13 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Dos anys de presó per defraudar 300.000 euros a la Seguretat Social

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a dos anys de presó a dos empresaris de Moraira que van defraudar 297.877 euros a la Seguretat Social, en deixar d’abonar a la Tresoreria les quotes dels seus treballadors entre els anys 2013 i 2015.

La sentència recull l’acord de conformitat al qual van arribar la Fiscalia, l’organisme públic i les defenses pel qual els acusats van reconéixer els fets i van acceptar les penes sol·licitades per ells.

Segons declara provat l’Audiència, els empresaris, un home i una dona, eren socis i administradors solidaris d’una mercantil amb domicili social en Moraira que es va constituir en 2002.

Malgrat ser “plenament coneixedors de la seua obligació d’abonar les quotes de la Seguretat Social corresponents a cadascun dels seus treballadors, i podent fer-ho, van deixar d’abonar les mateixes des de l’any 2013 a l’any 2015”, precisa el tribunal.

La sentència, que és ferma, condemna als dos empresaris per un delicte continuat de frau a la Seguretat Social amb els atenuants de dilacions indegudes i confessió tardana a sengles penes de dos anys de presó.

També els imposa el pagament de multes de 595.755 euros i la pèrdua de la possibilitat d’obtindre subvencions i ajudes públiques, així com del dret de gaudir de beneficis fiscals o de la Seguretat Social durant quatre anys i mig. Finalment, els condemnats hauran d’indemnitzar a la Tresoreria amb la quantitat defraudada.

Últimes notícies

4-0 en Dortmund: el Vila-real es desfigura i queda a la vora del KO europeu

El Vila-real s'ha quedat sense marge d'error després d'un 4-0 en el camp del Borussia Dortmund. Un gol en el descompte i una expulsió amb penal van encadenar la solsida.

90-64: València Basket desarma al Bayern amb un 26-4 i firma la seua octava victòria en Eurolliga

Un parcial de 26-4 entre el segon i el tercer quart va encarrilar el 90-64 al Bayern i va assentar al València Basket en la zona alta. Braxton Key va acabar tocat i serà avaluat.

4-0 en Dortmund: el Vila-real es queda sense marge d’error

El Vila-real ha caigut 4-0 en Dortmund i s'ha quedat sense marge d'error per a barallar la classificació. El partit es va trencar entre el descans i la represa.

90-64: la perseverança del València desarma al Bayern

El València Basket va firmar un parcial de 26-4 entre el segon i el tercer quart que va trencar el partit davant el Bayern i va segellar la seua octava victòria en l'Eurolliga. El triomf va arribar amb la preocupació per la lesió de Braxton Key.

Guirassy avança al Dortmund al caient del descans davant un Vila-real superior (1-0)

Guirassy ha posat el 1-0 per al Borussia Dortmund a l'eixida d'un córner en l'última acció del primer temps. El Vila-real havia sigut superior però va fallar en la definició.

València es mobilitza i clama n’hi ha prou de violència contra les dones en el 25N

La marxa del 25N a València ha denunciat la violència contra les dones i l'avanç del negacionismo. El manifest final ha reclamat més recursos i canvis legals.

Marcelino introduïx sis canvis davant un Dortmund amb Adeyemi i Guirassy en atac

Marcelino va introduir sis canvis en l'onze del Vila-real per al dol de Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund. Kovac ha apostat per Adeyemi i Guirassy com a amenaces principals.

Aagesen ha dit que el sorprén que un any després encara no es conega la veritat de la DANA a València

La vicepresidenta tercera ha mostrat sorpresa per la falta de claredat sobre l'ocorregut el 29 d'octubre de 2024, jornada amb 229 víctimes a València. Noves discrepàncies horàries han reforçat els dubtes sobre la cronologia.