8 C
València
Diumenge, 23 novembre, 2025

La Policia i els Serveis Socials van visitar la casa dels xiquets de Godella aquesta setmana

 

L’Ajuntament de Godella, a l’Horta Nord, ha emés aquest matí una Declaració Institucional, en relació amb els fets ocorreguts ahir a la localitat, quan van ser trobats morts i soterrats dos menors que estaven desapareguts.

 

Els menuts, un xiquet de tres anys i mig i una xiqueta de cinc mesos, estaven soterrats en els voltants de la casa on vivien amb els seus pares, que es troben detinguts a hores d’ara per la mort dels dos menors.

 

El consistori ha facilitat algunes informacions relacionades amb la família, i diferents intervencions portades a terme durant aquests passats dies.

 

Així, l’Ajuntament exposa que en febrer de l’any 2016 es va produir una intervenció dels Serveis Socials de la localitat, a causa d’un conflicte de convivència veïnal, a petició del Jutjat número 2 de paterna. El mateix any va quedar arxivat l’expedient, després que es fera el seguiment del cas i es contrastara que la família abandonava el municipi.

 

Recentment, aquesta mateixa setmana, el dilluns 11 de març, es produïa una telefonada a la Policia Local de Godella per part d’una persona, familiar dels menuts, segons sembla, l’àvia. Arran d’aquesta cridada, es desplaçaven al domicili dos patrulles de Godella i Rocafort, que van comprovar que existia un conflicte amb membres de la família. Tant els pares com els menuts es trobaven en bones condicions, tal com van comprovar els agents.

 

Posteriorment, el dimecres, 13 de març, el Telèfon del Menor va contactar amb els Serveis Socials de Godella per a informar sobre unes dades aportades per un familiar.

 

A partir d’aquestes informacions es va posar en marxa una coordinació entre els Serveis Socials el col·legi San Sebastián de Rocafort (on acudia el fill major), el Centre de Salut de Godella i la Policia Local del municipi.

 

A la vegada, es va tornar a establir contacte telefònic amb el familiar per ampliar la informació que prèviament s’havia donat, i continuar endavant amb la intervenció conjunta.

 

Ja en la jornada d’ahir, 14 de març, la Policia Local de Godella va ser alertada per agents del cos a Rocafort sobre la posada en marxa d’un dispositiu d’Emergències, que posteriorment va passar a dirigir la Guàrdia Civil.

 

L’ajuntament de Godella ha consultat, així mateix, el padró municipal, concloent que no existeix constància que els membres de la família estigueren empadronats al municipi. Tot i això, sí que existia en el registre d’entrada del consistori, en tràmit, una sol·licitud d’empadronament.

 

D’aquesta manera, l’Ajuntament ha facilitat les intervencions realitzades en els dies previs al tràgic succés, així com els vincles existents entre el municipi i la família, que no estava empadronada.

Últimes notícies

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.

Oluwaseyi decidix el 2-1 i manté la ratxa del Vila-real davant el Mallorca

Un gol del nigerià a huit del final va donar al Vila-real la victòria 2-1 i va prolongar la seua ratxa com a local. El Mallorca es va diluir després d'un bon primer temps.

Vila-real i Mallorca empaten després d’una arrancada elèctrica (1-1)

Vila-real i Mallorca empaten 1-1 amb gols abans del minut 8. Després de l'intercanvi, el partit es va tancar i els visitants van frenar a un Vila-real incòmode.

Convoquen una protesta davant Les Corts el dia de la investidura de Pérez Llorca

Acord Social Valencià convoca una protesta el 27 de novembre a les 10.30 davant Les Corts per a rebutjar la investidura de Juanfran Pérez Llorca. L'acció coincidix amb el ple i denúncia un continuisme en la gestió després de la DANA.

Finalitza sense incidents l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 80 km/h

Emergències ha tancat a les 15.00 l'avís groc per vent a la província. Aemet havia previst ratxes del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i 70 en el litoral nord.

Maíllo (IU) tatxa la condemna a Álvaro García Ortiz de colp d’Estat institucional

El coordinador federal d'IU ha denunciat que la sentència que inhabilita dos anys al fiscal general respon a una lògica institucional. També ha instat la joventut a assumir protagonisme polític.

La clínica dental d’Alzira que va tractar a la xiqueta morta no està autoritzada a anestesiar

Sanitat ha confirmat que la clínica que va tractar a la menor manca de permís per a tècniques d'anestèsia, inclosa la sedació intravenosa aplicada. El jutjat ha obert diligències, la inspecció ha suspés l'activitat i una altra xiqueta seguix en UCI.

El Reial Madrid visita a un Elx invicte a casa amb dubtes en defensa

El Reial Madrid torna a competir després de dos ensopegades i es mesura a un Elx que no ha perdut en el Martínez Valero. El líder necessita reaccionar en plena ratxa de partits fora.