Dos anys de presó per defraudar 300.000 euros a la Seguretat Social

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a dos anys de presó a dos empresaris de Moraira que van defraudar 297.877 euros a la Seguretat Social, en deixar d’abonar a la Tresoreria les quotes dels seus treballadors entre els anys 2013 i 2015.

La sentència recull l’acord de conformitat al qual van arribar la Fiscalia, l’organisme públic i les defenses pel qual els acusats van reconéixer els fets i van acceptar les penes sol·licitades per ells.

Segons declara provat l’Audiència, els empresaris, un home i una dona, eren socis i administradors solidaris d’una mercantil amb domicili social en Moraira que es va constituir en 2002.

Malgrat ser “plenament coneixedors de la seua obligació d’abonar les quotes de la Seguretat Social corresponents a cadascun dels seus treballadors, i podent fer-ho, van deixar d’abonar les mateixes des de l’any 2013 a l’any 2015”, precisa el tribunal.

La sentència, que és ferma, condemna als dos empresaris per un delicte continuat de frau a la Seguretat Social amb els atenuants de dilacions indegudes i confessió tardana a sengles penes de dos anys de presó.

També els imposa el pagament de multes de 595.755 euros i la pèrdua de la possibilitat d’obtindre subvencions i ajudes públiques, així com del dret de gaudir de beneficis fiscals o de la Seguretat Social durant quatre anys i mig. Finalment, els condemnats hauran d’indemnitzar a la Tresoreria amb la quantitat defraudada.

Últimes notícies

Acord per a la jubilació parcial del professorat en la concertada valenciana

Educació i els sindicats de l’ensenyament concertat han tancat un preacord per implantar la jubilació parcial del professorat a la Comunitat Valenciana, amb relleu generacional i finançament públic de les cotitzacions.

El Festival de Curtmetratges Helena Cortesina duplica participants en la cinquena edició

El Festival de Curtmetratges Helena Cortesina, que se celebra a l'Arniches d'Alacant de l'1 al 4 de juliol, ha rebut 768 projectes, el doble que l'any passat, amb 35 produccions de creadors de la província.

La jutgessa de la dana crida a declarar el responsable autonòmic d’atenció a les víctimes

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana ha citat com a testimoni l’aleshores director general d’Atenció a les Víctimes i Accés a la Justícia, Francisco Javier Soler Flores, i ha fixat noves declaracions per a setembre.

Docents denuncien a STEPV retallades errònies en la nòmina després de la vaga

El sindicat STEPV ha rebut queixes de professorat de la pública per descomptes excessius en la nòmina de juny després de la vaga indefinida entre l’11 de maig i l’11 de juny.

Dones venezolanES arrepleguen material sanitari a Alacant per a La Guaira després del terratrémol

Lassociació AMASVE ha iniciat una campanya durgent a Alacant per arreplegar material sanitari i medicaments que viatjaran dilluns a La Guaira, zona zero del doble terratrémol a Veneçuela. La presidenta, Míriam Álvarez, viatjarà personalment amb els subministraments mentres busca un dels seus fills, desaparegut a la ciutat veneçolana.

Infraestructures educatives: data clau per a la negociació entre Educació i sindicats

Educació i sindicats de docents es reuniran dimarts 30 de juny per a negociar el bloc d Infraestructures Educatives i el decret de jornada i horari del professorat no universitari, amb diversos plans d inversió sobre la taula.

Mig milió d’euros i equip de rescat valencià per a ajudar Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha destinat 500.000 euros a ajuda humanitària urgent per a Veneçuela i ha activat un equip especialitzat de bombers i gossos de rescat per a sumar-se al dispositiu de resposta després dels terratrémols de Caracas i La Guaira.

Benidorm obrirà SkyFest, un nou recinte d’estiu amb més de 20 concerts

Benidorm inaugurarà este diumenge SkyFest, un nou espai d’espectacles als antics camps Hermanos Martínez Munuera, amb més de vint concerts i capacitat màxima per a 25.000 assistents fins a setembre.