Presó per a l’exlegionari detingut a Argentina per haver assassinat Eva Bou a Borriol

 

La policia argentina, en col·laboració amb agents de la Guàrdia Civil de Castelló han detingut a Argentina a l’assassí d’Eva Bou, víctima d’un crim de violència masclista el passat 7 de setembre en la localitat de Borriol, a la Plana Alta. L’exlegionari, de 37 anys, estava buscat per les autoritats internacionals després de desaparéixer d’Espanya una vegada descobert el crim. L’agressor tenia antecedents per violència masclista i va ser des del primer moment el principal sospitós d’aquest assassinat.

Fonts de la Guàrdia Civil van informar ahir que les investigacions realitzades per la Unitat Orgànica de la Policia Judicial de la Comandància de la Guàrdia Civil van determinar que el presumpte autor de la mort podria trobar-se en la província de Misiones, en aquest país d’Amèrica Llatina; concretament en Posadas, la seua capital. Després de l’anàlisi de les gestions practicades durant les últimes setmanes es va aconseguir ubicar la zona freqüentada pel sospitós, per la qual cosa es va establir un gran dispositiu a càrrec de la Policia Federal Argentina, donant com a resultat la seua detenció este passat dissabte. En aquesta actuació han sigut de gran ajuda les investigacions dutes a terme per la Guàrdia Civil, amb el suport d’autoritats locals i d’Interpol, en el marc de la col·laboració policial internacional, la qual cosa ha suposat la ràpida resolució del cas.

Ara el Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de Castelló ha ordenat presó provisional comunicada i sense fiança per al presumpte assassí d’Eva Bou. L’alt tribunal valencià recorde que sobre l’arrest pesava des d’aleshores una ordre internacional de detenció dictada per la magistrada titular del jutjar que, ara, una vegada ordenat l’ingrés en presó, demanà al Ministeri de Justícia que inicie els tràmits per a sol·licitar la seua extradició i sol·licitar a les autoritats argentines que posen a l’agressor a disposició de la Justícia espanyola. L’ara detingut està sent investigat en una causa oberta per un delicte d’homicidi encara que les diligències que es practiques determinaran si es manté este delicte o si se l’investiga per assassinat, donades les circumstàncies del crim.

Eva Bou, de 35 anys, va ser trobada sense vida el 7 de setembre en el seu domicili de Borriol i l’autòpsia va determinar que la seua havia sigut una mort violenta, per la qual cosa es va determinar com a víctima mortal de la violència de gènere a Espanya. L’assassí té antecedents per maltractaments i violència masclista amb una parella anterior i va formar part durant un temps de la Legión. 

Últimes notícies

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.