La Policia de Sant Vicent salva la vida a un xiquet de 10 anys

 

La Unitat d’Atestats de Policia Local, composta pels agents P47 i P97, es va traslladar immediatament, observant com eixida per la porta un gran volum de persones amb el xiquet als braços.

En el moment de la caiguda, una persona de l’àmbit sanitari al costat de la fisioterapeuta i el preparador físic del club Jove Español, van intentar reanimar el xiquet però van ser els agents els qui es van fer càrrec del menor, verificant que es trobava inconscient i no responia a estímuls.

Automàticament li van practicar una reanimació cardiopulmonar i li van aplicar els pegats del DESA (dispositiu de desfibril·lació), essent necessària una nova maniobra de RCP i una segona descàrrega perquè a la primera no responia adequadament el menor. En aquesta darrera es va aconseguir l’estabilització, començant el menor a respirar.

Una ambulància de Suport Vital Bàsic i una del SAMU van fer acte de presència, sent la del SAMU la que va monitorar el xiquet i finalment el va traslladar fins a l’Hospital General Universitari d’Alacant.

La gran professionalitat i destresa dels dos agents va fer possible evitar un desenllaç fatal per al xiquet. La Regidoria de Sanitat i la de Seguretat Ciutadana de l’Ajuntament van apostar en el seu moment per la tinença de dispositius DESA amb la compra i la incorporació d’aparells a dependències municipals, vehicles policials i de Protecció Civil així com en la formació d’agents policials, quedant demostrada la seua efectivitat per poder salvar vides.

Sant Vicent del Raspeig compta amb dispositius DESA, disposant Policia Local de cinc mòbils i un estàtic al Hall de la pròpia Prefectura, sent els edificis municipals i els seus entorns zones cardiosaludables.
 

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.