9.1 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Dos policies salven un bebé de 19 mesos inconscient en València

Enfermedades raras en niños

El xiquet no respirava en eixir de la banyera | BitPadres.com

 

Agents de la Policia Nacional van atendre la nit del diumenge a un menor de 19 mesos inconscient i que no responia després de patir, segons pareix, un pic de febre -mentres el banyava sa mare– i del que no es recuperava. Els agents que van arribar immediatament a la casa, i en observar l’estat crític del xiquet, els van traslladar immediatament a un centre hospitalari.

 

  

Els fets van passar cap a les deu i quart de la nit, quan els agents que realitzaven faenes de prevenció, van ser alertats per la Sala del 091, per a que els agents més pròxims acudiren al domicili, ja que un pare havia cridat comunicant que el seu fill menut estava inconscient i sense signes vitals.

 

 

Els policies van anar ràpidament al lloc i van localitzar en l’interior del portal a un home i a una dona molt nerviosa i espantada, amb un xiquet de poc més d’un any embolicat en una manta, amb els ulls oberts, sense reaccionar i amb el cos immòbil.

 

Els agents van decidir traslladar-los al centre hospitalari més pròxim en el vehicle policial als pares amb el menut, donant avís a la Sala del 091 per a que alertara a l’hospital de la imminent arribada d’un xiquet que no respirava. A més, un altre efectiu, que estava acudint al lloc, va ser avisat per a que els acompanyara en el trajecte facilitant el trànsit fins a l’hospital.

 

Atenció ràpida dels agents i dels metges

Els agents en uns pocs minuts van arribar a l’hospital on els esperaven diversos metges emportant-se al menut al box de crítics. Els policies es van quedar amb els pares i, en pocs moments, van sentir el sanglot del xiquet, que després de ser estabilitzat va quedar ingressat en l’UCI pediàtrica en observació.

 

Els policies van saber que la mare estava banyant al seu fill de 19 mesos quan, per sorpresa, va començar a convulsionar, perdent la consciència i adquirint un color blavós, deixant de respirar. La mare va tractar de realitzar una reanimació cardiopulmonar, però el xiquet no responia. En això, va avisar al pare que estava en el domicili i va ser ell qui va telefonar immediatament al 091.

 

Una de les doctores que va atendre el menor va manifestar als agents que gràcies a la seua ràpida intervenció s’havia pogut salvar la vida del xiquet.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana negociar noves normes del transvasament Tajo-Segura i exigix inversions clau

El president ha reclamat al Govern reobrir la negociació sobre les regles del Tajo-Segura amb criteris tècnics i tracte igual per als regants. Ha lligat la petició a un paquet de mesures en finançament, aigua, infraestructures, vivenda, sanitat i fiscalitat per a la província d'Alacant i la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana negociar noves normes d’explotació del transvasament Tajo-Segura

El president ha sol·licitat al Govern obrir una negociació amb comunitats i regants per a revisar les regles del transvasament amb criteris tècnics. També ha reclamat modernitzar regadius del Tajo i ha anunciat avanços en simplificació administrativa i sanitat.

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.