La Policia Nacional deté a un home pels delictes d’abús sexual a menor d’edat i corrupció de menors

Agents de la Policia Nacional han detingut a un home de 27 anys com a presumpte responsable dels delictes d’abús sexual a menor d’edat i corrupció de menors. Segons les perquisicions, l’arrestat hauria conegut al menor a través de les xarxes socials i, després de guanyar-se la seua confiança fent-se passar per una nena de 15 anys, el va convéncer per a intercanviar vídeos i fotografies de contingut sexual. Durant el registre efectuat en l’habitatge del detingut els agents han intervingut més de 4.000 arxius de pornografia infantil. L’autoritat judicial encarregada de la instrucció dels fets ha decretat el seu ingrés a la presó.

La investigació, que ha finalitzat amb la detenció a València del presumpte responsable dels fets, es va iniciar després que la Policia Nacional tingués coneixement d’un delicte d’abús sexual a un menor, arran de la denúncia presentada per la progenitora de la víctima en la Comissaria de Marbella (Màlaga). En ella la dona posa de manifest que el seu fill, menor d’edat, ha estat intercanviant-se fotos i vídeos de contingut sexual per mitjà de diverses aplicacions de missatgeria instantània amb una persona desconeguda.

Després de conéixer els fets, la UFAM de la Comissaria de Marbella va iniciar diverses gestions tendents a comprovar la veracitat dels fets, constatant que el presumpte autor es feia passar per una nena de 15 anys, engalipant a la víctima per a, de manera continuada i insistent, sol·licitar-li fotos i vídeos de contingut sexual.

La intensa i acurada investigació, duta a terme amb la col·laboració del Grup de Ciberdelinqüència de la Comissaria Provincial de Màlaga, va permetre identificar i localitzar al responsable, evidenciant que esta persona residia a la província de València.

Per això i a fi de procedir a la resolució de l’indagat, els agents de la UFAM de la Comissaria de Marbella en col·laboració amb especialistes en Ciberdelinqüència de la Prefectura Superior de València van procedir, el passat 11 de novembre, a la detenció del sospitós.

El registre efectuat en el domicili i més concretament sobre els dispositius electrònics i informàtics de l’arrestat va revelar, inicialment, un contingut de més de 4.000 arxius de pornografia infantil, entre els quals s’incloïen vídeos d’adults mantenint relacions amb menors d’edat.

Xarxa de pedofília a nivell internacional

Donada la ingent quantitat d’informació confiscada, així com la difusió nacional i internacional realitzada dels arxius, els agents consideren que estarien davant una xarxa de pedofília d’abast internacional. La recerca continua oberta.

El detingut per la seua presumpta responsabilitat en els delictes d’abús sexual a menor d’edat i corrupció de menors ha estat enviat a presó preventiva per ordre del jutge instructor de la causa.

Últimes notícies

María José Catalá promet seguir cuidant València i optar a la reelecció en 2027

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha reafirmat a Santiago de Compostela la seua voluntat de continuar al capdavant de l’Ajuntament fins a les eleccions de 2027 i ha defensat la seua gestió amb rebaixes fiscals, vivenda pública i aposta per la cultura i la innovació.

Luis Barcala tornarà a optar a l’Alcaldia d’Alacant amb el compromís de seguir transformant la ciutat

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha sigut proclamat de nou candidat del PP per a les municipals de 2027 i assegura que es lliurarà ‘a fons’ per a continuar millorant la ciutat. El partit manté tots els alcaldes actuals i renova 11 caps de llista en capitals on no governa.

Cenk Özkacar deixa el Valencia i fitxa pel Trabzonspor turc

El central turc Cenk Özkacar abandona definitivament el Valencia CF després d’un acord de traspàs amb el Trabzonspor, tot i tindre contracte fins a 2028.

Torrevieja es convertix en capital mundial de les habaneres amb el seu 72é certamen coral

Torrevieja acull des d’este diumenge i fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneres i Polifonia, amb més de 700 coralistes de 13 països i un palmarés de 47.500 euros.

Compromís porta a Antifrau la subvenció del Consell a la pel·lícula de Disney ‘Enredados’

Compromís ha denunciat davant l'Agència Valenciana Antifrau la subvenció nominativa de 5 milions d'euros de la Generalitat a Sol Films 2026 SLU per al rodatge de 'Enredados' a la Ciutat de la Llum, i alerta de possibles irregularitats i d'un greuge per al sector audiovisual valencià.

Nit sufocant a la costa valenciana amb mínimes per damunt dels 25 graus i molta basca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha patit una nit tòrrida quasi generalitzada, amb mínimes superiors als 25 graus i una humitat pròxima al 90 % que ha multiplicat el bochorno.

El rector de la UV reclama finançament suficient per a garantir una universitat pública equitativa

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, defensa que la universitat pública necessita finançament suficient, planificació a llarg termini i més participació en les decisions polítiques per a garantir una societat més justa i equitativa.

Detingut a Montserrat per apunyalar greument son germà i atrinxerar-se a casa

La Guàrdia Civil ha detingut a Montserrat un home de 50 anys acusat d’intentar matar son germà a ganivetades i atrinxerar-se durant hores amb diverses armes blanques.