La Policia i els Serveis Socials van visitar la casa dels xiquets de Godella aquesta setmana

 

L’Ajuntament de Godella, a l’Horta Nord, ha emés aquest matí una Declaració Institucional, en relació amb els fets ocorreguts ahir a la localitat, quan van ser trobats morts i soterrats dos menors que estaven desapareguts.

 

Els menuts, un xiquet de tres anys i mig i una xiqueta de cinc mesos, estaven soterrats en els voltants de la casa on vivien amb els seus pares, que es troben detinguts a hores d’ara per la mort dels dos menors.

 

El consistori ha facilitat algunes informacions relacionades amb la família, i diferents intervencions portades a terme durant aquests passats dies.

 

Així, l’Ajuntament exposa que en febrer de l’any 2016 es va produir una intervenció dels Serveis Socials de la localitat, a causa d’un conflicte de convivència veïnal, a petició del Jutjat número 2 de paterna. El mateix any va quedar arxivat l’expedient, després que es fera el seguiment del cas i es contrastara que la família abandonava el municipi.

 

Recentment, aquesta mateixa setmana, el dilluns 11 de març, es produïa una telefonada a la Policia Local de Godella per part d’una persona, familiar dels menuts, segons sembla, l’àvia. Arran d’aquesta cridada, es desplaçaven al domicili dos patrulles de Godella i Rocafort, que van comprovar que existia un conflicte amb membres de la família. Tant els pares com els menuts es trobaven en bones condicions, tal com van comprovar els agents.

 

Posteriorment, el dimecres, 13 de març, el Telèfon del Menor va contactar amb els Serveis Socials de Godella per a informar sobre unes dades aportades per un familiar.

 

A partir d’aquestes informacions es va posar en marxa una coordinació entre els Serveis Socials el col·legi San Sebastián de Rocafort (on acudia el fill major), el Centre de Salut de Godella i la Policia Local del municipi.

 

A la vegada, es va tornar a establir contacte telefònic amb el familiar per ampliar la informació que prèviament s’havia donat, i continuar endavant amb la intervenció conjunta.

 

Ja en la jornada d’ahir, 14 de març, la Policia Local de Godella va ser alertada per agents del cos a Rocafort sobre la posada en marxa d’un dispositiu d’Emergències, que posteriorment va passar a dirigir la Guàrdia Civil.

 

L’ajuntament de Godella ha consultat, així mateix, el padró municipal, concloent que no existeix constància que els membres de la família estigueren empadronats al municipi. Tot i això, sí que existia en el registre d’entrada del consistori, en tràmit, una sol·licitud d’empadronament.

 

D’aquesta manera, l’Ajuntament ha facilitat les intervencions realitzades en els dies previs al tràgic succés, així com els vincles existents entre el municipi i la família, que no estava empadronada.

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.