La Policia i els Serveis Socials van visitar la casa dels xiquets de Godella aquesta setmana

 

L’Ajuntament de Godella, a l’Horta Nord, ha emés aquest matí una Declaració Institucional, en relació amb els fets ocorreguts ahir a la localitat, quan van ser trobats morts i soterrats dos menors que estaven desapareguts.

 

Els menuts, un xiquet de tres anys i mig i una xiqueta de cinc mesos, estaven soterrats en els voltants de la casa on vivien amb els seus pares, que es troben detinguts a hores d’ara per la mort dels dos menors.

 

El consistori ha facilitat algunes informacions relacionades amb la família, i diferents intervencions portades a terme durant aquests passats dies.

 

Així, l’Ajuntament exposa que en febrer de l’any 2016 es va produir una intervenció dels Serveis Socials de la localitat, a causa d’un conflicte de convivència veïnal, a petició del Jutjat número 2 de paterna. El mateix any va quedar arxivat l’expedient, després que es fera el seguiment del cas i es contrastara que la família abandonava el municipi.

 

Recentment, aquesta mateixa setmana, el dilluns 11 de març, es produïa una telefonada a la Policia Local de Godella per part d’una persona, familiar dels menuts, segons sembla, l’àvia. Arran d’aquesta cridada, es desplaçaven al domicili dos patrulles de Godella i Rocafort, que van comprovar que existia un conflicte amb membres de la família. Tant els pares com els menuts es trobaven en bones condicions, tal com van comprovar els agents.

 

Posteriorment, el dimecres, 13 de març, el Telèfon del Menor va contactar amb els Serveis Socials de Godella per a informar sobre unes dades aportades per un familiar.

 

A partir d’aquestes informacions es va posar en marxa una coordinació entre els Serveis Socials el col·legi San Sebastián de Rocafort (on acudia el fill major), el Centre de Salut de Godella i la Policia Local del municipi.

 

A la vegada, es va tornar a establir contacte telefònic amb el familiar per ampliar la informació que prèviament s’havia donat, i continuar endavant amb la intervenció conjunta.

 

Ja en la jornada d’ahir, 14 de març, la Policia Local de Godella va ser alertada per agents del cos a Rocafort sobre la posada en marxa d’un dispositiu d’Emergències, que posteriorment va passar a dirigir la Guàrdia Civil.

 

L’ajuntament de Godella ha consultat, així mateix, el padró municipal, concloent que no existeix constància que els membres de la família estigueren empadronats al municipi. Tot i això, sí que existia en el registre d’entrada del consistori, en tràmit, una sol·licitud d’empadronament.

 

D’aquesta manera, l’Ajuntament ha facilitat les intervencions realitzades en els dies previs al tràgic succés, així com els vincles existents entre el municipi i la família, que no estava empadronada.

Últimes notícies

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.

Quatre judicis a València per un intent d’homicidi entre germans, odi LGTBI, estafa i abusos policials

L’Audiència de València jutja la setmana que ve quatre casos greus: un intent d’homicidi entre germans per una herència, un delicte d’odi LGTBI, una presumpta estafa en un torneig de futbol i un cas d’abusos policials.

Pérez Llorca destaca el paper clau dels transportistes en el dia del seu patró

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha agraït als transportistes la seua aportació al 4 % del PIB valencià i als 56.000 llocs de treball que genera el sector, durant la festivitat de Sant Cristòfol organitzada per la FVET a València.