Presó per a l’exlegionari detingut a Argentina per haver assassinat Eva Bou a Borriol

 

La policia argentina, en col·laboració amb agents de la Guàrdia Civil de Castelló han detingut a Argentina a l’assassí d’Eva Bou, víctima d’un crim de violència masclista el passat 7 de setembre en la localitat de Borriol, a la Plana Alta. L’exlegionari, de 37 anys, estava buscat per les autoritats internacionals després de desaparéixer d’Espanya una vegada descobert el crim. L’agressor tenia antecedents per violència masclista i va ser des del primer moment el principal sospitós d’aquest assassinat.

Fonts de la Guàrdia Civil van informar ahir que les investigacions realitzades per la Unitat Orgànica de la Policia Judicial de la Comandància de la Guàrdia Civil van determinar que el presumpte autor de la mort podria trobar-se en la província de Misiones, en aquest país d’Amèrica Llatina; concretament en Posadas, la seua capital. Després de l’anàlisi de les gestions practicades durant les últimes setmanes es va aconseguir ubicar la zona freqüentada pel sospitós, per la qual cosa es va establir un gran dispositiu a càrrec de la Policia Federal Argentina, donant com a resultat la seua detenció este passat dissabte. En aquesta actuació han sigut de gran ajuda les investigacions dutes a terme per la Guàrdia Civil, amb el suport d’autoritats locals i d’Interpol, en el marc de la col·laboració policial internacional, la qual cosa ha suposat la ràpida resolució del cas.

Ara el Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de Castelló ha ordenat presó provisional comunicada i sense fiança per al presumpte assassí d’Eva Bou. L’alt tribunal valencià recorde que sobre l’arrest pesava des d’aleshores una ordre internacional de detenció dictada per la magistrada titular del jutjar que, ara, una vegada ordenat l’ingrés en presó, demanà al Ministeri de Justícia que inicie els tràmits per a sol·licitar la seua extradició i sol·licitar a les autoritats argentines que posen a l’agressor a disposició de la Justícia espanyola. L’ara detingut està sent investigat en una causa oberta per un delicte d’homicidi encara que les diligències que es practiques determinaran si es manté este delicte o si se l’investiga per assassinat, donades les circumstàncies del crim.

Eva Bou, de 35 anys, va ser trobada sense vida el 7 de setembre en el seu domicili de Borriol i l’autòpsia va determinar que la seua havia sigut una mort violenta, per la qual cosa es va determinar com a víctima mortal de la violència de gènere a Espanya. L’assassí té antecedents per maltractaments i violència masclista amb una parella anterior i va formar part durant un temps de la Legión. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.