Dos anys de presó per defraudar 300.000 euros a la Seguretat Social

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a dos anys de presó a dos empresaris de Moraira que van defraudar 297.877 euros a la Seguretat Social, en deixar d’abonar a la Tresoreria les quotes dels seus treballadors entre els anys 2013 i 2015.

La sentència recull l’acord de conformitat al qual van arribar la Fiscalia, l’organisme públic i les defenses pel qual els acusats van reconéixer els fets i van acceptar les penes sol·licitades per ells.

Segons declara provat l’Audiència, els empresaris, un home i una dona, eren socis i administradors solidaris d’una mercantil amb domicili social en Moraira que es va constituir en 2002.

Malgrat ser “plenament coneixedors de la seua obligació d’abonar les quotes de la Seguretat Social corresponents a cadascun dels seus treballadors, i podent fer-ho, van deixar d’abonar les mateixes des de l’any 2013 a l’any 2015”, precisa el tribunal.

La sentència, que és ferma, condemna als dos empresaris per un delicte continuat de frau a la Seguretat Social amb els atenuants de dilacions indegudes i confessió tardana a sengles penes de dos anys de presó.

També els imposa el pagament de multes de 595.755 euros i la pèrdua de la possibilitat d’obtindre subvencions i ajudes públiques, així com del dret de gaudir de beneficis fiscals o de la Seguretat Social durant quatre anys i mig. Finalment, els condemnats hauran d’indemnitzar a la Tresoreria amb la quantitat defraudada.

Últimes notícies

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.

Regres ordenat dels desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i avís per l’aigua a la Vilavella

La Generalitat coordina el retorn dels veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i adverteix que l’aigua de l’aixeta no és potable als municipis afectats, especialment a la Vilavella.
FILMOTECA D'ESTIU