A presó un exconcursant de ‘MyHyV’ per deixar morir al seu gos en València

Condemnat a 9 mesos de presó per maltracte animal  | Europa press

 

Un exconcursant del programa de Tele 5 ‘Mujeres y Hombres y Viceversa (MyHyV), ha acceptat la pena de nou mesos de presó per deixar morir de fam al seu gos. L’acusat ha reconegut els fets que se li imputaven en el juí que s’ha celebrat hui contra ell en un jutjat penal de València.

 

En un primer moment, el ministeri fiscal demanava per al xic 18 mesos de presó per un delicte de maltractament animal domèstic, però finalment, com ha reconegut els fets, se li ha rebaixat la condemna fins als nou mesos. A demés, se li ha imposat una prohibició de tinença d’animals durant dos anys i mig, i haurà d’abonar les despeses del juí i 117 euros a l’Associació Moviment i Desenvolupament per la Protecció Animal (Modepran) en concepte de responsabilitat civil.

 

A demes, l’acusat, que té antecedents penals, haurà de fer un curs de reeducació en matèria d’animals per a evitar l’ingrés en la presó. El xic tenia un gos de raça buldog americà, anomenat ‘Mack’, de tres anys i sense el xip reglamentari, segons indicava el fiscal en el seu escrit de qualificació provisional.

 

El gos estava en condicions nefastes

En un moment donat, l’acusat va deixar de prestar la cura necessària a l’animal, que presentava unes pèssimes condicions de salut, amb anèmia i ganglis augmentats. A demés, es trobava deprimit i desorientat, amb dificultats per a alçar-se i sense poder caminar a causa de la desnutrició, amb una infecció renal grau IV.

  

El xic va ometre —segons el mateix escrit fiscal— proporcionar a l’animal l’adequat tractament veterinari, limitant-se a portar el gos a Modepran. Una volta allí se li va practicar l’eutanàsia a conseqüència del greu estat en el que estava l’animal. 

  

Quan el xic va portar el gos a la protectora, va afirmar que s’havia trobat a l’animal abandonat i va negar ser el propietari. No obstant això, posteriorment es va saber que esta afirmació era falsa, amb el que es va iniciar un procediment contra ell que ha acabat amb este juí i la pena de nou mesos de presó.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.

Ruixats amb tempesta i possible graníssol a l’interior de Castelló i màximes en descens

Este diumenge s'esperen ruixats amb tempesta i possible graníssol, puntualment forts a l'interior de Castelló, i un descens de les temperatures màximes en bona part de la Comunitat Valenciana.

Avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l’interior de Castelló i València

La Aemet activa l'avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l'interior de Castelló i del nord de València, amb el risc de graníssol i ratxes fortes de vent.