Presó per al líder de la secta de Castelló i dos dels seus sequaços

Aquest passat dimarts es desmantellava a Vistabella del Maestrat (Castelló) una secta destructiva que presumptament hauria estat durant anys sotmetent als seus adeptes, tant adults com menors, a abusos sexuals. Durant l’operació es va detindre al líder de la secta, així com a huit persones més.

Segons ha informat avui el Jutjat d’Instrucció número 6 de Castelló, que investiga els fets, s’ha acordat presó provisional sense fiança per al capitost del grup i dos dels seus sequaços. Els restants sis detinguts han quedat en llibertat provisional amb mesures cautelars d’allunyament i prohibició de comunicació respecte a les víctimes.

“La causa, que està declarada secreta, està oberta, entre altres, per delictes d’agressió i abús sexual, tant contra adults com contra menors d’edat, tràfic d’éssers humans amb finalitats de dominació domèstica i sexual i exhibició de pornografia a menors, sense perjudici d’ulterior qualificació”, ha informat el Jutjat.

Se sospita que els membres abusaven de menors i violaven els adults que captaven. De moment s’han comptabilitzat dotze víctimes d’aquesta secta. Els investigadors analitzen la documentació i els ordinadors confiscats per a indagar si gravaven i difonien les agressions.

La investigació va començar fa quasi un any i ha estat dirigida pel grup de sectes de la Comissaria General d’Informació i la unitat central d’atenció a la família i a la dona (Ucfam) de la Comissaria General de Policia Judicial, amb el suport de la Brigada d’Informació i de la de Policia Judicial de la comissaria de Castelló, després de rebre una denúncia que parlava d’una secta destructiva assentada en una masia de Vistabella del Maestrat, en l’Alcalatén, en la qual s’estarien realitzant pràctiques sexuals amb menors i sotmetent a violacions als adults als quals anaven captant.

Últimes notícies

El PSPV exigeix la dimissió de Mazón per un escrit sobre la DANA que qualifica d’insultant

El síndic del PSPV, José Muñoz, ha titlat d’insultant i indignant l’escrit que Carlos Mazón ha remés al jutjat sobre la DANA i li ha reclamat que dimitisca com a diputat, renuncie a l’aforament i entregue el registre de cridades.

Dos detinguts per estafar 76.000 euros a una dona major d’Altea amb la banca digital

La Guàrdia Civil ha detingut una dona de 22 anys i un home de 33 per estafar més de 76.000 euros a una veïna de 72 anys d’Altea, després de suplantar la seua identitat i accedir a la seua banca digital.

Roy Revivo fa història com a primer futbolista israelià de l’Elx

El lateral esquerre Roy Revivo, fitxat en l’últim dia de mercat, s’ha convertit en el primer jugador israelià que defensa la samarreta de l’Elx en 103 anys d’història.

Ingressen a presó quatre detinguts per robatoris en vivendes habitades amb la tècnica de l’‘impresioning’

Quatre hòmens d’origen georgià han ingressat en presó provisional després que la Policia Nacional haja desarticulat a València una cèl·lula d’una banda itinerant especialitzada en robatoris en vivendes habitades mitjançant la tècnica de l’‘impresioning’. Els agents els han detingut in fraganti quan es disposaven a cometre nous robatoris i han intervingut ferramentes, joies i més de 13.000 euros en efectiu.

Villena crearà una comissió per a aclarir les responsabilitats pel robatori del Tresor

El ple de Villena ha aprovat per unanimitat crear una comissió municipal per a analitzar l’origen del MUVI i les seues mesures de seguretat després del robatori exprés del Tresor de Villena. L’alcalde també ha sol·licitat un informe per a determinar qui és el responsable de la guarda i custòdia de la col·lecció.

Hereu reclama normalitzar al més prompte possible la vida a Ceuta i esquiva valorar el paper de Marroc

El ministre d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu, ha defensat a Castelló que la prioritat ara és recuperar la normalitat social, econòmica i urbana a Ceuta, i ha evitat pronunciar-se sobre l'informe policial que apunta a una possible implicació de Marroc en l'entrada massiva de migrants.

Hereu exigix més sensibilitat de Brussel·les amb la ceràmica de Castelló

El ministre Jordi Hereu ha demanat a la Comissió Europea un ‘benchmark’ específic per a la indústria ceràmica i ha reclamat més sensibilitat amb l’impacte de les seues decisions sobre un sector clau per a Castelló.

Veïns d’Alacant criden a manifestar-se contra el model turístic el 19 de setembre

Diverses plataformes de vivenda d’Alacant han convocat per al 19 de setembre una manifestació contra el model turístic actual i per una ciutat més habitable. Critiquen la precarietat laboral i l’encariment de la vivenda que, segons afirmen, genera el monocultiu turístic.