Presó per a l’exlegionari detingut a Argentina per haver assassinat Eva Bou a Borriol

 

La policia argentina, en col·laboració amb agents de la Guàrdia Civil de Castelló han detingut a Argentina a l’assassí d’Eva Bou, víctima d’un crim de violència masclista el passat 7 de setembre en la localitat de Borriol, a la Plana Alta. L’exlegionari, de 37 anys, estava buscat per les autoritats internacionals després de desaparéixer d’Espanya una vegada descobert el crim. L’agressor tenia antecedents per violència masclista i va ser des del primer moment el principal sospitós d’aquest assassinat.

Fonts de la Guàrdia Civil van informar ahir que les investigacions realitzades per la Unitat Orgànica de la Policia Judicial de la Comandància de la Guàrdia Civil van determinar que el presumpte autor de la mort podria trobar-se en la província de Misiones, en aquest país d’Amèrica Llatina; concretament en Posadas, la seua capital. Després de l’anàlisi de les gestions practicades durant les últimes setmanes es va aconseguir ubicar la zona freqüentada pel sospitós, per la qual cosa es va establir un gran dispositiu a càrrec de la Policia Federal Argentina, donant com a resultat la seua detenció este passat dissabte. En aquesta actuació han sigut de gran ajuda les investigacions dutes a terme per la Guàrdia Civil, amb el suport d’autoritats locals i d’Interpol, en el marc de la col·laboració policial internacional, la qual cosa ha suposat la ràpida resolució del cas.

Ara el Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de Castelló ha ordenat presó provisional comunicada i sense fiança per al presumpte assassí d’Eva Bou. L’alt tribunal valencià recorde que sobre l’arrest pesava des d’aleshores una ordre internacional de detenció dictada per la magistrada titular del jutjar que, ara, una vegada ordenat l’ingrés en presó, demanà al Ministeri de Justícia que inicie els tràmits per a sol·licitar la seua extradició i sol·licitar a les autoritats argentines que posen a l’agressor a disposició de la Justícia espanyola. L’ara detingut està sent investigat en una causa oberta per un delicte d’homicidi encara que les diligències que es practiques determinaran si es manté este delicte o si se l’investiga per assassinat, donades les circumstàncies del crim.

Eva Bou, de 35 anys, va ser trobada sense vida el 7 de setembre en el seu domicili de Borriol i l’autòpsia va determinar que la seua havia sigut una mort violenta, per la qual cosa es va determinar com a víctima mortal de la violència de gènere a Espanya. L’assassí té antecedents per maltractaments i violència masclista amb una parella anterior i va formar part durant un temps de la Legión. 

Últimes notícies

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.

Isaac Noguera s’acomiada del València Basket agraït després d’un any dur a nivell personal

L’escorta català Isaac Noguera ha anunciat la seua eixida del València Basket amb un missatge en xarxes on es mostra feliç i agraït per una temporada històrica del club, però alhora difícil en l’àmbit personal.

Intervenen 80 quilos de cocaïna i armes a València en una macrooperació antidroga

La Policia Nacional ha intervingut a València 80 quilos de cocaïna, dos armes de foc i abundant munició en l’última fase d’una macrooperació estatal contra el tràfic de drogues a gran escala iniciada el 2024.

Detingut a Elx per agredir una sanitària mentre l’atenien en Urgències

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 43 anys per agredir presumptament una treballadora sanitària en un hospital públic mentres era atés en el servici d’urgències. El cas s’investiga com un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat en ser empleada pública.