La Policia de Sant Vicent salva la vida a un xiquet de 10 anys

 

La Unitat d’Atestats de Policia Local, composta pels agents P47 i P97, es va traslladar immediatament, observant com eixida per la porta un gran volum de persones amb el xiquet als braços.

En el moment de la caiguda, una persona de l’àmbit sanitari al costat de la fisioterapeuta i el preparador físic del club Jove Español, van intentar reanimar el xiquet però van ser els agents els qui es van fer càrrec del menor, verificant que es trobava inconscient i no responia a estímuls.

Automàticament li van practicar una reanimació cardiopulmonar i li van aplicar els pegats del DESA (dispositiu de desfibril·lació), essent necessària una nova maniobra de RCP i una segona descàrrega perquè a la primera no responia adequadament el menor. En aquesta darrera es va aconseguir l’estabilització, començant el menor a respirar.

Una ambulància de Suport Vital Bàsic i una del SAMU van fer acte de presència, sent la del SAMU la que va monitorar el xiquet i finalment el va traslladar fins a l’Hospital General Universitari d’Alacant.

La gran professionalitat i destresa dels dos agents va fer possible evitar un desenllaç fatal per al xiquet. La Regidoria de Sanitat i la de Seguretat Ciutadana de l’Ajuntament van apostar en el seu moment per la tinença de dispositius DESA amb la compra i la incorporació d’aparells a dependències municipals, vehicles policials i de Protecció Civil així com en la formació d’agents policials, quedant demostrada la seua efectivitat per poder salvar vides.

Sant Vicent del Raspeig compta amb dispositius DESA, disposant Policia Local de cinc mòbils i un estàtic al Hall de la pròpia Prefectura, sent els edificis municipals i els seus entorns zones cardiosaludables.
 

Últimes notícies

Xest concentra este cap de setmana 150 pilots en la recta final de l’ESBK

El Circuit Ricardo Tormo rep este cap de setmana 150 pilots per a disputar la sisena prova del Campionat d'Espanya de Superbike.

Xefs de 14 països es jugaran diumenge a Sueca el títol de millor paella del món

Sueca reunirà este diumenge al Passeig de l'Estació 40 xefs de 14 països i cinc continents per a competir pel títol de millor paella del món en la 65a edició del Concurs Internacional de Paella Valenciana.

L’oferta final de Ford Almussafes: pujada salarial lligada a l’IPC i gratificació de 1.000 euros anuals

La direcció de Ford Almussafes ha plantejat una oferta final per al període 2027-2030 amb salaris lligats a l’IPC real, una gratificació anual de 1.000 euros i fins a huit dissabtes obligatoris si la producció ho exigix.

Pérez Llorca reclama a Sánchez que deixe de discriminar la Comunitat Valenciana en inversions i finançament

Juanfran Pérez Llorca confia que la visita de Pedro Sánchez a Alacant servisca perquè el Govern central assumisca que no pot continuar discriminant la Comunitat Valenciana en inversions, infraestructures, aigua i finançament sanitari.

Pérez Llorca es veu tranquil davant la candidatura del PP a la Generalitat

Juanfran Pérez Llorca assegura que està 'absolutament tranquil' davant la seua possible candidatura del PP per a revalidar la Presidència de la Generalitat i remarca que va assumir el càrrec sense exigir res a canvi. El president defensa la seua gestió i sosté que cap altre president interí ha oferit tantes 'realitats' als municipis.

Pérez Llorca reivindica que s’ha garantit el futur de Ford Almussafes malgrat les crítiques dels EUA

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, assegura que s’ha garantit el futur de Ford Almussafes i resta importància a les crítiques dels Estats Units a l’aliança amb Geely. Indústria remarca que el projecte continua sent estratègic per al Consell.

Catalá defensa que l’assentament del circuit està controlat i acusa Sánchez per la seua política migratòria

María José Catalá assegura que l’assentament del vell circuit de Fórmula 1 està controlat pels Servicis Socials, sense menors, i responsabilitza Pedro Sánchez de la situació per una política migratòria que qualifica de portes obertes.

Un estudi a Alacant revela que el tàlem dona forma als circuits visuals en el cervell en creixement

Una investigació de l'Institut de Neurociències CSIC-UMH mostra en ratolins que l'activitat pròpia del tàlem és decisiva per a organitzar els circuits visuals durant el desenvolupament.