La Policia de Sant Vicent salva la vida a un xiquet de 10 anys

 

La Unitat d’Atestats de Policia Local, composta pels agents P47 i P97, es va traslladar immediatament, observant com eixida per la porta un gran volum de persones amb el xiquet als braços.

En el moment de la caiguda, una persona de l’àmbit sanitari al costat de la fisioterapeuta i el preparador físic del club Jove Español, van intentar reanimar el xiquet però van ser els agents els qui es van fer càrrec del menor, verificant que es trobava inconscient i no responia a estímuls.

Automàticament li van practicar una reanimació cardiopulmonar i li van aplicar els pegats del DESA (dispositiu de desfibril·lació), essent necessària una nova maniobra de RCP i una segona descàrrega perquè a la primera no responia adequadament el menor. En aquesta darrera es va aconseguir l’estabilització, començant el menor a respirar.

Una ambulància de Suport Vital Bàsic i una del SAMU van fer acte de presència, sent la del SAMU la que va monitorar el xiquet i finalment el va traslladar fins a l’Hospital General Universitari d’Alacant.

La gran professionalitat i destresa dels dos agents va fer possible evitar un desenllaç fatal per al xiquet. La Regidoria de Sanitat i la de Seguretat Ciutadana de l’Ajuntament van apostar en el seu moment per la tinença de dispositius DESA amb la compra i la incorporació d’aparells a dependències municipals, vehicles policials i de Protecció Civil així com en la formació d’agents policials, quedant demostrada la seua efectivitat per poder salvar vides.

Sant Vicent del Raspeig compta amb dispositius DESA, disposant Policia Local de cinc mòbils i un estàtic al Hall de la pròpia Prefectura, sent els edificis municipals i els seus entorns zones cardiosaludables.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.

Simulacre d’evacuació per trencament de la presa de Buseo per a validar el PEP

Emergències ha realitzat este dijous un simulacre d'evacuació en la presa de Buseo davant un escenari de trencament per pluges intenses. L'exercici ha posat a prova el Pla d'Emergències de Presa i els avisos a sis municipis aigües avall.

L’alcalde d’Almussafes emprén accions legals contra Diana Morant per injúries i calúmnies

Toni González ha iniciat accions judicials contra Diana Morant per presumptes injúries i calúmnies. Ha demanat un acte de conciliació i una indemnització de 50.000 euros.

La fiscalia ha demanat 14 anys de presó per a un acusat de violar dos vegades a una dona a Alcoi

La fiscalia ha sol·licitat 14 anys de presó per a un home jutjat en l'Audiència d'Alacant per dos violacions presumptament ocorregudes a Alcoi. La denunciant s'ha reafirmat, l'acusat ha negat qualsevol contacte sexual i el juí ha quedat vist per a sentència

Organitzacions propalestines alerten d’escales a Espanya de dos vaixells sospitosos de portar munició a Israel

Rescop i la Campanya per la fi del comerç d'armes amb Israel han avisat que dos vaixells de MSC faran escala a València i Barcelona i demanen inspeccions. També reclamen confiscar qualsevol material militar que es detecte per a complir amb l'obligació jurídica citada.

La CHJ actualitza els mapes de zones inundables per a reforçar la prevenció

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer revisa i actualitza la cartografia de perillositat i risc d'inundació després de la DANA de 2024, amb focus en el Magre i el barranc de Poio. La revisió afig noves ARPSI i subtrams i s'integrarà en el PGRI 2028-2032.