La Policia Nacional deté a la cuidadora d’una anciana després de retirar-li 11.600 euros en caixers

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Xirivella (València) a dona de 59 anys, d’origen romanès, com a presumpta autora d’un delicte d’estafa i furt, després d’apoderar-se de la targeta de crèdit de l’anciana que cuidava i retirar-li en 23 reintegraments en caixers automàtics fins a 11.600 euros.

A mitjan mes d’abril, la víctima de 89 anys d’edat va abandonar l’hospital on es trobava ingressada. A la seua eixida, es va adonar que no tenia la targeta bancària, per la qual cosa va comprovar el seu compte bancari, observant que li havien realitzat numeres extraccions per un import elevat, sense que ella tingués coneixement.

Els agents, en conèixer aquests fets, van iniciar una sèrie de perquisicions per a identificar a la persona que podria haver sostret i utilitzat la targeta a la víctima. Les búsquedes els van conduir fins a la cuidadora de la dona, que pel que sembla va aprofitar un moment en el qual la va acompanyar a fer unes compres per a visualitzar el número PIN i seguidament sostreure-li la targeta.

Després de les indagacions policials, els investigadors van descobrir que des de gener fins a abril d’enguany, la sospitosa va realitzar en sis caixers automàtics diferents, un total de 23 extraccions per un import total de 11.600 euros. A més, van comprovar que en un mateix dia va retirar 2.000 en reintegraments de 500.

Els policies, en identificar a la cuidadora després de la visualització de les càmeres de seguretat de les entitats bancàries, la van detenir com a presumpta autora d’un delicte de furt i estafa. La dona, que manca d’antecedents policials, ha passat a disposició judicial.

Recomanacions per a evitar ser víctima d’esta mena d’estafa

Des de la Policia Nacional recorden que és important no perdre la targeta bancària de vista, a més de que ningú puga veure el número PIN. Per a això, a l’hora d’introduir la clau és aconsellable tapar amb la mà el teclat numèric, per a així evitar que ningú observe l’enumeració introduïda.

Últimes notícies

Ruixats a l’interior i desplom de les màximes al litoral sud de València

La jornada d’este diumenge ve marcada per intervals de núvols baixos, ruixats dispersos a l’interior i un descens notable de les màximes al litoral sud de València. Dilluns s’esperen tempestes que poden ser fortes o molt fortes en punts de Castelló i València, amb granís i ratxes de vent molt intenses.

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.