10.3 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

La Policia i els Serveis Socials van visitar la casa dels xiquets de Godella aquesta setmana

 

L’Ajuntament de Godella, a l’Horta Nord, ha emés aquest matí una Declaració Institucional, en relació amb els fets ocorreguts ahir a la localitat, quan van ser trobats morts i soterrats dos menors que estaven desapareguts.

 

Els menuts, un xiquet de tres anys i mig i una xiqueta de cinc mesos, estaven soterrats en els voltants de la casa on vivien amb els seus pares, que es troben detinguts a hores d’ara per la mort dels dos menors.

 

El consistori ha facilitat algunes informacions relacionades amb la família, i diferents intervencions portades a terme durant aquests passats dies.

 

Així, l’Ajuntament exposa que en febrer de l’any 2016 es va produir una intervenció dels Serveis Socials de la localitat, a causa d’un conflicte de convivència veïnal, a petició del Jutjat número 2 de paterna. El mateix any va quedar arxivat l’expedient, després que es fera el seguiment del cas i es contrastara que la família abandonava el municipi.

 

Recentment, aquesta mateixa setmana, el dilluns 11 de març, es produïa una telefonada a la Policia Local de Godella per part d’una persona, familiar dels menuts, segons sembla, l’àvia. Arran d’aquesta cridada, es desplaçaven al domicili dos patrulles de Godella i Rocafort, que van comprovar que existia un conflicte amb membres de la família. Tant els pares com els menuts es trobaven en bones condicions, tal com van comprovar els agents.

 

Posteriorment, el dimecres, 13 de març, el Telèfon del Menor va contactar amb els Serveis Socials de Godella per a informar sobre unes dades aportades per un familiar.

 

A partir d’aquestes informacions es va posar en marxa una coordinació entre els Serveis Socials el col·legi San Sebastián de Rocafort (on acudia el fill major), el Centre de Salut de Godella i la Policia Local del municipi.

 

A la vegada, es va tornar a establir contacte telefònic amb el familiar per ampliar la informació que prèviament s’havia donat, i continuar endavant amb la intervenció conjunta.

 

Ja en la jornada d’ahir, 14 de març, la Policia Local de Godella va ser alertada per agents del cos a Rocafort sobre la posada en marxa d’un dispositiu d’Emergències, que posteriorment va passar a dirigir la Guàrdia Civil.

 

L’ajuntament de Godella ha consultat, així mateix, el padró municipal, concloent que no existeix constància que els membres de la família estigueren empadronats al municipi. Tot i això, sí que existia en el registre d’entrada del consistori, en tràmit, una sol·licitud d’empadronament.

 

D’aquesta manera, l’Ajuntament ha facilitat les intervencions realitzades en els dies previs al tràgic succés, així com els vincles existents entre el municipi i la família, que no estava empadronada.

Últimes notícies

Furtat alerta d’una situació crítica i del desaprofitament de talent mèdic

La presidenta del Col·legi de Metges de València descriu una situació crítica: agressions a l'alça, pressió assistencial i fugida de professionals. Demana inversió, un estatut propi i aprofitar l'experiència sènior.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’assassinat d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga la mort d'un xiquet de 13 anys comesa este dissabte a la vesprada a Sueca, després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.