A presó un exconcursant de ‘MyHyV’ per deixar morir al seu gos en València

Condemnat a 9 mesos de presó per maltracte animal  | Europa press

 

Un exconcursant del programa de Tele 5 ‘Mujeres y Hombres y Viceversa (MyHyV), ha acceptat la pena de nou mesos de presó per deixar morir de fam al seu gos. L’acusat ha reconegut els fets que se li imputaven en el juí que s’ha celebrat hui contra ell en un jutjat penal de València.

 

En un primer moment, el ministeri fiscal demanava per al xic 18 mesos de presó per un delicte de maltractament animal domèstic, però finalment, com ha reconegut els fets, se li ha rebaixat la condemna fins als nou mesos. A demés, se li ha imposat una prohibició de tinença d’animals durant dos anys i mig, i haurà d’abonar les despeses del juí i 117 euros a l’Associació Moviment i Desenvolupament per la Protecció Animal (Modepran) en concepte de responsabilitat civil.

 

A demes, l’acusat, que té antecedents penals, haurà de fer un curs de reeducació en matèria d’animals per a evitar l’ingrés en la presó. El xic tenia un gos de raça buldog americà, anomenat ‘Mack’, de tres anys i sense el xip reglamentari, segons indicava el fiscal en el seu escrit de qualificació provisional.

 

El gos estava en condicions nefastes

En un moment donat, l’acusat va deixar de prestar la cura necessària a l’animal, que presentava unes pèssimes condicions de salut, amb anèmia i ganglis augmentats. A demés, es trobava deprimit i desorientat, amb dificultats per a alçar-se i sense poder caminar a causa de la desnutrició, amb una infecció renal grau IV.

  

El xic va ometre —segons el mateix escrit fiscal— proporcionar a l’animal l’adequat tractament veterinari, limitant-se a portar el gos a Modepran. Una volta allí se li va practicar l’eutanàsia a conseqüència del greu estat en el que estava l’animal. 

  

Quan el xic va portar el gos a la protectora, va afirmar que s’havia trobat a l’animal abandonat i va negar ser el propietari. No obstant això, posteriorment es va saber que esta afirmació era falsa, amb el que es va iniciar un procediment contra ell que ha acabat amb este juí i la pena de nou mesos de presó.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSPV exigix retirar l’aforament de Mazón per a aclarir la DANA de 2024

El PSPV-PSOE ha demanat retirar l'aforament de Carlos Mazón perquè la investigació per la DANA de 2024 avanç en el jutjat de Catarroja. El TSJCV ha rebutjat investigar-ho però ha precisat que la causa 'pot i deu' seguir en instrucció.

Compromís sosté que Bany va poder comptar amb informació privilegiada sobre els bons comercie

Compromís ha activat iniciatives per a esclarir possibles irregularitats en els bons comercie i reclama controls reforçats a la Cambra de Comerç d'Alacant. La formació vincula el cas a la detenció de Carlos Baño i exigix auditories i compareixences.

La mascletà de Tamarit homenatja el món faller amb ritme, potència i una senyera de fum

La Pirotècnia Tamarit ha firmat la setzena mascletà del cicle amb un tret de sis minuts i 216 quilos, dedicat als qui fan possibles les Falles. El tancament, amb una gran senyera de fum, ha segellat el tribut en una plaça abarrotada.

Baldoví afirma que Compromís ha donat una resposta immediata davant la denúncia per violència masclista contra un regidor d’Altea

Joan Baldoví ha defés que la coalició ha cessat l'edil de les seues àrees i l'ha apartat del govern local, a més d'activar els protocols interns. Ha recalcat el respecte al procés judicial i la línia roja enfront de la violència de gènere.

Llibertat amb càrrecs per al regidor d’Altea per maltractament amb lesions i coaccions lleus

L'edil de Compromís Rafael Ramón Mompó ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per un presumpte cas de violència masclista a Xàbia. No s'ha dictat orde de protecció i la causa s'ha remés a la Secció Penal de Benidorm.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, millor de 2026 a València

La falla infantil Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026 i ha firmat un doblet amb el ninot indultat infantil. Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo han completat el podi.

Diputació d’Alacant torna a defendre la legalitat de la seua actuació en el Bo Comerç

La Diputació ha tornat a defendre la legalitat i transparència en la tramitació del Bo Comerç i ha rebutjat responsabilitats en la seua gestió, que atribuïx als ajuntaments. Ho ha fet després de la detenció del president de la Cambra de Comerç per possibles irregularitats en els bons de 2022 i 2023.

Llibertat amb càrrecs per al regidor d’Altea per maltractament amb lesions i coaccions lleus

El regidor d'Altea Rafael Ramón Mompó, de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte maltractament a la seua parella a Xàbia. El jutjat no ha acordat orde de protecció i la causa passa a la Secció Penal de Benidorm.