16.8 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

La Policia Nacional deté a la cuidadora d’una anciana després de retirar-li 11.600 euros en caixers

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Xirivella (València) a dona de 59 anys, d’origen romanès, com a presumpta autora d’un delicte d’estafa i furt, després d’apoderar-se de la targeta de crèdit de l’anciana que cuidava i retirar-li en 23 reintegraments en caixers automàtics fins a 11.600 euros.

A mitjan mes d’abril, la víctima de 89 anys d’edat va abandonar l’hospital on es trobava ingressada. A la seua eixida, es va adonar que no tenia la targeta bancària, per la qual cosa va comprovar el seu compte bancari, observant que li havien realitzat numeres extraccions per un import elevat, sense que ella tingués coneixement.

Els agents, en conèixer aquests fets, van iniciar una sèrie de perquisicions per a identificar a la persona que podria haver sostret i utilitzat la targeta a la víctima. Les búsquedes els van conduir fins a la cuidadora de la dona, que pel que sembla va aprofitar un moment en el qual la va acompanyar a fer unes compres per a visualitzar el número PIN i seguidament sostreure-li la targeta.

Després de les indagacions policials, els investigadors van descobrir que des de gener fins a abril d’enguany, la sospitosa va realitzar en sis caixers automàtics diferents, un total de 23 extraccions per un import total de 11.600 euros. A més, van comprovar que en un mateix dia va retirar 2.000 en reintegraments de 500.

Els policies, en identificar a la cuidadora després de la visualització de les càmeres de seguretat de les entitats bancàries, la van detenir com a presumpta autora d’un delicte de furt i estafa. La dona, que manca d’antecedents policials, ha passat a disposició judicial.

Recomanacions per a evitar ser víctima d’esta mena d’estafa

Des de la Policia Nacional recorden que és important no perdre la targeta bancària de vista, a més de que ningú puga veure el número PIN. Per a això, a l’hora d’introduir la clau és aconsellable tapar amb la mà el teclat numèric, per a així evitar que ningú observe l’enumeració introduïda.

Últimes notícies

Morant carrega contra PP i Vox i tatxa de ‘negligents i mentideres’ les seues coalicions

Diana Morant ha acusat PP i Vox de sostindre coalicions 'negligents i mentideres' i ha exigit retornar la veu al poble. Ha criticat la gestió de la DANA i ha assenyalat a Mompó i Camarero per falta d'explicacions i mentides.

PSOE i diversos grups del Congrés acusen a Mompó de contradiccions sobre la DANA

PSOE i diversos grups del Congrés han acusat a Vicente Mompó d'incórrer en contradiccions i llacunes sobre el seu paper durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Han qüestionat la seua memòria i la seua coherència, mentres PP i Vox han centrat el focus en el Govern central.

Investigador de la UPV rep a Brussel·les un dels Premis Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025

Marco López Juárez, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, va ser un dels cinc menors de 35 reconeguts per Hydrogen Europe Research a Brussel·les. El seu treball millora l'eficiència, la durabilitat i les emissions de la propulsió amb piles de combustible, amb aplicació en mobilitat terrestre i aèria.

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.

Baldoví diu sentir la mateixa vergonya amb Camarero en el Congrés que amb Mazón

Baldoví ha dit que sent la mateixa vergonya en escoltar a Susana Camarero en la comissió de la DANA que la que va sentir amb Carlos Mazón. Li retrau falta de lideratge, coordinació i alertes durant l'emergència.