La Policia i els Serveis Socials van visitar la casa dels xiquets de Godella aquesta setmana

 

L’Ajuntament de Godella, a l’Horta Nord, ha emés aquest matí una Declaració Institucional, en relació amb els fets ocorreguts ahir a la localitat, quan van ser trobats morts i soterrats dos menors que estaven desapareguts.

 

Els menuts, un xiquet de tres anys i mig i una xiqueta de cinc mesos, estaven soterrats en els voltants de la casa on vivien amb els seus pares, que es troben detinguts a hores d’ara per la mort dels dos menors.

 

El consistori ha facilitat algunes informacions relacionades amb la família, i diferents intervencions portades a terme durant aquests passats dies.

 

Així, l’Ajuntament exposa que en febrer de l’any 2016 es va produir una intervenció dels Serveis Socials de la localitat, a causa d’un conflicte de convivència veïnal, a petició del Jutjat número 2 de paterna. El mateix any va quedar arxivat l’expedient, després que es fera el seguiment del cas i es contrastara que la família abandonava el municipi.

 

Recentment, aquesta mateixa setmana, el dilluns 11 de març, es produïa una telefonada a la Policia Local de Godella per part d’una persona, familiar dels menuts, segons sembla, l’àvia. Arran d’aquesta cridada, es desplaçaven al domicili dos patrulles de Godella i Rocafort, que van comprovar que existia un conflicte amb membres de la família. Tant els pares com els menuts es trobaven en bones condicions, tal com van comprovar els agents.

 

Posteriorment, el dimecres, 13 de març, el Telèfon del Menor va contactar amb els Serveis Socials de Godella per a informar sobre unes dades aportades per un familiar.

 

A partir d’aquestes informacions es va posar en marxa una coordinació entre els Serveis Socials el col·legi San Sebastián de Rocafort (on acudia el fill major), el Centre de Salut de Godella i la Policia Local del municipi.

 

A la vegada, es va tornar a establir contacte telefònic amb el familiar per ampliar la informació que prèviament s’havia donat, i continuar endavant amb la intervenció conjunta.

 

Ja en la jornada d’ahir, 14 de març, la Policia Local de Godella va ser alertada per agents del cos a Rocafort sobre la posada en marxa d’un dispositiu d’Emergències, que posteriorment va passar a dirigir la Guàrdia Civil.

 

L’ajuntament de Godella ha consultat, així mateix, el padró municipal, concloent que no existeix constància que els membres de la família estigueren empadronats al municipi. Tot i això, sí que existia en el registre d’entrada del consistori, en tràmit, una sol·licitud d’empadronament.

 

D’aquesta manera, l’Ajuntament ha facilitat les intervencions realitzades en els dies previs al tràgic succés, així com els vincles existents entre el municipi i la família, que no estava empadronada.

Últimes notícies

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.

Xiulets massius a Kiat Lim en el seu primer partit de Lliga a Mestalla

Kiat Lim ha viscut a Mestalla el seu primer partit de Lliga com a president del Valencia entre xiulets, càntics contra Peter Lim i un vaciat parcial de la grada d’animació.

Part de Mestalla entra al minut 19 entre crits contra Lim

La Curva Nord ha accedit a Mestalla al minut 19 del Valencia-Barcelona, després d’una protesta fora de l’estadi i entre forts càntics contra Peter Lim i la seua gestió del club.