A presó un exconcursant de ‘MyHyV’ per deixar morir al seu gos en València

Condemnat a 9 mesos de presó per maltracte animal  | Europa press

 

Un exconcursant del programa de Tele 5 ‘Mujeres y Hombres y Viceversa (MyHyV), ha acceptat la pena de nou mesos de presó per deixar morir de fam al seu gos. L’acusat ha reconegut els fets que se li imputaven en el juí que s’ha celebrat hui contra ell en un jutjat penal de València.

 

En un primer moment, el ministeri fiscal demanava per al xic 18 mesos de presó per un delicte de maltractament animal domèstic, però finalment, com ha reconegut els fets, se li ha rebaixat la condemna fins als nou mesos. A demés, se li ha imposat una prohibició de tinença d’animals durant dos anys i mig, i haurà d’abonar les despeses del juí i 117 euros a l’Associació Moviment i Desenvolupament per la Protecció Animal (Modepran) en concepte de responsabilitat civil.

 

A demes, l’acusat, que té antecedents penals, haurà de fer un curs de reeducació en matèria d’animals per a evitar l’ingrés en la presó. El xic tenia un gos de raça buldog americà, anomenat ‘Mack’, de tres anys i sense el xip reglamentari, segons indicava el fiscal en el seu escrit de qualificació provisional.

 

El gos estava en condicions nefastes

En un moment donat, l’acusat va deixar de prestar la cura necessària a l’animal, que presentava unes pèssimes condicions de salut, amb anèmia i ganglis augmentats. A demés, es trobava deprimit i desorientat, amb dificultats per a alçar-se i sense poder caminar a causa de la desnutrició, amb una infecció renal grau IV.

  

El xic va ometre —segons el mateix escrit fiscal— proporcionar a l’animal l’adequat tractament veterinari, limitant-se a portar el gos a Modepran. Una volta allí se li va practicar l’eutanàsia a conseqüència del greu estat en el que estava l’animal. 

  

Quan el xic va portar el gos a la protectora, va afirmar que s’havia trobat a l’animal abandonat i va negar ser el propietari. No obstant això, posteriorment es va saber que esta afirmació era falsa, amb el que es va iniciar un procediment contra ell que ha acabat amb este juí i la pena de nou mesos de presó.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes: ‘en el PSOE no caben señoros ni puters’

Diana Morant ha recolzat l'expulsió del PSOE de Toni González i ha subratllat que el partit se situa del costat de les víctimes enfront de l'assetjament.

Morant reivindica més feminisme enfront del feixisme i defén els drets de les dones

Diana Morant ha reclamat més feminisme enfront del feixisme en un acte del 8M i ha advertit contra la violència digital i els retrocessos en la Comunitat.

València Basket s’aferra a la segona plaça davant l’empenyiment del UCAM en el Roig Arena

València Basket rep a UCAM Murcia amb la segona plaça en joc. Els locals arriben amb ritme després de l'Eurolliga; els murcians, més descansats i amb precedents favorables a València.

Finalitza l’alerta groga per pluja a València i Alacant i es manté a Castelló

Emergències ha actualitzat els avisos: el nivell groc per pluja es manté a Castelló i acaba a València i Alacant. Fins al dia 8 poden acumular-se 60 l/m² en 12 hores i els ruixats podran anar amb tempesta.

La Generalitat declara d’Interés Turístic Autonòmic les festes de Moros i Cristians de Sagunt

La Generalitat atorga la distinció d'Interés Turístic Autonòmic a les festes de Moros i Cristians de Sagunt. La resolució, firmada per la consellera Marián Cano, es publicarà en el DOGV.

Morrissey inicia a València el seu gira espanyola amb nou disc i clàssics de The Smiths

El músic arranca a València el primer de tres concerts a Espanya per a presentar 'Make-up is a lie' i recuperar himnes de The Smiths. Les entrades estan esgotades a València, Saragossa i Sevilla.

Llum Club convertix la lectura compartida en una xarxa de suport entre dones

Nascut a l'agost a València, Llum Club reunix lectores de 18 a 60 anys, llig només a autores i ha evolucionat cap a un espai segur amb activitats feministes.

Les Falles 2026 cremaran 10 milions de creativitat i ironia després d’un hivern dur

Quasi 800 falles, més de 9,8 milions invertits i un desplegament de 6.000 agents marcaran unes festes que culminaran amb la Cremà el 19 de març. La pluja condiciona l'arrancada i la ciutat es transforma amb corts, subvencions municipals i més de 300 espectacles pirotècnics.