Presó per al líder de la secta de Castelló i dos dels seus sequaços

Aquest passat dimarts es desmantellava a Vistabella del Maestrat (Castelló) una secta destructiva que presumptament hauria estat durant anys sotmetent als seus adeptes, tant adults com menors, a abusos sexuals. Durant l’operació es va detindre al líder de la secta, així com a huit persones més.

Segons ha informat avui el Jutjat d’Instrucció número 6 de Castelló, que investiga els fets, s’ha acordat presó provisional sense fiança per al capitost del grup i dos dels seus sequaços. Els restants sis detinguts han quedat en llibertat provisional amb mesures cautelars d’allunyament i prohibició de comunicació respecte a les víctimes.

“La causa, que està declarada secreta, està oberta, entre altres, per delictes d’agressió i abús sexual, tant contra adults com contra menors d’edat, tràfic d’éssers humans amb finalitats de dominació domèstica i sexual i exhibició de pornografia a menors, sense perjudici d’ulterior qualificació”, ha informat el Jutjat.

Se sospita que els membres abusaven de menors i violaven els adults que captaven. De moment s’han comptabilitzat dotze víctimes d’aquesta secta. Els investigadors analitzen la documentació i els ordinadors confiscats per a indagar si gravaven i difonien les agressions.

La investigació va començar fa quasi un any i ha estat dirigida pel grup de sectes de la Comissaria General d’Informació i la unitat central d’atenció a la família i a la dona (Ucfam) de la Comissaria General de Policia Judicial, amb el suport de la Brigada d’Informació i de la de Policia Judicial de la comissaria de Castelló, després de rebre una denúncia que parlava d’una secta destructiva assentada en una masia de Vistabella del Maestrat, en l’Alcalatén, en la qual s’estarien realitzant pràctiques sexuals amb menors i sotmetent a violacions als adults als quals anaven captant.

Últimes notícies

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.

Brugué plantarà cara al Barça: el Levante rep el líder sense por ni complexos

El capità del Levante, Roger Brugué, ha assegurat que l’equip rebrà el Barça, líder invicte, sense por ni complexos després d’encadenar sis triomfs seguits a casa. El davanter destaca la unió del vestidor i l’actuació clau del porter Mathew Ryan en l’últim empat a Màlaga.

Nit asfixiant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, mentre gran part del litoral valencià ha encadenat una altra nit tòrrida amb temperatures nocturnes superiors als 25 graus.

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.