16.3 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

A presó un exconcursant de ‘MyHyV’ per deixar morir al seu gos en València

Condemnat a 9 mesos de presó per maltracte animal  | Europa press

 

Un exconcursant del programa de Tele 5 ‘Mujeres y Hombres y Viceversa (MyHyV), ha acceptat la pena de nou mesos de presó per deixar morir de fam al seu gos. L’acusat ha reconegut els fets que se li imputaven en el juí que s’ha celebrat hui contra ell en un jutjat penal de València.

 

En un primer moment, el ministeri fiscal demanava per al xic 18 mesos de presó per un delicte de maltractament animal domèstic, però finalment, com ha reconegut els fets, se li ha rebaixat la condemna fins als nou mesos. A demés, se li ha imposat una prohibició de tinença d’animals durant dos anys i mig, i haurà d’abonar les despeses del juí i 117 euros a l’Associació Moviment i Desenvolupament per la Protecció Animal (Modepran) en concepte de responsabilitat civil.

 

A demes, l’acusat, que té antecedents penals, haurà de fer un curs de reeducació en matèria d’animals per a evitar l’ingrés en la presó. El xic tenia un gos de raça buldog americà, anomenat ‘Mack’, de tres anys i sense el xip reglamentari, segons indicava el fiscal en el seu escrit de qualificació provisional.

 

El gos estava en condicions nefastes

En un moment donat, l’acusat va deixar de prestar la cura necessària a l’animal, que presentava unes pèssimes condicions de salut, amb anèmia i ganglis augmentats. A demés, es trobava deprimit i desorientat, amb dificultats per a alçar-se i sense poder caminar a causa de la desnutrició, amb una infecció renal grau IV.

  

El xic va ometre —segons el mateix escrit fiscal— proporcionar a l’animal l’adequat tractament veterinari, limitant-se a portar el gos a Modepran. Una volta allí se li va practicar l’eutanàsia a conseqüència del greu estat en el que estava l’animal. 

  

Quan el xic va portar el gos a la protectora, va afirmar que s’havia trobat a l’animal abandonat i va negar ser el propietari. No obstant això, posteriorment es va saber que esta afirmació era falsa, amb el que es va iniciar un procediment contra ell que ha acabat amb este juí i la pena de nou mesos de presó.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

S’ha obert el pas subterrani que connecta les estacions de Xàtiva i Alacant

La nova passarel·la subterrània de 260 metres ha connectat des d'este dijous les estacions de Xàtiva i Alacant en uns tres minuts. L'obra, de més de 24 milions, ha reforçat el servici de Metrovalencia i l'entorn urbà del centre de València.

CCOO PV exigix activar el diàleg social i prioritza la vivenda

Ana García Alcolea ha presentat el seu informe al Consell Confederal amb un balanç socioeconòmic i un full de ruta immediat. CCOO PV ha reclamat activar ja el diàleg social i ha situat la vivenda com a prioritat, al costat d'ocupació i finançament.

Educació atorga els primers 13 milions en ajudes per a material escolar després de la DANA

Educació ha concedit 13 milions en cinc resolucions per a 26.000 alumnes afectats per la DANA. La convocatòria total ascendix a 100,6 milions per a 68.893 estudiants.

Rovira fixa com a prioritats la reforma del finançament i la baixada d’impostos

El nou conseller d'Economia, Hisenda i Administració Pública ha defés un nou model de finançament i mantindre la rebaixa fiscal. També ha proposat un fons d'anivellament mentres es negocia la reforma.

El subdirector d’Emergències va ser informat a les 18.32 de l’opció d’activar És-Alert

Jorge Suárez va conéixer a les 18.32 la possibilitat d'usar És-Alert durant la DANA. Els missatges del mòbil que arrepleguen eixe avís van ser incorporats a la causa judicial.

La Conselleria de Servicis Socials elevarà a 37.000 les places per a majors en 2026

Elena Albalat ha detallat que en 2026 se superaran les 37.000 places en residències i centres de dia, amb 15 noves licitacions i més inversió. També ha avançat la història social única i la creació de nous òrgans de participació.

Ascer preveu tancar 2025 amb estabilitat en les vendes i demana revisar els costos per CO₂

Ascer preveu un 2025 estable gràcies a l'estirada del mercat nacional i a unes exportacions contingudes, i demana revisar els costos del CO₂ davant un impacte de 150 milions. La patronal alerta sobre canvis en cogeneració, reclama una reunió amb el Govern i veu 2026 condicionat per energia i normativa.

Pérez Llorca evita la confrontació amb Bernabé per la dana i l’emplaça al diàleg

El president ha evitat contestar a les crítiques de Pilar Bernabé per la gestió de la dana i la postdana i l'ha cridada a obrir vies d'entesa. Ha assenyalat que la ciutadania ja valora la gestió i ha reivindicat una comissió mixta després de la seua reunió amb Pedro Sánchez.