La Policia de Sant Vicent salva la vida a un xiquet de 10 anys

 

La Unitat d’Atestats de Policia Local, composta pels agents P47 i P97, es va traslladar immediatament, observant com eixida per la porta un gran volum de persones amb el xiquet als braços.

En el moment de la caiguda, una persona de l’àmbit sanitari al costat de la fisioterapeuta i el preparador físic del club Jove Español, van intentar reanimar el xiquet però van ser els agents els qui es van fer càrrec del menor, verificant que es trobava inconscient i no responia a estímuls.

Automàticament li van practicar una reanimació cardiopulmonar i li van aplicar els pegats del DESA (dispositiu de desfibril·lació), essent necessària una nova maniobra de RCP i una segona descàrrega perquè a la primera no responia adequadament el menor. En aquesta darrera es va aconseguir l’estabilització, començant el menor a respirar.

Una ambulància de Suport Vital Bàsic i una del SAMU van fer acte de presència, sent la del SAMU la que va monitorar el xiquet i finalment el va traslladar fins a l’Hospital General Universitari d’Alacant.

La gran professionalitat i destresa dels dos agents va fer possible evitar un desenllaç fatal per al xiquet. La Regidoria de Sanitat i la de Seguretat Ciutadana de l’Ajuntament van apostar en el seu moment per la tinença de dispositius DESA amb la compra i la incorporació d’aparells a dependències municipals, vehicles policials i de Protecció Civil així com en la formació d’agents policials, quedant demostrada la seua efectivitat per poder salvar vides.

Sant Vicent del Raspeig compta amb dispositius DESA, disposant Policia Local de cinc mòbils i un estàtic al Hall de la pròpia Prefectura, sent els edificis municipals i els seus entorns zones cardiosaludables.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.