Presó sense fiança per agredir sexualment de dos menors a Xàbia

Agents de la Guàrdia Civil han detingut en Xàbia, a la comarca de la Marina Alta, a un jove de 20 anys acusat d’agredir sexualment a dos menors. El detingut ja ha ingressat en presó sense fiança per estos fets, tal com ha informat l’institut armat en un comunicat. La Guàrdia Civil va rebre el passat dia 15 una denúncia en la qual es comunicava que uns menors havien sigut presumptament agredides sexualment per un major d’edat. Amb eixa informació, la Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Xàbia va començar una investigació per a determinar l’autoria d’estos fets.

 

Segons sembla, els dos menors el conegueren el dia d’abans i quedaren amb ell en una zona aïllada de la localitat conegut com el camí de l’Emita del Calvario, per a vore una pluja d’estrelles. Va ser en eixe moment aprofitant l’oscuritat i la llunyania de la zona quan el major d’edat els va agredir sexualment.  Una vegada tingueren totes les dades, 24 hores després, els agents  detingueren de manera immediata al jove. Este ja ha passat a disposició judicial que ha decretat el seu ingrés en presó provisional sense fiança, a l’espera del judici.

Últimes notícies

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.

La calor ofegant dispara la sensació tèrmica fins als 49 graus a Sumacàrcer

La Comunitat Valenciana ha patit fins primera hora de la vesprada màximes pròximes als 39 graus i sensacions tèrmiques de fins a 49 per la combinació de calor i una humitat que ha fregat el 90 % en diversos punts del territori.

El Tribunal Suprem fixa que un canvi de sexe no anul·la una condemna per violència masclista

El Tribunal Suprem ha establit que un canvi de sexe registral no pot anul·lar una condemna prèvia per violència masclista comesa quan l’autor era legalment un home. La resolució confirma una pena de presó imposada a Castelló per agressions a l’exparella i a la filla menor.

Extingit l’incendi en una empresa de palets d’Algar de Palància

El Consorci Provincial de Bombers de València ha donat per extingit este dimarts, a les 11.14 hores, l’incendi declarat dilluns en una empresa de palets d’Algar de Palància, que també va afectar una zona forestal. En l’extinció han treballat durant tota la nit bombers de València i Castelló, així com efectius de la Generalitat.