11.2 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

La Policia Nacional deté a un home pels delictes d’abús sexual a menor d’edat i corrupció de menors

Agents de la Policia Nacional han detingut a un home de 27 anys com a presumpte responsable dels delictes d’abús sexual a menor d’edat i corrupció de menors. Segons les perquisicions, l’arrestat hauria conegut al menor a través de les xarxes socials i, després de guanyar-se la seua confiança fent-se passar per una nena de 15 anys, el va convéncer per a intercanviar vídeos i fotografies de contingut sexual. Durant el registre efectuat en l’habitatge del detingut els agents han intervingut més de 4.000 arxius de pornografia infantil. L’autoritat judicial encarregada de la instrucció dels fets ha decretat el seu ingrés a la presó.

La investigació, que ha finalitzat amb la detenció a València del presumpte responsable dels fets, es va iniciar després que la Policia Nacional tingués coneixement d’un delicte d’abús sexual a un menor, arran de la denúncia presentada per la progenitora de la víctima en la Comissaria de Marbella (Màlaga). En ella la dona posa de manifest que el seu fill, menor d’edat, ha estat intercanviant-se fotos i vídeos de contingut sexual per mitjà de diverses aplicacions de missatgeria instantània amb una persona desconeguda.

Després de conéixer els fets, la UFAM de la Comissaria de Marbella va iniciar diverses gestions tendents a comprovar la veracitat dels fets, constatant que el presumpte autor es feia passar per una nena de 15 anys, engalipant a la víctima per a, de manera continuada i insistent, sol·licitar-li fotos i vídeos de contingut sexual.

La intensa i acurada investigació, duta a terme amb la col·laboració del Grup de Ciberdelinqüència de la Comissaria Provincial de Màlaga, va permetre identificar i localitzar al responsable, evidenciant que esta persona residia a la província de València.

Per això i a fi de procedir a la resolució de l’indagat, els agents de la UFAM de la Comissaria de Marbella en col·laboració amb especialistes en Ciberdelinqüència de la Prefectura Superior de València van procedir, el passat 11 de novembre, a la detenció del sospitós.

El registre efectuat en el domicili i més concretament sobre els dispositius electrònics i informàtics de l’arrestat va revelar, inicialment, un contingut de més de 4.000 arxius de pornografia infantil, entre els quals s’incloïen vídeos d’adults mantenint relacions amb menors d’edat.

Xarxa de pedofília a nivell internacional

Donada la ingent quantitat d’informació confiscada, així com la difusió nacional i internacional realitzada dels arxius, els agents consideren que estarien davant una xarxa de pedofília d’abast internacional. La recerca continua oberta.

El detingut per la seua presumpta responsabilitat en els delictes d’abús sexual a menor d’edat i corrupció de menors ha estat enviat a presó preventiva per ordre del jutge instructor de la causa.

Últimes notícies

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.