conduir fins a la cuidadora de la dona, que pel que sembla va aprofitar un moment en el qual la va acompanyar a fer unes compres per a visualitzar el número PIN i seguidament sostreure-li la targeta.

Després de les indagacions policials, els investigadors van descobrir que des de gener fins a abril d’enguany, la sospitosa va realitzar en sis caixers automàtics diferents, un total de 23 extraccions per un import total de 11.600 euros. A més, van comprovar que en un mateix dia va retirar 2.000 en reintegraments de 500.

Els policies, en identificar a la cuidadora després de la visualització de les càmeres de seguretat de les entitats bancàries, la van detenir com a presumpta autora d’un delicte de furt i estafa. La dona, que manca d’antecedents policials, ha passat a disposició judicial.

Recomanacions per a evitar ser víctima d’esta mena d’estafa

Des de la Policia Nacional recorden que és important no perdre la targeta bancària de vista, a més de que ningú puga veure el número PIN. Per a això, a l’hora d’introduir la clau és aconsellable tapar amb la mà el teclat numèric, per a així evitar que ningú observe l’enumeració introduïda.

Últimes notícies

Absoldos els cinc acusats del cas Taula pels contractes de Cultura a València

L’Audiència Provincial de València ha absolt els cinc acusats de prevaricació, suborn i malversació en la peça E del cas Taula-Imelsa, sobre contractes de la Regidoria de Cultura entre 2003 i 2006, en no vore acreditat l’amaño ni el cobrament de comissions.

Mes de maig rècord en hotels valencians amb més de 3 milions de pernoctacions

La Comunitat Valenciana ha superat els 3 milions de pernoctacions hoteleres en maig, amb el pes principal del turisme estranger i una estada mitjana de 3,14 dies. La província d'Alacant lidera les xifres, seguida de València i Castelló.

L’ocupació turística puja un 3,9 % al maig a la Comunitat Valenciana, el major avanç autonòmic

La Comunitat Valenciana ha encapçalat al maig l’augment d’afiliació turística a Espanya amb un 3,9 %, fins als 232.761 treballadors, en un context de creixement general del sector.

Dimarts de calor extrema: nivell taronja en tres comarques de Castelló

Sanitat ha mantingut per a dimarts el nivell de risc mitjà per calor en una vintena de municipis de les comarques del Baix Maestrat, Els Ports i l’Alt Maestrat.

Quatre ferits, dos menors, en l’incendi d’una vivenda a Aldaia

Quatre persones han resultat ferides en l’incendi d’un dúplex a Aldaia, entre elles un bebé d’11 mesos i una xiqueta de 3 anys, atesos per inhalació de fum i cremades.

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 28,6 graus

La passada matinada s’han registrat nits tòrrides en molts municipis de la Comunitat Valenciana, sobretot d’Alacant, amb una mínima de 28,6 graus a Benidorm, mentre que a València i Castelló les mínimes han sigut tropicals, entre 20 i 25 graus.

Enganya diversos clients amb plaques solars i els estafa més de 7.500 euros

Un comercial duna empresa dinstal·lacions fotovoltaiques ha sigut detingut per estafar més de 7.500 euros a diversos clients, després de cobrar avançaments i derivar els pagaments al seu compte bancari sense fer els treballs.

Sis treballadors, detinguts per furtar paquets tecnològics i revendre’ls en una botiga de València

La Guàrdia Civil ha detingut sis treballadors d’una empresa logística i d’un comerç de València per un presumpte furt continuat de paqueteria amb mòbils i tauletes de gamma alta que, suposadament, es revenien a baixa preu en una botiga.