A presó un exconcursant de ‘MyHyV’ per deixar morir al seu gos en València

Condemnat a 9 mesos de presó per maltracte animal  | Europa press

 

Un exconcursant del programa de Tele 5 ‘Mujeres y Hombres y Viceversa (MyHyV), ha acceptat la pena de nou mesos de presó per deixar morir de fam al seu gos. L’acusat ha reconegut els fets que se li imputaven en el juí que s’ha celebrat hui contra ell en un jutjat penal de València.

 

En un primer moment, el ministeri fiscal demanava per al xic 18 mesos de presó per un delicte de maltractament animal domèstic, però finalment, com ha reconegut els fets, se li ha rebaixat la condemna fins als nou mesos. A demés, se li ha imposat una prohibició de tinença d’animals durant dos anys i mig, i haurà d’abonar les despeses del juí i 117 euros a l’Associació Moviment i Desenvolupament per la Protecció Animal (Modepran) en concepte de responsabilitat civil.

 

A demes, l’acusat, que té antecedents penals, haurà de fer un curs de reeducació en matèria d’animals per a evitar l’ingrés en la presó. El xic tenia un gos de raça buldog americà, anomenat ‘Mack’, de tres anys i sense el xip reglamentari, segons indicava el fiscal en el seu escrit de qualificació provisional.

 

El gos estava en condicions nefastes

En un moment donat, l’acusat va deixar de prestar la cura necessària a l’animal, que presentava unes pèssimes condicions de salut, amb anèmia i ganglis augmentats. A demés, es trobava deprimit i desorientat, amb dificultats per a alçar-se i sense poder caminar a causa de la desnutrició, amb una infecció renal grau IV.

  

El xic va ometre —segons el mateix escrit fiscal— proporcionar a l’animal l’adequat tractament veterinari, limitant-se a portar el gos a Modepran. Una volta allí se li va practicar l’eutanàsia a conseqüència del greu estat en el que estava l’animal. 

  

Quan el xic va portar el gos a la protectora, va afirmar que s’havia trobat a l’animal abandonat i va negar ser el propietari. No obstant això, posteriorment es va saber que esta afirmació era falsa, amb el que es va iniciar un procediment contra ell que ha acabat amb este juí i la pena de nou mesos de presó.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Folk irlandés, èpica celta i molt rock: The Waterboys omplin el Roig Arena

The Waterboys han convertit el Roig Arena de València en un pub ideal amb quasi tres hores de folk irlandés, èpica celta, country i rock clàssic, en l’únic concert que oferiran enguany a Espanya. El recital s’ha centrat en l’univers de 'Fisherman's blues' i el nou triple disc 'Atlantic rain', amb el suport de Steve Earle.

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.