Presó per a l’exlegionari detingut a Argentina per haver assassinat Eva Bou a Borriol

 

La policia argentina, en col·laboració amb agents de la Guàrdia Civil de Castelló han detingut a Argentina a l’assassí d’Eva Bou, víctima d’un crim de violència masclista el passat 7 de setembre en la localitat de Borriol, a la Plana Alta. L’exlegionari, de 37 anys, estava buscat per les autoritats internacionals després de desaparéixer d’Espanya una vegada descobert el crim. L’agressor tenia antecedents per violència masclista i va ser des del primer moment el principal sospitós d’aquest assassinat.

Fonts de la Guàrdia Civil van informar ahir que les investigacions realitzades per la Unitat Orgànica de la Policia Judicial de la Comandància de la Guàrdia Civil van determinar que el presumpte autor de la mort podria trobar-se en la província de Misiones, en aquest país d’Amèrica Llatina; concretament en Posadas, la seua capital. Després de l’anàlisi de les gestions practicades durant les últimes setmanes es va aconseguir ubicar la zona freqüentada pel sospitós, per la qual cosa es va establir un gran dispositiu a càrrec de la Policia Federal Argentina, donant com a resultat la seua detenció este passat dissabte. En aquesta actuació han sigut de gran ajuda les investigacions dutes a terme per la Guàrdia Civil, amb el suport d’autoritats locals i d’Interpol, en el marc de la col·laboració policial internacional, la qual cosa ha suposat la ràpida resolució del cas.

Ara el Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de Castelló ha ordenat presó provisional comunicada i sense fiança per al presumpte assassí d’Eva Bou. L’alt tribunal valencià recorde que sobre l’arrest pesava des d’aleshores una ordre internacional de detenció dictada per la magistrada titular del jutjar que, ara, una vegada ordenat l’ingrés en presó, demanà al Ministeri de Justícia que inicie els tràmits per a sol·licitar la seua extradició i sol·licitar a les autoritats argentines que posen a l’agressor a disposició de la Justícia espanyola. L’ara detingut està sent investigat en una causa oberta per un delicte d’homicidi encara que les diligències que es practiques determinaran si es manté este delicte o si se l’investiga per assassinat, donades les circumstàncies del crim.

Eva Bou, de 35 anys, va ser trobada sense vida el 7 de setembre en el seu domicili de Borriol i l’autòpsia va determinar que la seua havia sigut una mort violenta, per la qual cosa es va determinar com a víctima mortal de la violència de gènere a Espanya. L’assassí té antecedents per maltractaments i violència masclista amb una parella anterior i va formar part durant un temps de la Legión. 

Últimes notícies

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.