Dos anys de presó per defraudar 300.000 euros a la Seguretat Social

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a dos anys de presó a dos empresaris de Moraira que van defraudar 297.877 euros a la Seguretat Social, en deixar d’abonar a la Tresoreria les quotes dels seus treballadors entre els anys 2013 i 2015.

La sentència recull l’acord de conformitat al qual van arribar la Fiscalia, l’organisme públic i les defenses pel qual els acusats van reconéixer els fets i van acceptar les penes sol·licitades per ells.

Segons declara provat l’Audiència, els empresaris, un home i una dona, eren socis i administradors solidaris d’una mercantil amb domicili social en Moraira que es va constituir en 2002.

Malgrat ser “plenament coneixedors de la seua obligació d’abonar les quotes de la Seguretat Social corresponents a cadascun dels seus treballadors, i podent fer-ho, van deixar d’abonar les mateixes des de l’any 2013 a l’any 2015”, precisa el tribunal.

La sentència, que és ferma, condemna als dos empresaris per un delicte continuat de frau a la Seguretat Social amb els atenuants de dilacions indegudes i confessió tardana a sengles penes de dos anys de presó.

També els imposa el pagament de multes de 595.755 euros i la pèrdua de la possibilitat d’obtindre subvencions i ajudes públiques, així com del dret de gaudir de beneficis fiscals o de la Seguretat Social durant quatre anys i mig. Finalment, els condemnats hauran d’indemnitzar a la Tresoreria amb la quantitat defraudada.

Últimes notícies

A presó una parella per segrestar, robar i agredir sexualment una dona a la província dAlacant

Un jutjat de Torrevieja ha ordenat l’ingrés a presó d’un home i una dona acusats de retenir, agredir sexualment i robar més de 24.000 euros a una dona, a qui també van traslladar manillada en el maleter del seu cotxe.

Oratge estable i temperatures a l’alça per a encetar el cap de setmana de juny

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb oratge estable, pocs núvols i temperatures en ascens, amb el vent més intens a la província d’Alacant.

El Ford Kuga fabricat a Almussafes estrena a Espanya la conducció sense mans

El nou Ford Kuga produït a Almussafes s-ha convertit en el primer cotxe fabricat a Espanya amb tecnologia de conducció sense mans homologada per a les carreteres espanyoles, gràcies al sistema BlueCruise de nivell 2.

El nou Passeig de la Mar de Torrevieja crea 400 llocs de faena i renova tot el front portuari

El nou espai d’oci Passeig de la Mar de Torrevieja ha suposat una inversio de mes de 100 milions, transforma el port i preveu 400 llocs de faena directes. El Consell destaca la col·laboracio publicoprivada i altres projectes en marxa al municipi.

Elx suspén el concert de Beret després de la seua detenció per una agressió sexual

L’Ajuntament d’Elx ha suspés el concert de Beret previst per al 10 d’agost dins de Nits de Festa, després que el cantant haja sigut detingut a Sevilla com a presumpte autor d’una agressió sexual el passat mes d’abril.

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.