Dos anys de presó per agredir i apallissar a la seua parella perquè volia tallar amb ell

Barres d'una cel·la de presó

L’home ha sigut condemnat a 2 anys de presó | Pixabay

 

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a dos anys de presó a un maltractador que li pegà una pallissa a la seua parella i la va amenaçar de mort, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) en un comunicat.

 

El tribunal considera a l’home com a autor d’un delicte de maltractament en l’àmbit familiar, pel que li imposa un any de presó, i d’un delicte d’amenaces en l’àmbit familiar, castigat amb un altre any.

 

A demés, la sentència, que pot ser recorreguda en apel·lació davant el TSJCV, establix una ordre d’allunyament i prohibició de comunicació del condemnat respecte a la víctima durant un total de quatre anys.

 

Absolt d’altres 5 delictes

En canvi, la Sala ha absolt a l’home d’altres cinc delictes: dos delictes de maltractament, dos delictes de violació, ben consumada bé en grau de temptativa, i d’un delicte de coaccions, en entendre que no han quedat prou acreditats.

 

Una discussió perquè la víctima volia posar fi a la relació

Segons arreplega el relat de fets provats de la resolució, l’ara condemnat va agredir a qui era la seua parella en aquell moment el 23 d’agost de 2017, en una casa de camp que compartien, durant una discussió motivada perquè ella volia deixar la relació. L’home li pegà diferents colps en la cara, li va trencar la roba que portava i va arribar fins i tot a donar-li puntades en un turmell en el que la dona patia un esquinç, abans d’advertir-li que la «trauria amb els peus per davant»

Últimes notícies

L’IVAM obri Apoteosi Now, la gran explosió fotogràfica de Cristina de Middel

L'IVAM presenta Apoteosi Now, una exposició de Cristina de Middel amb 252 fotografies disposades com una gran explosió visual que qüestiona la saturació d'imatges.

Troben a la platja de l’Almadrava un bust romà d’època altoimperial en excel·lent estat

Unes obres de regeneració a la platja de l'Almadrava, a Alacant, han tret a la llum un bust romà de marbre blanc dels segles I-II d. C., probablement vinculat a la deessa Venus.

Una cort indonèsia anunciarà el dilluns la sentència pel naufragi de la família valenciana en Komodo

El tribunal de Labuan Baix comunicarà el dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del vaixell turístic afonat al Parc Nacional de Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana.

Pérez Llorca anuncia un nou Pla de Ciència lligat a una llei de Ciència i Innovació en la Comunitat

El Consell treballa en un nou Pla de Ciència vinculat a la futura llei de la Ciència i la Innovació, acompanyat d'un acord plurianual de finançament universitari i mesures per a reforçar talent i beques.

Hugo Duro veu la classificació europea com un gran premi per a acomiadar Mestalla

Hugo Duro confia que el València aprofite el seu opcion d'entrar en la Lliga Conferència davant el Barcelona i convertir el comiat de Mestalla en un gran premi per a la aficion.

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana reafirma el seu suport total a Zapatero i la seua confiança en la Justícia

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, reitera el seu suport total a l'expresident José Luis Rodríguez Zapatero i subratlla la seua confiança plena en la Justícia després de la seua imputació en la causa sobre Plus ultra.

L’Habitació Roja celebra 30 anys amb un concert indie simfònic al costat de l’Orquestra de València

L'Habitació Roja celebra el seu 30 aniversari amb un concert especial en el Palau de la Música, on reinterpretarà el seu repertori en format indie simfònic al costat de l'Orquestra de València sota la direcció de Daniel Abad.

El 78% del professorat rebutja la proposta d’Educació i la majoria vol seguir la vaga

Un 78% del professorat rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 60% vol mantindre la vaga indefinida i les mobilitzacions en l'ensenyança pública valenciana.