Dos policies salven un bebé de 19 mesos inconscient en València

Enfermedades raras en niños

El xiquet no respirava en eixir de la banyera | BitPadres.com

 

Agents de la Policia Nacional van atendre la nit del diumenge a un menor de 19 mesos inconscient i que no responia després de patir, segons pareix, un pic de febre -mentres el banyava sa mare– i del que no es recuperava. Els agents que van arribar immediatament a la casa, i en observar l’estat crític del xiquet, els van traslladar immediatament a un centre hospitalari.

 

  

Els fets van passar cap a les deu i quart de la nit, quan els agents que realitzaven faenes de prevenció, van ser alertats per la Sala del 091, per a que els agents més pròxims acudiren al domicili, ja que un pare havia cridat comunicant que el seu fill menut estava inconscient i sense signes vitals.

 

 

Els policies van anar ràpidament al lloc i van localitzar en l’interior del portal a un home i a una dona molt nerviosa i espantada, amb un xiquet de poc més d’un any embolicat en una manta, amb els ulls oberts, sense reaccionar i amb el cos immòbil.

 

Els agents van decidir traslladar-los al centre hospitalari més pròxim en el vehicle policial als pares amb el menut, donant avís a la Sala del 091 per a que alertara a l’hospital de la imminent arribada d’un xiquet que no respirava. A més, un altre efectiu, que estava acudint al lloc, va ser avisat per a que els acompanyara en el trajecte facilitant el trànsit fins a l’hospital.

 

Atenció ràpida dels agents i dels metges

Els agents en uns pocs minuts van arribar a l’hospital on els esperaven diversos metges emportant-se al menut al box de crítics. Els policies es van quedar amb els pares i, en pocs moments, van sentir el sanglot del xiquet, que després de ser estabilitzat va quedar ingressat en l’UCI pediàtrica en observació.

 

Els policies van saber que la mare estava banyant al seu fill de 19 mesos quan, per sorpresa, va començar a convulsionar, perdent la consciència i adquirint un color blavós, deixant de respirar. La mare va tractar de realitzar una reanimació cardiopulmonar, però el xiquet no responia. En això, va avisar al pare que estava en el domicili i va ser ell qui va telefonar immediatament al 091.

 

Una de les doctores que va atendre el menor va manifestar als agents que gràcies a la seua ràpida intervenció s’havia pogut salvar la vida del xiquet.

Últimes notícies

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.

Sis detinguts per robar més de 33.000 euros en salons de joc de la Vega Baixa

Quatre hòmens i dues dones han sigut detinguts per sostraure més de 33.000 euros en dos salons de joc de Callosa de Segura i Rojales, després d’una investigació de la Guàrdia Civil.

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC renuncia a opositar a una plaça fixa

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC, María José Hernández Mora, ha renunciat a continuar en un procés selectiu al mateix organisme després de les crítiques del PSPV-PSOE, que li havia demanat triar entre opositar o deixar el càrrec. La responsable defensa que la seua candidatura era legal però no vol més polèmica al voltant del seu treball i del de la institució.

Nou auditori, aparcament i vivendes al gran solar d’El Almendro de Xixona

L’Ajuntament de Xixona ha rebut gratuïtament de la Sareb més de 19.000 metres quadrats del solar d’El Almendro i d’una finca annexa, on preveu un auditori, vivendes, aparcament i millores de mobilitat a l’accés sud del municipi.
FILMOTECA D'ESTIU