Presó per a l’exlegionari detingut a Argentina per haver assassinat Eva Bou a Borriol

 

La policia argentina, en col·laboració amb agents de la Guàrdia Civil de Castelló han detingut a Argentina a l’assassí d’Eva Bou, víctima d’un crim de violència masclista el passat 7 de setembre en la localitat de Borriol, a la Plana Alta. L’exlegionari, de 37 anys, estava buscat per les autoritats internacionals després de desaparéixer d’Espanya una vegada descobert el crim. L’agressor tenia antecedents per violència masclista i va ser des del primer moment el principal sospitós d’aquest assassinat.

Fonts de la Guàrdia Civil van informar ahir que les investigacions realitzades per la Unitat Orgànica de la Policia Judicial de la Comandància de la Guàrdia Civil van determinar que el presumpte autor de la mort podria trobar-se en la província de Misiones, en aquest país d’Amèrica Llatina; concretament en Posadas, la seua capital. Després de l’anàlisi de les gestions practicades durant les últimes setmanes es va aconseguir ubicar la zona freqüentada pel sospitós, per la qual cosa es va establir un gran dispositiu a càrrec de la Policia Federal Argentina, donant com a resultat la seua detenció este passat dissabte. En aquesta actuació han sigut de gran ajuda les investigacions dutes a terme per la Guàrdia Civil, amb el suport d’autoritats locals i d’Interpol, en el marc de la col·laboració policial internacional, la qual cosa ha suposat la ràpida resolució del cas.

Ara el Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de Castelló ha ordenat presó provisional comunicada i sense fiança per al presumpte assassí d’Eva Bou. L’alt tribunal valencià recorde que sobre l’arrest pesava des d’aleshores una ordre internacional de detenció dictada per la magistrada titular del jutjar que, ara, una vegada ordenat l’ingrés en presó, demanà al Ministeri de Justícia que inicie els tràmits per a sol·licitar la seua extradició i sol·licitar a les autoritats argentines que posen a l’agressor a disposició de la Justícia espanyola. L’ara detingut està sent investigat en una causa oberta per un delicte d’homicidi encara que les diligències que es practiques determinaran si es manté este delicte o si se l’investiga per assassinat, donades les circumstàncies del crim.

Eva Bou, de 35 anys, va ser trobada sense vida el 7 de setembre en el seu domicili de Borriol i l’autòpsia va determinar que la seua havia sigut una mort violenta, per la qual cosa es va determinar com a víctima mortal de la violència de gènere a Espanya. L’assassí té antecedents per maltractaments i violència masclista amb una parella anterior i va formar part durant un temps de la Legión. 

Últimes notícies

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.
FILMOTECA D'ESTIU