11.2 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Dos anys de presó per defraudar 300.000 euros a la Seguretat Social

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a dos anys de presó a dos empresaris de Moraira que van defraudar 297.877 euros a la Seguretat Social, en deixar d’abonar a la Tresoreria les quotes dels seus treballadors entre els anys 2013 i 2015.

La sentència recull l’acord de conformitat al qual van arribar la Fiscalia, l’organisme públic i les defenses pel qual els acusats van reconéixer els fets i van acceptar les penes sol·licitades per ells.

Segons declara provat l’Audiència, els empresaris, un home i una dona, eren socis i administradors solidaris d’una mercantil amb domicili social en Moraira que es va constituir en 2002.

Malgrat ser “plenament coneixedors de la seua obligació d’abonar les quotes de la Seguretat Social corresponents a cadascun dels seus treballadors, i podent fer-ho, van deixar d’abonar les mateixes des de l’any 2013 a l’any 2015”, precisa el tribunal.

La sentència, que és ferma, condemna als dos empresaris per un delicte continuat de frau a la Seguretat Social amb els atenuants de dilacions indegudes i confessió tardana a sengles penes de dos anys de presó.

També els imposa el pagament de multes de 595.755 euros i la pèrdua de la possibilitat d’obtindre subvencions i ajudes públiques, així com del dret de gaudir de beneficis fiscals o de la Seguretat Social durant quatre anys i mig. Finalment, els condemnats hauran d’indemnitzar a la Tresoreria amb la quantitat defraudada.

Últimes notícies

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.

El Vila-real té al seu abast la millor primera tornada de la seua història

L'equip de Marcelino suma 35 punts en 16 jornades i, amb tres partits per jugar, li basten 5 de 9 per a batre el seu millor registre de primera volta. També perseguix el rècord golejador i ja no pot millorar el defensiu.